ntanos Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 (edited) 4 ώρες πριν, analysis said: Έχεις κάποια κατάταξη που να δείχνει οτι ο 17000 του 2007 έχει την ίδια θέση κατάταξης στην συλλογή μορίων σε σχέση με τον 13000 του σήμερα? Αυτό δεν ευσταθεί όταν βλέπεις σχολές που και σήμερα έχουν 19000 μόρια, διότι συνήθως η κατανομή είναι ομαλή, οπότε υπάρχουν βαθμολογίες σε όλο το εύρος. Αν έβλεπες ιατρική με 16000 μόρια, εκεί θα άλλαζε το πράγμα. Φίλε analysis μια χαρά τα αναλύεις όπως λέει και το όνομά σου, βασικά δεν ισχυρίζομαι κάτι διαφορετικό από εσένα. Συμφώνησα και σε προηγούμενο μήνυμα, ότι η σχετική ζήτηση για μηχανικούς έχει πέσει. Αντιθέτως, η ιατρική είναι πρώτη επιλογή όλο και περισσότερων μαθητών και για αυτό βλέπεις περίπου αμετάβλητη τη βάση της. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι, λίγο κάτω από τα 19.000 μόρια, η κατανομή των βαθμολογιών είναι ίδια. Αντιθέτως, παλαιότερα αυτοί που γράφαν άνω του 18.000 ήταν πολύ περισσότεροι. Τώρα πλέον ένα μεγάλο ποσοστό των πρώην 18.000-19.000 είναι στο εύρος 15.000-18.000 κ.ο.κ. Δεν έχω πρόχειρα τα σχετικά link, κάπου τα είχα δει πρόσφατα. Αυτό που υποστήριξα είναι ότι ο σημερινος μαθητής του 12.000 δεν είναι αναλογικά τόσο κακός όσο παλαιότερα. Η δυσκολία έχει αυξηθεί. Υ.Γ. Αν αναζητήσεις στην ναυτεμπορική κείμενα του Στρατηγάκη (μαθηματικός - ερευνητής) αναλύει τα παραπάνω με ωραίο τρόπο. Σε ένα άρθρο του είχα διαβάσει τα παραπάνω. Edited Αύγουστος 31 , 2020 by ntanos
Billy_Huge Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 3 ώρες πριν, laxanos said: Να προσθέσω μόνο στην κουβέντα σας τούτο. Η βάσει στους ΠΜ δεν είναι τα 12500 μόρια, που είναι τα μόρια εισαγωγής του τελευταίου στο ΔΠΘ, αλλά 7000 περίπου μόρια που είναι η βάση εισαγωγής στο τμήμα πολιτικών μηχανικών Σερρών. Το αναφέρω για να δείξω τον παραλογισμό του ενώ υπήρχε καθοδική τάση στις βάσεις άνοιξαν ή μάλλον εξελίχθηκαν σε πανεπιστημιακά τμήματα με πλήρη δικαιώματα 5-6 σχολές επιπλέον στην επικράτεια. Αυτό μπήκα να γράψω. Αναλυτικά, έχουμε: ΑΠΘ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) - ΜΟΡΙΑ 14.850 ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - ΜΟΡΙΑ 5.725 ΔΙ.ΠΑ.Ε. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΣΕΡΡΕΣ) - ΜΟΡΙΑ 7.600 ΔΠΘ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΞΑΝΘΗ) - ΜΟΡΙΑ 12.150 ΕΜΠ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΑΘΗΝΑ) - ΜΟΡΙΑ 16.400 ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΑΙΓΑΛΕΩ) - ΜΟΡΙΑ 9.975 ΠΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΒΟΛΟΣ) - ΜΟΡΙΑ 13.175 ΠΑΝ. ΠΑΤΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΠΑΤΡΑ) – ΠΑΝ. ΠΑΤΡΩΝ - ΜΟΡΙΑ 13.650 ΠΑΝ. ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΠΑΤΡΑ) – ΠΑΝ. ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ - ΜΟΡΙΑ 8.575
georgios_m Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 Και στις άλλες ειδικότητες είχαμε την ίδια αύξηση τμημάτων αλλά δεν έπαθαν το ίδιο. Η σειρά κατάταξης ακολουθεί παντού το ίδιο μοτίβο με τους ΠΜ να είναι και στα νέα τμήματα τελευταίοι. Βρίσκω λογική τη σκέψη ότι γραφείο για νέες άδειες, πόσο μάλλον στατικά δε μπορεί να υπάρχει σε κάθε γειτονιά, όμως ένα μαγαζάκι που να βγάζει μελέτες για ηλεκτρολογικά και είδη θέρμανσης - φυσικό αέριο και να πουλάει κιόλας εξοπλισμό έχει μια βάση και στήνεται σχετικά εύκολα. Ακόμα και στο φόρουμ, οι λέξεις κλειδιά που δουλεύονται είναι κυρίως μηχανολογικές πλέον. Τα αποτελέσματα αυτά προέρχονται και ταυτόχρονα μας δείχνουν και την ψυχολογία της αγοράς. Τα παιδιά μάλλον βλέπουν ότι μπετόν οι γονείς τους ή ο περίγυρος δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουν και πρέπει να ετοιμαστούμε για πολλά ακόμα χρόνια αναδουλειάς. ΠΕΑ, φυσικό αέριο, μονώσεις κλπ τα ψιλοβλέπουν να δουλεύονται, τα γνωρίζουν και τα επιθυμούν. Στη γενιά μας συνέβαινε το αντίθετο: τα μηχανολογικά ήταν άγνωστα όμως κάθε οικογένεια είχε κανα δυο γιαπιά εν εξελίξει ταυτόχρονα.. 1
laxanos Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 (edited) Συμφωνώ ότι οι βάσεις διαμορφώνονται, ιδιαιτέρως τα τελευταία χρόνια, κι απο την οικονομική κατάσταση του εκάστοτε νοικοκυριού. Παρατηρείται επίσης ιδιαίτερα ο εκαστοτε υποψήφιος να επιλέγει σχολή όχι με βάση το αντικείμενο αλλά με βάση την πόλη. Εξ ου και το μεγάλο χάσμα μεταξύ κέντρου κι επαρχίας. Απο κει και πέρα, εστιάζοντας στο σινάφι μας, ΠΜ, η κατακόρυφη πτώση που παρατηρείται από το 2013 κυρίως και μετά είναι λογική αν και λάθος όσον αφορά το κομμάτι της επιστήμης. Από την άλλη, παράλογο ήταν και το 19300 του ΕΜΠ το 2010 νομίζω. Όταν ακόμη στην ελληνική κοινωνία επικρατούσε η άποψη ότι η κρίση θα ξεπεραστεί γρήγορα και ειδικά μέσω της οικοδομής. Το επάγγελμα ήταν ιστορικά "κληρονομικό". Παιδιά μηχανικών γίνονταν μηχανικοί. Συνήθως δε τα παιδιά μηχανικών έχοντας κάποια οικονομική άνεση μπορούσαν να προετοιμαστούν κατάλληλα ώστε να γράψουν ένα βαθμό καλό ή άριστο με αποτέλεσμα οι βάσεις να βρίσκονται ψηλά ειδικά σε ΕΜΠ, ΑΠΘ, Πάτρα. Απο την άλλη, η πάγια αντίληψη της ελληνικής κοινωνίας ότι μηχανικός=λεφτά με φούντες, οδηγούσε και άλλους άριστους μαθητές να επιλέξουν το αντίστοιχο επάγγελμα συνεπικουρούμενο από το γεγονός ότι στο αντικείμενο του ΠΜ η Ελλάδα αντικειμενικά διαθέτει (μάλλον διέθετε) απ τα κορυφαία ακαδημαϊκά δυναμικά παγκοσμίως. Όμως, εφόσον η κρίση μας πήρε μπάλα, οικοδομές δε χτίζονται, έργα υποδομής γίνονται ελάχιστα, κι οι πλειοψηφία ασχολούμαστε με αυθαίρετα ΠΕΑ και κακοπληρωμένα χαμαλίκια, αφενός πολλά παιδιά μηχανικών δε γίνονται πλέον μηχανικοί, τουλάχιστον πολιτικοί, αφετέρου οι καλοί μαθητές ρωτώντας και βλέποντας πάνε σε κάτι με καλύτερη αποκατάσταση. Ως αποτέλεσμα οι σημερινοί εισακτέοι είναι: 1. μικρό ποσοστό παιδιών μηχανικών, 2. ένα ελάχιστο ποσοστό που πραγματικά το γουσταρει το επάγγελμα (<5% εισέρχεται σε μια σχολή ξέροντας τί ακριβώς είναι επιστημονικά επαγγελματικα κλπ) 3. ένα κομμάτι σχετικά καλών μαθητών προς μετρίων (12-17) οι οποίοι έγραψαν και είτε δεν πιάνουν κάτι άλλο είτε έρχονται για τον τίτλο και τη ψευδαίσθηση οτι ένας ΠΜ πάντα θα βρει την άκρη (μπορεί ναι, μπορεί και όχι) 4. Ένα κομμάτι κακών μαθητών που απο το πουθενά βρίσκονται να σπουδάζουν σε πολυτεχνικό τμήμα. Διότι κάποιος που γράφει 5000 μόρια ούτε μέτριος μπορεί να θεωρηθεί ούτε και ικανός να ανταπεξέλθει απαιτήσεις πολυτεχνείου σε θέμα μαθημάτων. Μονη