Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εισφορά σε γη και χρήμα


Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους. Ανεβάζω την υπ'αριθμόν 170/2020 γνωμοδότηση του ΝΣΚ για τον χρόνο και τις προϋποθέσεις παραγραφής της εισφοράς σε χρήμα. Αναμένεται η αποδοχή ή μη του υπουργού.

@dimitris GM τα λέγαμε και παλαιότερα, ήρθε η ώρα επιτέλους να ξεκαθαρίσει το θέμα.

7416789.pdf

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

σωστα το επανεφερες

και αφορα περιπτωσεις  και προ [ή και μετα] της εκδοσης του ν.4315/14, αρθρ.2 παρ. 3

[αλλα υπαρχουν ηδη σχετικες δικαστικες αποφασεις...τι να μην αποδεχθει ο υπουργος...?]

θα δουμε

 

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

@dimitris GM Θεωρώ πως θα την αποδεχτεί μιας και αυτός τη ζήτησε τη γνωμοδότηση και το θέμα αγγίζει πολλούς (έχει κινηθεί και ο συνήγορος του πολίτη γιατί οι καταγγελίες είναι πάρα πολλές και είχε κάνει αναφορά στο υπουργείο).

Αν δεις την απάντηση για το δεύτερο θέμα λέει ότι η αποσβεστική προθεσμία αγγίζει και αυτούς που είναι μετά την ψήφιση του ν4315/14. Εντυπωσιακό ομολογουμένως.

Link to comment
Share on other sites

ναι,  ειδα το β' ερωτημα.... και εχει μονον μια αρνητικη ψηφο

εδιτ

προς κατανοηση του θεματος,

συμπληρωνω και σε τι αφορα η απαντηση στο β' ερωτημα, τις οποιες ενομαζει "εξαιρετικες περιπτωσεις"

Αρθρον 2. 1. Η βεβαίωσις των φόρων, τελών, δικαιωμάτων, εισφορών και αντιτίμου προσωπικής εργασίας ενεργείται υπό των δήμων και κοινοτήτων εντός αποσβεστικής προθεσμίας πέντε ετών από της λήξεως του οικονομικού έτους, εις ο ανάγονται. "Κατεξαίρεση είναι δυνατή η βεβαίωση μετά την πάροδο της παραπάνω προθεσμίας αν: α) είναι άγνωστος ο υπόχρεος, β) έχει ακυρωθεί μετά την πάροδο της πενταετίας η φορολογική εγγραφή για το λόγο ότι ο υπόχρεος δεν έλαβε γνώση της εγγραφής, γ) η βεβαίωση έγινε σε πρόσωπο που δεν είναι μερική ή ολική φορολογική υποχρέωση και δ) η βεβαίωση έγινε για οικονομικό έτος διάφορο από αυτό που αφορά η φορολογική υποχρέωση".

 

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

@dimitris GM Έγινε αποδεκτή απ'ότι είδα στο site του ΝΣΚ από τον νέο υπουργό λογικά. Οπότε αναμένουμε.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
On 17/5/2015 at 9:22 ΠΜ, dimitris GM said:

...

να ανοιξω εδω το θεμα..μια και εχουμε σημαντικες τροποποιησεις στον 1337/83,

με τον ν. 4269/14 και τον ν.  4315/14

 

Κατ αρχας εχουν καταργηθει - αντικατασταθει  τα αρθρα 2-3-5-6-7 με το αρθρο 13γ του 4269/14

 

Επίσης εχει αλλαξει ο τροπος υπολογισμου της εισφορας σε γη  του αρθρ. 8

και  ως προς τα ποσοστα

και ως προς το ετος δημιουργιας, που θεωρειται η 28/5/2014

4. Η εισφορά σε γη υπολογίζεται κατά τον ακόλουθο τρόπο:
α) Για τμήμα ιδιοκτησίας μέχρι 500 τ.μ. ποσοστό 10%.

β) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 500 τ.μ. μέχρι 1.000 τ.μ. ποσοστό 20%.

