Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 695
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Χριστός Ανέστη συνάδελφοι.

Λέει ο Ν4495 στο άρθρο 54

Παράθεση

1.   Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία : 
α)  το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου, με τις αναθεωρήσεις της, 
β)  τα  σχέδια  που  συνοδεύουν  την  οικοδομική  άδεια
,  καθώς  και  η  μελέτη  προσβασιμότητας  ΑμεΑ  και  εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται, 
γ)   το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, 
δ)  το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, 
ε)   δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων
στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο στην πραγματική του κατάσταση όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και ε,

 

Λέει η αποφ. του ΦΕΚ 334Β/21 στο άρθρο 2

Παράθεση

ζζ) Οικοδομικές άδειες, άδειες δόμησης με τις αναθεωρήσεις και ενημερώσεις αυτών, εγκρίσεις εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας, δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, πράξεις εξαίρεσης από την κατεδάφιση και λοιπές πράξεις εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών που αφορούν το ακίνητο

ηη) Πίνακα με τις επιφάνειες ανά όροφο, όπως αυτές προκύπτουν από τις ανωτέρω πράξεις (σ.σ ζζ), και τεκμηριώνουν την υφιστάμενη κατάσταση της ιδιοκτησίας

γγ) τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ηη και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών,

Όπως βλέπουμε και ο νόμος αλλά και η απόφαση αναφέρουν πως αν από τα εγκεκριμένα σχέδια (ΟΑ, ενημερώσεων, ΕΕΔΜΚ, νομιμοποιήσεων και τακτοποιήσεων) δεν προκύπτει η υφιστάμενη κατάσταση, εκπονούμε και υποβάλλουμε νέα σχέδια κατόψεων αρχιτεκτονικών. Ποιος ο λόγος αυτής της αναφοράς αν υπάρχει η υποχρέωση πρώτα τακτοποίησης  και μετά ΗΤΚ?

flash:Μήπως η αναφορά έγινε γιατί οι νόμοι μετά τον ν3843 προέβλεπαν πως οι αυθαίρετες κατασκευές σημειώνονταν επάνω στα εγκεκριμένα σχέδια ώστε να υπολογισθεί το πρόστιμο?

 

On 20/4/2022 at 9:32 ΜΜ, ppanag said:

 

... αν μου απαντήσετε μια ερώτηση θα γίνουμε τρεις στο κίνημα:

Με ποιν τρόπο θα λάβουν θεώρηση οι κατόψεις που θα ανεβάσουμε σε αυτήν την περίπτωση???

Θα απαντήσω με μία ερώτηση. Με ποιόν τρόπο θα λάβουν θεώρηση οι κατόψεις ενός κτιρίου προϋφιστάμενου του 1955?

 

Απορίες, απορίες, απορίες..... και πρέπει εμείς να ακροβατούμε ώστε να παράξουμε "έργο" :( 

  • Like 1
  • Upvote 3
Δημοσιεύτηκε
15 λεπτά πριν, Faethon11 said:

 

Όπως βλέπουμε και ο νόμος αλλά και η απόφαση αναφέρουν πως αν από τα εγκεκριμένα σχέδια (ΟΑ, ενημερώσεων, ΕΕΔΜΚ, νομιμοποιήσεων και τακτοποιήσεων) δεν προκύπτει η υφιστάμενη κατάσταση, εκπονούμε και υποβάλλουμε νέα σχέδια κατόψεων αρχιτεκτονικών. Ποιος ο λόγος αυτής της αναφοράς αν υπάρχει η υποχρέωση πρώτα τακτοποίησης  και μετά ΗΤΚ?

flash:Μήπως η αναφορά έγινε γιατί οι νόμοι μετά τον ν3843 προέβλεπαν πως οι αυθαίρετες κατασκευές σημειώνονταν επάνω στα εγκεκριμένα σχέδια ώστε να υπολογισθεί το πρόστιμο?

Προφανως γι' αυτο. Δεν υπαρχει υποχρεωση για νεα κατοψη με κανενα εκ των νομων των αυθαιρετων, παρ'ολο που η εσωτερικη διαρρυθμιση μπορει να ειναι διαφορετικη. Οποτε ζητανε νεα κατοψη κυριως για την εσωτερικη διαρρυθμιση.

Δημοσιεύτηκε

Χρόνια πολλά σε όλους!!

4 ώρες πριν, Christos said:

Οποτε ζητανε νεα κατοψη κυριως για την εσωτερικη διαρρυθμιση.

Ναι και μάλιστα γίνεται σαφές ότι απαιτείται και ενημέρωση του φακέλου της ΟΑ (άρα 'θεώρηση'), όχι όμως στον κορμό της ΗΤΚ, αλλά στην 100.14 όπου η διαφορετική διαρρύθμιση (αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης μάλιστα, όχι γενικά ιδιοκτησίας, αλλά ας το αφήσουμε στην άκρη για λίγο) απαλλάσεται από το πρόστιμο.

Δηλαδή το εξειδικεύει, δεν το απαιτεί γενικά (τη θεώρηση).

 

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα κι από μένα. Χρόνια πολλά.

Έχουμε οικόπεδο, στο οποίο δεν υπάρχουν σύσταση ούτε οριζόντιας ούτε καθέτου ιδιοκτησίας. Εκεί δραστηριοποιούνται δύο διαφορετικές επιχειρήσεις, με δύο ξεχωριστές οικοδομικές άδειες. Και στις δύο επιχειρήσεις το άτομο Α έχει πλήρη κυριότητα στο 50%, το άτομο Β έχει ψιλή κυριότητα από το 25% και το άτομο Γ έχει το άλλο 25% της ψιλής κυριότητας..

Το άτομο Δ, έχει την επικαρπία από το 50% της ψιλής που έχει το άτομο Β και Γ.

Έχω τις εξής απορίες:

  • Παρόλο που έχουμε δύο επιχειρήσεις, με δύο ΟΑ, η ιδιοκτησία θεωρείται μία, άρα θα κάνουμε μία υποβολή, σωστά;
  • Θα ζητήσουμε εξουσιοδοτήσεις και από τα τέσσερα άτομα; Φαντάζομαι ναι.
  • Το άτομο Α που έχει πλήρη κυριότητα του 50%, στους υπόχρεους θα τον βάλουμε 2 φορές; Μια ότι έχει το 50% της επικαρπίας και μία οτι έχει το 50% της ψιλής; Διαφορετικά πως η εφαρμογή θα ξέρει να αθροίσει σωστά ώστε για κάθε ιδιότητα που προσθέσαμε να προκύπτει άθροισμα 100%;
  • Θα μπορούσαμε σαν υπόχρεους (και άρα να πάρουμε εξουσιοδότηση) να βάλουμε μόνο τους ψιλούς κύριους; Δηλαδή το άτομο Δ να μην φανεί πουθενά; Ποιο θα ήταν πιο σωστό;
Δημοσιεύτηκε
On 26/4/2022 at 6:44 ΜΜ, mplek said:

Καλησπέρα κι από μένα. Χρόνια πολλά.

Έχουμε οικόπεδο, στο οποίο δεν υπάρχουν σύσταση ούτε οριζόντιας ούτε καθέτου ιδιοκτησίας. Εκεί δραστηριοποιούνται δύο διαφορετικές επιχειρήσεις, με δύο ξεχωριστές οικοδομικές άδειες. Και στις δύο επιχειρήσεις το άτομο Α έχει πλήρη κυριότητα στο 50%, το άτομο Β έχει ψιλή κυριότητα από το 25% και το άτομο Γ έχει το άλλο 25% της ψιλής κυριότητας..

Το άτομο Δ, έχει την επικαρπία από το 50% της ψιλής που έχει το άτομο Β και Γ.

Έχω τις εξής απορίες:

  • Παρόλο που έχουμε δύο επιχειρήσεις, με δύο ΟΑ, η ιδιοκτησία θεωρείται μία, άρα θα κάνουμε μία υποβολή, σωστά; Σωστά, μία δήλωση στην οποία θα επιλέξεις 1 ιδιοκτησία και 2 κτίρια.
  • Θα ζητήσουμε εξουσιοδοτήσεις και από τα τέσσερα άτομα; Φαντάζομαι ναι. Το ίδιο φαντάζομαι και εγώ. Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος αν απαιτείται από το 100%. Ίσως είσαι οκ με το 51%.
  • Το άτομο Α που έχει πλήρη κυριότητα του 50%, στους υπόχρεους θα τον βάλουμε 2 φορές; Μια ότι έχει το 50% της επικαρπίας και μία οτι έχει το 50% της ψιλής; Διαφορετικά πως η εφαρμογή θα ξέρει να αθροίσει σωστά ώστε για κάθε ιδιότητα που προσθέσαμε να προκύπτει άθροισμα 100%; Εσύ πρέπει να βγάλεις άθροισμα 100%. Άρα θα βάλεις τον Α με πλήρη κυριότητα 50%, και τους Β και Γ με ψιλή κυριότητα από 25% ο καθένας (ή τον Δ με επικαρπία 50%). Ουσιαστικά επιλέγεις ποιον βάζεις με επικαρπία και ποιον με ψιλή κυριότητα. Δεν βάζεις και τους δύο.
  • Θα μπορούσαμε σαν υπόχρεους (και άρα να πάρουμε εξουσιοδότηση) να βάλουμε μόνο τους ψιλούς κύριους; Δηλαδή το άτομο Δ να μην φανεί πουθενά; Ποιο θα ήταν πιο σωστό;

 

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα συνάδελφοι , 

σε υφιστάμενο κτίσμα με άδεια , απαιτείται καινούριο τοπογραφικό με συντεταγμένες; ή μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε της αδείας ; 

Δημοσιεύτηκε
6 λεπτά πριν, George9555 said:

Καλησπέρα συνάδελφοι , 

σε υφιστάμενο κτίσμα με άδεια , απαιτείται καινούριο τοπογραφικό με συντεταγμένες; ή μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε της αδείας ; 

Καλησπέρα, παραθέτω την παρ. 2 του άρ. 39 του ν.4495/17:

Παράθεση

2. α) Όπου, μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος και εφεξής προβλέπεται η σύνταξη τοπογραφικού διαγράμματος, νοείται το τοπογραφικό διάγραμμα του άρθρου 83 της παρ. 4 του παρόντος νόμου.

β) Απόκλιση επί του εμβαδού οικοπέδου ή γηπέδου από το αναγραφόμενο στο τοπογραφικό διάγραμμα που έχει συνταχθεί μέχρι τις 8.8.2013 και σύμφωνα με το οποίο εκδόθηκε άδεια οικοδομής ή καταρτίστηκε συμβολαιογραφική πράξη, σε σχέση με τη νέα καταμέτρηση στο τοπογραφικό διάγραμμα που συνοδεύει τη βεβαίωση του άρθρου 83, είναι ανεκτή υπό τις εξής προϋποθέσεις:

αα) για οικόπεδα ή γήπεδα εντός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου ή εντός ορίων οικισμού το ποσοστό της απόκλισης ορίζεται σε ± πέντε τοις εκατό (5%),

ββ) για τα εκτός σχεδίου οικόπεδα ή γήπεδα το ποσοστό της απόκλισης ορίζεται σε ± δέκα τοις εκατό (10%).

Εμβαδομετρήσεις οικοπέδων ή γηπέδων, που έχουν περιληφθεί σε διοικητικές πράξεις και δικαιοπραξίες και είναι εντός της απόκλισης του προηγούμενου εδαφίου, θεωρούνται αποδεκτές και δεν απαιτείται η αναθεώρηση της οικοδομικής αδείας, καθώς και η διόρθωση ή τροποποίηση των τίτλων κτήσης για την έκδοση άδειας.

 

Στην ΗΤΚ ανεβάζεις το τοπογραφικό της άδειας όπως και να έχει. Σε περίπτωση τακτοποίησης ισχύει το παραπάνω και εάν πρέπει να συντάξεις νέο τότε στην ΗΤΚ το ανεβάζεις στο πεδίο του ν.4495.


Σε περίπτωση σύνταξης ΗΤΚ χωρίς προηγούμενη τακτοποίηση και με αλλαγή στις διαστάσεις του οικοπέδου μεγαλύτερη του 5% και 10% τότε δεν είμαι απόλυτα σίγουρος εάν πρέπει να συνταχθεί νέο. Σίγουρα θα χρειαστεί μνεία στα σχόλια και την τεχνική περιγραφή, αλλά υποθέτω ότι δεν απαιτείται σύνταξη νέου.

  • Thanks 1
Δημοσιεύτηκε

κατ΄αρχας, δεν καταλαβα τι εννοεις οταν λες

"Σε περίπτωση σύνταξης ΗΤΚ χωρίς προηγούμενη τακτοποίηση"

Κατα τα λοιπα,

Θα ελεγα να το ξαναδουμε λιγο...

[τα ξαναλεγαμε και στις τακτοποιησεις...]

Γιατι να θεωρειται πανακεια το τοπογραφικο μιας αδειας;...

Πόσες φορες ενα "οικοπεδο" μιας αδειας δεν εχει βρεθει μικροτερο,  λογω   μεταγενεστερης "αποκοπης" τμηματος, ή λογω λαθους υποδειξης οριων.... ή για διαφορους αλλους λογους...

 Γνωμη μου ειναι οτι, να γινεται η συγκριση του τοπογραφικου της αδειας, ωστε, εάν δεν εχουν διαφορές, χρησιμοποιειται το  "παληο" χωρις προβλημα...εάν ειναι επαγγελματικο ορθό]

Αλλως, γινεται καινουργιο, με αναφορα στην νομοθετημενη παρεκκλιση εως 5% ή 10% για εκτος.

Ομως, για τις αποκλισεις συν/πλην 5% και 10%,

μας εχει απασχολησει στο παρελθον το εξης θεμα.

Εστω οικοπεδο εμβαδου 303 τμ. που εβγαλε αδεια για 303 τμ. σε περιοχη με κανονα 300 τμ.

Αν σημερα μετρηθει στα 290 τμ. ειναι μεν στην αποκλιση του πλην 5% αλλα "χανει" τον κανονα αρτιοτητας/ οικοδομησιμοτητας.

Το ίδιο και για ενα εκτος σχεδιου, με αδεια για 4003,28 [!!!!!] τμ. που  βρισκεται σημερα να ειναι 3.900 τμ. δλδ εντος του πλην 5%,  αλλά συγχρονως και εκτος κανονα αρτιοτητας/ οικοδομησιμοτητας.

 

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Εννοώ την περίπτωση σύνταξης ΗΤΚ χωρίς να έχει προηγηθεί τακτοποίηση με νόμο αυθαιρέτων ή κάποια δικαιοπραξία επειδή θέλει ο πελάτης π.χ. να την κάνει για να τελειώνει και να είναι καλυμμένος μελλοντικά.
Σε αυτή την περίπτωση ουσιαστικά απλά ανεβάζεις τα σχέδια της άδειας και τίποτα άλλο, αφού όλα είναι νόμιμα.

Εάν όμως υπάρχει μόνο μια αλλαγή στο εμβαδόν του τοπογραφικού (μεγαλύτερη των επιτρεπτών) τι γίνεται στην περίπτωση απλής σύνταξης ΗΤΚ χωρίς κάποια δικαιοπραξία/διοικητική πράξη; Το απολύτως σωστό είναι να συνταχθεί νέο τοπογραφικό, όμως είναι απαιτούμενο;

Επίσης, κατανοώ ότι κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και εξαρτάται από το τι θες να κάνεις, όπως με τα παραδείγματα που παραθέτεις.

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.