Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

  • 2 months later...
Δημοσιεύτηκε

1. Ψάχνω για λυμένα παραδείγματα εδράσεων μεταλλικών κατασκευών. Ειδικά με ενδιαφέρει πώς αντιμετωπίζουν το θέμα τα Ελληνικά πανεπιστήμια. Στο δικό μου πχ (ΑΠΘ) αντιμετωπίστηκε με την μέθοδο της πάπιας. Και διεθνής βιβλιογρααφία δεκτή, καθώς και σύνδεσμοι στο Internet.

 

2. EC3 Part 1.8: Δίνει πληροφορίες μόνο για 2 αγκύρια ανά πλευρά, χωρίς λεπίδες ενίσχυσης. Αν εμένα δεν μου βγαίνει η έδραση και θέλω να χρησιμοποιήσω 4 αγκύρια ανά πλευρά με λεπίδες ενίσχυσης θα πρέπει να χρησιμοποιήσω "κλασική" κατανομή δυνάμεων, δηλ. όχι Τ-Stub, αλλά 2-βάθμια εξίσωση όπου άγνωστος είναι το πλάτος της θλιβόμενης ζώνης του σκυροδέματος. Αυτό νομικά είναι σωστό;;;

 

3. Την διάτμηση πώς την παίρνετε;;; Σε περίπτωση σεισμού, ξέρει κανένας ποιος είναι αποδεκτή τιμή τριβής της διεπιφάνειας μετάλλου σκυροδέματος;;;;

 

4. Σε περίπτωση αρθρωτής έδρασης, για ποιο εντατικό μέγεθος διαστασιολογούνται τα αγκύρια;;

 

5. Υπάρχει κάποιο γαλλικό πρότυπο (δημοσίευση, ερευνητικό) για εδράσεις. Μου φαίνεται ότι το χρησιμοποιεί και το Instant. Μπορεί κάποιος συνάδελφος να δημοσιεύσει τον πλήρη τίτλο;;;

 

6. Ξέρατε συνάδελφοι ότι το 4.6 που βάζετε στις μελέτες "μεταφράζεται" ως συμπαγής σωλήνας S235;; Τα σπειρώματα γίνονται σε τόρνο μετά. Επιπλέον μπορεί το σπείρωμα να το βάλουν εξωτερικά (να φουσκώσουν το αγκύριο. Δηλ. Μ24 4.6 = Μ20 ράβδος S235 με σπείρωμα εκ των υστέρων). Η δικαιολογία είναι ότι δεν πουλάν στην ελληνική αγορά αγκύρια 4.6 κλπ. Για αυτόν τον λόγο αν γίνεται να δημοσιευτούν στοχεία επικοινωνίες από προμηθευτές αγκυρίων στην Ελλάδα).

Δημοσιεύτηκε

Δεν ξέρω αν είναι καλή ή κακή μέθοδος. Πάντως γίνεται, τουλάχιστον στη Θεσσαλονίκη. Υπάρχει ένα μεταλλικό περίβλημα με "αρνητικό" σπείρωμα εσωτερικά, το οποίο συμπιέζει τη ράβδο και στα κενά του σπειρώματος δημιουργείται η ράβδωση λόγω της διόγκωσης. Λεπτομέρειες περισσότερες δε θυμάμαι... Μου το είχε εξηγήσει ο συνάδελφος μηχανολόγος σε εργοστάσιο μεταλλικών που δούλευα.

Η ποιότητα των ράβδων ήταν συνήθως λείος χάλυβας S220...

Δημοσιεύτηκε

Ακόμα χειρότερα από S235 που ήξερα εγώ. Έχει πολύ μικρότερη αντοχή σε εφελκυσμό (220*1,05 = 231 έναντι 370 Mpa για S235. 231/370=62%. Άρα για να είμαστε πλήρως καλυμμένοι πρέπει να σχεδιάζουμε με Σ.Α. 50% το συγκεκριμένο δομικό στοιχείο)

Δημοσιεύτηκε

Με τα αγκύρια επικρατεί χάος.

Υπάρχουν διάφορες ποιότητες από διάφορες χώρες.

Μπορεί να βρείς αγκύρια κατασκευασμένα κατά BS αντί των ΕΝ

Ο κανόνας δε είναι να κόπτονται τα σπειρώματα από τον κατασκευαστή.

Οπότε ποτέ μην ξεχνάμε την μείωση κατά 15% που αναφέρει ο EC3 (κατ ελάχιστον κατά την γνώμη μου)

Δημοσιεύτηκε

Παιδια να πω και εγω την γνώμη μου?

Συμφωνώ απόλυτα με τον Αρη.

1. Αν δεν υπαρχει κονία από κάτω δεν ισχύει ο υπολογισμός της πλάκας έδαρσης μια που το κέχτρο στροφής δεν εξαρτάται πια από την σχέση αντοχή κονίας σε θλίψη και πάχος πλάκας αλλά είναι στον μέσον.

Τα φορτία θλίψης τα πέρνουν τα αγκύρια ασυζητητη και όχι η κονία και το σκυρόδεμα.

2. Ροπή χωρίς νέυρα δεν γίνεται παρακτικά. Τα νέυρα πέρνουν την ροπή και την κάνουν ορθές δυνάμεις στα ελάσματα και τέμνουσες σε μεγάλο μήκος συγκολλήσεων.

Οσοι υποστηρίζεται ότι μπορεί το θέμα να λυθεί με άυξηση πάχους σας υπενθιομίζω ότι στην κάμψη της πλάκας εχω smax=6 M/ t^2. Ενώ αν πάρω την ροπή σε δυνάμεις τότε έχω πρώτη δύναμ η του πάχους.

Δημοσιεύτηκε

@ costas tsaprounis

Φίλε ο Ευροκώδικας θεωρεί ως "κανονιστική λύση " αυτήν που δεν χρησιμοποιεί ελασματα. Αυτό βέβαια έχει ειπωθεί πολλές φορες και συζητηθεί αναλόγως

Δημοσιεύτηκε

Αγαπητέ συνάδελφε δεν ξερω γιατι τοσα χρονια οταν αναφερομαι σε μια μαθηματικη σχεση μου λενε οτι δεν ειμαι μηχανικος.

Δοξα το θεο εχω κανει κατι μικρα εργακια που τα ευχαριστηθηκα.

Η κανονιστική διάταξη πραγματι δεν εχει ελάσματα. Αυτό σημαίνει οτι δεν μπορω να τα βάλω? Οι κανονισμοί ως γνωστόν προδιαγράφουν τα ελάχιστα. Μήπως θα πρέπει να διαβάζουμε κριτηκά τους κανονισμούς αντι να τους δεχομαστε νετφακτο? Αλλωστε εμείς δεν θα δώσουμε την αναδραση για πιθανή αλλαγή του κανονισμού?

Και να σου θέσω μία ερώτηση?

Εστω ότι δεν βάζω νέυρα και το μήκος συγκόλλησης μεταξύ πλάκας και υποστυλώματος δεν μου φτάνει να παραλάβω την ροπή. Τι κάνω τότε? Βάζω τον ιδιοκτητη να κραταει κόντρα? Το γράφει αυτό καμιά κανονιστική διάταξη?

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.