Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Θέλω να τοποθετήσω μια τυποποιημένη καουτσουκιένια ράμπα πρόσβασης, από το πεζοδρόμιο στην πόρτα (πλατύσκαλο εισόδου) ενός καταστήματος, σαν κι αυτήν π.χ. 

Δηλαδή η ράμπα αυτή, και ασφαλής φαίνεται, και τυποποιημένη κατασκευαστικά είναι, και ευδιάκριτη από μακρυά, και δεν υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού πεζού - και το σημαντικότερο  - αφήνει ελεύθερο πλάτος 1,60 μέτρα στο υπόλοιπο πεζοδρόμιο (όλο το πεζοδρόμιο στο σημείο που θέλω να την τοποθετήσω είναι 2,10 μέτρα πλάτος), χωρίς άλλα εμπόδια κοντά ή μακριά.

Είναι όμως νόμιμη η τοποθέτησή της; Υπάρχει κάποιος νόμος που καλύπτει την τοποθέτησή της στο πεζοδρόμιο;  Ναι, χρειάζεται πρώτα αίτηση στο δήμο, αλλά για να είναι το αίτημα ισχυρό, πρέπει να στηρίζεται σε κάποιον νόμο. Π.χ. σε νόμο για την κινητικότητα-προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ...

Ξέρει κανείς περισσότερα;

Edited by mponikos
Δημοσιεύτηκε
On 16/12/2020 at 11:38 ΠΜ, mponikos said:

Υπάρχει κάποιος νόμος που καλύπτει την τοποθέτησή της στο πεζοδρόμιο; 

Υ.Α. 52907/2009 (ΦΕΚ Β' 2621/31-12-2009)

Άρθρο 1  

Οι κοινόχρηστοι χώροι εντός των πόλεων και οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών όπως πλατείες, άλση, πεζόδρομοι, πεζοδρόμια, εν γένει στάσεις και αποβάθρες μέσων  μαζικής  μεταφοράς διαμορφώνονται ή ανακατασκευάζονται έτσι ώστε να εξασφαλίζεται σε αυτούς η δυνατότητα πρόσβασης και ατόμων με αναπηρία. Η πλήρης προσβασιμότητα εξασφαλίζεται με τη δημιουργία επιπέδων κίνησης οριζόντιων ή χαμηλής κλίσης και επαρκούς πλάτους σύμφωνα με τα οριζόμενα στα επόμενα άρθρα.

  • 1 month later...
Δημοσιεύτηκε (edited)
On 22/12/2020 at 10:30 ΜΜ, Ψηφομάχος said:

Υ.Α. 52907/2009 (ΦΕΚ Β' 2621/31-12-2009)

Άρθρο 1  

Οι κοινόχρηστοι χώροι εντός των πόλεων και οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών όπως πλατείες, άλση, πεζόδρομοι, πεζοδρόμια, εν γένει στάσεις και αποβάθρες μέσων  μαζικής  μεταφοράς διαμορφώνονται ή ανακατασκευάζονται έτσι ώστε να εξασφαλίζεται σε αυτούς η δυνατότητα πρόσβασης και ατόμων με αναπηρία. Η πλήρης προσβασιμότητα εξασφαλίζεται με τη δημιουργία επιπέδων κίνησης οριζόντιων ή χαμηλής κλίσης και επαρκούς πλάτους σύμφωνα με τα οριζόμενα στα επόμενα άρθρα.

Εντέλει χρειάζεται αίτηση στον τοπικό Δήμο διά των Τεχνικών Υπηρεσιών του. Οι οποίες την αποστέλουν στην Επιτροπή Κυκλοφοριακών Θεμάτων του Δήμου (μικτή επιτροπή, με  τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών και άλλων δυο τριών στελεχών του... συν του τοπικού ΚΤΕΛ, συν της Τροχαίας... 12-15 άτομα η επιτροπή αυτή. Η Επιτροπή αυτή εισηγείται στη Δημαρχιακή Επιτροπή-με τίτλο: Ποιότητα ζωής. Η οποία αποτελείται από το μισό σχεδόν τοπικό Δημοτικό Συμβούλιο.  Η οποία εντέλει αποφασίζει οριστικά.

