Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Spy1551 ΠΟΤΕ δεν αναφέρθησαν απόφοιτοι ΤΕΙ ως υπομηχανικοί και ούτε πουθενά στον κόσμο υπάρχουν υπομηχανικοί άλλωστε. Πάντα αναφέρονται ως Μηχανικοί και στον υπόλοιπο (πολιτισμένο) κόσμο θεωρούνται ισάξιοι κάθε άλλου απόφοιτου σχολής Μηχανικών (γίνονται CEng, παίρνουν διδακτορικό κτλ). Φτιάχτηκαν στο πρότυπο του Γερμανικού μοντέλου που ήθελε μηχανικούς πιο κοντά στην πρακτική εφαρμογή (Fachhochschule) παρά στη θεωρητική.

Για τα υπόλοιπα δε θα διαφωνήσω. Ας ελπίσουμε η σημερινή συνεδρίασε ΣΑΤΕ-ΣΑΠΕ να βοηθήσει λίγο την κατάσταση...

  • Απαντήσεις 298
  • Created
  • Τελευταία απάντηση
Δημοσιεύτηκε

Παρακολουθώ καιρό τη συζήτηση.Μπορείς να μου εξηγήσεις τι παει να πει θεωρητικος και τι πρακτικος μηχανικός;

Δημοσιεύτηκε

Θεωρητικός πχ είναι αυτός που μπορεί να αναλάβει την ερεύνα που κρύβεται πίσω από πρότυπα. Πρακτικός είναι αυτός που τα διαβάζει, τα καταλαβαίνει και τα εφαρμόζει

Δημοσιεύτηκε
Θεωρητικός πχ είναι αυτός που μπορεί να αναλάβει την ερεύνα που κρύβεται πίσω από πρότυπα. Πρακτικός είναι αυτός που τα διαβάζει, τα καταλαβαίνει και τα εφαρμόζει

 

Τώρα αυτό που λες φίλε γυρίζει μπούμερανγκ όμως....αν το μεταφράσω -αυθαίρετα- όπως το εκφράζεις,καταλαβαίνω ότι τα δικαιώματα σε μελέτες των ΤΕΙ δεν πρέπει να αλλάξουν,αλλά να παραμείνουν ως έχουν,και στην εφαρμογή-κατασκευή να έχουν απεριόριστα δικαιώματα....

 

Κ βέβαια πάλι σπαμάρουμε.....

Δημοσιεύτηκε

Παιδιά, πάλι τα ίδια θα λέμε. Η ΜΕΛΕΤΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΕΥΝΑ. πόσες φορές πρέπει να το πούμε αυτό ?

Η μελέτη αποχέτευσης μιας πολυκατοικίας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΕΥΝΑ

Η μελέτη της ηλεκτρικής εγκατάστασης ενός σπιτιού ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΕΥΝΑ

Η μελέτη διαρύθμισης-αναδιαμόρφωσης εσωτερικών χώρων ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΕΥΝΑ

Η μελέτη κλιματισμού ενός επαγγελματικού χώρου ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΕΥΝΑ.

 

Μα καλά αυτό σας μάθανε ότι είναι έρευνα στο πολυτεχνείο ?!?!?!?!? Ημαρτον. Το 90% των μελετών με τις οποίες ασχολούνται οι μηχανικοί στην Ελλάδα είναι ΕΦΑΡΜΟΓΗ της γνώσης. Έρευνα για παράδειγμα είναι η κατανόηση και η περιγραφή της συμπεριφοράς π.χ. του φαινομένου των κεραυνών για το οποίο έχουμε κενά στη γνώση. Έρευνα είναι π.χ. η ανακάλυψη ενός συστήματος πρόγνωσης του καιρού ή των σεισμών κοκ. Έρευνα είναι η ανάπτυξη μιας νέας τεχνολογίας όπως αυτή που περάσαμε από τις ασπρόμαυρες τηλεοράσεις στις έγχρωμες και εν συνεχεία στις οθόνες πλάσματος κλπ. Οι μηχανικοί του πολυτεχνείου υποτιμούν τους εαυτούς τους και την επιστήμη όταν ονομάζουν έρευνα πράγματα που δεν είναι. Γιαυτό άλλωστε κάνουν τόσα πολλά μαθηματικά στο πολυτεχνείο. Για να είναι σε θέση να μελετήσουν φαινόμενα και να τα περιγράψουν με συστήματα διαφορικών εξισώσεων (καθότι έτσι περιγράφονται τα περισσότερα φαινόμενα). Γιαυτό λέμε, ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ τα επαγγελματικά δικαιώματα και άλλο τα ακαδημαϊκά.

Δημοσιεύτηκε

Όπως τα λέει ο GeorgeS. Πχ για να επιλέξω διατομή καλωδίου στο έδαφος δεν θα χρειαστώ ιδιαίτερες θεωρητικές γνώσεις. Θα δω τι περιγράφει το πρότυπο και θα εφαρμόσω. Αν ήταν για το έδαφος του Άρη θα το άφηνα σε κάποιον άλλο καλύτερα :)

Αφού μιλάμε για το αγγλικό σύστημα, εκεί χρειάζεσε το Msc για να γίνεις Chartered Engineer. Incorporated θέλει μόνο Bsc. Μπορείτε να δείτε και μόνοι σας ποια είναι η διαφορά τους.

Δημοσιεύτηκε
Παιδιά, πάλι τα ίδια θα λέμε. Η ΜΕΛΕΤΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΕΥΝΑ. πόσες φορές πρέπει να το πούμε αυτό ?

Η μελέτη αποχέτευσης μιας πολυκατοικίας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΕΥΝΑ

Η μελέτη της ηλεκτρικής εγκατάστασης ενός σπιτιού ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΕΥΝΑ

Η μελέτη διαρύθμισης-αναδιαμόρφωσης εσωτερικών χώρων ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΕΥΝΑ

Η μελέτη κλιματισμού ενός επαγγελματικού χώρου ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΕΥΝΑ.

 

Μα καλά αυτό σας μάθανε ότι είναι έρευνα στο πολυτεχνείο ?!?!?!?!? Ημαρτον. Το 90% των μελετών με τις οποίες ασχολούνται οι μηχανικοί στην Ελλάδα είναι ΕΦΑΡΜΟΓΗ της γνώσης. Έρευνα για παράδειγμα είναι η κατανόηση και η περιγραφή της συμπεριφοράς π.χ. του φαινομένου των κεραυνών για το οποίο έχουμε κενά στη γνώση. Έρευνα είναι π.χ. η ανακάλυψη ενός συστήματος πρόγνωσης του καιρού ή των σεισμών κοκ. Έρευνα είναι η ανάπτυξη μιας νέας τεχνολογίας όπως αυτή που περάσαμε από τις ασπρόμαυρες τηλεοράσεις στις έγχρωμες και εν συνεχεία στις οθόνες πλάσματος κλπ.

 

Να ρωτήσω τότε γιατί χρειάζονται τόσες σχολές ΑΕΙ+ΑΤΕΙ για να εφαρμόζουν τη γνώση στην Ελλάδα;Και αν είναι έτσι γιατί οι καθηγητές των ΤΕΙ χρειάζεται να έχουν διδακτορικό.Αφού δε θα κάνουν έρευνα.Και με τα λεγόμενά σου τα ΑΕΙ πρέπει να ασχολούνται αποκλειστικά με την έρευνα, αφού δεν έχουν οι μηχανικοί τους τις γνώσεις για την εφαρμογή.Μήπως καταλαβαίνω κάτι λάθος;

Δε λέω ότι δεν πρέπει να υπάρχουν τα ΤΕΙ ή κάτι τέτοιο. Απλά έχει παραξηγηθεί ο ρόλος τους στην Ελλάδα.Και επειδή κάπου παραπάνω διάβασα για Γερμανία, εκεί υπάρχει διαφορά και όχι εξίσωση των αντίστοιχων σχολών.

Είμαστε εκτός θέματος όμως.Μπορούμε να συνεχίσουμε στο αντίστοιχο θέμα

Δημοσιεύτηκε

Άρα από τα λεγόμενα αυτά GeorgeS προκύπτει -αυθαίρετα- κ το εξής συμπέρασμα:

 

Οι μηχανικοί ΑΕΙ είναι αυτοί που είναι άχρηστοι κ αχρείαστοι στην Αγορά,καθώς οι ανάγκες για έρευνα στο Yunanistan μας δεν είναι κ τόσο μεγάλες ώστε να επιτάσσουν παραγωγή 2000 μηχανικών/έτος....

 

Κ αυτό σωστό είναι.Εγώ συμφωνώ.

Δημοσιεύτηκε

Παιδιά, το γεγονός ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει έρευνα αυτό δεν σημαίνει ότι έχεις δικαίωμα να εξορίσεις όλους τους άλλους. Ούτε είπα οι μηχανικοί των πολυτεχνείων να μην έχουν δικαίωμα στις μελέτες και την εφαρμογή. Δηλαδή αν πέσουν οι δουλειές τι θα μας πείτε ? ότι για να βιδώσεις μιας λάμπα πρέπει να έχεις υποχρεωτικά δίπλωμα πολυτεχνείου και μάλιστα αναγνωρισμένο ως master ? Όσοι σπουδάζουν πρέπει να έχουν επ. δικαιώματα και όποιος αξίζει θα το αποδείξει στη πορεία και στη δουλειά. Αρκεί να έχει το δικαίωμα να εργαστεί, γιατί εμάς μας το έχετε αφαιρέσει. Και αγαπητέ μου zavi, ναι πράγματι, αν θέλεις να συνδέσουμε το θέμα των σχολών με την αγορά τότε δεν χρειάζονται τόσοι υπερεπιστήμονες με master. 105.000 διπλωματούχοι είναι πολλοί. Και τώρα θα γίνετε 105.000 μηχανικοί με master. Αν πάλι δεν θες να το συνδέσουμε τότε πρέπει να έχουμε όλοι τα δικαιώματα που αναλογούν στις σπουδές μας βάση του κοινοτικού μοντέλου και ας είμαστε όλοι άνεργοι. Δεν φταίμε εμείς όμως για αυτό. Τα παράπονα σας στον "παναγιότατο" που κάθε φορά συναινεί και παροτρύνει στη δημιουργία νέων τμημάτων.

 

Συμφωνώ ότι υπάρχει ένα παράδοξο. Τα ΤΕΙ και τα Πολυτεχνεία πια τείνουν να εξισωθούν. Πιθανότατα δεν υπάρχει ανάγκη ούτε για τόσους μηχανικούς ΤΕΙ, ούτε για τόσους μηχανικούς πολυτεχνείων. Βασικά οι μηχανικοί των πολυτεχνείων θα έπρεπε να είναι πολύ λιγότεροι από αυτούς των ΤΕΙ (δεδομένου και του ερευνητικού προσανατολισμού τους). Εδώ συμβαίνει το αντίστροφο. Είναι πολλοί περισσότεροι. Αντε βγάλε άκρη.

 

Εdit : Παναγιώτη sorry, τέρμα τα off topic... :)

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.