Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σύνταξη Γήρατος 950€ (για 40 χρόνια εισφορών) !!!


Recommended Posts

Στη ουσία του πράγματος και αν το καταλαβαίνω σωστά.

Στην περίπτωση του ΔΥ η σύνταξη προκύπτει με βάση τις πραγματικές αποδοχές, ενώ στον ΕΕ με βάση τις πλασματικές αποδοχές που προκύπτουν απο την κλίμακα.

Ενώ το σωστό και δίκαιο είναι να γίνεται ο υπολογισμός με βάση τις πραγματικές κρατήσεις που έχουν αποδοθεί στο σύνολο του εργασιακού βίου.

Σωστα?

ΥΓ. Αν καταλαβαίνω καλά δηλαδή, ενας ΔΥ που παίρνει προαγωγη 3 μηνες πριν τη συνταξη θα πληρωνεται εσαει αυτη τη διαφορα ενω δεν θα εχει πληρωσει τιποτα απολυτως.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Η διαφορά στις συντάξεις ανάμεσα του Ε.Ε. & Δ.Υ. είναι τεράστια. 

Και το σπουδαίο είναι πως ο Δ.Υ. δεν πλήρωσε, στην πραγματικότητα, εισφορές.

Ο Ε.Επ. όταν του ερχόταν το "μπουγιουρντί" από ΤΣΜΕΔΕ είχε δεν είχε θα έπρεπε να δώσει ζεστό χρήμα στο ταμείο.

Ο Δ.Υ. δεν είχε ποτέ αυτή την έννοια. Όλα πληρώνονταν από το δημόσιο, δηλ. απ' όλους μας. 

Αυτή την στιγμή κανείς δεν ξέρει πόσων "ταχυτήτων" συντάξεις υπάρχουν για τους μηχανικούς!!! Ξέρει?

 

Κάθε μέρα διαβάζουμε αρθρα για αναδρομικά, για νέους υπολογισμούς συντάξεων (έπαψα να τα διαβάζω, γιατι πλέον δεν τα καταλαβαίνω !), αλλά οι μηχανικοί είναι πάντα απ' έξω. Και μας έχουν για μεγαλοσυνταξιούχους!

Και καπάκι έχουμε και την "προσωπική διαφορά"! Μέχρι να μηδενιστεί αυτή θα ..... "μηδενιστεί" και ο συνταξιούχος.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Το αναλυτικό Δελτίο Τύπου από το Δ.Σ του ΜΗΝ:
 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΝΕΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ «ΜΗΝ»
Αθήνα, 15-07-2024
Ο Σύλλογος Συνταξιούχων με την ονομασία Νέοι Μηχανικοί, αποτελεί μια αυθόρμητη πρωτοβουλία μηχανικών, ασφαλισμένων στο τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, οι οποίοι βίωσαν με τον πιο βίαιο τρόπο την δυσμενέστατη αλλαγή, που επέφερε ο ν.4387/2016 στον τρόπο υπολογισμού των απονεμόμενων συντάξεων. Η συρρίκνωση του συντελεστή αναπλήρωσης του συντάξιμου μισθού, ο παντελώς εσφαλμένος τρόπος υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης εκ της παροχής της ειδικής προσαύξησης, η μη λήψη υπόψη της εισφοροδοτικής μας προσπάθειας καθ΄ όλη τη διάρκεια του ασφαλιστικού μας βίου, αποτέλεσαν τους κυρίαρχους παράγοντες που επέφεραν μειώσεις στις καταβαλλόμενες μετά το ν.4387/2016 συντάξεις, οι οποίες για τους ασφαλισμένους στο τ. ΤΣΜΕΔΕ, με την ιδιότητα τους ως μηχανικών, επέφεραν μειώσεις χωρίς υπερβολή της τάξης των 1.000 – 1.500 ευρώ σε σχέση με το προγενέστερο νομοθετικό καθεστώς του τρόπου υπολογισμού της σύνταξης. Οι συντάξεις που καταβάλλονται σήμερα στην εν λόγω κατηγορία συνταξιούχων, στην πλειοψηφία τους δεν υπερβαίνουν το ποσό των 1.000 ευρώ, αποτέλεσμα του νέου τρόπου υπολογισμού που εισήγαγε ο ν.4387/2016.
Κατόπιν της δυσμενούς κατάστασης στην οποία περιήλθαμε, λόγω του κανονισμού της δικαιούμενης σύνταξής μας σε ποσό το οποίο απέχει παρασάγγας από τις λοιπές κατηγορίες ασφαλισμένων του ίδιου κλάδου (μισθωτοί, παλαιοί συνταξιούχοι) αλλά και λόγω της απαξιωτικής συμπεριφοράς της Πολιτείας, παρά την αποδεδειγμένη συνεισφορά μας στην δημιουργία ενός εύρωστου ασφαλιστικού Ταμείου, όπως ήταν τουλάχιστον προ της οικονομικής κρίσης το τ. ΤΣΜΕΔΕ, αποφασίσαμε να συστήσουμε τον εν λόγω Σύλλογο, με σκοπό τη κατοχύρωση και τη διαφύλαξη των οικονομικών, ασφαλιστικών και κοινωνικών κεκτημένων μας. Συλλογικοποιήσαμε τη δράση μας και αποφασίσαμε μεταξύ άλλων από κοινού με τα μέλη μας να προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη, με σκοπό να ακυρώσουμε στη πράξη τον υπολογισμό που προέβη ο e-ΕΦΚΑ αναφορικά με την καταβαλλόμενη ανταποδοτική σύνταξη εκ της ειδικής προσαύξησης, όπως άλλωστε είχαμε κάθε δικαίωμα να πράξουμε αφού το ποσό λαμβάνουμε ως σύνταξη και ο τρόπος υπολογισμού του παραβιάζει ευθέως κατοχυρωμένα περιουσιακά μας δικαιώματα.
Αξιοσημείωτο είναι ότι σε αυτόν τον αγώνα για την αποκατάσταση της αδικίας που είχαμε υποστεί δεν είχαμε τη βοήθεια κανενός, αντιθέτως αντιμετωπίσαμε την πλήρη απαξίωση και περιφρόνηση τόσο από τη Πολιτεία όσο και από ασφαλισμένους του ίδιου κλάδου, οι οποίοι καμία βοήθεια δεν μας παρείχαν στον δίκαιο αυτό αγώνα μας. Έτσι όταν μετά τη δημοσίευση του άρθρου 94 του ν.4387/2016 και στη συνέχεια του άρθρου 234 του ν.4389/2016, που τροποποίησε το άρθρο 94, προβήκαμε μεμονωμένα τότε και χωρίς καμία συνδικαλιστική συμπαράσταση και χείρα βοηθείας από τις συλλογικότητες που τότε δραστηριοποιούνταν στο χώρο, σε κάποιες συναντήσεις με την τότε ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, συναντήσαμε πλήρη αδιαφορία και καθολική άρνηση στα δίκαια αιτήματά μας, αναφορικά με τον άδικο, άνισο και παράνομο τρόπο υπολογισμού του μέρους της ανταποδοτικής σύνταξης εκ της ειδικής προσαύξησης. Την ίδια στιγμή που άλλες ομάδες ασφαλισμένων στον ίδιο κλάδο σύνταξης, διεκδίκησαν και τελικά κέρδισαν ευνοϊκό τρόπο υπολογισμού της εν λόγω παροχής της ειδικής προσαύξησης, οι