Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Σευχαριστω..και για τη συμμετοχη σου..

 

Αλλη μια ερωτηση..

Οι θαλαμοι δεν ειναι τυποποιημενοι??**

Μετριεται το φρεατιο επι τοπου και κατασκευαζεται ο θαλαμος ???? (εκτιμω οτι καλυπονται οι ελαχιστες απαιτησεις)

 

***Συνηθως βαζω τη διασταση που λεει ο ΜΜ ή το τυπικο ωστε να εχω θαλαμο 1.40*1.10..

Δημοσιεύτηκε

Οι θαλαμοι δεν ειναι τυποποιημενοι??

 

Όχι φυσικά στην Γερμανία ζούμε:)

 

Μετριεται το φρεατιο επι τοπου και κατασκευαζεται ο θαλαμος ????

 

Κάπως έτσι

 

 

Ο λόγος είναι απλός

Από το σχέδιο στην πράξη μεσολαβούν πολλοί παράγοντες οπότε βγαίνει κάτι άλλο στο τέλος :D

Δημοσιεύτηκε
Γεια σας παιδιά

 

Μιας που παλαιότερα έβαζα ανελκυστήρες και τώρα είμαι και επιθεωρητής ανελκυστήρων τα 10 τελευταία χρονιά να σας ενημερώσω λίγο

 

Οι ελάχιστες διαστάσεις θαλάμου για ανελκυστήρα σε νέα κτίρια(από το 1985 και μετά!!!), θα πρέπει τουλάχιστον να είναι, μήκος 140cm, για να μπορεί να μπει καροτσάκι με τον συνοδό του (δεν υπολογίζονται τα παραπέτα του θαλάμου) και πλάτος 110cm, για να μπορεί να στρίψει εάν χρειαστεί , αυτό πρέπει να εφαρμόζεται, για όλες τις περιπτώσεις, είτε είναι 2 στάσεις, είτε είναι 20 στάσεις, εκτός εάν υπάρχει και δεύτερος ανελκυστήρας στο κτίριο, οπότε μόνο τότε μπορείς να τον κάνεις μικρότερο, ή ότι θέλεις, και αυτό γιατί, όταν υπάρχει ένας ανελκυστήρας σε ένα κτίριο, αυτός πρέπει να είναι ανελκυστήρας για ΑΜΕΑ.........

 

Μια ερώτηση : Που το βρηκες αυτό?

 

Εγω απο οτι γνωρίζω οι διασταση 1,10 Χ 1,40 οριζεται για υποχρεωτικους ανελκυστήρες (ανω των 9,00 μ απο τη φυσικη σταθμη του εδαφους) και φυσικα για ΑΜΕΑ. Και ας εχουμε υπόψην μας ότι υπαρχουν και αλλοι παραγοντες όπως η προσβαση στο κτιριο. Δεν νοειται ανελκυστηρας ΑΜΕΑ οταν δεν παρεχεται προσβαση ΑΜΕΑ στο κτιριο.

 

Για διευκρινηση εαν εχεις 2 επιπεδα υπογεια - κατω απο τη φυσική σταθμη - και 1 ισογειο + 2 ορόφους ναι μεν περνας τα 9 μετρα διαδρομής αλλά θεωρητικά ΔΕΝ υποχρεουσαι για 1,10 Χ 1,140. Λεω θεωρητικά γιατί στη πραγματικότητα κατα την καταχωριση δεν δίδονται σχεδια οποτε ο υπαλληλος ΔΕΝ μπορει να ελεγξει την πραγματικη σταθμη του εδάφους. Καλα θα ηταν οι φορείς να κανουν την σχετικη διευκρινηση και να την τεκμηριώνουν.

Τελος καλο θα ηταν να γνωρίζουμε οτι ουδεις δκαιούται να θεσει εκτος αγοράς προιον που έχει λάβει την ενδειξη CE -στη προκειμενη περίπτωση ανελκυστηρας- και άρα εαν με οποιοδηποτε τροπο περασει απο επιτυχημενο ελεγχο οποιοσδήποτε ανελκυστήρας και εχει εκδοθεί πιστοποιητικό απο τον φορέα ελέγχου, ο υπαλληλος που θα τον καταχωρήσεί θα πρεπει να δωσει αρ. φακελου και να αποστειλει τυχων εκρεμοτητες ή/και σφαλματα στη πολεοδομια με ερωτημα την επιβολη των προβλεπομενων ποινων.

 

Εαν παντως εχεις κατι διαφορετικο απο τα παραπανω σε παρακαλω ριξε εδω την σχετικη νομοθεσία.

 

Σχετικα με τις μελέτες ενημερωνω οτι σύμφωνα με το ΦΕΚ 2604/2008 ο δημος που καταχωρει πλεον τους ανελκυστήρες -και κατα προεκταση ο φορέας ελέγχου- ζητά θεωρημενη άδεια απο τη πολεοδομία για χρήση ανελκυστήρα.

Εαν αυτό μπορει να γινει ΧΩΡΙΣ κατατεθημενη μελετη - σε μη υποχρεωτικα κτιρια- εχειν καλώς.

Στη περιοχή μου μετα το 2009 ΔΕΝ είναι πλέον δυνατον να την "σκαπουλάρεις" οπότε γινεται προσθηκη στο τεχνικο φακελο ή αναθεωρηση εαν η αδεια ειναι σε ισχύ.

Δημοσιεύτηκε

@lift

Σε περίπτωση ιδιωτικής κατοικίας (όχι πολυκατοικίας) που δεν υπάρχει υποχρεωση για ΑΜΕΑ αλλά θέλει ο ιδιοκτήτης να κατασκευάσει έναν ανελκυστήρα που να μπορεί με τη βοήθεια συνοδού να εξυπηρετείται και κάποιος άνθρωπος με αναπηρικό καροτσάκι ποιές είναι οι ελάχιστες διαστάσεις που θα μπορούσε να έχει ο θάλαμος (με την προυπόθεση ότι θα υπάρχει κάποιος που να συνοδεύει);

Εννοώ τις πραγματικά λειτουργικές και όχι αυτές που ορίζει η νομοθεσία οι οποίες είναι κατά κάτι αυξημένες.

Δημοσιεύτηκε

140x110

Αυτό ορίζει ο νόμος για τα ΑΜΕΑ

Θα ρισκάρεις να κάνει κάτι μικρότερο και να μη χωράει τελικά για τον Χ λόγο?

Δημοσιεύτηκε

προφανώς δεν θα κατασκευαστεί κάτι αν δεν έχει διερευνηθεί από όλες τι απόψεις. Απλά όταν γίνεται μια πρόβλεψη για το μέλλον κάπου όπου δεν υπάρχει η υποχρέωση (από πλευράς νομοθεσίας) για αυτή την χρήση και ο χώρος είναι περιορισμένος, αν γνωρίζει κάποιος ότι ένα καροτσάκι χωράει για περιορισμένη πάντα χρήση και σε έναν θάλαμο 1.10 * 1.00 και όχι 1.10*1.40 ως ορίζει η νομοθεσία ή χωράει να μπει σε 1.10 *1.40 αλλά από την φαρδιά πλευρά (όχι μόνο από την στενή ως ορίζει η νομοθεσία) θα ήταν χρήσιμο.

Φαντάζομαι ότι οι διαστάσεις που ορίζει η νομοθεσία είναι για χρήσεις με μεγαλύτερη συχνότητα οπότε εξετάζει την λειτουργικότητα σε οποιαδήποτε περίπτωση.

Το φαντάζομαι όμως δεν το γνωρίζω για αυτό ρωτάω.

Δημοσιεύτηκε

Ενδεχομένως το καρότσι να χωράει και σε καθαρό πλάτος 80cm με βάθος 100cm

 

Επειδή όμως κάθε πελάτης είναι περίεργος στο δικό του βαθμό, καλό είναι να αποστασιοποιηθείς από αυτό το θέμα (διακριτικά).

Δημοσιεύτηκε
Μια ερώτηση : Που το βρηκες αυτό? [...]

Στο άρθρο 29 του Κτιριοδ. Κανονισμού (ΦΕΚ 59Δ/89) που αναφέρεται για ανελκυστήρες, αναφέρεται γενικά για ανελκυστήρες όλων των κτιρίων, που θα πρέπει να είναι ΑΜΕΑ για όλα τα κτίρια, απλός βάζει ένα όριο και λέει από 9 μέτρα διαδρομή και κάτω δεν είναι υποχρεωτικός ο ανελκυστήρας, εάν κάποιος θέλει να βάλει ανελκυστήρα, τότε θα πρέπει να ακολουθήσει το άρθρο 29 κλπ κλπ

 

Τελος καλο θα ηταν να γνωρίζουμε οτι [...]

