Dio_the_Theo Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 (edited) Έτσι όπως είναι τα πράγματα σήμερα δεν αξίζει ούτε ΜΕΚ να αγοράσεις γιατί έχουν πολύπλοκα ηλεκτρονικά (άρα βλάβες) και καθρεπτάκια για ιθαγενείς όπως ενσωματωμένα τάμπλετ ή τίποτε αισθητήρες χρώματος για να κάνει ντρίγκι - ντρίγκι το μεγάφωνο. Συνυπολογίστε και τα νέα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας που έρχονται από τον Οκτώβρη συν την τιμή της αμόλυβδης. Τα ντίζελ είχαν μέχρι πρόσφατα πολύ οικονομικό καύσιμο, αλλά η τιμή εξισώθηκε σχεδόν με την αμόλυβδη χώρια τα πολύ ευαίσθητα μοτέρ που φοράνε. Τα ηλεκτρικά δεν με πείθουν, χαμηλή αυτονομία, φοβάμαι χαμηλή αξιοπιστία οπότε δεν πρόκειται να το ρισκάρω και διαστημικό κόστος εκκίνησης (αγοράς). Μια οικογένεια σήμερα με δύο μισθωτούς ή ένα μισθωτό και ένα ελ. επ. ή δύο ελ. επ ΔΕΝ μπορεί να συντηρεί (υπό ΚΣ) δύο αυτοκίνητα ανεξαρτήτως καυσίμου κίνησης. Ένα αμάξι για τα παιδιά. Εγώ πάω σε μηχανάκι αερόψυκτο 170 κ.εκ. (εννοείται αν μπορείς να καβαλήσεις- δεν μπορούν όλοι). Ευελιξία, παρκάρισμα, εξοικονόμηση χρόνου, ελάχιστο κόστος εκκίνησης (αγορά 2300€, μηδέν τέλη, ελάχιστες βενζίνες). Ηλεκτρικό μηχανάκι = σκουπίδια. Edited Αύγουστος 1 , 2020 by Dio_the_Theo
curzondax Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 Αν το κόστος είναι πρώτη προτεραιότητα απλά δεν παίρνεις καινούργιο. Από την 1η μέρα του 1ου ιδιοκτήτη "μαγαρίστηκε" και έπεσε η τιμή του απότομα και ο γενικός κανόνας είναι ότι αγοράζεις γύρω στον 1μιση χρόνο παλαιότητας και μετά. Με αυτή την έννοια τα ηλεκτρικά ίσως θέλουν τουλάχιστον 2 χρόνια παρακολούθησης πριν τα πλησιάσει οποιοσδήποτε θέλει απόδοση χρημάτων αλλά ξαναλέω δεν κάνει κακό να λαμβάνει υπόψη του και την τεχνολογική τους εφηβεία.
Dio_the_Theo Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 Η μόνη μετατροπή που ίσως να αξίζει είναι από αμόλυβδη σε γκάζι.
stayros Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 1 ώρα πριν, Dio_the_Theo said: Τώρα, δεν σε ρωτάω να μου πεις τους δικούς σου υπολογισμούς μετά από 13 χρόνια λειτουργίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Απλώς, βλέποντας τιμές απόκτησης ενός "σοβαρού" ηλεκτρικού αυτοκινήτου που είναι άνω των 30000€ σου αποδεικνύω ότι το ΜΕΚ είναι πιο οικονομικό. Για να μην μπλέξουμε με τα service καθώς στο ηλεκτρικό είναι πιο φθηνά αλλά δεν έχω τιμοκατάλογο ας μιλήσουμε μόνο για καύσιμο. Καινούριο αυτοκίνητο 14.000€ αρα δε μιλάμε για καμία λιμουζίνα, άρα θα πάρω ως αυτοκινητο αναφορας το VW e-UP. Κατανάλωση 12,7 kWh/100 km σύμφωνα με μετρήσεις. Βάλε 20% πάνω 15,24, στρογγυλοποίηση στα 15.5 επειδή είμαι χουβαρντάς. 130.000 Χ 15,5 / 100 * 0,177 (κόστος kWh με όλες τις extra χρεώσεις) = 3566,55€, πες 4000€ επειδή είμαι χουβαρντάς. Αρα το VW e-up κσοτίζει στα 23300 + 4000 = 27300, κέρδος 3100€ σε σχέση με την περιπτωση σου. Και αυτό χωρίς επιδότηση. Βάλε επιδότηση, κέρδος από τέλη, κέρδος από λιγότερα service, κέρδος από λιγότερες βλάβες, νομίζω και ένας ηλίθιος θα το αγόραζε αν είχε τα λεφτά μπροστά και κλειστό πάρκινγκ.
