Μετάβαση στο περιεχόμενο

Καθεστώς στάθμευσης στις Πιλωτές


ilias

Recommended Posts

Μα έχουν βγει ήδη αποφάσεις Αρείου Πάγου.

Οποία η ανατροπή που λέει η εφημερίδα?

Ενδεικτικά αναφέρω.

Δικαστήριο: ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ

Τόπος: ΑΘΗΝΑ

Αριθ. Απόφασης: 247

Ετος: 2004

 

Περίληψη

Οροφοκτησία - Κοινόχρηστοι χώροι - Πυλωτή -. Ο χώρος της πυλωτής ή ανοικτά τμήματα του χώρου αυτού δεν ήταν δυνατόν ούτε πριν από τους νόμους 960/1979 και 1221/1981 να αποτελέσουν αντικείμενο διαιρεμένης ιδιοκτησίας και συνεπώς οι χώροι της πιλοτής ανήκαν και τότε στα κοινόκτητα και κοινόχρηστα μέρη της οικοδομής, επί των οποίων μπορούσε μόνον να παραχωρηθεί, με τη συστατική της οροφοκτησία δικαιοπραξία ή με μεταγενέστερη συμφωνία μεταξύ όλων των συνιδιοκτητών, δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης σε ιδιοκτήτες ορόφων ή διαμερισμάτων της ίδιας οικοδομής.

Δικαστήριο: ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ

Τόπος: ΑΘΗΝΑ

Αριθ. Απόφασης: 945

Ετος: 2004

 

Περίληψη

Οριζόντια ιδιοκτησία -Πυλωτή -Κοινόχρηστοι χώροι - Δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης-.Ο χώρος της πιλοτής πολυώροφης οικοδομής, στην οποία έχει συσταθεί οριζόντια ιδιοκτησία ή ανοικτά τμήματα της πιλοτής δεν αποτελούν αντικείμενο διαιρεμένης ιδιοκτησίας και συνεπώς ανήκουν στα κοινόκτητα και κοινόχρηστα μέρη της οικοδομής επί των οποίων μπορεί να παραχωρηθεί με τις συστατική της οροφοκτησίας δικαιοπραξία ή με μεταγενέστερη συμφωνία μεταξύ όλων των συνιδιοκτητών δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης σε ιδιοκτήτες ορόφου ή διαμερισμάτων της ίδιας οικοδομής.

Δικαστήριο: ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ

Τόπος: ΑΘΗΝΑ

Αριθ. Απόφασης: 158

Ετος: 2005

 

Περίληψη

Αποκλειστική χρήση στον κοινόχρηστο χώρο πυλωτής (άρθρο 13 ν. 3741/1929) - Μετατροπή (ΑΚ 182) -. Κοινόχρηστος ο χώρος της πυλωτής, μη δυνάμενος να αποτελέσει αντικείμενο χωριστών κατ’ όροφον ιδιοκτησιών· δυνατή όμως η παραχώρηση σε τμήματα αυτής αποκλειστικής χρήσης υπέρ οροφοκτήτη (συγκυρίου επί του οικοπέδου) με συμφωνία όλων των συνιδιοκτητών κατά το άρθρο 13 ν. 3741/ 1929. Κατά μετατροπήν (ΑΚ 182) ισχύς άκυρης σύμβασης σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας στην πυλωτή σε δικαιοπραξία του άρθρου 13 ν. 3741/1929, όταν συντρέχουν όλες οι κατά την τελευταία διάταξη προυποθέσεις και τα μέρη που ήθελαν το έλασσον αυτό αποτέλεσμα αν εγνώριζαν την ακυρότητα της σύστασης.

Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδια, διαβαζω στο αρθρο της εφημεριδας:

 

"Βάσει της απόφασης, οι ιδιοκτήτες σε μία πολυκατοικία δεν μπορούν να χρησιμοποιούν τη μισή πιλοτή, όπου έχουν πουληθεί οι θέσεις στάθμευσης, και να κρατούν κλειστό τον υπόλοιπο χώρο απαγορεύοντας την είσοδο και τη χρήση σε άλλους συνιδιοκτήτες που δεν είχαν αγοράσει θέση πάρκινγκ."

 

 

Εσεις βγαζετε νοημα? Ειναι Ελληνικα αυτα???

Link to comment
Share on other sites

Αν καταλαβαινω σωστα, η αποφαση αυτη δεν εχει να κανει τοσο με το ποιος εχει δικαιωμα να παρκαρει στην πιλωτη (κατι που εχει εκδικαστει το 04 - 05 οπως αναφερθηκε νωριτερα) αλλα μαλλον ασχολειται με την προσβαση και χρηση της πυλωτης περαν του χωρου που ειναι για σταθμευση.. Εστω κτηριο με προσωπο 6μ και βαθος 10μ.. Στα σχεδια υπαρχουν 2 θεσεις σταθμευσης, 2.5Χ5 και 2.5Χ5.. το βαθος που μενει ανεκμεταλευτο και αποτελει συνηθως διαδρομο προσπελασης των αυτοκινητων δεν μπορει ο ιδιοκτητης του παρκινγκ να το κλεινει με γκαραζοπορτα και αλλους τροπους που δεν επιτρεπουν την προσβαση στους λοιπους ενοικους.. Κατι τετοιο καταλαβαινω εγω..

Link to comment
Share on other sites

Είχα διαβάσει και το παρακάτω κείμενο και για αυτό έβαλα τις παραπάνω αποφάσεις.

 

Το μπέρδεμα είναι από την φράση που έχω με κόκκινα και που δεν έχει καμμία σχέση με την απόφαση των δικαστών που είναι με έντονα γράμματα.

 

 

Δευτέρα, 11.05.09

 

Νέα δικαστική απόφαση-βόμβα για χιλιάδες ιδιοκτήτες διαμερισμάτων και αυτοκινήτων θέτει ξανά επί τάπητος και σε άλλη βάση το πρόβλημα της χρήσης των θέσεων στάθμευσης Ι.Χ. στο χώρο της πιλοτής, διατάσσοντας τη χρησιμοποίησή της από όλους τους συνιδιοκτήτες διαμερισμάτων της πολυκατοικίας . Το Εφετείο της Αθήνας ανοίγει το δρόμο για μεγάλες ανατροπές, αφού έκρινε ότι μπορούν να κάνουν χρήση των χώρων στάθμευσης στην πιλοτή και όσοι ιδιοκτήτες της πολυκατοικίας δεν έχουν αγοράσει θέσεις πάρκινγκ. Βάζει «φρένο» στις αυθαίρετες αποφάσεις συνιδιοκτητών να χρησιμοποιείται η μισή πιλοτή για πάρκινγκ και ο άλλος χώρος να παραμένει κλειστός. Οι ανώτεροι δικαστές στην απόφασή τους (1252/2009) ανέφεραν τα εξής:

 

- Είναι κοινόχρηστες όσες θέσεις σταθμεύσεως δεν έχουν παραχωρηθεί κατ’ αποκλειστική χρήση σε ιδιοκτήτη διαμερίσματος της πολυκατοικίας.

 

- Δεν δικαιούνται οι συνιδιοκτήτες της πολυκατοικίας να απαγορεύουν την ελεύθερη σύγχρηση των θέσεων αυτών σε ιδιοκτήτη διαμερίσματος της πολυκατοικίας με τον ισχυρισμό ότι αυτός δεν αγόρασε θέση σταθμεύσεως.

 

Ο… πόλεμος της πιλοτής μαίνεται για χρόνια και ταλανίζει χιλιάδες πολίτες που προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη, με αποτέλεσμα οι υποθέσεις που φτάνουν στο ακροατήριο για… μία θέση στο πάρκινγκ να είναι τόσες όσες σχεδόν και οι πολυκατοικίες!

 

Στο Χαλάνδρι

Το πρόβλημα δημιουργήθηκε σε πολυώροφη πολυκατοικία στο Χαλάνδρι, στην οποία υπάρχουν 19 θέσεις στάθμευσης. Τον Οκτώβριο του 2005 και ενώ μέχρι τότε η ιδιοκτήτρια διαμερίσματος στάθμευε το όχημά της για 20 χρόνια σε συγκεκριμένη θέση, βρέθηκε στο… δρόμο προς αναζήτηση πάρκινγκ! Οι άλλοι ιδιοκτήτες αρνήθηκαν να της παραδώσουν τηλεχειριστήριο της κατασκευασθείσας πόρτας εισόδου των οχημάτων στο χώρο της πιλοτής. Της απαγόρευσαν να σταθμεύει το αυτοκίνητό της στην πιλοτή και τους αδιάθετους χώρους αυτής, ισχυριζόμενοι ότι δεν έχει τέτοιο δικαίωμα, διότι δεν αγόρασε θέση στάθμευσης. Το δικαστήριο όμως αποφάσισε ότι «η πιλοτή είναι κοινόχρηστος χώρος, στον οποίο έχουν δικαίωμα χρήσης όλοι οι συνιδιοκτήτες, εκτός αν το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης έχει παραχωρηθεί υπέρ ιδιοκτήτη συγκεκριμένου διαμερίσματος. Επομένως, οι εναγόμενοι, εφόσον οι ανωτέρω θέσεις στάθμευσης δεν τους ανήκουν κατ’ αποκλειστική χρήση, δεν δικαιούνται να απαγορεύσουν στην ενάγουσα να κάνει και αυτή, όπως και οι λοιποί συνιδιοκτήτες της πολυκατοικίας, χρήση των ως άνω χώρων στάθμευσης της πιλοτής».

 

Αναγνώρισε το «έννομο συμφέρον» της ιδιοκτήτριας και έκανε δεκτή την έφεση που υπέβαλε μέσω του δικηγόρου της κ. Δημήτρη Αβραάμ κατά πρωτόδικης απόφασης. Υποχρεώνει τους 17 συνιδιοκτήτες να της επιτρέψουν τη σύγχρηση και απειλεί σε βάρος τους, για την περίπτωση παράβασης της υποχρέωσης αυτής, προσωπική κράτηση διάρκειας ενός μήνα και χρηματική ποινή 1.000 ευρώ για τον καθένα.

 

Ο εμφύλιος για την πιλοτή αρχίζει ξανά…

 

 

ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΔΑΚΗ ΕΛΛΗ

 

Ελεύθερος Τύπος

πηγή:http://www.e-tipos.com/newsitem?id=89020

Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδά δεν άλλαξε κάτι..μούφα είδηση είναι και έχουν φαγωθεί τα κανάλια!

 

Μιλάει για πολύ ειδικές περιπτώσεις σε παλιές οικοδομές όπου είχε περισσέψει μία θέση , δεν την αγόρασε κανείς και μετά τσακώνονται όλοι οι ένοικοι για το σε ποιον ανήκει.

 

Στις νέες οικοδομές αυτά τα προβλήματα είναι λυμένα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

προφανώς την υπόθεση την έφερε στο προσκήνιo o νέος νόμος περι τακτοποίησης Η/Χ υπογείων,pilotis και γενικά χώρων που μετρούν στον όγκο της οικοδομής.

 

Δεν μπορώ να μπώ στο άρθρο του 1ου post οπότε απλά εικάζω απο τον τίτλο, πως ο δημοσιογράφος θεωρεί περίεργη την 'τακτοποίηση' κοινόχρηστου χώρου.

Εχει λογική ο συλλογισμός γιατί τουλάχιστον τα υπόγεια και οι Η/Χ είναι χώροι αποκλειστικής χρήσης απο έναν ιδιοκτήτη, ενώ η pilotis όχι.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.