εξαίρεση αν είναι τόσο ιντιγκο που έγραψε 20 μαθηματικά και 0 στα υπόλοιπα. Που αυτά δε γίνονται... Σημαντικό στοιχείο αποτελεί και το γεγονός ότι για μια 20 ετία (κάτι πάει να γίνει τώρα τελευταία) το επάγγελμα ΔΕΝ ήταν στην αιχμή της τεχνολογίας. Επίσης, ότι σημαντικό ποσοστό μελών ΔΕΠ κυρίως από ΑΠΘ και Πάτρα έφυγε σε πανεπιστήμια του εξωτερικού με ότι αυτό συνεπάγεται για τα εδώ ιδρύματα. Στο δια ταύτα, η ιστορία θα δείξει και που θα σταματήσει αυτή η κατρακύλα και τι συνέπειες θα έχει στο μέλλον. Υ.Γ Ο γράφων εισακτέος 2007 έχει να δηλώσει ότι απο το έτος του το 60% εργάζεται στο εξωτερικό, όχι απαιραίτητα ώς μηχανικοί, ένα 20% παλεύει είτε με μπλοκάκι είτε με αυτοαπασχόληση στην Ελλάδα, ένα 10% έχει αλλάξει τελείως αντικείμενο με πτυχίο ή χωρίς και τέλος ένα 10% έχει φτάσει σε βαθμίδα Dr για να βρει και αν κάποια διέξοδο. Edited Αύγουστος 31 , 2020 by laxanos 2 1
tetris Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 (edited) Και κάτι που μας διαφεύγει. Μηχανικός, γιατρός, πιλότος, κλπ, δεν γεννιέσαι. Γίνεσαι. Και για να γίνεις, δεν αρκούν τα μόρια εισαγωγής σε μια σχολή, αλλά αυτή η σπίθα που έχεις(?) μέσα σου και περιμένει τις κατάλληλες συνθήκες για να γίνει δημιουργική φωτιά. Αλλιώς, είσαι καταδικασμένος σε μιαν άθλια προσωπική κι επαγγελματική μετριότητα. Συνεπώς, δεν κάνουν τα ράσα τον παπά, και η σχολή τον επιστήμονα. εδιτ Το χαμηλό (γενικώς) επίπεδο των εισακτέων στις σχολές, αποδεικνύεται και από τα εξής: - Παράταση του χρόνου αποφοίτησης - Φροντιστήρια σε φοιτητές(!!!). Κάτι άγνωστο πριν κάμποσα χρόνια - Εκπόνηση διπλωματικής από "εργολάβους" - Εκ των προτέρων γνώση των θεμάτων των εξεταστικών και άλλα πολλά... Edited Αύγουστος 31 , 2020 by tetris
laxanos Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 @tetris Σωστό αλλά ναι μεν αλλά...... Οσο και να σ αρέσει να σκάβεις και να χτίζεις θα φάς τόσο φυσικομαθηματικό που για να ανταπεξέλθεις θα πρέπει αυτή η σπίθα να έχει ανάψει αρκετά νωρίτερα στο σχολείο για τα μαθηματικά και τη φυσική κ.ο.κ. Οταν δε σε τραβούν τα μαθηματικά η φυσική κλπ πως θα σε τραβήξουν μετά οι στατικές τα μπετά οι υδραυλικές κλπ? Θα μου πείς ότι έχουν μια πιο εφαρμοσμένη έννοια. Θα σου πω οτι μαθηματικά είναι. Ανωτερα κι εφαρμοσμένα αλλά μαθηματικά... Αλλιώς δεν πας πολυτεχνείο αλλά εργοδηγός.
tetris Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 (edited) Μην υποτιμάς τους εργοδηγούς ή τους τεχνολόγους Κάποιοι εξ αυτών, είναι πολύ καλύτεροι κι από απόφοιτο ΕΜΠ. Κι αναφέρομαι σε συνθήκες εργοταξίου, εκεί όπου κρίνεται ο πραγματικός μηχανικός. Διότι, για μένα, ο σωστός μηχανικός (μελετητής ή εργοταξιακός) λειτουργεί πρώτα διαισθητικά, και κατόπιν "επιστημονικά". Αυτό σημαίνει "να το έχεις". Καλά είναι τα μαθηματικά και η φυσική, αλλά ως βοηθήματα των εφαρμοσμένων μαθημάτων (στα πολυτεχνεία και ιατρικές). εδιτ Θα πέσει πολύ κλάμα αν επανέλθουν τα 8ωρα, αντί για τις άθλιες εξετάσεις του ΤΕΕ. Edited Αύγουστος 31 , 2020 by tetris 1 2
laxanos Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 Δεν υποτίμησα κανέναν! Αυτος ειναι και ο λόγος που επιμένω σε άλλα τόπικ οτι πρέπει να υφίστανται και εργοδηγοί και τεχνίτες και υπομηχανικοί κλπ.
analysis Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 2 ώρες πριν, ntanos said: Τώρα πλέον ένα μεγάλο ποσοστό των πρώην 18.000-19.000 είναι στο εύρος 15.000-18.000 κ.ο.κ. Ακομη κι ετσι να ειναι, που πιστευω δεν ειναι τοσο μεγαλη η μετακινηση βαθμολογιας σε συγκεκριμενο ευρος καταταξης συλλογης μοριων (το πολυ να ειναι της ταξης των 1500 μοριων), παλι τα πραγματα δείχνουν μεγαλη πτωση: ας δεχθουμε οτι ο 18000, τωρα ειναι 15.000. Οταν μπαινεις πολυτεχνειο με 13.000, εχουμε μια πτωση 2000 μοριων η οποια ειναι τεραστια.
NeckBreaker Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 , 2020 (edited) @laxanos Εξαιρετική τοποθέτηση με την οποία συμφωνώ απόλυτα. Να προσθέσω μόνο στο πολύ ενδιαφέρον νήμα και ορισμένα άλλα θέματα που κατά την άποψή μου παίζουν ρόλο: 1) Όπως αναφέρθηκε ήδη, παιδιά μηχανικών γινόντουσαν μηχανικοί (όπως εγώ) έχοντας το know how, εταιρείες, δουλειές κτλ . Πλέον αυτό έχει αλλάξει άρδην καθώς πολλοί μηχανικοί (γονείς) δεν έχουν δουλειά και βλέποντας την πορεία του επαγγέλματος στρέφουν τα παιδιά τους σε άλλες σχολές. 2) Εκ των πραγμάτων πολύ λίγος κόσμος γνωρίζει τα των δικαιωμάτων υπογραφής, επαγγελματικών διεξόδων κτλ οπότε πολλές σχολές δηλώνονται τυχαία και όποια κάτσει. Αποτέλεσμα αυτού είναι να υπάρχουν οι ανισορροπίες που βλέπουμε στις βάσεις μεταξύ των σχολών. 3)Τη δεκαετία 2000-2010 όπου οι βάσεις ήταν ψηλές υπήρχε η προσδοκία ότι ο νέος μηχανικός θα βρει εύκολα δουλειά και με καλά λεφτά. Αυτή η προσδοκία δεν ήταν αποτέλεσμα φημών αλλά καθρέφτης της τότε αγοράς. Πράγματι ένας νέος μηχανικός τότε έβρισκε γρήγορα δουλειά και με σχετικά καλά λεφτά και καλές προοπτικές ανέλιξης. Ακόμα και ως ελεύθερος επαγγελματίας με πολύ υψηλό αφορολόγητο μπορούσε να στήσει ένα γραφείο και να στηθεί από το μηδέν. Πλέον η προσδοκία εδώ και χρόνια είναι αρνητική για τους μηχανικούς γενικά αλλά πολύ πιο αρνητική για τους πολιτικούς και τους τοπογράφους. 4) Το ενδιαφέρον είναι (και εκεί θέλω να εστιάσω) ότι και τη δεκαετία του '70, όταν οι μηχανικοί ήταν ελάχιστοι, οι πρώτες σε μόρια σχολές ήταν ΗΜ/ΜΜ τότε μία σχόλη, ναυπηγοί και χημικοί και εναλλάσσονταν στην κορυφή. Η προσδοκία τότε ήταν ότι θα συνεχίσει η ανοδική πορεία της βιομηχανίας (τότε ακμαία) και ότι θα υπάρξουν καλές δουλειές. Την ιστορία φαντάζομαι όλοι τη γνωρίζουν.. Οι βιομηχανίες φύγανε και τα μακράν περισσότερα λεφτά όλων των εποχών βγήκαν από τους πολιτικούς μηχανικούς και τους εργολάβους. Επειδή λοιπόν οι βάσεις δείχνουν την εικόνα στον καθρέφτη σήμερα και ένα μέρος της προσδοκίας για το αύριο, θα πρέπει όλοι να έχουν κατά νου ότι το επάγγελμα του μηχανικού είναι κυκλικό, έχει πολλά σκαμπανεβάσματα και δεν μπορεί να συγκριθεί πιθανόν με κανένα άλλο. Μία ευκαιρία αρκεί για να υπάρξει η σπίθα όπως αναφέρθηκε προηγουμένως. Αν πάλι είσαι οδοντίατρος, γιατρός, εκπαιδευτικός ή κάτι άλλο μπορείς λίγο έως πολύ να προδιαγράψεις μία πορεία, εδώ δεν παίζει.. Edited Αύγουστος 31 , 2020 by NeckBreaker
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα