Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τριτοβάθμια Εκπαίδευση


Pappos

Recommended Posts

@GeorgeS

Οι ερωτήσεις ήταν ρητορικές με την έννοια ότι στην ουσία όλοι ξέρουμε τις απαντήσεις!:) Πάντως για να διευκρινίσω, στην τρίτη ερώτηση όπως τις έχεις οργανώσει, για να δώσουν τα δύο αυτά μαθήματα πάνε κυρίως τελειόφοιτοι που έχουν περάσει σχεδόν όλα τα άλλα μαθήματα. Έχω ακούσει συμβουλή για αυτά τα μαθήματα από μεγαλύτερους του στυλ "αν δεν τα περάσεις με την πρώτη μην ασχοληθείς ξανά παρα μόνο πριν φύγεις. αλλιώς χάνεις χρόνο". Αυτό σχεδόν κατά γενική ομολογία.

 

Επιστρέφοντας τώρα και περιορίζοντας την απάντηση στην τριτοβάθμια (εξακολουθώ να θεωρώ όμως ότι πρέπει να γίνουν αλλαγές στα άλλα επίπεδα εκπαίδευσης για ένα σωστό αποτέλεσμα που θα τελειώνει με την τριτοβάθμια. Ένα σύστημα που από δημοτικό έως λύκειο θα διαμορφώνει έναν "σωστό", ορθά σκεπτόμενο άνθρωπο και η τριτοβάθμια θα τον κάνει σωστό, ορθά σκεπτόμενο επαγγελματία στην ειδικότητα που θα έχει επιλέξει ο ίδιο και θα μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα). Με italic τα λόγια του Pappos

 

Κατ' αρχάς δεν νομίζω ότι μπορούν να βγουν οι παρατάξεις από τα ΑΕΙ/ΤΕΙ γτ ο κάθε καμμένος φοιτητής/φίλαθλος (γτ η αλήθεια είναι ότι όταν βλέπεις άτομα μετά τις εκλογές να βγαίνουν στους δρόμους με σημαίες και κόρνες, καταλαβαίνεις ότι ο έλληνας σκέφτεται λίγο σαν φίλαθλος μπροστά στην κάλπη) θα σου πει ότι είναι ελευθερία του να εκφράζει τα πιστεύω του και κατά συνέπεια να οργανώνεται με άλλους ομοιδεάτες (έστω και αν ένα μέρος ομοιδεατών ανταλάσει την ψήφο του με σημειώσεις). Ιδίως δε όταν θα μπλέκεται το θέμα κράτος στην εξίσωση:

 

"Τέλος η ομάδα θα ελεγχεται από την κεντρική ομάδα του κράτους. Αντικείμενο θα είναι η αξιολόγηση των μελών της ομάδας και των πειθαρχικών συμβουλίων. Θα κάνει έρευνα κάθε χρόνο στα μέλη για αξιολόγησή τους και ενημέρωση για την πορεία του κάθε ιδρύματος. Θα είναι ανεξάρτητη αρχή. Τα κετρικά μέλη θα διορίζονται έπειτα από ψηφοφορία των μελών και των φοιτητών."

 

Θα έχουν τον πλήρη έλεγχο γτ θα υπάρχουν οι καμένοι. Θα προωθηθούν κομματικά κάποιοι και ανάλογα με το ποια παράταξη έχει/είχε την μεγαλύτερη επιροή θα πέρνει και την ψήφο. Γτ για τον φοιτητή το παιχνίδι δεν είναι το χρήμα αλλά οι σημειώσεις. Και ακόμη και αν για κάποιους δεν είναι οι σημειώσεις, κυκλοφορεί η φήμη ότι προσφέρονται αξιόλογα ποσά για να ξεκινήσει μια ομάδα φοιτητών την παράταξη κάποιου κόμματος σε ένα Ίδρυμα. Θα αλλάξει απλά ο στόχος των χρημάτων.

 

"Επίσης η διοίκηση να γίνει από από επαγγελματίες managers που έχουν σπουδάσει το αντικείμενο και γνωρίζουν. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα έχουμε φαινόμενα παρατάξεων και εκλογών στα ιδρύματα. Ουτε θα έχουνε επιρροή οι καθηγητές σε τίποτα."

 

Όπως και παραπάνω, θα υπάρχει επιροή από "παρατάξεις" και καθηγητές απλά με άλλους τρόπους. Ωστόσο θέλω να πιστεύω (σε σχέση με σήμερα) ότι σε αυτήν την περίπτωση θα είναι σημαντικά μειωμένη.

 

 

 

"Θα υπάρχει ισότητα σε όλα τα ιδρύματα από την αρχή. Ολα θα ξεκινήσουν με ίδια κεφάλαια. Είναι στο χέρι της ομάδας και των καθηγητών να γίνει το ίδρυμα ένα elite πανεπιστήμιο. Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των ιδρυμάτων που θα οδηγήσει σε αναβάθμιση των κάθε ιδρυμάτων."

Φυσικά και κάθε ίδρυμα θα πάρει τα πάνω του αλλά δεν προβλέπεις κάτι για τις υπάρχουσες διαφοροποιήσεις. Δηλαδή, ναι μεν μπορεί να ξεκινήσουν όλα τα ιδρύματα με ένα αρχικό κεφάλαιο αλλά διαφορετικές ανάγκες σε κτίρια πχ έχει ένα ίδρυμα το οποίο προσθέτει πχ μια ειδικότητα (άρα κατασκευή νέων κτηρίων και σημαντική διαφορά στον ανγκαίο προυπολογισμό). Επίσης στα Ιδρύματα με λίγους φοιτητές (εκτός αν εντάσεις και την αναδιαμόρφωση και των αντικειμένων των τμημάτων πέρα από αναδιαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών) θα "περισεύουν" χρήματα τα οποία λογικά θα τρώγονται. Γτ ενώ εσύ και εγώ πχ μπορεί να μην έχουμε κανένα πρόβλημα με οποιδήποτε επάγγελμα, αυτό δεν σημαίνει ότι και η υπόλοιπη κοινωνία λειτουργεί έτσι.

 

"Να ιδρυθεί λέσχη μικρής πληρωμής της τάξεως 3-4€ για την σίτηση."

 

Έως τρία € και να υπάρχει κατάλογος με τους οικονομικά ασθενέστερους που είτε θα τρώνε δωρεάν είτε θα πληρώνουν σημαντικά λιγότερα. Ξεχωριστός κατάλογος με τους φοιτητές που δουλέυουν που θα τρώνε πάλι φθηνά ή δωρεάν.

 

"Οι καθηγητές θα μπορούν να συγκεντρώνονται στο μάθημα και στην έρευνά τους. Τα όποια κονδύλια είναι απαράιτητα για το ίδρυμα είναι δουλειά της ομάδας."

 

Ξέρεις φυσικά ότι ο κάθε καθηγητής θα γυρίσει και θα σου πει "Πως να συγκεντρωθώ όταν δεν μου φέρνετε αυτόν το τάδε όργανο (που βολεύει να το πάρουμε από την τάδε εταιρεία γτ μπλα-μπλα) στο εργαστήριο (να πάρω την μίζα επειδή σας έπεισα)?" ή "Οταν δεν μου εγκρίνετε τον τάδε βοηθό (να το βολέψω το παλικάρι)?"

 

 

"Η ομάδα φοιτητών αξιολογεί τους καθηγητές ανάλογα από το έργο τους και τις παραδόσεις. Καθηγητής που δεν πληρεί προϋποθέσεις για παράδοση ή θα απορίπτεται ή θα καταλήγει σε εργαστήριο."

 

Αυτό προυποθέτει μια παιδεία και από τις δύο πλευρές για να μην λέει η μία πλευρά "Με έκοψε άρα τον κόβω." και να μην λέει η άλλη "Τους έκοψα γτ δεν άξιζαν να περάσουν(=βαριέμαι να διορθώσω και για να έχω και την συνείδησή μου ήσηχη τους έκοψα.ποια σύνειδηση τώρα...)". Ας μην ξεχνάμαι ότι όλοι οι καθηγητές θεωρούν και το λένε ότι το λύκειο δεν προετοιμάζει τους μελλοντικούς φοιτητές σωστά και επαρκώς αλλά παρ΄όλα αυτά ούτε συμπληρωματικά μαθήματα κάνουν οι ίδιοι και κόβουν αβέρτα. Κάτι λέει νομίζω για το ποιόν αυτών των ανθρώπων...

 

 

"Τέλος και σημαντικότερο να μείνει το άσυλο όπως είναι δηλαδή το πνευματικό άσυλο. Κάθε άλλο που δεν συσχετίζεται με το πνευματικό άσυλο να δίνει την δυνατότητα στην επέμβαση των αστυνομικών αρχών."

 

Δουλειά στους δικηγόρους!!!!:) Πιστεύω ότι πρέπει να συγκεντρωθούμε στο να έχουμε υπεύθυνους πολίτες πρώτα και συμπληρωματικούς νόμους μετά.

 

 

Και όμως συμφωνώ πλήρως με τον Pappos εάν προστεθεί η αλλαγή νοοτροπίας που προκύπτει με αλλαγή της εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα. Προφανώς και, ως λύση, δεν απαντάει στα προβλήματα σήμερα αλλα τουλάχιστον δεν τα διαιωνίζει και μελλοντικά θα τα εκμηδενίσει. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να προταθούν μέτρα και ενέργειες. Απλά να συνειδητοποιήσουμε το μέγεθος της σαπίλας και να καταλάβουμε τι αποτελεί ημίμετρο και τι όχι. Πιστεύω λοιπόν ότι με σωστούς πολίτες φυσικά και όλα τα μέτρα του Pappos υπερκαλύπτουν τους τομείς στους οποίους αναφέρεται, με ένα δυο μεταβατικά στάδια που θα φέρουν ισοροπήσουν κάποια πράγματα(πχ την ίση διάθεση των χρημάτων...δεν μπορεί να εφαρμοστεί από αύριο). Γτ με σωστούς πολίτες δεν χρειάζονται ένα κάρο νόμοι δικλείδες σχετικά με τους "φύλακες", ομοίως για το άσυλο, οι φοιτητές θα καταλάβαιναν ότι οι παρατάξεις πρωτίστως λειτουργούν διασπαστικά και μέσα σε όλα τα άλλα θα δημιουργούσε μια ανθρώπινη, ανθρωποκεντρική κοινωνία με αξίες όπου όλα τα προβλήματα δεν θα ανάγονταν τελικά στο οικονομικό και στην διαχείρηση χρημάτων αλλά στον άνθρωπο ο οποίο θα αξιολογείται με δίκαιο τρόπο από τους συμπολίτες του.... Ναι ξέρω ότι όπως το έθεσα ακούγεται λίγο σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας αν γίνει η απλή σύγκριση με την σημερινή ,ελληνική πραγματικότητα. Αλλά θέλω να πιστεύω ότι γίνεται.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.