CostasV Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 5 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 5 , 2009 Εγκυκλοπαιδικό το ερώτημά μου. Είδα το video όπου φαίνεται ο αποσβεστήρας μάζας του Τaipei 101, να κινείται κατά την διάρκεια σεισμού. Θα μπορούσε να βελτιωθεί η αντισεισμικότητα μιας τυπικής ελληνικής πολυκατοικίας 4-7 ορόφων, με την χρήση μιάς (αν όχι ενεργητικής λόγω υψηλού κόστους, αλλά τουλάχιστον παθητικής , ίσως με δεξαμενή νερού ; ) αποσβεστήριας μάζας; Στην ιστοσελίδα http://nisee.berkeley.edu/prosys/tuned.html αναφέρονται κτήρια (ύψους 70-80 μέτρων) που χρησιμοποιούν παθητική αποσβεστήρια μάζα λίγων τόνων. Ξέρει κανείς αν υπάρχει κάποια αντίστοιχη εφαρμογή σε ψηλές κατασκευές στην Ελλάδα (πύργοι ελέγχου, ίσως ; ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Παναγιώτης Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 5 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 5 , 2009 Κοίτα η βασική ιδέα νομίζω ότι είναι η αύξηση της μάζας της κατασκευής με σκοπό την αύξηση της ιδιοπεριόδου. Αν θέλεις να βρεις περισσότερες πληροφορίες για αυτές τις τεχνικές γενικότερα ψάξε για τον όρο structural control. Στην ελλάδα δε ξέρω αν υπάρχει κάποια εφαρμογή ή αν αξίζει γενικότερα για τόσο χαμηλά κτίρια όσα αυτά που έχουμε. Δηλαδή για τυπικές πολυκατοικίες ίσως να είναι ασύμφορο από οικονομικής πλευράς. Αν έχει πάντως κάποιος στοιχεία και εμένα θα με ενδιεφερε να τα δω. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evan Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 5 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 5 , 2009 στην ελλάδα μόνο ράουλα στα θεμέλια έχουν εφαρμοστεί, βασικά στους πύργους της Αθήνας Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkalliou Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2009 οταν λες ράουλα εννοείς σεισμική μόνωση με εφέδρανα ολισθήσεως? εδιτ: οι πύργοι ελέγχου -όπως και αντίστοιχες κατασκευές πρόβολοι- είναι από μόνοι τους πολύ εύκαμπτες κατασκευές-->μεγάλη ιδιοπερίοδος-->μικρή σεισμική καταπόνηση και συνήθως δεν απαιτούν τέτοιου είδους συστήματα. Ακόμα και με παλαιότερους κανονισμούς να είναι μελετημένοι συνήθως δεν έχουν πρόβλημα και αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι στους παλαιότερους κανονισμούς η επιτάχυσνη ήταν σταθερή σε όλο το εύρος των ιδιοπεριόδων και είχε χαμηλή τιμή π.χ. 0.06. Με τους νέους κανονισμούς, η επιτάχυνση σε μεγάλες ιδιοπεριόδους πέφτει με αποτέλεσμα να προσεγγίζει την παλιά (όχι πάντα όμως). Link to comment Share on other sites More sharing options...
CostasV Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 7 , 2009 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 7 , 2009 Παναγιώτη, από ότι είδα σταν πίνακα http://nisee.berkeley.edu/prosys/tuned.html σε μερικά κτήρια η μάζα ήταν κάτω των 10 τόννων. Βέβαια όσο μεγαλύτερη η μάζα, (μάλλον) τόσο αποτελεσματικότερη θα είναι στην απόσβεση της ταλάντωσης, αλλά εάν για ένα κτήριο 70 μέτρων κάποιοι έβαλαν αποσβεστήρια μάζα μόλις 7 τόννων , τότε ίσως για μικρότερα κτήρια (όπως μια τυπική ελληνική πολυκατοικία) οι 5-10 τόννοι να κάνουν δουλειά. Από τον ίδιο πίνακα οι ιδιοσυχνότητες όπου συντονίζονται (άρα κάνουν δουλειά) αυτές οι μάζες είναι από 0,5 έως 1 και κάτι Hz. Πού κυμαίνονται (τελείως προσεγγιστικά) οι ιδιοσυχνότητες μιας τυπικής επταόροφης οικοδομής στην Ελλάδα; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barracuda Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 7 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 7 , 2009 CostasV η βασικη ιδεα δεν ειναι αυτη που περιγραφει ο Παναγιώτης. Η μαζα του αποσβεστηρα τεινει να επαναφερει το κτιριο στη θεση ισορροπιας κατα την ταλάντωση. Επισης οι ιδιοτητες του αποσβεστηρα ειναι τετοιες ωστε να δινουν αντιστοιχη ιδιοπεριοδο με το κτιριο γιαυτο και τα διαφορα μεγεθη που βλεπεις στη μαζα. Μπορεις να ριξεις μια ματια σε αυτη τη σελιδα http://demonstrations.wolfram.com/TunedMassDamper/ Κατεβαζεις ενα προγραμματακι και ανοιγεις την επιδειξη, εχει και αλλα που μαλλον σε ενδιαφερουν. Η ιδιοπεριοδος ενος κτιριου κατα προσεγγιση είναι: Τ=0.09*Η/(sqrtL), H: υψος, L: μηκος κτιριου στην διευθυνση που σε ενδιαφερει ή εντελως μπακαλικα 0.1sec ανα οροφο.) Μαλλον για λογους Γ.Ο.Κ., οικονομίας χωρου και ελλειψη τεχνογνωσιας δεν εφαρμοζεται στην Ελλαδα συν το οτι δεν εχουμε τοσο ψηλα κτιρια για να μπουμε σε τετοια διαδικασια περιορισμου των μεγαλων μετακινησεων. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evan Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 8 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 8 , 2009 αυτό εννοώ το οποίο αποτελεί πατέντα κάποιου μηχανικού το όνομα του οποίου δεν θυμάμαι τώρα αλλά λόγω "κυκλωμάτων" όπως ακούστηκε έμεινε στην αφάνεια Link to comment Share on other sites More sharing options...
nik Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 8 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 8 , 2009 Του Αρίσταρχου Οικονόμου? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evan Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 9 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 9 , 2009 α μπράβο!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα