Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Στο σημείο που βρίσκονται κάποιες σημαδούρες στην 3η φωτογραφία από το τέλος, κάτω από τις σημαδούρες είναι μπετόν;

Πάντως, ο δρόμος αυτός που έφτιαξαν βρίσκεται πολύ κοντά στο μνημείο, θα μπορούσαν να τον είχαν κατασκευάσει πιο μακρυά.

  • Απαντήσεις 20
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Δεν ειναι τοσο το οτι ειναι κακη, οσο το οτι ειναι μια κακομελετημενη επεμβαση.

Ειναι βεβαια, ανταξια του ελληνικου δημοσίου.

Οσο για το ΚΑΣ, ειναι το ιδιο ΚΑΣ που πρωτα αδειοδοτησε το ξενοδοχειο στο Κουκακι, μετα το πηρε πίσω, και τωρα λεει να κοψει το κτηριο, με καποιο μαγικο τροπο, δύο ή τρεις ορόφους.

Η Καμόρα μπροστα στη μαφία του ΚΑΣ, ειναι φιλανθρωπικό ιδρυμα.

Δημοσιεύτηκε

Ούτε τα ξύλινα - γυάλινα κλπ δάπεδα είναι λύση καλύτερη του μπετόν. Μπορεί να είναι και χειρότερη. Πιο ογκώδης ως κατασκευή, με ετερογενή υλικά, θα χρειαστεί να τρυπηθούν βράχοι κλπ. Και το κόστος σίγουρα μεγαλύτερο.

Το θέμα με το μπετόν είναι ότι το παράκαναν. Και σε έκταση και σε πάχος και σε γεωμετρία. Μου φέρνει λίγο στην αισθητική του νέου μουσείου της Ακροπόλεως. Με τις τεράστιες επιφάνειες και τις έντονες γωνίες. Λες και προσπάθησαν να ενσωματώσουν την Ακρόπολη στο μουσειακό συγκρότημα. Μπορούσε ίσως να αναζητηθεί κάποιο πιο ήπιο μέσο που να είναι και αφαιρούμενο όταν το θελήσουμε. Πχ ένας ελαστικός τάπητας. Δε μπορεί, κάτι θα υπάρχει.

Επίσης δίνει την εντύπωση της εμπορευματοποίησης του χώρου. Δηλαδή να χωράνε πλήθη κόσμου, να προχωράνε γρήγορα και να βγαίνουν εισητήρια. Αυτό το δάπεδο αντέχει να σηκώσει τα πούλμαν για να μη χρειάζεται καν να αποβιβάζονται. Άκουσα κάτι και για εκδηλώσεις. Γιατί να γίνονται εκδηλώσεις εκεί πάνω; Να πάνε σε συνεδριακά για εκδηλώσεις.

Ξεχνούν μάλλον ότι μνημείο δεν είναι μόνο τα κτίσματα, είναι ολόκληρος ο βράχος.

Έχει βέβαια κι ένα καλό η παρέμβαση. Προστατεύει το βράχο από τυχόν άλλες φθορές (όξινη βροχή, πατημασιές, βανδαλισμούς..). Κάποια στιγμή κι αυτό το μπετόν θα γίνει σκόνη και θα βγει ο βράχος όπως όταν σκυροδετήθηκε. Οτιδήποτε άλλο θα είχε αφήσει μόνιμες ζημιές.

Δημοσιεύτηκε

Πολύ καλό άρθρο, όντως απαντά στους προβληματισμούς μας.

Το μόνο που δε μου άρεσε είναι αυτά τα περί αμφισβήτησης των ειδικών

Δημοσιεύτηκε

Προφανως ειναι υπό συζητηση όλες  οι επισημανσεις/αντιρησεις/παρατηρήσεις....

Αλλά εγω, ως τριτος, μη ειδικός, να ρωτησω:

Για ποιά απο ολες τις "άλλες"  λυσεις που προταθηκαν πιο πανω,  δεν θα υπηρχαν "παρομοιες" αντιρησεις???
 

 

Δημοσιεύτηκε (edited)

Κάποια δικά μου ερωτήματα που ήδη δημοσιοποίησα ...

 

Ερωτήματα βάσει των πρόσφατα δημοσιοποιημένων απόψεων του καθηγητή Μ. Κορρέ

 

Ο κ. Καθηγητής, για τις υλοποιούμενες επεμβάσεις στον ιερό βράχο, μας απαντά σε μερικά ερωτήματα:

1ο - Πως η ανάγκη επεμβάσεων έγινε επιτακτική

«Οι νέες διαστρώσεις στην Ακρόπολη γίνονται σε αντικατάσταση των έως τώρα διαστρώσεων, οι οποίες είχαν την αυτή σύσταση, δηλαδή κατάλληλη μίξη χαλικιών άμμου και τσιμέντου, με παρόμοιες αποχρώσεις. Δυστυχώς, οι επιφάνειες αυτές είχαν λόγω ηλικίας φθαρεί, σε βαθμό που η εξακολούθηση της συντήρησής τους με τοπικά μπαλώματα να είναι ένα τελείως ανεπαρκές ημίμετρο… Τα τελευταία χρόνια η φθορά της υπάρχουσας διάστρωσης ήταν τόση, ώστε και πάλι να σημειώνονται ατυχήματα όπως τα παλιά χρόνια…»

2ο - Πως οδηγηθήκαμε στη «μελέτη»

«Έτσι μετά από πρωτοβουλία της ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, η Επιτροπή Συντηρήσεως Μνημείων Ακροπόλεως και η Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, επεξεργάσθηκαν κάποιες πρώτες προτάσεις της Αρχαιολογικής Εφορείας Ακροπόλεως και κατέληξαν σε ό,τι σήμερα εκτελείται, ως συνέχεια του παλαιού έργου του Ι. Τραυλού, αλλά με τις νέες δυνατότητες της τεχνολογίας για ένα ακόμη καλύτερο αποτέλεσμα.

Το ζήτημα της ακριβούς οριοθέτησης των διαστρώσεων, ώστε να μην καλύπτονται μέρη του βράχου με σημαντικά, αλλά λίαν δυσδιάκριτα αρχαιολογικά ίχνη παρόδιων μικρών μνημείων ή και κάποιων κτισμάτων, δύσκολο όπως και στα χρόνια του Τραυλού, αντιμετωπίσθηκε βάσει της έως τώρα αρχαιολογικής έρευνας με συνεργασία αρχαιολόγων και αρχιτεκτόνων της Υπηρεσίας, με κύριο συντονιστή τον υπογράφοντα.»

3ο - Ποια είναι η «έκταση» του έργου

«Στην παρούσα φάση το πρόγραμμά μας περιορίζεται στο πλέον επείγον, την κεντρική οδό, και σε μια ήδη υπάρχουσα και διαστρωμένη με σκυρόδεμα βοηθητική, αναγκαία για τη σύνδεση του κέντρου με τον νέο ανελκυστήρα για άτομα με κινητικά προβλήματα.»

 

Από τις παραπάνω απαντήσεις καταλαβαίνουμε όλοι, ότι :

Μετά από «ημίμετρα» παρελθόντων ετών έρχεται μια «πρωτοβουλία» της ηγεσίας του ΥΠΠΟ και της Επιτροπής ΣΜΑ να επανεκκινήσει έργο Τραυλού, αφού πρώτα αυτό θεωρήθηκε ως «συνεχιζόμενο», για να θεραπεύσει την επιτακτική ανάγκη εξυπηρέτησης πρόσβασης όλων των επισκεπτών του μνημείου (ΑΜΕΑ και μη). Σήμερα και με κύριο συντονιστή σχεδιασμού τον κ. Καθηγητή βλέπουμε να εκτελείται το πλέον επείγον τμήμα των προγραμματισμένων εργασιών του έργου.

 

Όμως μέσα από τις απόψεις του ο κ. Καθηγητής μας γνωστοποιεί και τα εξής :

«Η παρούσα εργασία είναι αντιληπτή ως μέρος ενός ολικού σχεδίου για την αποκατάσταση των αρχαίων επιφανειών, η οποία κατά πολύ θα βελτιώσει τις συνθήκες θέασης των μνημείων από το επίπεδο αναφοράς που είχαν υπ’ όψιν εκείνοι που τα σχεδίασαν.