ελεύθεροι επαγγελματίες – μηχανικοί, που έλαβαν σύνταξη μετά το ν.4387/2016 κατά κοινή παραδοχή, υπέστησαν τεράστια μείωση στις καταβαλλόμενες συνταξιοδοτικές τους αποδοχές. Και φυσικά, όλοι αυτοί που τώρα κόπτονται να μην εφαρμοστεί η απόφαση 2037/2023 της επταμελούς σύνθεσης του Α΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, προβάλλοντας μάλιστα νομικά επιχειρήματα και ισχυρισμούς, οι οποίοι είναι επιεικώς αβάσιμοι, τότε υπερθεμάτιζαν υπέρ της εφαρμογής μιας έωλης και παντελώς ανυπόστατης, όπως εν τέλει αποδείχτηκε, υπουργικής απόφασης που είχε λάβει το μανδύα ψευδοερμηνευτικής εγκυκλίου, αναφορικά με το πώς θα υπολογίζεται το μέρος της ανταποδοτικής σύνταξης εκ της ειδικής προσαύξησης.
Συνεχίζουν δηλαδή, την ίδια τακτική να τορπιλίζουν οποιαδήποτε βελτιωτική προσπάθεια στη βάση της εκ νέου νομοθέτησης ως προς τον τρόπο υπολογισμού της ειδικής προσαύξησης, μετά τις κρίσεις που διέλαβε το Συμβούλιο της Επικρατείας. Λησμονούν όμως το γεγονός ότι η εύνοια σε μια κατηγορία ασφαλισμένων, μόνο και μόνο λόγω του γεγονότος ότι αποτελεί τη πιο πολυάριθμη κατηγορία ασφαλισμένων του τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ και διαθέτει ισχυρή συλλογική παρέμβαση και άρα συνιστά για την εκάστοτε Πολιτειακή Ηγεσία, εκλογική πελατεία, επέφερε εν τέλει τα αποτελέσματα μια κάκιστης νομοθέτησης, κατά παράβαση του Κράτους δικαίου, την οποία φυσικά δεν μπορούσε να παραβλέψει το Συμβούλιο της Επικρατείας, με την εκδοθείσα με αριθμό 2037/2023 δικαστική απόφασή του.
Ο Σύλλογος μας, από τη πρώτη στιγμή της έκδοσης της απόφασης, προχώρησε σε διάβημα προς την ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, να προχωρήσει άμεσα σε νέα νομοθέτηση, αποκαθιστώντας την αδικία που έχουν υποστεί οι ασφαλισμένοι στο τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ και συνταξιούχοι μετά το ν.4387/2016, οι οποίοι καθ΄ όλη τη διάρκεια του ασφαλιστικού τους βίου είχαν την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία – μηχανικού, χωρίς να θιγούν ούτε στο ελάχιστο κεκτημένα ασφαλιστικά δικαιώματα άλλων ασφαλισμένων του ίδιου κλάδου σύνταξης.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα και παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις τόσο προς το Υπουργείο όσο και στον e-ΕΦΚΑ, με την κατάθεση υπομνημάτων και εμπεριστατωμένης μελέτης σχετικά με το δίκαιο και νόμιμο της εκ νέου νομοθέτησης ως προς τον τρόπο καταβολής της εν λόγω παροχής, στη λογική της εφαρμογής της ισότητας σε όλους τους ασφαλισμένους στον ίδιο κλάδο σύνταξης και της αρχής της καλής νομοθέτησης, δεν έχουμε λάβει ουδεμία ουσιαστική απάντηση, επί των καθ΄ όλα νόμιμων αιτημάτων μας. Αντιθέτως, ο e-ΕΦΚΑ, συνεχίζει και εκδίδει αποφάσεις με έρεισμα την ανυπόστατη κανονιστική πράξη του τότε υφυπουργού εργασίας, κ. Πετρόπουλου, συνεχίζοντας δηλαδή να παρανομεί και παραβιάζοντας κατάφωρα την αρχή της νομιμότητας που πρέπει να διέπει τη δράση της διοίκησης.
Επειδή περαιτέρω, το τελευταίο χρονικό διάστημα λαμβάνουν χώρα διάφορα δημοσιεύματα και εκφράζονται γνώμες περί του κύρους της κανονιστικής πράξης που δημοσιεύθηκε κατ΄ εξουσιοδότηση του άρθρου 94 παρ.4 του ν.4387/2016, περί του περιεχόμενου της δικαστικής απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας και τις υποχρεώσεις που αυτή γεννά προς τη διοίκηση, σε μια προσπάθεια υποβάθμισης της σημασίας της απόφασης του ΣτΕ, οφείλουμε να τοποθετηθούμε και να ενημερώσουμε τα χιλιάδες μέλη μας, για τις πραγματικές διαστάσεις του εν λόγω θέματος που έχει προκύψει, χωρίς πάντως και σε καμία περίπτωση η τοποθέτησή μας τούτη να ενέχει τον χαρακτήρα αντιπαράθεσης με άλλους ασφαλισμένους του ίδιου κλάδου, καθώς κάτι τέτοιο τους μόνους που τελικά ευνοεί είναι τους ιθύνοντες που καλούνται να επιλύσουν τα μείζονα ζητήματα που έχουν ανακύψει.
