Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Είπαμε ότι το β' υπόγειο μετράει στον ΣΔ εφόσον δεν είναι γκαραζ.

Αν είναι γκαράζ, μπορείς να κάνεις και 5 υπόγεια, χωρίς να μετρήσουν στον ΣΔ.

  • Απαντήσεις 83
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Achille είσαι σίγουρος? Εμένα μου είπε ρητά ότι δεν μπορείς να κάνεις 2 υπόγειο γκαράζ τέλος.....και την επανέλαβα πολλές φορές η ερώτηση.....και ακολούθησε διευκρυνιστική ερώτηση "δηλαδή έτσι περιορίζεται η δόμηση με το πόσες θέσεις θα βγάλω στο α' υπόγειο γκαράζ?" και μου λέει ναι έτσι είναι!!

 

Παρακαλώ μεταβείτε στο Πίνακας Ελέγχου -->Προσωπικό Προφίλ-- >Επεξεργασία προσωπικών στοιχείων και στο πεδίο επάγγελμα συμπληρώστε την ειδικότητά σας. avgoust

Δημοσιεύτηκε

Όχι απλά είμαι σίγουρος, το έχω κάνει κιόλας.

 

Ποιός σου τα λέει αυτά;

 

Γράψε και την ειδικότητά σου στο προφίλ.

Δημοσιεύτηκε

δεν ισχυουν αγαπητε thegk αυτα που μας μεταφερεις - τελεια και παυλα.

 

εχω κανει σκαμμα για 7 υπογεια σε εργο μου με προσφατη αδεια - κανονικα και με το νομο.

 

και πολλα, ακομη και πολυκατοικιες περυσι με 2 υπογεια αντι για το συνηθες 1. Κανενα προβλημα.

 

Θεωρω κι εγω (που ξεκινησα και το θεμα) οτι πρακτικα αφορουσε Εκαλες, Διονυσους, Ψυχικα και λοιπες φτωχογειτονιες.

  • 6 months later...
  • 3 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ολομέλεια ΣτΕ δέχεται ότι η κατασκευή δεύτερου υπογείου στις κατοικίες δεν επιτρέπεται, εκτός εάν προσμετράται στον συντελεστή δόμησης, πράγμα που σημαίνει ότι οι υπέργειοι χώροι της οικοδομής θα πρέπει να είναι πολύ μικρότεροι.

Το Ανώτατο Δικαστήριο δέχεται ότι απαγορεύεται η κατασκευή δεύτερου υπογείου, εκτός αν προσμετράται στον συντελεστή δόμησης, ενώ για το πρώτο υπόγειο πρέπει να εξασφαλίζεται ο πλήρης διαχωρισμός του από την υπόλοιπη κατοικία.

 

«Φρένο» στη συχνή πρακτική κατασκευής αλλεπάλληλων υπογείων (κυρίως σε επικλινή οικόπεδα) βάζει το Συμβούλιο της Επικρατείας. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ολομέλεια ΣτΕ δέχεται ότι η κατασκευή δεύτερου υπογείου στις κατοικίες δεν επιτρέπεται, εκτός εάν προσμετράται στον συντελεστή δόμησης, πράγμα που σημαίνει ότι οι υπέργειοι χώροι της οικοδομής θα πρέπει να είναι πολύ μικρότεροι.

 

Η απόφαση, που ελήφθη κατά πλειοψηφία σε «κεκλεισμένων των θυρών» συνεδρίαση της Ολομέλειας και θα γίνει επίσημα γνωστή σε 1-2 μήνες, έρχεται να συμπληρώσει τη νομολογία του ΣτΕ στην ίδια ακριβώς υπόθεση, σύμφωνα με την οποία για το πρώτο υπόγειο (που χρησιμοποιείται για αποθήκες ή άλλους βοηθητικούς χώρους) πρέπει να εξασφαλίζεται ο πλήρης διαχωρισμός του από την υπόλοιπη κατοικία και ο αποκλεισμός κάθε εσωτερικής επικοινωνίας.

 

Για το δεύτερο υπόγειο, το ΣτΕ δέχεται -σύμφωνα με πληροφορίες- ότι απαγορεύεται η κατασκευή του, εφόσον δεν προσμετράται στον συντελεστή δόμησης. Επισημαίνει δε -κατά τις ίδιες πληροφορίες- ότι αν επιτρεπόταν κάτι τέτοιο, τότε η κατασκευή δύο υπογείων, ιδίως σε επικλινή οικόπεδα, θα μπορούσε να οδηγήσει σε ουσιώδη αύξηση του όγκου των κτιρίων πάνω από τη στάθμη του εδάφους, τμήματος της οικοδομής, κάτι που είναι πολεοδομικά ανεπίτρεπτο.

 

Κρίνοντας άκυρη οικοδομική άδεια που επέτρεψε την ανέγερση δύο υπογείων χωρίς την προσμέτρησή τους στον συντελεστή, το ΣτΕ ανοίγει τον δρόμο για ακύρωση χιλιάδων παρόμοιων οικοδομικών αδειών σε όλη τη χώρα.

 

Η επίλυση του νομικού ζητήματος που αφορά τα υπόγεια βάζει «φρένο» σε μια εξαιρετικά συνηθισμένη κατασκευαστική «φόρμουλα», με την οποία ανεγείρονταν 1, 2 ή και 3 υπόγεια (ιδίως σε επικλινή οικόπεδα) που υποτίθεται ότι θα εξυπηρετούσαν τη στάθμευση αυτοκινήτου ή τη δημιουργία αποθήκης, αλλά στην πραγματικότητα αξιοποιούνταν ως κατοικήσιμοι χώροι (π.χ. χώροι αναψυχής, playroom). Με δεδομένο ότι στην πράξη οι πολεοδομίες δεν προσμετρούσαν τους χώρους αυτούς στον συντελεστή δόμησης, οι κατασκευαστές και ιδιοκτήτες είχαν την ευχέρεια να χτίζουν πολύ μεγαλύτερους όγκους άμεσα αξιοποιήσιμους, αφού οι οικοδομές αυτές διατηρούσαν και το επιτρεπόμενο για την περιοχή ύψος (π.χ. 2-3 ορόφων πάνω από τη στάθμη του εδάφους), εξασφαλίζοντας μεγάλη επέκταση της οικοδομής και κάτω της στάθμης με «υπόγεια» κατοικίες, που σε επικλινή οικόπεδα εξασφάλιζαν ακόμα και... μαγευτική θέα σε διάφορες περιοχές.

 

Στη συγκεκριμένη υπόθεση ακυρώνεται οικοδομική άδεια για διώροφη μονοκατοικία στη Ροδόπολη με δύο υπόγεια.

 

Στο α’ υπόγειο από τα 310 τ.μ. προσμετρήθηκαν μόνο τα 112 τ.μ. στον συντελεστή, γιατί λόγω του επικλινούς εδάφους αποτελούσαν την κύρια πρόσβαση στην οικοδομή.

 

Ομως, για τον υπόλοιπο χώρο (αποθήκες, λεβητοστάσιο κ.λπ.) δεν επιβεβαιωνόταν ο πλήρης λειτουργικός αποκλεισμός από την υπόλοιπη κατοικία με τοίχο από οπλισμένο σκυρόδεμα.

 

Για το β’ υπόγειο, η παραπεμπτική απόφαση στην Ολομέλεια δέχτηκε (1792/09) ότι πρέπει να συνυπολογίζεται στον συντελεστή καθώς και ότι η πολεοδομική νομοθεσία δεν προβλέπει στη συγκεκριμένη περιοχή β’ υπόγειο.

 

Η υπόθεση εξετάστηκε σε επίπεδο Ολομέλειας, λόγω της διαφορετικής στο παρελθόν νομολογίας και λόγω των ευρύτερων συνεπειών που μπορεί να έχει και γίνεται δεκτή σχετική προσφυγή περιβαλλοντικού συλλόγου.

  • 2 months later...
Δημοσιεύτηκε

Σύμφωνα με αυτό το δημοσίευμα, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε οριστικά ότι απαγορεύεται σε κατοικίες η κατασκευή δεύτερου υπογείου προοριζόμενου για γκαράζ χωρίς να προσμετράται στον συντελεστή δόμησης.

 

Δεν αναφέρονται στοιχεία της απόφασης αλλά πιστεύω ότι θα δημοσιοποιηθούν τις επόμενες ημέρες.

Δημοσιεύτηκε

ειχα αναφερει παλιοτερα σχετικη δικαστικη αποφαση για το ιδιο θεμα (ειναι στο Διονυσο το υπο εξεταση ακινητο) και ολοι λεγαμε "αποκλειεται"....

 

ας περιμενουμε να δουμε το σκεπτικο και τι επιδραση θα εχει σε αλλα θεματα. οφειλω ομως να πω οτι αντι να αλλαζουμε το νομο για να πιασουμε αυτον που τον διαστεβλωνει, θα ηταν προτιμοτερο και λογικοτερο να κοιταζε το κρατος να εφαρμοστει ο νομος σωστα και να τιμωρουνται οι παραβατες.

Δημοσιεύτηκε

Μα ... το μόνιμο και διαχρονικό πρόβλημα του Κράτους είναι η αδυναμία του αφενός να περάσει στον πολίτη τη νοοτροπία "του πολίτη που σέβεται το νόμο", με ότι αυτό συνεπάγεται, αφετέρου να ενεργήσει ως απλός ελεγκτής σε όλες τις εκφάνσεις των δημόσιων υπηρεσιών.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.