Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Εχω πτυχιο ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ηλεκτρολογων μηχανικων.Μηπως ξερει κανεις τι γινεται τελικα με την αντιστοιχηση ως ΑΕΙ?Δινουμε καποιες εξετασεις για να το αναβαθμισουμε?Η εχει ψηφιστει τιποτα αλλο νεοτερο?

  • 2 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Καλημέρα σας.

Τα τελευταία νέα είναι ότι στις 15/11/2020 κατατέθηκε η ολοκληρωμένη πρόταση στο ΥΠΕΠΘ για την ισοτίμιση των πτυχίων ΠΕ και ΤΕ από 30 φορείς (επαγγελματιών, αποφοίτων, πτυχιούχων, κλπ) και αναμένεται συνάντηση με τους αρμόδιους υπουργούς.

Σε γενικές γραμμές προείνεται η εξέταση 4, 6 ή 8 μαθημάτων, ανάλογα με την περίπτωση και αυτόματη αναγνώριση-ισοτίμιση για όσους κατέχουν Μεταπτυχιακό ή Διδακτορικό τίτλο σπουδών.

https://www.foititikanea.gr/ατει/21489-πτυχιούχοι-τει-το-υπουργείο-παιδείας-καλείται-να-τοποθετηθεί-και-να-δώσει-οριστικά-λύση

https://www.foititikanea.gr/ατει/21155-κοινή-πρόταση-ενώσεων-φορέων-για-την-αντιστοίχιση-των-πτυχίων-τει-με-τα-πτυχία-των-πανεπιστημιακών-τμημάτων

 

  • Thanks 1
Δημοσιεύτηκε

Ωστόσο, για μια ακόμα φορά η πρόταση είναι προϊόν συμφωνίας φορέων μόνο από το χώρο της ΤΕ και κανένας φορέας της ΠΕ δε φαίνεται να προσυπογράφει. Αυτή προβλέπω να είναι και η απάντηση του υπουργείου: να βγει δηλαδή κοινή πρόταση και με άλλους φορείς ότι συμφωνούν. Γιατί φοβάμαι ότι εκτός από τους κλασικούς εγκάθετους (πολυτεχνεία, επιμελητήρια κλπ) πλέον αντιδρούν και οι νέες μορφές ΤΕ (ΠΑΔΑ κλπ).

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Η πρόταση που κατατέθηκε έχει βρει σύμφωνους όλους όσους εμπλέκονται , από το ΠΑΔΑ άλλωστε ξεκίνησε η εν λόγω προσπάθεια. Είδομεν ...

Δημοσιεύτηκε (edited)

θετικό ότι συμφωνούν τα νέα ιδρύματα της τεχνολογικής εκπαίδευσης αλλά και πάλι δε συνυπογράφει κανένας φορέας από το χώρο της πανεπιστημιακής.

αν δεν έχουν να κερδίσουν και οι άλλοι κάτι από αυτό, δύσκολο για το υπουργείο να πάρει την ευθύνη να αλλάξει ισορροπίες.

θα δούμε όμως εν όψει των αλλαγών στον ΑΣΕΠ τι αντιμετώπιση επιφυλάσσεται σε κάθε βαθμίδα. μπορεί δηλαδή το θέμα να λυθεί εκεί.

Edited by georgios_m
Δημοσιεύτηκε (edited)
4 ώρες πριν, georgios_m said:

θετικό ότι συμφωνούν τα νέα ιδρύματα της τεχνολογικής εκπαίδευσης αλλά και πάλι δε συνυπογράφει κανένας φορέας από το χώρο της πανεπιστημιακής.

αν δεν έχουν να κερδίσουν και οι άλλοι κάτι από αυτό, δύσκολο για το υπουργείο να πάρει την ευθύνη να αλλάξει ισορροπίες.

θα δούμε όμως εν όψει των αλλαγών στον ΑΣΕΠ τι αντιμετώπιση επιφυλάσσεται σε κάθε βαθμίδα. μπορεί δηλαδή το θέμα να λυθεί εκεί.

Tα νέα ιδρύματα δεν είναι της τεχνολογικής, πλέον είναι της πανεπιστημιακής. Κατά τα άλλα συμφωνώ με τις επιφυλάξεις σου.

Αν υποθέσουμε ότι γίνει δεκτή η εισήγηση, κάτοχοι μεταπτυχιακού από ιδρύματα της αλοδαπής θα πάρουν την ισοτίμηση ή πάλι θα τους ζητάνε μαθήματα και απίστευτα πράγματα που θα κάνουν την ισοτίμηση πρακτικά δύσκολη.

Η ισοτίμηση αυτή θα έχει αντίκρυσμα, δηλαδή κάτοχος πτυχίου ΤΕΙ με μεταπτυχιακό και την ισοτίμηση θα μπορεί να εγγραφεί σε διδακτορικό κύκλο σπουδών των old school ΑΕΙ? Θεωρητικά πάντα, γιατί το πιο πιθανό είναι να μην τον δεχτούν.

Η ισοτίμηση για εμάς του μηχανικούς θα έχει σε αντίκρυσμα τα ίδια επ.δικαιώματα με κάποιον απόφοιτο ΑΕΙ?

Αν όχι, τότε όλα είναι τούφες.

Edited by rootbreaker
Δημοσιεύτηκε

Θα πρέπει να σκεφτούμε, ότι, αυτή τη στιγμή υπάρχει προσφυγή στο ΣτΕ σχολών μηχανικών ΑΕΙ, που στρέφονται η μία έναντι της άλλης για μερική ή ολική υφαρπαγή του αντικειμένου σπουδών τους, στον τελευταίο νόμο επαγγελματικών δικαιωμάτων του 2018.

Οι αρχιτέκτονες και οι τοπογράφοι πχ θεωρούν ότι οι πολιτικοί έχουν υπερεκτιμημένα δικαιώματα υπογραφής κ.ο.κ. Για εμένα βέβαια προσωπικά το ίδιο ισχύει και για τους τοπογράφους και για τους αρχιτέκτονες ΑΕΙ. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι έχουν βγει τα "νομικά" μαχαίρια ενδο-ΑΕΙ-κά.

Η πρόταση των φορέων ΤΕΙ (ή όπως θέλετε πείτε το) πάσχει στο γεγονός ότι, πέραν ότι αιθεροβατεί για το ότι θα γίνει αποδεκτή, δεν λαμβάνει υπόψιν της την ιστορία και το πρόγραμμα σπουδών κάθε σχολής ΤΕΙ. Και εξηγούμαι αμέσως.

- Το νέο ΠαΔΑ, έχει 5ετή προγράμματα σπουδών που κανονικά, δεν θα πρέπει να απαιτείται κανένα μάθημα ή έξτρα ενέργεια για την ισοτίμηση.

- Οι παλαιές σχολές 4ετούς φοίτησης που εστιάζουν σε ένα αντικείμενο μόνο (πχ δομικών έργων ΤΕΙ) θα πρέπει να ισοτιμηθούν αυτόματα με τις ανάλογες μελέτες σε πλήρη δικαιώματα (δηλαδή όχι περιορισμό ορόφων κλπ).

- Το να ισοτιμηθούν σχολές δομικών έργων, έργων υποδομής κλπ με 4 μαθήματα με πολιτικούς ΑΕΙ είναι άστοχο.

Οι σχολές πολυτεχνείου έχουν άλλη φιλοσοφία. Καλύπτουν μεγάλο εύρος μελετών (σε υπερβολικό βαθμό) και δίνουν τα ανάλογα δικαιώματα. Ένας απόφοιτος δομικών έργων, τι θα πρωτοδιδαχτεί σε 5 μαθήματα, ώστε να ισοτιμηθεί με τους πολ. μηχανικούς ΑΕΙ και να υπογράφει και αυτός υδραυλικά, συγκοινωνιακά, πολεοδομικά-ρυθμιστικά, αρχιτεκτονικά, τοπογραφικά? Ένα μάθημα για την κάθε μελέτη? Καλύτερα wikipedia.

Τα ΤΕΙ θα πρέπει να ποντάρουν στην εξειδίκευση, ζητώντας πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα και όχι στην προβληματική διασπορά των αντικειμένων που έχουν τα ΑΕΙ. Όπως το διαχειρίζονται από στρατηγικής απόψεως, πάνε στα βράχια.

Τα έχουμε κάνει που τα έχουμε κάνει χάλια μεταξύ μας, οι αμοιβές έχουν καταποντιστεί από το "όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω", τα δικαιώματα ανά σχολή θα έπρεπε γενικά να περιοριστούν, πιστεύω το τρίτο bullet που έγραψα παραπάνω θα στείλει στον κάλαθο των αχρήστων την πρόταση των ΤΕΙ συνοδευόμενο με ένα συγκαταβατικό χαμόγελο από τους (πολυτεχνίτες) διοικούντες τα πράγματα.

Δημοσιεύτηκε
16 ώρες πριν, rootbreaker said:

Tα νέα ιδρύματα δεν είναι της τεχνολογικής, πλέον είναι της πανεπιστημιακής.

Δε νομίζω. Πάλι ΤΕ θεωρείται το πτυχίο. Πανεπιστημιακό, ανώτατο αλλά και ΤΕ. Δηλαδή και πάλι διαφορετικό από το ΠΕ.

Το πρόβλημα της κατανομής των επαγγελματικών δικαιωμάτων με την παρούσα διάρθρωση των σχολών (πολυτεχνικών και τεχνολογικών) δεν πρόκειται να λυθεί. Τα πράγματα πρέπει να αλλάξουν από τη βάση. Τυχόν αναχρονιστικά δικαιώματα πρέπει να φύγουν μαζί με τις σχολές που τα απονέμουν και να φτιαχτούν νέοι συνδυασμοί που θα αποτελούνται από τα καλά στοιχεία που διαθέτει κάθε σχολή ανεξαρτήτως αν είναι ΑΕΙ ή ΤΕΙ.

Τα πρώην ΤΕΙ αναβαθμιζόμενα σε πανεπιστήμια στην πραγματικότητα χάνονται, διότι το κάτι διαφορετικό που είχαν να προσφέρουν, δηλαδή μια σοβαρή τεχνική εξειδίκευση πλέον το απονέμουν τα ΙΕΚ σε βαθμίδα ΔΕ. Δείτε τις ειδικότητες και το πόσο προωθούνται ειδικά στο δημόσιο και θα δείτε ότι εκεί είναι η πραγματική κόντρα σε πραγματικές και όχι φανταστικές θέσεις εργασίας και όχι με τα ΑΕΙ.

  • 2 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Σχετικά με την αυτόματη ισοτίμιση όσων κατέχουν Μεταπτυχιακό τίτλο από το εξωτερικό, εφόσον υπάρχει αναγνώριση από το ΔΟΑΤΑΠ, δεν θα χρειαστεί να δώσουν μαθήματα. Γι αυτό και η πρόταση που κατατέθηκε περιέχει  την φράση "αυτόματη ισοτίμιση", δηλ.χωρίς μαθήματα.

Βέβαια, χωρίς επαγγελματικά  δικαιώματα, όπως είπε και ο rootbreaker, δεν έχει νόημα τίποτα από όλα αυτά...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.