georgios_m Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 Με σχεδόν διπλάσια αρχική τιμή, το κέρδος αυτό είναι πολύ μικρό για να πάρεις το ρίσκο. Πιθανότατα να μην κάνεις κιόλας τόσα πολλά χιλιόμετρα ώστε να αναπτυχθεί κι αυτή η διαφορά. Πχ εγώ μέσα σε 10 χρόνια έχω κάνει μόλις 40 χιλιάδες. Είναι πολύς ο κόσμος που το αυτοκίνητο το θέλει μόνο για να πάει τα παιδιά στο σχολείο και για να μεταφέρει κάποιο φορτίο. Η μικρή αυτονομία σα μειονέκτημα αυτούς δε τους ενδιαφέρει γιατί δεν πάνε ταξίδια ποτέ. Το ότι δεν υπάρχουν τόσα λεφτά μπροστά και ούτε φυσικά και κλειστό πάρκινγκ πρέπει κι αυτά να ληφθούν υπόψη ως μειονεκτήματα (δηλαδή το κόστος αυτού του πάρκινγκ πρέπει να προστεθεί στην εξίσωση). Κι αν έχεις όντως 25 χιλιάρικα διαθέσιμα, γιατί να πάρεις το φτηνότερο ηλεκτρικό και να μην πάρεις το ακριβότερο συμβατικό; Για τα σέρβις χωρίς τιμοκατάλογο πώς ξέρεις ότι θα είναι όντως φτηνότερα; Συνεκτιμώντας ότι στο συμβατικό πλην όσων ελέγχει το κτέο, πολύς κόσμος δε φτιάχνει τίποτα άλλο πχ στον κινητήρα. Και μπορεί αυτός να βγάλει πολλά χρόνια με στρόφαλο ή βαλβίδες που βαράνε. Στο ηλεκτρικό θα υπάρχει αυτή η δυνατότητα να το δουλέψεις στο όριο των αντοχών του; Θα μπορεί να το φτιάχνει ο μάστορας της γειτονιάς με ανταλλακτικά ιμιτασιόν και αμοιβή ολίγων ευρώ, ή θα είναι μαύρο κουτί και θα εξαρτάσαι από την αντιπροσωπεία;
Dio_the_Theo Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 52 λεπτά πριν, stayros said: Καινούριο αυτοκίνητο 14.000€ αρα δε μιλάμε για καμία λιμουζίνα, άρα θα πάρω ως αυτοκινητο αναφορας το VW e-UP. Κατ`αρχήν, 1) κόστος εγκτατάστασης φορτιστή στο γκαράζ; (στο καλό σενάριο που υπάρχει κλειστό γκαράζ, βλέπε και ΕΕΔΜΚ) Ταχυφόρτιση σε βενζινάδικο; 2) Κόστος αλλαγής μπαταρίας; Δηλαδή με μία μπαταρία θα τη βγάλει; 3) Ηλεκτρονικά που είναι ευαίσθητα; Άρα, μιλάμε θεωρητικά σε ότι αφορά το κόστος λειτουργίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου. E-Up 1) διαστάσεις 3.6μ x 1.65m 2) ονομαστική αυτονομία: 260 χιλιόμετρα Ford Fiesta S (2007) 1) διαστάσεις 3.9μ x 1.69m 2) πραγματική αυτονομία σε αστικό περιβάλλον με μποτιλιάρισμα: 450 χιλιόμετρα min Επίσης, κορυφαία φρένα (ακόμα και σε σχέση με 18ρια ΜΕΚ-άρα ασφάλεια), σκληρά ελατήρια μαμά + χαμηλωμένο μαμά, κοντό κιβώτιο μαμά και άμεσο τιμόνι μαμά είναι μακράν πιο ασφαλές, και κινητικό μέσα στην πόλη (που υποτίθεται το ηλεκτρικό υπερτερεί). Θα μου πεις ότι δεν είναι έτσι όλα τα ΜΕΚ και θα συμφωνήσω. Αποτέλεσμα, μου συγχώρεσε ουκ ολίγα οδηγικά λάθη και έτσι δεν τράκαρα ποτέ. Τελικά, μήπως θα πρέπει να συγκρίνεις το e-UP με ένα σημερινό 1000ρι ΜΕΚ; Αυτό είναι το νόημα των αναρτήσεών μου. Σήμερα με 14000 € αγοράζεις ένα πολύ υποδεέστερο (των παλαιότερων) αυτοκίνητο (είτε ΜΕΚ είτε ηλεκτρικό είτε οτιδήποτε). Εγώ δεν τα δίνω για κανένα. Όσοι έχουν ένα παλαιότερο αξιόπιστο ΜΕΚ τους συμφέρει να το κρατήσουν. Για ηλεκτρικό: θα αγόραζα μετά από 8-10 χρόνια, όταν οι συμπολίτες μου θα το έχουν χρηματοδοτήσει αγοράζοντάς το πριν ωριμάσει εμπορικά η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης.
stayros Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 Προφανώς σήμερα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι για όλους. Αν ικανοποιούνται οι συνθήκες που είπα, και κάνεις χλμ με το αυτοκίνητο, τότε το ηλεκτρικό συμφέρει. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει ελάχιστα κινούμενα μέρη σε σχέση με το συμβατικό, δε θα χρειαστεί πχ ποτέ να αλλάξεις σασμάν αλλά ούτε να το συντηρήσεις, δε θες μπουζί, ιμάντες κτλ. Απλά με έναν βασικό έλεγχο και λίπανση είσαι ΟΚ. Οπότε το σέρβις είναι πάντα πιο φτηνό.
Dio_the_Theo Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 Πιστεύω, ότι το ηλεκτρικό μπορεί να αποσβέσει για κάποιον που κάνει πολλά χλμ καθημερινά στο κέντρο της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης. Το είπε κάποιος πιο πριν ότι θα έπρεπε να επιδοτηθούν πρώτα από όλους τα ταξί. Να δουλέψουν 5-10 χρόνια και από τα διδάγματα τη χρήσης τους να πάμε σε επιδότηση των υπολοίπων.
stayros Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 (edited) 1 9 λεπτά πριν, Dio_the_Theo said: 1. Κόστος εγκατάστασης 0€, φορτίζει από πρίζα. 2. Oι τιμές στις μπαταρίες πέφτουν συνεχώς. Σε 10 χρόνια που θα χρειαστεί να αλλάξεις μπαταρία, δε φαντάζομαι να είναι αξιόλογο το κόστος. 3. Ποια ηλεκτρονικά είναι ευαίσθητα; Έχεις κάπου που το στηρίζεις αυτό ή το λέει η ίδια διαίσθηση που έλεγε ότι οικονομικά δεν βγαίνει το ηλεκτρικό; Όσο για το φιέστα του 2007 φαντάζομαι πως όσοι το έχουν πάρει δεν τράκαραν ποτέ; Δεν έπαθε κανένα ζημιά; Πας από προσωπικό παράδειγμα να βγάλεις γενικό συμπέρασμα. Είναι άποψη μηχανικού τώρα αυτή; Εγώ από αυτά που λες νομίζω ότι μιλάς συναισθηματικά για τα αυτοκίνητα. Δε λέω το βρουμ βρουμ και η καπνίλα από πίσω ξυπνάνε σε μερικούς τους Ντιουκς μέσα τους. Στεγνά οικονομοτεχνικά όμως από σήμερα αξίζει να πάρεις ηλεκτρικό. Όσο για το τι θα πάρεις σε 10 χρόνια από τώρα, δεν νομίζω ότι θα έχεις άλλη επιλογή παρά ηλεκτρικό... Edited Αύγουστος 1 , 2020 by stayros
Dio_the_Theo Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2020 (edited) Στο είπα και στο πρώτο μήνυμα ότι με ακαδημαϊκά Δημοτικού και γνώση αριθμητικής βγάζεις πολύ σοβαρά συμπεράσματα. Δεν χρειάζεται να πάρω πτυχίο Μηχανολόγου για να καταλάβω τι με συμφέρει να οδηγήσω. Δεν είπα ότι κατασκευάζω αυτοκίνητα. Άσε που έδωσα και γω μια καλή - κατά τη γνώμη μου- εμπειρική νόρμα υπολογισμού ετήσιου κόστους λειτουργίας αυτοκινήτου. Θα γινόταν καλό excelάκι. Μιας και βλέπω ότι είσαι Ηλεκτρολόγος Μηχ., μπορείς να καταλάβεις ποιο ακίνητο σε συμφέρει να αγοράσεις χρησιμοποιώντας αυτά που έμαθες στο Δημοτικό αφού για να το κατασκευάσεις απαιτούνται πολύ πιο ανεβασμένες γνώσεις Πολιτικού Μηχανικού. Εγώ πάντως δεν αντιλαμβάνομαι κάποιο μηχανιλίκι διαβάζοντας τις ονομαστικές προδιαγραφές της VW. Λογικό αφού τα προσπέκτους των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν απευθύνονται σε μηχανικους αλλά σε αγοραστές. Άρα, μην τα μπλέκουμε χωρίς λόγο. Και ναι, σε 10 χρόνια από τώρα το ηλεκτρικό θα είναι μονόδρομος είτε μας αρέσει είτε όχι. Edited Αύγουστος 2 , 2020 by Dio_the_Theo
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα