Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Πριν ξεσπάσει η πανδημία, η ζήτηση για γραφεία αυξανόταν στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, μετά το σοκ των πρώτων μηνών, περιορίζεται, κυρίως, σε υψηλών προδιαγραφών χώρους, μιας και ο κορονοϊός έχει αλλάξει τις συνήθειες αλλά και τις απαιτήσεις όσων χρησιμοποιούν επαγγελματικά ακίνητα. Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας Arbitrage, η αγορά γραφείων της Θεσσαλονίκης   αποτελείται κατά βάση από μικρούς και κατακερματισμένους χώρους σε κτίρια μικτών χρήσεων με συμβατικές Η/Μ υποδομές, τεχνολογικά φτωχά με παλιές καλωδιώσεις και συχνά με κοινόχρηστες τουαλέτες. Υπάρχει δηλαδή, έλλειψη ποιοτικών και τεχνολογικά άρτιων γραφειακών χώρων και μεγάλων αυτοτελών κτιρίων γραφείων που δύναται να στεγάσουν πολυεθνικούς ομίλους.

Έτσι, η ανώτατη τιμή ενοικίασης για γραφεία από 50 έως 200 τ.μ. δεν ξεπερνά τα 10 ευρώ, ενώ αγγίζει τα 12 ευρώ για χώρους μεγαλύτερους από 200 τ.μ.

Σύμφωνα με την έρευνα,  τα δυνατά σημεία της κτηματαγοράς της Θεσσαλονίκης περιλαμβάνουν:

– τις σχετικά προσιτές που απέχουν ακόμη 20%-25% πριν από την μεγάλη οικονομική κρίση του 2008. -τις σχετικά καλές αποδόσεις σε σύγκριση με ανταγωνιστικές μεσογειακές δευτερογενείς αγορές

-την υλοποίηση ιδιωτικοποιήσεων και έργων αναβάθμισης υποδομών (αεροδρόμιο, λιμάνι, μετρό, flyover)

-τη δραστηριά Ισραηλιτική κοινότητα και

-την οδική σύνδεση με τα Βαλκάνια

Επίσης, σύμφωνα με την Arbitrage, το real estate της Θεσσαλονίκη διαθέτει προοπτικές λόγω της ανάκαμψης και ανατίμησης των τιμών, της ύπαρξης ακινήτων θα βγουν στην αγορά και συνδέονται με εξασφαλίσεις «κόκκινων δανείων», αλλά και των σχεδιαζόμενων νέων αναπτύξεων αυτοτελών και τεχνολογικά σύγχρονων γραφείων. Επίσης, η αναμενόμενη δημιουργία του digital hub της Pfizer, των κέντρων καινοτομίας της Deloitte και της Cisco και η ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως επιχειρηματικού κέντρο των Βαλκανίων δημιουργεί σοβαρές προοπτικές ανάπτυξης.

Χωρίς βέβαια, αμφισβήτηση, η απουσία επενδυτών-τουλάχιστον τοπικών- όπως και ζήτησης από το εξωτερικό, λειτουργεί μειονεκτικά για την αγορά ακινήτων της Θεσσαλονίκης.

https://www.economix.gr/wp-content/uploads/2021/04/pinax-1-1024x206.jpg

Οι νέες συνήθειες

Γενικότερα, όπως σημειώνει η έρευνα, λόγω της πανδημίας επαναπροσδιορίστηκαν οι ανάγκες για φυσικό και μηχανικό εξαερισμό στους γραφειακούς χώρους που σχεδιάζονται με αυξημένες δυνατότητες για φυσικό αερισμό, λαμβάνοντας ταυτόχρονα υπόψη τη μελλοντική διαμερισμάτωση αυτών. Προβλέπεται πρόσθετος μηχανικός εξαερισμός, πέραν του ελάχιστου προβλεπόμενου από τον ΚΕΝΑΚ, ενσωματώνοντας τεχνολογίες που αποτρέπουν την ανακυκλοφορία του αέρα

Παρά την πανδημία, εξακολουθούν να επικρατούν οι λύσεις γραφείων ανοιχτού τύπου open plan με δυνατότητα κοινόχρηστων γραφείων, ελαττώνοντας έτσι τις ανάγκες σε χώρους προς μίσθωση Ταυτόχρονα δίνεται ιδιαίτερη σημασία κατά το σχεδιασμό για απομονωμένους χώρους και χώρους συνεργασίας (collaboration areas).

Επίσης, καθώς οι εταιρίες, τον τελευταίο χρόνο, στράφηκαν στην τηλεργασία αναμένεται ένα σημαντικό ποσοστό αυτών να εξετάσει τη μείωση των επιφανειών που μισθώνει, υιοθετώντας επιλογές κοινόχρηστων γραφείων και διαδοχικής τηλεργασίας του προσωπικού

Επιπλέον βαρύτητα δίνεται στα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά των κτιρίων (νέων και υφιστάμενων προς ανακατασκευή) από τους θεσμικούς επενδυτές, επιλέγοντας την ενεργειακή/περιβαλλοντική πιστοποίηση τους κατά τα διεθνή πρότυπα όπως LEED, BREEAM, WELL κλπ


View full είδηση

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.