Κατά πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, η παρεμπίπτουσα κρίση μίας κανονιστικής διοικητικής πράξης, κατατείνει –όπως και η ευθεία στον έλεγχο νομιμότητας μιας πράξης, το περιεχόμενο της οποίας έχει γενικό και αφηρημένο χαρακτήρα και όχι εξατομικευμένο και εφαρμοστέο σε συγκεκριμένη περίπτωση. Κατά τούτο, το περιεχόμενο των δύο μορφών ελέγχου ταυτίζεται, ανάγεται δε στον έλεγχο τόσο της διαδικασίας έκδοσης της κανονιστικής πράξης όσο και της παρασχεθείσας νομοθετικής εξουσιοδότησης καθώς και στον έλεγχο του κύρους των θεσπιζόμενων κανόνων δικαίου.
Η βασική θεμελίωση του παρεμπίπτοντος ελέγχου των κανονιστικών πράξεων ευρίσκεται στην αρχή της νομιμότητας της διοικητικής δράσης και της προστασίας του δικαιώματος δικαστικής προστασίας.
Περαιτέρω κατά πάγια και πάλι νομολογία του ΣτΕ, οι ανυπόστατες πράξεις εφόσον δεν καλύπτονται από τεκμήριο νομιμότητας, το ανυπόστατό τους μπορεί να διαγνωσθεί και παρεμπιπτόντως. Επιπλέον όπως έχει κριθεί , η χρήση της κανονιστικής πράξης από τη διοίκηση, παρά τη πλημμέλειά της, τυγχάνει αντίθετη προς την αρχή της χρηστής διοίκησης, τις αρχές του κράτους δικαίου και της νομιμότητας της δράσεως της διοίκησης οι οποίες, δεν ανέχονται τη διατήρηση σε ισχύ νομικών ή πραγματικών καταστάσεων που δημιουργήθηκαν κατά κατάφωρη παραβίαση του δικαίου.
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να νοήσει η Διοίκηση, ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας με την εν λόγω μνημειώδη απόφασή του, στα πλαίσια της συνταγματικής του υποχρέωσης περί του παρεμπίπτοντος ελέγχου μιας κανονιστικής πράξης, δεν περιορίστηκε να κρίνει μόνο το ανυπόστατο και ανίσχυρο της κανονιστικής πράξης, δυνάμει της οποίες εκδίδονται μέχρι σήμερα ατομικές διοικητικές πράξεις παράνομες ως προς τον υπολογισμό του μέρους της ανταποδοτικής σύνταξης εκ της ειδικής προσαύξησης, αλλά προκειμένου να ηχθή στην εν λόγω κρίση, διέλαβε κάποιες σημαντικές παραδοχές τις οποίες σκοπίμως αγνοεί τόσο η διοίκηση όσο και κάθε άλλος που προσπαθεί να υποβαθμίσει τη σημασία της δικαστικής απόφασης.
Υπενθυμίζουμε λοιπόν στους ιθύνοντες, προκειμένου να τις λάβουν σοβαρά υπόψη τους, σε περίπτωση που εφαρμόσουν τη διάταξη του άρθρου 94 παρ.4 του ν.4387/2016 ως ισχύει, τις κάτωθι παραδοχές της υπ΄ αριθμ. 2037/2023 απόφασης του ΣτΕ:
α)ο υπολογισμός της ανταποδοτικής σύνταξης εκ της ειδικής προσαύξησης, έλαβε χώρα στηριζόμενος στην υπ΄αριθμ. Φ.800000/οικ.9187/183/14.2.2018 απόφαση του Υφυπουργού Εργασίας ,Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης , απόφαση, η οποία ως προς το εν λόγω ζήτημα θέτει νέο κανόνα δικαίου διαφορετικό προς την ισχύουσα νομοθετική ρύθμιση.
β) Η ρύθμιση της παρ. 4 του άρθρου 94 του ν. 4387/2016, όπως ισχύει, είναι αυτοτελής ως προς το κρίσιμο ζήτημα μη επιδεχόμενης αναλογικής εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 28 του ν. 4387/2016.
Οι κρίσεις αυτές που διέλαβε το Συμβούλιο της Επικρατείας είναι άκρως σημαντικές καθώς δεν περιορίστηκαν μόνο στη διάγνωση του ανυπόστατου της άνω υπουργικής απόφασης, αλλά προχώρησαν και στις άνω παραδοχές τις οποίες θα πρέπει να λάβει υπόψη δεόντως η διοίκηση στο εκ νέου υπολογισμό της παροχής της ειδικής προσαύξησης.
Λόγω δε του προβληματικού του περιεχομένου της διάταξης του άρθρου 94 παρ.4 του ν.4387/2016 όπως ισχύει, αφού η εύρεση του συντάξιμου μισθού της εισφοράς επί της ειδικής προσαύξησης αποτελεί πάζλ για δυνατούς λύτες, λόγω των πολλών παραμέτρων που αυτός παρουσιάζει, επιμένουμε και ζητάμε και πάλι από τη διοίκηση του Υπουργείου και του e-ΕΦΚΑ, να προβούν σε εκ νέου νομοθέτηση ως προς τον υπολογισμό της ανταποδοτικής σύνταξης εκ της ειδικής προσαύξησης, χωρίς να επηρεάζεται η καταβαλλόμενη σύνταξη άλλων κατηγοριών ασφαλισμένων του ίδιου κλάδου σύνταξης και με βελτιωμένο περιεχόμενο ως προς τον υπολογισμό αυτής για την κατηγορία των ελεύθερων επαγγελματιών, ασφαλισμένων στο τ.ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, στους οποίους εξεδόθη σύνταξη δυνάμει των οικείων διατάξεων του ν.4387/2016.
Καλούμε τους ιθύνοντες, να αναλογιστούν τα ανωτέρω και να κάνουν δεκτή τη πρόταση μας, όπως τούτη έχει αποτυπωθεί στην πλήρως εμπεριστατωμένη μελέτη που καταθέσαμε στο Υπουργείο Εργασίας υπό τον τίτλο " Τελική Πρόταση ΣΤΕ αρ.2037/2023 - Ανταποδοτική Σύνταξη εκ της Ειδικής Προσαύξησης των Μηχανικών τ.ΤΣΜΕΔΕ με οικονομικοτεχνική και νομική τεκμηρίωση με ενιαία λύση για όλους τους Μηχανικούς χωρίς διακρίσεις " η οποία έλαβε αριθμό Πρωτοκόλλου Κατάθεσης 27246/08-04-2024.
Οποιαδήποτε άλλη νομοθέτηση επί του εν λόγω ζητήματος, δεν θα γίνει ανεκτή από το Σύλλογό μας, καθώς αποτελεί καταστρατήγηση θεμελιωμένων και κατοχυρωμένων ασφαλιστικών και περιουσιακών μας δικαιωμάτων.
Καλούμε τα μέλη μας και ιδιαίτερα όσους έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη είτε με προσφυγές είτε με αγωγές να είναι σε εγρήγορση, αφού όπως είχαμε επισημάνει και σε παλαιότερο δελτίο τύπου, τίποτα ακόμα δεν έχει κριθεί. Η Απόφαση του ΣτΕ αποτέλεσε ένα πρώτο βήμα στη κατεύθυνση της επανανομοθέτησης ως προς τον υπολογισμό της ανταποδοτικής σύνταξης εκ της ειδικής προσαύξησης, σε περίπτωση όμως που η Πολιτεία προβεί στον υπολογισμό της εν λόγω παροχής, δυνάμει της λίαν προβληματικής και αντισυνταγματικής διάταξης του άρθρου 94 παρ.4 του ν.4387/2016, τούτο θα έχει ως συνέπεια τη συνέχιση της φαλκίδευσης κατοχυρωμένων ασφαλιστικών και περιουσιακών δικαιωμάτων μας καθώς και θα παράξει νέες έννομες συνέπειες,  η προστασία των οποίων θα πρέπει και πάλι να αναζητηθεί μέσω της προσφυγής της δικαιοσύνης.
Έστω και την ύστατη ώρα ζητάμε από τη ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μην εξακολουθεί να παρανομεί ως προς τον υπολογισμό της ειδικής προσαύξησης, γεγονός το οποίο θα οδηγήσει τους ασφαλισμένους σε ένα κοστοβόρο και μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα, ο οποίος θα έχει ως αποτέλεσμα την ηθική και οικονομική εξάντλησή τους.
Σε κάθε περίπτωση ο Σύλλογος μας, σε περίπτωση που ο e-ΕΦΚΑ συνεχίζει να μας απονέμει παράνομα ποσά συντάξεων, όπως κρίθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας και δεν προβεί σε εκ νέου νομοθέτηση προκειμένου να συμπεριληφθεί και η  κατηγορία των συνταξιούχων ελεύθερων επαγγελματιών μετά το ν.4387/2016 και παράλληλα ασφαλισμένων στο τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, κατά τρόπο δίκαιο και ισότιμο με τις λοιπές κατηγορίες ασφαλισμένων στο τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, ως προς τον υπολογισμό της παροχής της ειδικής προσαύξησης, θα προβεί για τη διαφύλαξη των νομίμων δικαιωμάτων των μελών του σε μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου για την απίστευτη ταλαιπωρία που έχουν υποστεί από τη συνταξιοδότησή τους μέχρι και σήμερα, ένεκα του παρανόμου και ανίσχυρου υπολογισμού της σύνταξής τους, με προφανή ζημία τους κατά παράβαση των ανατεθειμένων σε αυτούς καθηκόντων τους αλλά και σε αγωγή για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση που έχουν υποστεί όλα αυτά τα έτηως προς τον νόμιμο κανονισμό της σύνταξής τους.
ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΜΗΝ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Ζαχαρίας Στυλιανουδάκης   Δανάη Νομικού
 

  • Like 2
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Νέο δελτίο τύπου του συλλόγου ΜΗΝ ( συντάχτηκε από τον νομικό εκπρόσωπο κ. Βασ. Βασιλόπουλο)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 18.07.2024.pdf

Edited by antloukidis
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

έκανα ένα copy/paste

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Του Συλλόγου Συνταξιούχων Νέοι Μηχανικοί

Αθήνα, 18-07-2024

Με τη παρούσα, ενημερώνουμε τα μέλη μας ότι έχουν αρχίσει και εκδίδονται οι πρώτες αποφάσεις επί των ασκηθεισών προσφυγών που είχαν ως αίτημα την ακύρωση άλλως τροποποίηση των πράξεων απονομής σύνταξης ως προς το σκέλος του παράνομου υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης εκ της ειδικής προσαύξησης.

Όπως αναμενόταν, μετά την απόφαση του Α΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι εν λόγω προσφυγές κρίθηκαν δεκτές από το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών, χωρίς όμως τούτο να σημαίνει και την αίσια έκβαση της υπόθεσης, καθώς το Δικαστήριο, αφού προέβη στη διαπίστωση του μη νομίμου του υπολογισμού της παροχής της ειδικής προσαύξησης, ανέπεμψε την υπόθεση στον e-ΕΦΚΑ, προκειμένου σύμφωνα με το διατακτικό των αποφάσεων να υπολογίσει εκ νέου τη σύνταξη των προσφευγόντων, μη εφαρμοζομένων των διατάξεων της ανυπόστατης και ανίσχυρης, υπ΄ αριθμ. Φ.80000/οικ.9187/183/14.2.2018 απόφασης του Υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Συνεπώς και με το δεδομένο πλέον ότι έχουν αρχίσει να δημοσιεύονται δικαστικές αποφάσεις επί των δικαιοδοτικών σχηματισμών ουσίας των Δικαστηρίων, είναι επιτακτική ανάγκη περισσότερο από ποτέ η Πολιτεία να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να νομοθετήσει εκ νέου και φυσικά επί τα βελτίω ως προς το σκέλος του υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης, απονέμοντας την εν λόγω ασφαλιστική παροχή προς την κατηγορία των ασφαλισμένων στο τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ και ελεύθερων επαγγελματιών κατά τη διάρκεια του ενεργού ασφαλιστικού τους βίου, κατά τρόπο ισότιμο και δίκαιο, αντικαθιστώντας τη λίαν προβληματική διάταξη του άρθρου 94 παρ.4 του ν.4387/2016, όπως ισχύει με νέα διάταξη νόμου η οποία θα έχει σαφές και ευνοϊκό  περιεχόμενο ως προς τον υπολογισμό της εν λόγω παροχής, χωρίς όπως έχουμε επανειλημμένα δηλώσει να θίγονται τα γεγενημένα δικαιώμτα άλλων ασφαλισμένων του ίδιου κλάδου σύνταξης. 