γ) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 1.000 τ.μ. μέχρι2000 τ.μ. ποσοστό 30%.

δ) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 2.000 τ.μ. μέχρι 10.0 τ.μ. ποσοστό 40%.

ε) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 10.000 τ.μ. ποσοστό 50%.

 

 Επίσης εχει θεσπισθει μειωση της  εισφορας  σε χρημα με το αρθρο  9

 

«7. Σε πράξεις επιβολής εισφοράς σε χρήμα που εκδόθηκαν μετά την 1η Ιανουαρίου 2009 έως και
την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, εφαρμόζεται ενιαία ποσοστιαία μείωση επί του αρχικού
ποσού εισφοράς σε χρήμα ίση με είκοσι τοις εκατό (20%). Εντός αποκλειστικής προθεσμίας έξι (6)
μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου, εφαρμόζεται η προαναφερθείσα μείωση υπολογιζόμενων
με τα ήδη καταβληθέντα ποσά και εκδίδεται εκ νέου η πράξη επιβολής. Στις περιπτώσεις αυτές η
προθεσμία καταβολής των οφειλών δύναται με απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου να
υπολογίζεται από την ημερομηνία της νέας πράξης επιβολής εισφοράς. Η ως άνω μείωση και ο
αντίστοιχος συμψηφισμός εφαρμόζονται μόνο σε περιοχές που ισχύει το αντικειμενικό σύστημα
προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας των ακινήτων του Υπουργείου Οικονομικών και δεν
εφαρμόζονται σε βεβαιωθείσες και ολοσχερώς καταβληθείσες οφειλές, σε μετατροπές εισφοράς γης
σε χρήμα ή σε προσκυρώσεις. Τυχόν διαφορά που προκύπτει μεταξύ του ήδη καταβληθέντος
ποσού και του ποσού που προκύπτει μετά την εφαρμογή της μείωσης του πρώτου εδαφίου δεν
επιστρέφεται.

8. Για τις περιοχές που ισχύει το αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας
των ακινήτων του Υπουργείου Οικονομικών, με απόφαση της επιτροπής του π.δ. 5/1986 (Α`2)
δύναται να επιβάλλεται μειωτικός συντελεστής (ΜΣ) στην τιμή ζώνης του οικοπέδου που
συνυπολογίζεται στην εισφορά σε χρήμα. Ως μειωτικός συντελεστής (ΜΣ) τίθεται το ήμισυ του
ποσοστού της ετήσιας μεταβολής του Δείκτη Παραγωγής στις Κατασκευές της ΕΛ.ΣΤΑΤ. από το
έτος θέσπισης των αντικειμενικών αξιών στην περιοχή (ΔΠΚ1) έως το προηγούμενο έτος
προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων (ΔΠΚ2) και εξάγεται από τον τύπο: ΜΣ = (ΔΠΚ1 - ΔΠΚ2) /
(2 x ΔΠΚ1), ο οποίος σε κάθε περίπτωση δεν λαμβάνει τιμές μεγαλύτερες του 0,3. Τα ανωτέρω
ισχύουν αποκλειστικά για την οφειλόμενη εισφορά σε χρήμα και όχι για τυχόν μετατροπές εισφοράς
γης σε χρήμα ή προσκυρώσεις.»

 

Και βεβαια,  υπαρχουν και αλλες  σημαντικες αλλαγες...που καλο θα ηταν να επισημανθούν...

 

Τέλος, να υπενθυμισω οτι ο φιλος  ζερμαν

 τον  ν. 1337 τον εχει  ηδη απο τριμηνου   ..κωδικοποιημενο..[και ...χρωματισμενο...].....εδω

 

http://www.michaniko...37-της-1214383/

Επίσης εχει αλλαξει ο τροπος υπολογισμου της εισφορας σε γη  του αρθρ. 8

και  ως προς τα ποσοστα

και ως προς το ετος δημιουργιας, που θεωρειται η 28/5/2014

4. Η εισφορά σε γη υπολογίζεται κατά τον ακόλουθο τρόπο:
α) Για τμήμα ιδιοκτησίας μέχρι 500 τ.μ. ποσοστό 10%.

β) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 500 τ.μ. μέχρι 1.000 τ.μ. ποσοστό 20%.

γ) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 1.000 τ.μ. μέχρι2000 τ.μ. ποσοστό 30%.

δ) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 2.000 τ.μ. μέχρι 10.0 τ.μ. ποσοστό 40%.

ε) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 10.000 τ.μ. ποσοστό 50%.

 

Σε νέα πράξη εφαρμογής στην Αττική το ποσοστό του υπολογισμού για την εισφορά σε γη για οικόπεδα κάτω των 500,00τ.μ. υπολογίζεται ως 11,2% αντί για 10% και σε μεγαλύτερα οικόπεδα με άγνωστα ποσοστά. Γιατί συμβαίνει αυτό, έχει αλλάξει κάτι στην νομοθεσία;

 

Link to comment
Share on other sites

13 λεπτά πριν, adadim said:

σε νέα πράξη εφαρμογής στην Αττική το ποσοστό του υπολογισμού για την εισφορά σε γη για οικόπεδα κάτω των 500,00τ.μ. υπολογίζεται ως 11,2% αντί για 10% και σε μεγαλύτερα οικόπεδα με άγνωστα ποσοστά. Γιατί συμβαίνει αυτό, έχει αλλάξει κάτι στην νομοθεσία;

 

στ) Σε περίπτωση που κατά την εκπόνηση της μελέτης οι υπολογιζόμενες εισφορές σε γη κατά τα ανωτέρω εντός της πολεοδομικής ενότητας, συμπεριλαμβανομένων και των υφιστάμενων κοινόχρηστων χώρων, δεν καλύπτουν την ελάχιστη έκταση κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων κατά τα πολεοδομικά σταθερότυπα ή τις προβλέψεις των ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΕΧΣ ή ΤΧΣ, τα ποσοστά των περιπτ.α, περιπτ.β, περιπτ.γ και περιπτ.δ υποχρεωτικά αυξάνονται αναλογικά και κατά ίσο αριθμό ποσοστιαίων μονάδων με σκοπό να συμπληρωθεί η απαιτούμενη εισφορά σε γη και χωρίς να απαιτείται επιπρόσθετη απόφαση έγκρισης της προσαύξησης αυτής. Σε κάθε περίπτωση τα ποσοστά των περιπτ.α και περιπτ.β δεν υπερβαίνουν το 30%, το ποσοστό της περιπτ.γ δεν υπερβαίνει το 40% και το ποσοστό της περιπτ.δ΄ δεν υπερβαίνει το 50%. Σε κάθε περίπτωση απαγορεύεται η μείωση των απαραίτητων κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων και οι προκύπτοντες κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι πρέπει να καλύπτουν την ελάχιστη έκταση κατά τα πολεοδομικά σταθερότυπα ή τις προβλέψεις των ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΕΧΣ ή ΤΧΣ. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση του αρμόδιου Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής δύναται να τροποποιείται ο καταμερισμός των ποσοστών εισφοράς σε γη των περιπτ.α έως περιπτ.ε. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Οπως ηταν οι εισφορες επι 31 χρονια, μεχρι την τροποποιηση, το συστημα λειτουργουσε κανονικα.

Μετα  τους  ηρθε η εμπνευση να αλλαξουν  τα ποσοστα εισφορων με τον 4315/14...για να λενε οτι κατι εκαναν...

εβαλαν ομως και ενα παραθυρακι...

αρθρο 8 1337.

