Μετάβαση στο περιεχόμενο

Νέα «πράσινα», οικολογικά ηχοπετάσματα στον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε


Engineer

Recommended Posts

Στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Διαχείρισης του Έργου Παραχώρησης και με γνώμονα την ολοένα και μεγαλύτερη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών στις δραστηριότητές της, η Νέα Οδός υλοποίησε ένα πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα έργο, στα πρότυπα πολλών ευρωπαϊκών χωρών.

Πρόκειται για την αντικατάσταση τμήματος ήδη εγκατεστημένων ηχοπετασμάτων (συμβατικού τύπου με τοιχίο σκυροδέματος και διάφανα τμήματα από ηχοαπορροφητικό υλικό pmma), με οικολογικό υλικό από ξυλοσκυρόδεμα.

Η αντικατάσταση πραγματοποιήθηκε στην περιοχή της Κηφισιάς και συγκεκριμένα σε τμήμα ηχοπετασμάτων που προστατεύουν ακουστικά το 3ο Λύκειο και την Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του Δήμου, στο 22ο χλμ. στο ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Αθήνα.

Στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Διαχείρισης του Έργου Παραχώρησης και με γνώμονα την ολοένα και μεγαλύτερη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών στις δραστηριότητές της, η Νέα Οδός υλοποίησε ένα πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα έργο, στα πρότυπα πολλών ευρωπαϊκών χωρών.

Πρόκειται για την αντικατάσταση τμήματος ήδη εγκατεστημένων ηχοπετασμάτων (συμβατικού τύπου με τοιχίο σκυροδέματος και διάφανα τμήματα από ηχοαπορροφητικό υλικό pmma), με οικολογικό υλικό από ξυλοσκυρόδεμα.

Η αντικατάσταση πραγματοποιήθηκε στην περιοχή της Κηφισιάς και συγκεκριμένα σε τμήμα ηχοπετασμάτων που προστατεύουν ακουστικά το 3ο Λύκειο και την Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του Δήμου, στο 22ο χλμ. στο ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Αθήνα.

Το νέο οικολογικό υλικό:

  • Είναι οικολογικά βιώσιμο (ανανεώσιμη πηγή από δασική ύλη).
  • Είναι 100% ανακυκλώσιμο (σε περίπτωση φθοράς ή αντικατάστασης το υλικό θα ανακυκλωθεί πλήρως).
  • Παρέχει μεγαλύτερη ικανότητα ηχοαπορρόφησης (οπότε και θα παρέχει μεγαλύτερη ηχοπροστασία στις ευαίσθητες χρήσης εκπαίδευσης).
  • Διαθέτει υψηλή ανθεκτικότητα & μηδενική συντήρηση, ενώ είναι και  αυτοκαθαριζόμενο (οπότε και δεν θα σπαταληθούν περαιτέρω υλικά και πόροι για την συντήρησή του).
  • Παρέχει μια πιο φυσική αρχιτεκτονική όψη βελτιώνοντας το αστικό τοπίο.

Στόχος της Νέας Οδού είναι η περιβαλλοντική βελτίωση του αστικού τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ μέσα από πλήθος δράσεων για την προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος, μια εκ των οποίων είναι και η χρήση οικολογικών ηχοπετασμάτων.

Κύριο μέλημά μας είναι η διαρκής μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που προκύπτει από τη λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων ευθύνης μας.

Και επειδή αναπόσπαστο τμήμα του περιβάλλοντος είναι οι τοπικές κοινωνίες και ιδιαίτερα οι κρίσιμες εγκαταστάσεις και χρήσεις, όπως αυτές της εκπαίδευσης και του πολιτισμού, επιλέξαμε το συγκεκριμένο σημείο για την 1η πιλοτική υλοποίηση αυτής της δράσης.

Η Νέα Οδός, πιστή στους στόχους αποτελεσματικής περιβαλλοντικής διαχείρισης και βιώσιμης ανάπτυξης, θα συνεχίσει να υλοποιεί προγράμματα περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ανάδειξης, πάντα με γνώμονα την περιβαλλοντική της πολιτική, την συμπόρευση με τις τοπικές κοινωνίες και την προστασία του περιβάλλοντος.

 


View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

22 λεπτά πριν, Engineer said:

.....

  • Είναι οικολογικά βιώσιμο (ανανεώσιμη πηγή από δασική ύλη).
  • Είναι 100% ανακυκλώσιμο (σε περίπτωση φθοράς ή αντικατάστασης το υλικό θα ανακυκλωθεί πλήρως).
  • Παρέχει μεγαλύτερη ικανότητα ηχοαπορρόφησης (οπότε και θα παρέχει μεγαλύτερη ηχοπροστασία στις ευαίσθητες χρήσης εκπαίδευσης).
  • Διαθέτει υψηλή ανθεκτικότητα & μηδενική συντήρηση, ενώ είναι και  αυτοκαθαριζόμενο (οπότε και δεν θα σπαταληθούν περαιτέρω υλικά και πόροι για την συντήρησή του).
  • Παρέχει μια πιο φυσική αρχιτεκτονική όψη βελτιώνοντας το αστικό τοπίο.

........

 

Δεν είναι διαφανές όπως τα έως τώρα σε χρήση.

Οπότε αντί να "βελτιώνει την αρχιτεκτονική όψη στο αστικό τοπίο" όπως γράφει το κείμενο τους, κάνει τις πόλεις με Τοίχους σαν το τοίχος του Βερολίνου αλλά στο πιο χαριτωμένο .....

Προσωπικά δεν μου κάνει ως λύση ... ετοιμάζει τις πόλεις του μέλλοντος για γκέτο ..... 

 

Σε μικρά τμήμα οδών ή σε τμήματα με ιδιαίτερη ανάγκη αυξημένης ηχομόνωσης θα μπορούσε και αυτό να χρησιμοποιηθεί στην τελική.... αλλά να κάνεις πχ ολόκληρο τον Κηφισό με αυτό το πράγμα είναι λάθος ..... 

Edited by Didonis
Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πως την απορία μας για το αν αξίζει τον κόπο η αλλαγή με κριτήριο την αδιαφάνεια του υλικού και την αυξημένη ηχομόνωση που προσφέρει, πρέπει να μας τη λύσει κάποιος που κατοικεί ή εργάζεται πλησίον ενός αυτοκινητοδρόμου. Γιατί ίσως να μη θέλει να βλέπει αυτοκίνητα. Βέβαια, από την άλλη, ίσως να θέλει να βλέπει και ήλιο, έτσι; Και τέλος, ίσως η μικρή αύξηση στην επίδοση των ηχομονωτικών να είναι μια σημαντική αύξηση στην ηρεμία των περιοίκων.

Για αυτό καλώ όποιον γνωρίζει το θέμα <<εκ των έσω>> να μας διαφωτίσει.

Σε ποιες περιπτώσεις τα "πράσινα" και "οικολογικά" λειτουργούν ως φερετζές φίλε tetris; Και με ποιον τρόπο;

Link to comment
Share on other sites

Αχα. Επομένως βαπτίζουν <<πράσινο>> κάτι που ουσιαστικά δεν είναι. Ή είναι σε μια πτυχή του αλλά όχι στο σύνολό του. Αυτό γίνεται για λόγους διαφήμισης, ας πούμε; Μήπως γίνεται και για να είναι ελκυστικό στον κόσμο και για να τον παραπλανά ώστε να μην εγείρονται αντιδράσεις (δηλαδή μας φτύνουν και μας λένε ότι βρέχει); Υπάρχει κάποιο τεκμηριωμένο παράδειγμα;

Link to comment
Share on other sites

5 ώρες πριν, Τρελός Επιστήμων said:

...Υπάρχει κάποιο τεκμηριωμένο παράδειγμα;

πολλά... όπως του παρόντος θέματος αν διαβάσεις με προσοχή και αναλογιστείς τα υλικά του....

 

Link to comment
Share on other sites

Ξυλοσκυρόδερμα λένε... Τι είναι αυτό; Πριονίδι με τσιμέντο; Ψάξε βρες, τι να πω, δεν υπάρχουν και πολλά στοιχεία γενικά στη δημοσιότητα. 

Έτσι όπως με πονηρεύετε όμως, μου περνάει η σκέψη πως ίσως με πρόφαση την οικολογική αναβάθμιση να τσίμπησε κάποια εργολαβία το έργο αναβάθμισης(?)-αντικατάστασης(?)(λες και δεν υπάρχουν άλλα πιο επείγοντα έργα στα οποία πρέπει να δοθούν λεφτά από τις περιφέρειες) των (μη λειτουργικών; δε νομίζω) ήδη υπάρχοντων ηχοπετασμάτων. 

Και όπως λέει και ο Γονίδης: 《Δε θα μάθειειεις ποτέεε...》

 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.