Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε
34 λεπτά πριν, analysis said:

Οταν μπαινεις πολυτεχνειο με 13.000, εχουμε μια πτωση 2000 μοριων η οποια ειναι τεραστια.

Ναι, ξεκάθαρα οι μηχανικοί είναι σε πτώση ζήτησης σε σχέση με τις άλλες σχολές!

Δημοσιεύτηκε
38 λεπτά πριν, NeckBreaker said:

1)  Όπως αναφέρθηκε ήδη, παιδιά μηχανικών γινόντουσαν μηχανικοί (όπως εγώ) έχοντας το know how, εταιρείες, δουλειές κτλ . Πλέον αυτό έχει αλλάξει άρδην καθώς πολλοί μηχανικοί (γονείς) δεν έχουν δουλειά και βλέποντας την πορεία του επαγγέλματος στρέφουν τα παιδιά τους σε άλλες σχολές.

2) Εκ των πραγμάτων πολύ λίγος κόσμος γνωρίζει τα των δικαιωμάτων υπογραφής, επαγγελματικών διεξόδων κτλ οπότε πολλές σχολές δηλώνονται τυχαία και όποια κάτσει. Αποτέλεσμα αυτού είναι να υπάρχουν οι ανισορροπίες που βλέπουμε στις βάσεις μεταξύ των σχολών.

3)Τη δεκαετία 2000-2010 όπου οι βάσεις ήταν ψηλές υπήρχε η προσδοκία ότι ο νέος μηχανικός θα βρει εύκολα δουλειά και με καλά λεφτά. Αυτή η προσδοκία δεν ήταν αποτέλεσμα φημών αλλά καθρέφτης της τότε αγοράς. Πράγματι ένας νέος μηχανικός τότε έβρισκε γρήγορα δουλειά και με σχετικά καλά λεφτά και καλές προοπτικές ανέλιξης. Ακόμα και ως ελεύθερος επαγγελματίας με πολύ υψηλό αφορολόγητο μπορούσε να στήσει ένα γραφείο και να στηθεί από το μηδέν. Πλέον η προσδοκία εδώ και χρόνια είναι αρνητική για τους μηχανικούς γενικά αλλά πολύ πιο αρνητική για τους πολιτικούς και τους τοπογράφους. 

4) Το ενδιαφέρον είναι (και εκεί θέλω να εστιάσω) ότι και τη δεκαετία του '70, όταν οι μηχανικοί ήταν ελάχιστοι, οι πρώτες σε μόρια σχολές ήταν ΗΜ/ΜΜ τότε μία σχόλη, ναυπηγοί και χημικοί και εναλλάσσονταν στην κορυφή. Η προσδοκία τότε ήταν ότι θα συνεχίσει η ανοδική πορεία της βιομηχανίας (τότε ακμαία) και ότι θα υπάρξουν καλές δουλειές. Την ιστορία φαντάζομαι όλοι τη γνωρίζουν.. Οι βιομηχανίες φύγανε και τα μακράν περισσότερα λεφτά όλων των εποχών βγήκαν από τους πολιτικούς μηχανικούς και τους εργολάβους. Επειδή λοιπόν οι βάσεις δείχνουν την εικόνα στον καθρέφτη σήμερα και ένα μέρος της προσδοκίας για το αύριο, θα πρέπει όλοι να έχουν κατά νου ότι το επάγγελμα του μηχανικού είναι κυκλικό, έχει πολλά σκαμπανεβάσματα και δεν μπορεί να συγκριθεί πιθανόν με κανένα άλλο. Μία ευκαιρία αρκεί για να υπάρξει η σπίθα όπως αναφέρθηκε προηγουμένως. Αν πάλι είσαι οδοντίατρος, γιατρός, εκπαιδευτικός ή κάτι άλλο μπορείς λίγο έως πολύ να προδιαγράψεις μία πορεία, εδώ δεν παίζει..

2 σχόλια μόνο για τα 4 σημεία.

1)Πραγματικά για ποιό λόγο να στείλει κάποιος μέσος μηχανικός το παιδί του σήμερα. Για να περιμένει παρατάσεις? Για να χανεται σε νομοθετικά παραληρήματα για να κάνει
μια κακοπληρωμένη δουλειά? Για να κόβει πρόστιμα? Ή να κανει εξ οικονομώ προσπαθώντας να βρεί τρόπο να ανακαινίσει το εξοχικό της η κυρα Κατίνα??

2) Ακριβώς αυτό δείχνει και το γεγονος οτι το ΕΜΠ απο το ΠΑΔΑ που είναι στην ιδια πολη έχουν τεράστια απόκλιση. Απο τα χρόνια μου ακόμη υπήρχε κόσμος που δήλωσε όλες τις σχολές του ΕΜΠ πχ και σ οποια έμπαινε.

3) Αν μας έλεγες τα πρώτα έτη για μισθό χιλιάρικο θα σε κοιτούσαμε απαξιωτικά...Αστο καλύτερα...

4) Σωστά. Οι ναυπηγοί μηχανικοί ήταν τότε η σχολή των αρίστων.....Τώρα πανε όλοι στην Κορέα ή κάνουν τον μηχανολόγο....

Δημοσιεύτηκε
5 ώρες πριν, laxanos said:

σημαντικό ποσοστό μελών ΔΕΠ κυρίως από ΑΠΘ και Πάτρα έφυγε σε πανεπιστήμια του εξωτερικού με ότι αυτό συνεπάγεται για τα εδώ ιδρύματα.

πού τους έχεις βρει αυτούς;

Δημοσιεύτηκε
18 ώρες πριν, georgios_m said:

πού τους έχεις βρει αυτούς;

Mε μια πρώτη σκέψη μου έρχονται 2 στο Bristol, ένας στο Κατάρ κι ένας Αμερική. Όλοι πρωτοκλασάτα ονόματα.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Ας μιλήσω για το ΤΑΤΜ/ΑΠΘ...

Εγώ μπήκα το 1982 με περίπου 14...Το 2005 η βάσις εκτοξεύτηκε περί των 18000+ μορίων...

Προφανώς, λόγω συνθηκών επαγγελματικών αλλά και αδράνειας εντός του τμήματος φτάσαμε στο 11000+

Μεγάλη απογοήτευση...ΤΡαγικά λάθη...

Δημοσιεύτηκε

Το 82 που μπήκες ήταν διαφορετικό σύστημα εξέτασης και το 14 μπορεί όντως να αντιστοιχούσε στο 18 του 05. Ακόμα και το 11 το φετινό θα μπορούσε να είναι δεκτό σαν βάση αν η σχολή διατηρούσε τη θέση της από πλευράς ζήτησης, πράγμα το οποίο συνέβαινε μεταξύ 82 και 05, όχι όμως και τώρα.

Τι πιστεύεις όμως ότι μπορούσαν να κάνουν τα τμήματα; Τι θα μπορούν να αλλάξουν που να δημιουργεί νέες ευκαιρίες απασχόλησης ώστε να παραμείνουν ελκυστικά;

Να προσθέσω ως παρατήρηση και την πολύ χαμηλή βάση των μηχανικών περιβάλλοντος, σε αντίθεση με το γεγονός της απονομής των επαγγελματικών δικαιωμάτων για μελέτες υδραυλικών έργων. 

Δημοσιεύτηκε
23 minutes ago, georgios_m said:

Το 82 που μπήκες ήταν διαφορετικό σύστημα εξέτασης και το 14 μπορεί όντως να αντιστοιχούσε στο 18 του 05. Ακόμα και το 11 το φετινό θα μπορούσε να είναι δεκτό σαν βάση αν η σχολή διατηρούσε τη θέση της από πλευράς ζήτησης, πράγμα το οποίο συνέβαινε μεταξύ 82 και 05, όχι όμως και τώρα.

Τι πιστεύεις όμως ότι μπορούσαν να κάνουν τα τμήματα; Τι θα μπορούν να αλλάξουν που να δημιουργεί νέες ευκαιρίες απασχόλησης ώστε να παραμείνουν ελκυστικά;

Να προσθέσω ως παρατήρηση και την πολύ χαμηλή βάση των μηχανικών περιβάλλοντος, σε αντίθεση με το γεγονός της απονομής των επαγγελματικών δικαιωμάτων για μελέτες υδραυλικών έργων. 

Επειδή τυγχάνει να έχω παιδιά φίλων ως παράδειγμα, διαπιστώνω ότι η ύλη και η φιλοσοφία δεν άλλαξε από το 1990...Ένας 18χρονος άνθρωπος θα εντυπωσιαστεί με μία εφαρμογή/πρόοδο που συμβαίνει σε έναν τομέα. Δεν βλέπει τίποτα -εκτός ελαχίστων εξαιρέσων-Το τελυταίο σχόλιο αφορά το όλον σχεδόν του πολυτεχνείου.

 

Μην μιλήσω για τον στραγγαλισμό του επαγγέλματος ενθεν κι ένθεν...Μην μιλήσω για το προβληματικό Κτηματολόγιο, μην μιλήσω για πολλά...

 

Γενικώς, το μηχανιλίκι έχασε το πρεστίζ. Και δεν φαίνεται να το πήραν χαμπάρι. Ούτε το ΤΕΕ, ούτε τα Πολυτεχνεία...

Δημοσιεύτηκε

Το μεγάλο κίνητρο των σχολών μας ήταν η επικερδής υπογραφή. Χωρίς αυτό, ότι και να αλλάξει σε ύλη και φιλοσοφία, σε κρατάει απλά στο επίπεδο μιας θετικής επιστήμης που τροφοδοτεί με φτηνά χέρια τα αντικείμενα που ελέγχουν άλλοι. Τέτοιες υπήρχαν ανέκαθεν πολλές, τώρα είμαστε και μεις ακόμη μια από αυτές.

 

Δημοσιεύτηκε (edited)

Γι αυτο δεν είμαστε Ευρωπαϊκή χώρα.

Εν έτει 2020 κι ακόμα μιλάμε για "πρεστίζ" μηχανικού, για επικερδή υπογραφή, για το καρεκλοκένταυρο ΤΕΕ, για το πόσα μόρια φτιάχνουν μηχανικούς και άλλα παρόμοια τοιαύτα. ΔΥΣΤΥΧΩΣ !!!

 

Edited by Alexios
  • Like 1
  • Upvote 1
  • Downvote 3

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.