Έχω κάνει λοιπόν την αίτηση  από τον περασμένο Νοέμβριο, του 2020.  Κάποια στιγμή, μέσα Γενάρη του 2021, έμαθα ότι  διαβιβάστηκε από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου, στην Επιτροπή Κυκλοφοριακών Θεμάτων του Δήμου- με θετική εισήγηση.  Η Επιτροπή αυτή ακόμα δεν συνήλθε. Γνώριζα το Διοικητή της Τροχαίας, που μου είπε ότι δεν είχε ιδέα για συνεδρίαση της Επιτροπής αυτής, που αυτός συμμετέχει από την Τροχαία σε αυτήν την Επιτροπή!  Αν ποτέ συνέλθει κι αποφασίσει κι αυτή θετικά, μετά θα διαβιβαστεί για νέα κρίση  στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.

Στα .... τους ο νόμος "Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας"!  Που επιβάλλει απάντηση το πολύ μέσα σε 20 ημέρες, και στη συνέχεια τακτική ενημέρωση για το πού βρίσκεται το ζήτημα! Υπολογίζω ότι  το ζήτημα θα τελειώσει, θετικά ή αρνητικά, ως το τέλος του 2021! 

Στην αφελή ερώτησή μου: Να την τοποθετήσω τώρα, αφού καταρχήν υποάρχει θετική εισήγηση.. αφετέρου ακόμα και αν στη συνέχεια προκύψει άρνηση, πρέπει να έχει νόμιμη αιτολογία...  πράγμα που δεν μπορεί να συμβεί αφού εσείς εισηγηθήκατε θετικά, με βάση το νόμο; Μόνο με πραξικόπημα μπορούν να απαντήσουν: ΟΧΙ!  Ότι αν έχω πάρει αριθμό πρωτοκόλου στην αίτησή μου, σύμφωνα με δικαστικές αποφάσεις είμαι "νόμιμος" να την τοποθετήσω έστω και τώρα βιαστικά... Ξαναεισέπραξα: ΟΧΙ!

 

Να τολμήσω να ρωτήσω.. τι δουλειά έχει εκπρόσωπος του ΚΤΕΛ στην Επιτροπή αυτή; Αν έχουν λόγο οι μεταφορείς/λεωφορειατζήδες, τότε γατί είναι στην απέξω π.χ. οι Ταξιτζήδες;

Πω πω μπλέξιμο... πω πω δημοτικό σύστημα/εργαλείο ανάπτυξης της αγοράς;

Edited by mponikos
  • 7 months later...
Δημοσιεύτηκε

Αντιστοίχως ρώτησα σήμερα στην Διεύθυνση Οδοποίας του Δήμου για ράμπα πρόσβασης ΑΜΕΑ σε ημιυπόγειο χώρο Δημόσιου Εκπαιδευτηρίου και μου είπαν πως απαγορεύεται οποιαδήποτε επέμβαση στον Πεζόδρομο αν είναι έξω από τη ρυμοτομική γραμμή. Τη στιγμή αυτή υπάρχει μία σκαλίτσα (μέσα στον πεζόδρομο) που κατεβαίνει στην είσοδο του χώρου η οποία θα χρειαστεί δεύρυνση και επιμύκηνση για να μπορεί να τη χρησιμοποιήσει αμαξίδιο ΑΜΕΑ. Μου είπαν επίσης πως απαγορεύεται αναβατόριο σε κοινόχρηστο χώρο. Για να τοποθετηθεί αναβατόριο θα έπρεπε να διευρυνθεί η είσοδος γύρω στα 50εκ. από κάθε πλευρά. Μου κάνει εντύπωση πόσο αρνητικοί ήταν σε αυτήν την υπηρεσία για κάτι που είναι αυτονόητο πως θα έπρεπε να μπορεί να υλοποιηθεί. Σημειωτέρον πως τι κτίριο βρίσκεται σε πεζόδρομο με πολύ μικρή κυκλοφορία πεζών που σίγουρα δεν θα τους εμπόδιζε καμμία από τις δύο λύσεις και η χρήση στο κτίριο αυτό υπάρχει από το 1997 και τους ΑΜΕΑ πους παίρνουν αγκαλιά για να εισέλθουν στο χώρο. Υπάρχει κάποια λύση;

Δημοσιεύτηκε

Δες το άρθρο 18 του Ν.4495/17 μήπως μπορείς να βρεις καμιά άκρη μέσω επιτροπής προσβασιμότητας.

  • 2 years later...
Δημοσιεύτηκε

Σε ευχαριστώ πολύ Ακη, για να ολοκληρώσω τη συζήτηση πλέον επιτρέπουν επεμβάσεις σε πεζοδρόμια για την πρόσβαση ΑΜΕΑ σε δημόσια κτίρια με αδειοδότηση από τους εκάστοτε δήμους, διαδικασία χρονοβόρα βέβαια.

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.