θανος_ Δημοσιεύτηκε Wednesday at 07:35 μμ Δημοσιεύτηκε Wednesday at 07:35 μμ (edited) Την εποχή εκείνη , οι πλάκες κατασκευάζονταν τοποθετώντας σιδηρες διατομές Η , και ξύλα με κάποιο ελαφρύ γέμισμα-σκυρόδεμα ενδιάμεσα . Στη φωτο διακρίνεται μάλλον μια τέτοια διατομή η οποία στηρίζονταν στα φουρούσια. Το σκυρόδεμα εξωτερικά αυτής δεν είχε καμία σύνδεση όπως φαίνεται με τη δοκό, παρα μόνο ότι χώθηκε μέσα στο κούφωμα της κι έτσι κρατήθηκε , ώσπου χάθηκε η σύνδεση τους λόγω υγρασιών η παλαιότητας. Επίσης το κάγκελο εάν πατούσε και λίγο έξω από τη μεταλλική δοκό τότε με τη χρήση του λειτούργησε ως μοχλός και τίναξε το εξωτερικό κομμάτι, το οποίο κακώς κατασκευάστηκε με τόσο μεγάλο πάχος. Όλα αυτά με την επιφύλαξη της μη καθαρής φωτογραφίας. Στα φουρούσια μάλλον υπάρχουν υπό γωνία μεταλλικοί δοκοί (αντηρίδες) και κατά τον ίδιο τρόπο το έξω από αυτές τμήμα , αν δεν υπάρχει κάποια άλλη σύνδεση, θα αποκολληθεί κάποια στιγμή. Η λοξή ρωγμή είναι το πρώτο στάδιο της αποκόλλησης. Edited Wednesday at 08:49 μμ by θανος_
θανος_ Δημοσιεύτηκε Wednesday at 09:12 μμ Δημοσιεύτηκε Wednesday at 09:12 μμ (edited) Προς κατανόηση επισυνάπτω φωτογραφίες πλακών από ανακατασκευή κτιρίου πριν 20 χρόνια στην Πλάκα. Η πλάκα είχε μορφωθεί με μεταλλικούς δοκούς διατομής Η ,παράλληλους που στο εσωτερικό κάτω πέλμα πατούσαν πέτρινες πλάκες η ξύλα, κι από πάνω γέμισμα διάφορων υλικών. Η Πλάκα αυτή ήταν πολύ ισχυρή, είχε μόνο έναν εχθρό, την υγρασία γιατί δεν υπήρχαν τα μονωτικά του σήμερα. Στην πλάκα δώματος οι μεταλλικοί δοκοί είχαν κυριολεκτικά λιώσει. Τα δώματα όλων των παλιών κτιρίων αυτού του τύπου είναι άκρως επικίνδυνα. Edited Wednesday at 09:36 μμ by θανος_
ΚΑΝΑ Δημοσιεύτηκε Thursday at 04:36 μμ Δημοσιεύτηκε Thursday at 04:36 μμ Θάνο Για να μην δημιουργείται ο μοχλός που αναφέρεις υπάρχουν αυτά τα σίδερα Πέραν αυτού σήμερα που σταμάτησε να βρέχει έβγαλα τη συνημμένη φωτογραφία από την οποία συμπεραίνω ότι τα κάγκελα δεν τα συγκολλούσαν στη σιδερένια λάμα που προανέφερα αλλά σε άλλη δεύτερη που βρίσκεται πιο πάνω της. Επίσης πρότυπη διατομή τύπου Η δεν αποκαλύφθηκε μέχρι στιγμής. Στην συνημμένη φωτογραφία βλέπω στη φαρδιά λάμα να καταλήγουν κάτι σαν μπουλόνια-βίδες ανά 35-40 εκ Τα φορούσια έχουν πλάτος μόλις 12-13 εκ που λογικά δεν επαρκούν ούτε στατικά ούτε για να ενσωματωθούν μέσα τους σιδερές πρότυπες διατομές
kan62 Δημοσιεύτηκε Thursday at 05:27 μμ Δημοσιεύτηκε Thursday at 05:27 μμ (edited) Βασίλη καλησπέρα. Τα γωνιακά σίδερα που σημειώνεις είναι παραδοσιακά στηρίγματα τέντας και υπήρχαν σε πολλά παραδοσιακά κτήρια της εποχής αυτής. Η κατασκευή του μπαλκονιού είναι αρκετά παλιά και είναι με ήλους και όχι με συγκολλήσεις. Αυτό το τμήμα που έπεσε είναι από κακή επισκευή του μπαλκονιού με τσιμεντοκονίαμα, οπότε αναμενόμενη και η πτώση. Μην παραξενευτείς αν πίσω από τη λάσπη των φουρουσιών βρείτε και μασίφ κιγκλίδωμα με καραβόλια ... Edited Thursday at 05:32 μμ by kan62
JohnnyHoliday Δημοσιεύτηκε Thursday at 05:40 μμ Δημοσιεύτηκε Thursday at 05:40 μμ (edited) 14 minutes ago, kan62 said: Τα γωνιακά σίδερα που σημειώνεις είναι παραδοσιακά στηρίγματα τέντας και υπήρχαν σε πολλά παραδοσιακά κτήρια της εποχής αυτής. Από την οθωμανική κιόλας εποχή, στους εξωστες των μιναρέδων (πιο πρόσφατη εμπειρία, στον μιναρέ του Ασλάν Πασά στα Ιωάννινα, στον οποίο είχα την δυνατότητα να ανέβω). Edited Thursday at 05:41 μμ by JohnnyHoliday
θανος_ Δημοσιεύτηκε Thursday at 10:09 μμ Δημοσιεύτηκε Thursday at 10:09 μμ Είναι σίγουρο ότι μέσα στο φουρούσι υπάρχει αντηρίδα μεταλλικής διατομή, τα υλικά της εποχής δεν επέτρεπαν κάτι το διαφορετικό. ούτε τα σημερινά όμως. Αν κατασκευάζαμε αυτό το φουρούσι με ένα σούπερ μπετό, θα βάζαμε και λοξά σίδερα. Αυτό το σίδερο που βλέπουμε στη νέα καθαρή φωτογραφία δεν είναι τύπου Η, είναι όμως μια μεταλλική διατομή, και δεν αναιρεί τα όσα προανέφερα. Πιστεύω ότι πιο πίσω υπάρχει και κάποιο άλλο παράλληλο με αυτό. Επίσης διακρίνω ότι πάνω από το σίδερο υπάρχει ένα γέμισμα πάνω στο οποίο στηρίζεται το κάγκελο. Το οποίο γέμισμα είναι σχεδόν ένα σώμα με το εξωτερικό τμήμα. Άρα το κάγκελο μεταφέρει εντάσεις στο εξωτερικό τμήμα, το οποίο μη έχοντας καμία σύνδεση με τη σιδηρή διατομή αποκολλήθηκε, όχι απαραίτητα από τη δράση του κάγκελου , ίσως και από το ίδιο βάρος του, εφόσον έχασε τη συγκόληση του με το σίδερο .
ΚΑΝΑ Δημοσιεύτηκε Friday at 05:47 πμ Δημοσιεύτηκε Friday at 05:47 πμ 11 ώρες πριν, kan62 said: Βασίλη καλησπέρα. Τα γωνιακά σίδερα που σημειώνεις είναι παραδοσιακά στηρίγματα τέντας και υπήρχαν σε πολλά παραδοσιακά κτήρια της εποχής αυτής. συμφωνώ Η κατασκευή του μπαλκονιού είναι αρκετά παλιά και είναι με ήλους και όχι με συγκολλήσεις. συμφωνώ Αυτό το τμήμα που έπεσε είναι από κακή επισκευή του μπαλκονιού με τσιμεντοκονίαμα, δεν συμφωνώ γιατί τα κομμάτια που πέσανε είναι 15Χ13 οπότε αναμενόμενη και η πτώση. Μην παραξενευτείς αν πίσω από τη λάσπη των φουρουσιών βρείτε και μασίφ κιγκλίδωμα με καραβόλια ... δεν το ξέρω αλλά τα φορούσια έχουν πάχος 12-13 εκ μαζί με το επίχρισμα- Σε κάποιο άλλο κτίριο προ του 1951 (υπάρχει σε αποτύπωση της περιοχής του 1951) που βρίσκεται σε μικρή απόσταση με αυτό του θέματος, έχουμε περίπου όμοια εμφανισιακά κατασκευή αλλά με μίξη δομικού οπλισμού και πρότυπων σιδηρών διατομών. Και σε αυτό το κτίριο ακριβώς οι ίδιες καταρρεύσεις υπήρξαν. καλημέρα Θόδωρε -Ξέρω ότι εσύ έχεις τεράστια εμπειρία σε παλιές κατασκευές
ΟΩΝ Δημοσιεύτηκε Friday at 07:27 πμ Δημοσιεύτηκε Friday at 07:27 πμ Αν μπορεί κάποιος διαχειριστής να διαχωρίσει το νήμα, διότι το θέμα αφορά εξώστη άλλης περιοχής... (ή να αλλάξει τόν τίτλο τού παρόντος νήματος, ώστε να μήν αναφέρεται σε περιοχή)
Didonis Δημοσιεύτηκε Friday at 09:29 πμ Δημοσιεύτηκε Friday at 09:29 πμ 1 ώρα πριν, ΟΩΝ said: ...να διαχωρίσει το νήμα... Δεν υπαρχει λόγος. Δεν είναι εφημερίδες το φόρουμ να παραμένουν εύπεπτες οι ειδήσεις ή μόνο επιφανειακές αναφορές. Οι συνάδερφοι με βάση αυτό που έγινε διευρύνουν τον ορίζοντα ανάλογων κατασκευών με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όλους μας.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα