Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι το ζήτημα της αγκύρωσης του οπλισμού δοκών έχει απασχολήσει και άλλο θέμα του φόρουμ https://www.michanikos.gr/forums/topic/2017-αγκυρώσεις-διαμήκους-οπλισμού/   .

Οστώσο, θεωρώ ότι στις 60 σελίδες του προηγούμενου θέματος δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση για το τι τελικά ισχύει με βάση τους Ευρωκώδικες και ποιο πρέπει να είναι το ελάχιστο πλάτος των υποστυλωμάτων/τοιχωμάτων στα οποία πρέπει να αγκυρωθούν οι οπλισμοί των δοκών.

Διαβάζοντας το βιβλίο του Χρ. Καραγιάννη " Σχεδιασμός κατασκευών απο ωπλισμένο σκυρόδεμα και σεισμικές δράσεις" (έκδοση 2019) σελ. 359-372, βλέπω ότι ακολουθεί μια μεθοδολογία για την αγκύρωση του οπλισμού σε ακραία στήριξη που βασίζεται σε μια επαναληπτική διαδικασία υπολογισμού,  βάσει EC2-8.2, της ελάχιστης διαμέτρου του τυμπάνου καμπύλωσης Φm,min>=(Fbt/fcd)*(1/ab+1/2Φ) όπου Fbt=As*fyd-l1*p*Φ*fbd.

Με λίγα λόγια υπολογίζεται ένα ευθύγραμμο μήκος αγκύρωσης, ένα καμπύλο (λόγω της καμπύλωσης απο το τύμπανο) και ένα κατακόρυφο τμήμα.

Κάνοντας υπολογισμούς για κτήριο ΚΠΥ οδηγήθηκα στο αποτέλεσμα ότι για C30/37, επικάλυψη 4,5cm,  δοκό πλάτους 30cm με συνδετήρες Φ10 και οπλισμό δοκού 3Φ16 άνω προκύπτει ένα ελάχιστο πλάτος υποστυλώματος 31cm για αγκύρωση άνω οπλισμού. Δεν υπολογίστηκε μειωτικός συντελεστής στο lbd (δηλ. a1=...=a5=1).

Υπάρχει όμως και ο έλεγχος αστοχίας απο συνάφεια των οπλισμών της δοκού ( EC8, 5.6.2.2 (2P)), που δίνει hc>=0.133*γRd*ΦbL*(fyd/fctm)/(1+0.8vd) και για τη συγκεκριμένη περίπτωση δίνει απλοποιητικά (έστω vd=0) ==> hc>38cm.

Αρα για χρήση C30/37 το ελάχιστο πλάτος κατακόρυφου στοιχείου για την αγκύρωση Φ16 δοκού σε ΚΠΥ είναι 38cm ή μήπως κάνω κάτι λάθος στον υπολογισμό;

Βέβαια τύμπανο καμπύλωσης με διάμετρο 22cm όπως υπολογίζεται, είναι μια άλλη ιστορία αν γίνεται.

Εσείς τι εφαρμόζετε;

 

 

  • 2 weeks later...
  • Απαντήσεις 45
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Δεν έλεγξα τις πράξεις σου, αλλά όντως με τις συγκεκριμένες διατάξεις (έλεγχος συνάφειας κόμβου) οδηγείται κανείς σε μεγάλα πλάτη υποστυλωμάτων.

Σύμφωνα όμως με τον τίτλο της αντίστοιχης παραγράφου του ΕΚ8, η συγκεκριμένη διάταξη αφορά σε κόμβους δοκών-υποστυλωμάτων, δεν γίνεται αναφορά σε κόμβους δοκών-τοιχωμάτων.

Όσον αφορά στις αγκυρώσεις, στο βιβλίο του Καραγιάννη που αναφέρεις, όπως και σε μερικά άλλα, υπολογίζονται τύμπανα τόσο για τους άνω όσο και τους κάτω οπλισμούς σύμφωνα με τη σχέση (8.1) του ΕΚ2 που ανέφερες. Ωστόσο, και οι άνω και οι κάτω οπλισμοί ενδέχεται να βρεθούν θλιβόμενες σε κάποιο συνδυασμό, και ο Ευρωκώδικας 2 λέει ρητά ότι άγκιστρα και καμπυλώσεις δεν συνεισφέρουν στην αγκύρωση θλιβόμενων ράβδων. Τι σημαίνει αυτό όμως δηλαδή; Ούτε στις πάνω ούτε στις κάτω επιτρέπεται να συνυπολογίζεται η καμπύλη; Υπερβολικό θα έλεγα, αλλά δεν έχω βρει απάντηση μέχρι τώρα.

Υπάρχει βέβαια και η λιγότερο αυστηρή άποψη σύμφωνα με την οποία οι διατάξεις για θλιβόμενες ράβδους ισχύουν όχι γενικά για τις ράβδους που απλά βρίσκονται στη θλιβόμενη ζώνη, αλλά μόνο για αυτές που «απαιτούνται» (τονίζω τα εισαγωγικά) υπολογιστικά για την ανάληψη της ροπής σχεδιασμού. Βέβαια, οι ράβδοι αυτές, όταν μιλάμε για ικανοτικά μεγέθη, κανονικά πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν στην ανάλυση διατομής. Και πάλι όμως θα μπορούσε κανείς να πει, ότι ας προσμετρούνται στα ικανοτικά και ας μην είναι "σωστά" αγκυρωμένες, θα είναι υπερ της ασφάλειας, οκ τότε.

Τώρα, στο πρακτικό κομμάτι για τις καμπυλώσεις. Παραβλέποντας τον περιορισμό που περιέγραψα παραπάνω (ο οποίος ενδεχομένως να είναι απλά δική μου παρερμηνεία του κανονισμού), και θεωρώντας ότι μπορεί να ληφθεί υπόψιν η συνεισφορά της καμπύλης, δεν μπορείς να έχεις πίνακα με στάνταρ τύμπανα ανά διάμετρο ράβδου και ποιότητα σκυροδέματος, διότι στη σχέση του Φmin (σχέση 8.1 του ΕΚ2) υπεισέρχεται 'έμμεσα και το μήκος l1 (οριζόντιο τμήμα εντός του υποστυλώματος, πριν την έναρξη της καμπύλης) το οποίο εξαρτάται από το πλάτος του υποστυλώματος, την επικάλυψη και τη διάμετρο του συνδετήρα του υποστυλώματος. Ο μόνος τρόπος για να το γενικεύεις και να φτιάξεις ένα τυποποιητικό πινακάκι για τις μελέτες, είναι να αγνοήσεις την απομείωση της Fbt, δηλαδή να θεωρήσεις l1=0, πράγμα το οποίο είναι μεν υπέρ της ασφάλειας, αλλά θα σε οδηγήσει σε μεγαλύτερα τύμπανα από αυτά που θα μπορούσες έχεις αν υπολόγιζες και το l1. 

Πχ κάπως έτσι:

1750244001_EC2MandrelDiameter.jpg.66b795d2dda61f114d5f4ced9e0b4a95.jpg

Οι τιμές αυτές είναι αρκετά μεγαλύτερες από το αντίστοιχο 20Φ του Πίνακα 17.1 του ΕΚΟΣ.

Ας έχουμε υπόψιν όμως και την υποσημείωση του Πίνακα αυτού για την όχι τόσο ασυνήθιστη περίπτωση που οι ράβδοι είναι σε περισσότερες στρώσεις. Στον ΕΚ2 δεν υπάρχει αντίστοιχη διάταξη.

image.png.2ae2401601cdbb59e602cb57fae883e7.png

  • Like 2
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)
On 19/6/2021 at 9:02 ΜΜ, ktomp said:

Όσον αφορά στις αγκυρώσεις, στο βιβλίο του Καραγιάννη που αναφέρεις, όπως και σε μερικά άλλα, υπολογίζονται τύμπανα τόσο για τους άνω όσο και τους κάτω οπλισμούς σύμφωνα με τη σχέση (8.1) του ΕΚ2 που ανέφερες. Ωστόσο, και οι άνω και οι κάτω οπλισμοί ενδέχεται να βρεθούν θλιβόμενες σε κάποιο συνδυασμό, και ο Ευρωκώδικας 2 λέει ρητά ότι άγκιστρα και καμπυλώσεις δεν συνεισφέρουν στην αγκύρωση θλιβόμενων ράβδων. Τι σημαίνει αυτό όμως δηλαδή; Ούτε στις πάνω ούτε στις κάτω επιτρέπεται να συνυπολογίζεται η καμπύλη; Υπερβολικό θα έλεγα, αλλά δεν έχω βρει απάντηση μέχρι τώρα.

Και οι Ιγνατάκης-Σέξτος στο βιβλίο τους Κτίρια απο Ο/Σ-Διαστασιολόγηση σύμφωνα με τους Ευρωκώδικες 2 και 8, σελ. 84-86 αναφέρουν τους προβληματισμούς σου που είναι εύλογοι. Εντούτοις, θεωρούν ότι η καμπύλωση μπορεί να προσμετράται στο μήκος αγκύρωσης και για τις θλιβόμενες ράβδους.

 

Γενικότερα σε ότι αφορά τα ελάχιστα πλάτη υποστυλωμάτων βλέπω ότι για Φ16 δοκών πρέπει να πάμε για μελέτες κατά EC σε τουλάχιστον 35cm.

 

Edited by trellovoskos
Δημοσιεύτηκε (edited)

Κι εγώ προσμετράω τις καμπύλες στη θλίψη, αλλά το θέμα δεν είναι τι θεωρώ εγώ, εσύ και ο καθένας, αλλά είναι τι εννοεί ο Κανονισμός. Φυσικά τίθεται και το θέμα του τι κάνουν τα διάφορα προγράμματα που χρησιμοποιούμε. Μεγάλο κεφάλαιο και αυτό.

Πάντως, όσον αφορά στα απαιτούμενα πλάτη που προκύπτουν, σε συζήτηση με συνεργάτη μου ο οποίος έχει πολύ μεγάλη εμπειρία σε μελέτη και εργοτάξιο, μου λέει ότι απλά δεν δέχονται οι εργολάβοι αυτές τις διαστάσεις. Τους φαίνονται εξωπραγματικές. Οπότε πάω σε μικρότερες ράβδους, επικαλούμαι λίγο και το σχόλιο του Φαρδή, λίγο το φιλότιμο του Ο/Σ, άσε που το λογισμικό που χρησιμοποιώ δεν το ελέγχει καν...

Αναφορικά πάντως, για τα πλάτη υποστυλωμάτων έχω αυτόν τον πίνακα για κατασκευές ΚΠΜ:

image.png.edfb4b46060b8fbf26378fc1641ad82c.png

Edited by ktomp
  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσιεύτηκε

Ωραίος ο πίνακας. Βλέπω και μείωση 30%...

Εχεις κάνει κάτι αντίστοιχο και για ΚΠΥ;

Δημοσιεύτηκε

Δυο συντελεστές αλλάζουν, δεν είναι κάτι φοβερό.

Αλλά γενικά δεν έχει τύχει να κάνω ΚΠΥ και αν μπορώ το αποφεύγω για να είμαι ειλικρινής.

image.png.ae4d9f3c3bb6f91e266a922066204641.png

  • Like 2
  • 2 months later...
Δημοσιεύτηκε
On 11/6/2021 at 4:27 ΜΜ, trellovoskos said:

Βέβαια τύμπανο καμπύλωσης με διάμετρο 22cm όπως υπολογίζεται, είναι μια άλλη ιστορία αν γίνεται.

Θα μου λύσετε κ μένα μια απορία, τελικά αυτά γίνονται; Γιατί ο σιδεράς σκίζει τα ρούχα του (κ δεν θέλω :P ) ότι δεν τα κάνει κανείς. Είχε κοκκινήσει μιλάμε, εγκεφαλικό πήγε να πάθει (μούμπλε, μούμπλε, μήπως τη σκότωσε τη δουλειά;) Πήγα σε 2 μάντρες η πρώτη μου έριξε άκυρο, στη δεύτερη μου είπαν ok.

  • Upvote 3
Δημοσιεύτηκε

Αν γινόταν όλα όσα έγραφαν οι κανονισμοί (και τους διαβάζαμε κιόλας), δε θα υπήρχε το michanikos.gr.

 

  • Like 1
  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

Προφανώς η συζήτηση είναι εντελώς φιλολογική.

Στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλαίας μήκη αγκύρωσης, τύμπανα κάμψης κτλ είναι θέματα taboo. Απλά τα γράφεις στο υπόμνημα των ξυλοτύπων για να φύγει η ευθύνη από πάνω σου και ας βγάλει το φίδι από την τρύπα άλλος.

  • Like 1
  • Upvote 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.