Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μέγιστο μήκος Χιαστί Συνδέσμου


 

Recommended Posts

Πάντως το πνεύμα του κανονισμού σε ότι αφορά τον έλεγχο λυγηρότητας (αν και δεν αναφέρεται αυτό στον ΕΑΚ) είναι να εφαρμόζεται σε πολυόροφα και όχι απλά μονόροφα βιομηχανικού τύπου έργα.

 

Εξαρτάται το μονοόροφο βιομηχανικό. Αν έχεις 9μ χώρο εκεί τι λες? Αρα πάντα βάζουμε παντού.

 

"Όσο για τις τεγίδες μπορούν να κατασκευαστούν από κοιλοδοκούς."

Προφανώς και μπορούν γιατί έχουν και ο πλεονέκτημα ότι δεν ελέγχονται και για πλαγιοστρεπτικό....

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 108
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

............ Αρα καλύπτεσαι επι το δυσμενέστερο με αυτην την προσοσμοίωση για συμμετρικους παντα φορεις που δεν επηρεάζονται σημαντικα οι ιδιομορφές.

Ωστοσο θέλει λίγη προσοχη αν το προγραμμα κανει αυτοματα διπλασιασμό της εφελκυστικής δυναμης του χιαστου για να το διαστασιολογήσει.

Π.χ στο scada αυτο το επιλέγεις,

Στο fespa όταν ρωτησα την υποστήριξη αν γίνεται και αυτος ο έλεγχος του κανονισμου ίδιως όταν πατας το κουμπακι να μην γίνουν ικανοτικοί έλεγχοι, απαντησαν ότι επειδή ο έλεγχος αυτος είναι υποχρεωτικός όυτως ή άλλως, μαλλον(?!) γίνεται... όποτε αν δεν βάλεις και το ένα χιαστο στο μοντελό διαστασιολογείς για 4πλασιο εφελκυσμό (μάλλον που λενε και στην υποστήριξη) αν το έχει ψαξει κανεις περαιτερω για το fespa ας μας πει να ειμαστε και σιγουροι :smile:

 

Ναι στο Fespa έτσι γίνεται. Τα κάνει όλα μόνο του στους σχετικούς ελέγχους. Είναι από τα πράγματα που μου αρέσουν.

 

Όμορφος και ο τρόπος του Evan με την απομείωση της διατομής αλλά χάνει δυνάμεις στην κεφαλοδοκό.

 

Ο μπακάλικος τρόπος που χρησιμοποιώ εγώ είναι να μειώνω στο μισό το εμβαδό της διατομής του χιαστί και δεν λαμβάνω υπόψη μου την αστοχία του σε θλίψη.

Πάντως το πνεύμα του κανονισμού σε ότι αφορά τον έλεγχο λυγηρότητας (αν και δεν αναφέρεται αυτό στον ΕΑΚ) είναι να εφαρμόζεται σε πολυόροφα και όχι απλά μονόροφα βιομηχανικού τύπου έργα

 

Εγώ θα έλεγα σε κτίρια που είναι κρίσιμος ο σεισμός. Πατάρια κ.λ.π

Link to comment
Share on other sites

Ναι στο fespa έτσι γίνεται. Τα κάνει όλα μόνο του στους σχετικούς ελέγχους. Είναι από τα πράγματα που μου αρέσουν.

 

Όμορφος και ο τρόπος του evan με την απομείωση της διατομής αλλά χάνει δυνάμεις στην κεφαλοδοκό.

 

 

 

Εγώ θα έλεγα σε κτίρια που είναι κρίσιμος ο σεισμός. Πατάρια κ.λ.π

 

ε ναι τελικά από αυτό που λες εσύ ξεκινά και σε αυτό που λέω καταλήγει πρακτικά

 

εννοείς πως ασκούνται μικρότερες δυνάμεις στην κεφαλοδοκό λόγω μικρότερης ακαμψίας στα χιαστί;

Μάλλον ναι αλλά τελικά οι κεφαλοδοκοί συνήθως δουλεύουν στο 30-40% της αντοχής τους οπώτε μικρό το κακό.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Τελικά η μέθοδος που ακολούθησα για να διαστασιολογήσω τον χιαστί σύνδεσμο είναι η εξής:

 

στην ουσία ακολούθησα την "αντίστροφη" κατά κάποιο τρόπο διαδικασία. Πήρα ως ανώτατο όριο για τη λυγηρότητα το 120 (λ=120) από εκεί υπολόγησα το "ι" και στη συνέχεια βρήκα μια πρώτη διατομή. Ως μήκος λυγισμού χρησημοποίησα το συνολικό μήκος του χιαστι συνδέσμου (~10 m) καθώς θεώρησα ότι η σύνδεση των χιαστί μεταξύ τους δεν παρέχει την απαιτούμενη εξασφάλιση ώστε να μειωθει το μήκος λυγισμού (περίπου στο μισό). Τέλος μελέτήθηκε η διαγώνιος έναντι (θλίψης και) λυγισμού κατά τα γνωστα.

 

Η κατασκευή τελικά μελετήθηκε μόνο για φορτία ανέμου.

 

Γενικά οι έλεγχοι ικανοποιούνται ωστόσο η εργασία δεν εχει διορθωθει οπότε δεν μπορώ να εγγυηθώ για την ορθότητα της λύσης.

Link to comment
Share on other sites

τι διατομές έβαλες/βρηκες στο χιαστί?

εκανες κομβοέλασμα στο μέσο?

τι γωνία σχηματίζουν τα χιαστί?

και για τι τιμές φορτίων μιλάμε στο χιαστί?

Link to comment
Share on other sites

Στο χιαστί έβαλα chs 273-6.3 (κοίλη κυκλική διατομή). Τα χιαστί σχηματίζουν γωνία ~24ο και το μέγιστο αξονικό φορτίο που τους ασκείται είναι ~250 kN (υπάρχουν 3 χιαστί καθ' ύψος του πλαισίου).

 

Τώρα για τη σύνδεση δεν έκανα κάτι καθώς η όλη εργασία ήταν σε φάση προμελέτης. Πάντως φαντάζομαι αν έπρεπε να το κάνω θα το έκανα με κομβοέλασμα.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι επειδή η φόρτιση είναι δυνατόν να αλλάξει κατεύθυνση πάντα κάποια διαγώνιος θα θλίβεται και επειδή λόγω θλιπτικής φόρτισης προκαλούνται προβλήματα τοπικού και καθολικού λυγισμού, ο οποίος είναι ποιό κρίσιμος από τον εφελκυσμό, θεώρησα ότι έπρεπε να μελετήσω τη διαγώνιο σε θλίψη. Μέ τη λογική δηλαδή ότι ο έλεγχος έναντι εφελκκυσμού θα ικανοποιείται στα σίγουρα.

 

Αυτό εννοείς ή κάτι άλλο?

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.