Τέλος ο Σύλλογός μας επιβεβαιώνεται ακόμα μια φορά, για τη πρωτοβουλία του να εκδώσει δελτίο τύπου, στο οποίο τοποθετηθήκαμε προς όλες τις πλευρές τόσο για την ορθή ερμηνεία της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας όσο και για το καθ΄ όλα δίκαιο και νόμιμο αίτημά μας για την άρδην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της ειδικής προσαύξησης στις καταβαλλόμενες συντάξεις μας, με τρόπο ευνοϊκό, δίκαιο και ισότιμο, ώστε να αποκατασταθεί η ζημία που παράνομα έχουν υποστεί οι ελεύθεροι επαγγελματίες, ασφαλισμένοι στο τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, που έλαβαν σύνταξη με τις διατάξεις του ν.4387/2016. Οι αναφορές μας στο λίαν προσφάτως εκδοθέν δελτίο τύπου μας, επιβεβαιώνονται πανηγυρικά από τις κρίσεις του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, σημεία των οποίων παραθέτουμε με τη παρούσα, προκειμένου να γίνει κατανοητό και αντιληπτό τόσο στη Πολιτεία, Υπουργείο Εργασίας και e-ΕΦΚΑ όσο και σε άλλους φορείς που δραστηριοποιούνται στο κλάδο υπό σωματειακή μορφή, το μέγεθος της παρανομίας και αδικίας που έχει υποστεί η κατηγορία των ελεύθερων επαγγελματιών, ασφαλισμένων στο τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, που έλαβαν σύνταξη με τις διατάξεις του ν.4387/2016.

Το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών, έκρινε μεταξύ άλλων ότι «……..κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων του ν. 3469/2006 που επιβάλλουν τη δημοσίευση των κανονιστικών πράξεων στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οι οποίες δεν θίγονται από τις προπαρατεθείσες διατάξεις του ν. 3861/2010 περί υποχρεωτικής ανάρτησης πράξεων στο διαδίκτυο, κανονιστικές πράξεις, οι οποίες, ελλείψει ειδικής πρόβλεψης περί άλλου τρόπου δημοσίευσής τους, είναι δημοσιευτέες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αποκτούν νόμιμη υπόσταση μόνο με τη δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Συνεπώς, οι πράξεις αυτές, αν δεν δημοσιευθούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, είναι ανυπόστατες. Ωστόσο, λόγω της φύσης και του περιεχομένου τους, αλλά και για λόγους ασφάλειας δικαίου, οι μη δημοσιευθείσες κανονιστικές πράξεις, αν και είναι ανυπόστατες, είναι ακυρωτέες προς αποφυγή του ενδεχομένου της εφαρμογής τους (ΣτΕ 136/2021, 2149/2019, 935/2018, 2649/2017 Ολομ., 1334/2017, 216/2016 Ολομ., 3297/2015, 3675/2014 7μ., 3112/2014, 2252, 1080/ 2013, 4754-5/2012 Ολομ., 87/2011 Ολομ. κ.ά.)…». Έκρινε επίσης ότι «…….Επειδή, με τα δεδομένα αυτά, με την 1742/28.12.2020 απόφαση του Διευθυντή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Σύνταξης – Ασφάλισης Μηχανικών/ Εργοληπτών Δημοσίων Έργων του e – ΕΦΚΑ περί απονομής σύνταξης λόγω γήρατος, η χορηγηθείσα στον προσφεύγοντα σύνταξη, υπολογίστηκε με βάση τις διατάξεις της Φ.80000/οικ.9187/183/14.2.2018 απόφασης του Υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, όπως συνομολογείται και από το καθ’ου. Ωστόσο, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά, η τελευταία αυτή απόφαση εφόσον προβλέπει τον υπολογισμό της επιπλέον παροχής λόγω ειδικής προσαύξησης με διαφορετικό τρόπο απ’ ό,τι η ισχύουσα νομοθετική διάταξη, χωρίς να έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως συνιστά ανυπόστατη κανονιστική εγκύκλιο. Κατόπιν τούτου, το Δικαστήριο κρίνει ότι η ως άνω συνταξιοδοτική απόφαση είναι μη νόμιμη ως ερειδόμενη σε ανυπόστατη πράξη, ζήτημα που εξετάζεται αυτεπαγγέλτως από το Δικαστήριο, και ως εκ τούτου μη νομίμως η οικεία Διοικούσα Επιτροπή απέρριψε σιωπηρώς την ένσταση του προσφεύγοντος κατά αυτής και για το λόγο αυτό πρέπει να ακυρωθεί, κατ’ αποδοχή της κρινόμενης προσφυγής…….. Περαιτέρω, πρέπει να αναπεμφθεί η υπόθεση στον καθ’ου φορέα προκειμένου να υπολογιστεί εκ νέου η σύνταξη του προσφεύγοντος, μη εφαρμοζομένων των διατάξεων της Φ.80000/οικ.9187/183/14.2.2018 απόφασης του Υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης….».

Οι ανωτέρω κρίσεις του εν λόγω δικαστηρίου, είναι ακόμα ένα ράπισμα σε όσους επιμένουν να υποβαθμίζουν τη σημασία της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας. Σε ένα ευνομούμενο κράτος δικαίου, το οποίο ευαγγελίζονται οι ιθύνοντες ότι υπηρετούν και εργάζονται για την αναβάθμιση του, θα περιμέναμε ήδη από την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ, την ανταπόκριση της Πολιτείας και την άμεση και εκ νέου νομοθέτηση επί τα βελτίω για την εν λόγω κατηγορία ασφαλισμένων στο τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ. Δυστυχώς η Πολιτεία μέχρι και σήμερα αρνείται να εφαρμόσει στη περίπτωσή μας το Κράτος Δικαίου, την αρχή της χρηστής διοίκησης και της νομιμότητας, η οποία πρέπει να διέπει τη δράση της δημόσιας διοίκησης και συνεχίζει να εκδίδει και να καταβάλλει σε εμάς τους ελεύθερους επαγγελματίες, ασφαλισμένους στο τ. ΤΣΜΕΔΕ, παράνομα ποσά συντάξεων καταστρατηγώντας κάθε έννοια δικαίου. Παρά τη κατάθεση εκ μέρους μας πλήρους, μακροσκελέστατης και καθ΄ όλα εμπεριστατωμένης μελέτης με την οποία αποδεικνύεται σε όλη του την έκταση το νόμιμο και δίκαιο αίτημά μας της αλλαγής επί το ευνοϊκότερο του τρόπου υπολογισμού της παροχής της ειδικής προσαύξησης, παρά επίσης τις επανειλημμένες συναντήσεις μας με την ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας αλλά και τις συνεχείς οχλήσεις μας για το τι μέλλει γενέσθαι με τις συντάξεις, η Πολιτεία συνεχίζει και αδιαφορεί εκκωφαντικά στα αιτήματά μας, έχοντας προκαλέσει την οργή και την αγανάκτηση των χιλιάδων μελών του Συλλόγου μας. Καλούμε τη Πολιτεία για τελευταία φορά, μετά και την έκδοση των πρώτων αποφάσεων του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών επί ενδίκων βοηθημάτων που έχουν ασκήσει συνάδελφοί μας για το εν λόγω θέμα του υπολογισμού της ειδικής προσαύξησης, να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να σταματήσει να φέρεται με τρόπο τόσο απαξιωτικό στα χιλιάδες μέλη μας, επιστήμονες, ασφαλισμένοι στο πρώην ΤΣΜΕΔΕ, που έχουν προσφέρει πάρα πολλά με την εργασία τους στο Κράτος και ιδίως ως προς το σχηματισμό του ασφαλιστικού κεφαλαίο του εν λόγω Ταμείου με την καταβολή εκ μέρους τους υπέρογκων ποσών ασφαλιστικών εισφορών.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΝΕΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                              H ΓΕΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

                                          Ζαχαρίας Στυλιανουδάκης                        Δανάη Νομικού

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.