Οι επιθεωρητές που κάνουν έλεγχο στο τέλος βλέπουν μια υφιστάμενη κατάσταση και πιστοποιούν την ασφαλή λειτουργία του ανελκυστήρα , η οποία δεν μπορεί να αλλάξει και ούτε είναι οι αρμόδιοι να επιβάλουν τον ΓΟΚ που στην προκειμένη περίπτωση είναι οι πολεοδομίες

Κανονικά όπως λες και εσύ, οι νομαρχίες παλαιότερα ή οι δήμοι τώρα, θα έπρεπε να στείλουν έγγραφα στις πολεοδομίες και να πέσουν τα αντίστοιχα πρόστιμα αλλά…

 

 

Και μιλάω τώρα όχι μόνο για κτίρια με διαδρομή κάτω από 9 μέτρα ,πάρα πολλά κτίρια με διαδρομή πάνω από 9 μέτρα δεν έχουν τις απαιτούμενες διαστάσεις , τουλάχιστον το 60% με 70%

 

Καλα θα ηταν οι φορείς [...]

Ρωτήσαμε και μας απάντησαν ότι δεν τους ενδιαφέρουν τα υπόγεια

 

@lift

Σε περίπτωση ιδιωτικής κατοικίας (όχι πολυκατοικίας) που [...];

 

Σου απάντησε ο slalom :grin:

Δημοσιεύτηκε
Στο άρθρο 29 του Κτιριοδ. Κανονισμού (ΦΕΚ 59Δ/89) που αναφέρεται για ανελκυστήρες, αναφέρεται γενικά για ανελκυστήρες όλων των κτιρίων, που θα πρέπει να είναι ΑΜΕΑ για όλα τα κτίρια, απλός βάζει ένα όριο και λέει από 9 μέτρα διαδρομή και κάτω δεν είναι υποχρεωτικός ο ανελκυστήρας, εάν κάποιος θέλει να βάλει ανελκυστήρα, τότε θα πρέπει να ακολουθήσει το άρθρο 29 κλπ κλπ

 

Λοιπον πιστευω οτι θα πρέπει να κανω μια κανονικη ενημερωση για να ξεμπερδεψουμε το θέμα του 1,10 X 1,40 εαν γινει τελικα αυτο (αχαχαχαχα).

Θα σας κουρασω λιγο αλλα εαν εχετε χρονο για επιμορφωση διαβαστε

 

 

Καταρχην λοιπον υπηρχε ο 1577/85 (ΓΟΚ) -ΝΟΜΟΣ.

http://www.elinyae.gr/el/lib_file_upload/210a_85.1149838844198.pdf

Σε αυτον μας ενδιαφερει η παραγραφος 5 του Αρθρου 29 οπου αναφερει το 1,10 Χ 1,40 με πόρτα θαλαμου 0.80 και το που αυτο εφαρμοζεται Γραφει λοιπον εκει μεσα :...... Στα κτίρια του δημόσιου τομέα, των Ν.Π.Δ.Δ., των κοινωφελών οργανισμών και κτίρια γραφείων, με περισσότερους από έναν ορόφους, επιβάλλεται η ύπαρξη ανελκυστήρα. Στα παραπάνω κτίρια, καθώς και στα κτίρια με χρήση κατοικίας, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις επιβάλλεται.... μπλα μπλα μπλα

 

Μετα βγηκε το 59Δ/89 - Υπουργικη απόφαση.

Σε αυτη στο αρθρο 29 και παραγραφος 1 αναφέρει : ...... Σε κάθε κτίριο για την εξυπηρέτηση χώρων που διατάσσονται σε τέσσερις τουλάχιστον ορόφους από τη στάθμη εισόδου ή όταν η τελευταία εξυπηρετούμενη από το κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο στάθμη ορόφου απέχει περισσότερο από 10 μέτρα από τη στάθμη κυρίας εισόδου του κτιρίου από την οποία εξυπηρετούνται οι ως άνω όροφοι ή οι πιο πάνω στάθμη, όροφο, επιβάλλεται η εγκατάσταση ενός τουλάχιστον ανελκυστήρα προσώπων με την επιφύλαξη της παραγρ. 5 του άρθρου 29 του Ν. 1577/85 (ΓΟΚ).

 

Μετα ερχεται η υπουργική απόφαση 49977/3068/89-

Τροποποίηση της υπ' αριθ. 3046/304/30.1.1989 απόφασης «Κτιριοδομικός Κανονισμός» (Β΄ 96/1989)

http://www.elinyae.gr/el/lib_file_upload/535b_89.1149833423643.pdf

Που αντικαθιστά το αρθρο 29 του 59Δ/89 και στο νεο άρθρο 29 αναφέρει :.....Σε κάθε νέο κτίριο όταν το δάπεδο ορόφου ή τμήματος ορόφου έχει διαφορά στάθμης μεγαλύτερη από 9 μέτρα από την οριστική επιφάνεια του περιβάλλοντος εδάφους στη θέση από την οποία γίνεται η προσπέλαση στον υπόψη όροφο, επιβάλλεται η εγκατάσταση ενός τουλάχιστο ανελκυστήρα προσώπων με την επιφύλαξη της παρ. 5 του άρθρου 29 του Ν. 1577/1985 (ΓΟΚ)

 

σχολιο .... οι επιφυλαξεις μας φαγανε

 

ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΣΩΘΗΚΑΜΕ ..... ερχεται ενας ακομη νόμος o 2831/2000 -Τροποποιητικος του 1577/85

http:// http://www.elinyae.gr/el/lib_file_upload/a140_2000.1129120316847.pdf

Εκει στο αρθρο 24 (τροποποιηση του αρθρου 29-1577/85) και παραγραφος 3 αναφέρει σαφέστα οτι η παραγρ. 5 του άρθρου 29 του Ν. 1577/85 καταργειται ( επιτέλους πανε οι επιφυλάξεις) και παρακάτω στο αρθρο 28 του ιδιου νόμου (2831/2000) και με τίτλος "Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρετηση άτομων με ειδικες ανάγκες" επαναεισάγει ΣΕ ΝΕΑ ΚΤΙΡΙΑ το 1,10 Χ 1,40 αλλα αυτη τη φορά με πόρτα 0,85. Ειδικότερα στο τέλος της παραγραφου 1 αναφερει : ......Η υποχρεώση αυτη επιβάλεται και στα κτίρια με χρήση κατοικίας όπου είναι υποχρεωτικός ο ανελκυστήρα συμφωνα με τις διατάξεις του κτιριοδομικού κανονισμού......

 

ΟΥΦ>>>>>>> Πολυ πραμμα αλλα τελος<<<<<<

Σε ισχυ είναι λοιπον ο τελευταιος και γι αυτο και ο lift οταν κανει ελεγχους σε υποχρεωτικα κτιρια ζητα πορτα θαλάμου 0.85 και οχι 0.80 που επαρκει για καροτσακι (Σε άλλες χωρες της Ευρώπης ισχυει το 0,80).

Αρα λοιπον σε ΜΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ (πχ κατοικιες διαδρομης μεχρι 9 μετρα απο τη σταθμη του εδάφους οπως αυτη καθορίζεται) φτιάχνουμε οτι διάσταση ανελκυστηρα θελουμε αρκει να ειναι συμφωνος με τα ευρωπαικα προτυπα της σειρας 81 (κυριως τα 81-1 και 81-2) και φυσικα ότι επιπλεον μας εχει βαλει ο ελλην νομοθετης (συνιμητονα τηλεφωνα κτλ) οπως αυτα ορίζονται στα αντιστοιχα ευρωπαικα προτυπα (προτυπο ασυρματης επικοινωνίας κτλ)

Σε παλια κτιρια οπου θα πρέπει να μπει ανελκυστηρας ΑΜΕΑ ισχύει ΑΛΛΟΣ νομος (ΦΕΚ18/2002 κτλ). Επισης αλλος ισχυει σε κτιρια υγείας και κοινωνικής προνοιας και πάει λέγοντας.

 

Εδω στην Ελλαδα εχουμε πολυνομία οποτε καλο θα κανουμε να ενημερωνομαστε με βαση τον τελευταιο νόμο ώστε να εξυπηρετουμε καλυτερα τον πελατη μας

 

Εαν υπάρχει καποια αντιρρηση για τα παραπανω εδω ειμαστε να την λυσουμε.

 

ΥΣ: Πραγματοποιω ελέγχους σε συνεργασια με φορεις ελεγχου απο το 1999 σε ολα τα υποχρεωτικα πεδια ελεγχου (ανελκυστηρες, ανυψωτικα, δοχεια πίεσης και ADR). O φορεας που συνεργαζομαι τωρα αναγραφει σαφεστατα στο πιστοποιητικο του οροφους (ΣΤΑΣΕΙΣ : υπογειο 1 - υπόγειο 2 - ισογειο κτλ)

  • Like 1
  • Upvote 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.