  στ) Σε περίπτωση που κατά την εκπόνηση της μελέτης οι υπολογιζόμενες εισφορές σε γη κατά τα ανωτέρω εντός της πολεοδομικής ενότητας, συμπεριλαμβανομένων και των υφιστάμενων κοινόχρηστων χώρων,

δεν καλύπτουν την ελάχιστη έκταση κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων κατά τα πολεοδομικά σταθερότυπα ή τις προβλέψεις των ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΕΧΣ ή ΤΧΣ,

τα ποσοστά των περιπτώσεων α`, β`, γ` και δ` υποχρεωτικά αυξάνονται αναλογικά και κατά ίσο αριθμό ποσοστιαίων μονάδων με σκοπό να συμπληρωθεί η απαιτούμενη εισφορά σε γη και χωρίς να απαιτείται επιπρόσθετη απόφαση έγκρισης της προσαύξησης αυτής. Σε κάθε περίπτωση τα ποσοστά των περιπτώσεων α` και β` δεν υπερβαίνουν το 30%, το ποσοστό της περίπτωσης γ` δεν υπερβαίνει το 40% και το ποσοστό της περίπτωσης δ` δεν υπερβαίνει το 50%. Σε κάθε περίπτωση απαγορεύεται η μείωση των απαραίτητων κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων και οι προκύπτοντες κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι πρέπει να καλύπτουν την ελάχιστη έκταση κατά τα πολεοδομικά σταθερότυπα ή τις προβλέψεις των ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΕΧΣ ή ΤΧΣ. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση του αρμόδιου Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής δύναται να τροποποιείται ο καταμερισμός των ποσοστών εισφοράς σε γη των περιπτώσεων α` έως ε`.

 

παυλε,

γραφαμε μαζι...με ενα κλικ διαφορά...🙂

καλησπερα...

 

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, Pavlos33 said:

στ) Σε περίπτωση που κατά την εκπόνηση της μελέτης οι υπολογιζόμενες εισφορές σε γη κατά τα ανωτέρω εντός της πολεοδομικής ενότητας, συμπεριλαμβανομένων και των υφιστάμενων κοινόχρηστων χώρων, δεν καλύπτουν την ελάχιστη έκταση κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων κατά τα πολεοδομικά σταθερότυπα ή τις προβλέψεις των ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΕΧΣ ή ΤΧΣ, τα ποσοστά των περιπτ.α, περιπτ.β, περιπτ.γ και περιπτ.δ υποχρεωτικά αυξάνονται αναλογικά και κατά ίσο αριθμό ποσοστιαίων μονάδων με σκοπό να συμπληρωθεί η απαιτούμενη εισφορά σε γη και χωρίς να απαιτείται επιπρόσθετη απόφαση έγκρισης της προσαύξησης αυτής. Σε κάθε περίπτωση τα ποσοστά των περιπτ.α και περιπτ.β δεν υπερβαίνουν το 30%, το ποσοστό της περιπτ.γ δεν υπερβαίνει το 40% και το ποσοστό της περιπτ.δ΄ δεν υπερβαίνει το 50%. Σε κάθε περίπτωση απαγορεύεται η μείωση των απαραίτητων κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων και οι προκύπτοντες κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι πρέπει να καλύπτουν την ελάχιστη έκταση κατά τα πολεοδομικά σταθερότυπα ή τις προβλέψεις των ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΕΧΣ ή ΤΧΣ. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση του αρμόδιου Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής δύναται να τροποποιείται ο καταμερισμός των ποσοστών εισφοράς σε γη των περιπτ.α έως περιπτ.ε. 

Παύλο και Δημήτρη ευχαριστώ πολύ!!! Μήπως ξέρετε και αν υπάρχει αντίστοιχο Π.Δ. για τροποποίηση;

 

Link to comment
Share on other sites

τι ΠΔ περι "τροποποιησης" ψαχνεις

Το αρθρο 8 ειναι σαφες..

 

Εάν αναφερεσαι σε αυτο:

Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση του αρμόδιου Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής δύναται να τροποποιείται ο καταμερισμός των ποσοστών εισφοράς σε γη των περιπτ.α έως περιπτ.ε. 

δεν αφορα την περ. στ'

αλλα τις περ. α' εως ε'

δες τα ΠΜ.

Edited by Pavlos33
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.