Υπενθυμίζεται ότι την κλασική εποχή, εξαιρουμένων μόνον του τεμένους του Διός, και κάποιων μικρών εκτάσεων, όλες οι επιφάνειες στην Ακρόπολη ήταν καλυμμένες με απολύτως επίπεδες διαστρώσεις με μείγμα χαλίκων, αργίλου και ασβέστη (χάριν των οποίων σε πολλές θέσεις ο βράχος είχε απολαξευθεί έως και 20 εκ. χαμηλότερα).»

 

Αναρωτιέται λοιπόν (καλόπιστα) ο πολίτης μιας χώρας που η παγκόσμια κοινότητα της ανέθεσε τιμητικά το σύνολο της διαχείρισης της κορωνίδας των μνημείων του κόσμου:

Γιατί όλα αυτά δεν γίνονται στα πλαίσια ενός διαρκώς μελετώμενου και συνεχώς υλοποιούμενου ερευνητικού προγράμματος εξεύρεσης και αποκατάστασης της πραγματικής πορείας των επισκεπτών κατά την εποχή της χρήσης/θέασης των μνημείων που βρίσκονται στο βράχο (από το πρώτο χρονικά έως το τελευταίο); Δεν μας το έχουν αναθέσει;

Ο στόχος όλων των δημιουργών, καθενός μνημείου εκεί πάνω, δεν είναι σήμερα και στόχος αυτών που έχουν την ευθύνη ανάδειξής του; Τον έχουμε βρει ποιος ακριβώς είναι; Δεν θα επιδιώξουμε να τον ερευνήσουμε και να τον αποκαταστήσουμε έστω και με τη διαδοχή υπόθεση-έλεγχος-απόρριψη;

Οι χρήστες του ιερού βράχου στο παρελθόν δεν ήταν και επισκέπτες του χώρου; Δεν είχαν φροντίσει για την πορεία, θέση, κλίση, προσανατολισμό, σχήμα, υφή, τραχύτητα, αντοχές του διαμορφωμένου χώρου; Αν δεν τα γνωρίζουμε όλα αυτά γιατί δεν τα ερευνούμε και αν τα γνωρίζουμε πότε θα τα καταδείξουμε ή/και θα τα επιδείξουμε στην παγκόσμια κοινότητα;

Είναι σαφές ότι τέτοια διαρκής έρευνα δεν απαιτεί απλά την αναστρεψιμότητα αλλά την αλλαγή στο εκάστοτε ως θεωρούμενο σε χρόνους ωρών, αν δεν θέλουμε να επηρεάζεται η επισκεψιμότητα. Δεν υπάρχει η τεχνογνωσία για αυτά ; Ήδη η μεταφορά των γλυπτών έγινε με γερανούς εντός ημερών, η μεταφορά συναρμολογούμενων στοιχείων που τυπώνονται σε 3D εκτυπωτές μπορεί να γίνει σε ώρες ακόμη και με drone. Δεν υπάρχουν οι απαιτούμενοι πόροι ; Αν αρνείται να τους διαθέσει η παγκόσμια κοινότητα να τους διαθέσει αυτός που έχει όχι απλά προσδοκώμενο αλλά βέβαιο όφελος, δηλαδή εμείς.

Αν οι εργασίες γίνονται ως «αντικατάσταση υπάρχουσας ομαλοποιημένης πορείας πάνω στο βραχώδες ανάγλυφο», τα σωτήρια για την εποχή του 60 μέσα στην επανάληψή τους σήμερα φαίνονται μίζερα και αποπνέουν μούχλα και ως εκ τούτου αδικούν κάθε πέτρα του ιερού βράχου.

Αν οι εργασίες γίνονται ως «μελετημένη επέμβαση υλοποίησης υποθετικής πορείας επισκεπτών», καλό είναι να επανεξετασθεί ο στόχος, η μέθοδος και η σχέση κόστους-οφέλους.

Αν υπάρχουν αιτιολογημένες απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα, τότε η επιστημονική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου οφείλει να απαντήσει στους εύλογα καχύποπτους και η πολιτική ηγεσία να απέχει από προσβλητικές ανακοινώσεις, έστω και για μια μερίδα πολιτών. Όλοι τους φέρουν τις ηθικές δεσμεύσεις του καθήκοντος που τους ανατέθηκε.

 

Και ένα αναλυτικό επίσης δημοσίευμα :

https://kosmodromio.gr/2020/11/01/Μυστικά-και-ψέματα-για-το-τσιμέντο-στη/?fbclid=IwAR3GRMeAqfvZLmKWBnnG_eviLSNn6dPMdeiq0DAY6p4_fAz8UCbZLCjAxtI

 

ΥΓ. και ένα τελευταίο που μόλις τώρα είδα :

Όταν η ανακοίνωση του υπουργείου μιλάει για "σκυρόδεμα με τσιμέντο ποσοστού 12%", φαντάζομαι ότι εννοεί περιεκτικότητας 300Kg/m3 δηλαδή ένα περίπου C25/30 μη ανθεκτικό σε επιφανειακή φθορά. Περιμένουμε να δούμε από τους μηχανικούς του υπουργείου (που εκτίθενται ήδη από την ανακοίνωση) και τον υπολογισμό του πάνω σε βραχώδες υπόστρωμα για φορτία κυκλοφορίας οχημάτων μεταφοράς 10 tn. όπως η ανακοίνωση αναφέρει ...

Edited by kan62
Δημοσιεύτηκε
24 λεπτά πριν, dimitris GM said:

... δεν θα υπηρχαν "παρομοιες" αντιρησεις???

Και μάλιστα, οι αντιρρήσεις θα ήταν εύλογες διότι:

- Τα εξωτερικά ξύλινα δάπεδα, πέραν του ότι φθείρονται εύκολα, απαιτούν ειδική ξυλεία (azobe, teak, κλπ) η οποία έχει την τάση να παραμορφώνεται σχετικά εύκολα και να χάνεται η επιπεδότητα. Και, βεβαίως, απαιτούν σταθερό υπόβαθρο (σκυρόδεμα?) .

- Λέγοντας γυαλί, εννοούν ειδικά ενισχυμένα και μη ολισθηρά διαφανή υλικά. Μια τέτοια λύση, θα ήταν η αποθέωση της κακογουστιάς, μιας και θα ήταν εντελώς παράταιρη.

Αλλά, προκειμένου να κάνουν ντόρο οι άσχετοι και οι (κάθε λογής) αντιπολιτευόμενοι (ενίοτε αυτά τα δυό πάνε μαζί), δεν μπαίνουν στο κόπο να σκεφτούν.

Δημοσιεύτηκε

Αυτοί που διαμαρτύρονται δεν παίρνουν απαραίτητα σαν δεδομένο την ανάγκη παρεμβάσεων ώστε να βρούμε την πιο ήπια. Υπάρχει και η εναλλακτική του να μη γίνει καμία τέτοιου είδους παρέμβαση, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει λιγότερους τουρίστες.

Για τα ερωτήματα που θέτει ο kan, θεωρώ βέβαιο ότι έχουν ήδη γίνει οι σχετικές έρευνες και οι επιστήμονες γνωρίζουν τα πάντα. Εκεί όμως ξεκινά ένα καθαρά υποκειμενικό θέμα, τι ακρόπολη θέλουμε. Δηλαδή ακόμα και το να αναπαράξουμε πιστά την εμπειρία του αρχαίου επισκέπτη, με γνήσια, παραδοσιακά υλικά δεν είναι απαραίτητα το σωστό. Δεν ξέρω αν μια ακρόπολη "του κουτιού" θα έχει το ίδιο ιστορικό κύρος, την ίδια διαχρονικότητα, την ίδια αρχοντιά. 

Η απάντηση με την περιεκτικότητα τσιμέντου ήταν για γέλια: με 12% τσιμέντο δεν είναι είπαν μπετόν, αλλά αρχιτεκτονικό σκυρόδεμα!

 

Δημοσιεύτηκε

Συγγνώμη Ικτίνε.... Συγνώμη Καλλικράτη... Συγνώμη Φειδία.... Συγνώμη Ιστορία!!!

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.