Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Αν δεν είσαι παρόν όταν γίνεται η επίστρωση του primer πάνω στην χαλύβδινη σωλήνα, για να απαιτήσεις να γίνει μια επιστρωση, να αφαιθεί και να ξαναγίνει επίστρωση και στο καπάκι να γίνει η περιέλιξη με ταινία....τότε μόνο εικασίες γίνονται.

 

λέω ότι η διακύμανση στη διατομή αγωγού επηρεάζει την καθοδική προστασία γιατί συνήθως αγοράζουμε 1 άντε 2 πλάτη ταινίων και θέλουμε να καλύψουμε διατομές από 1/2-3'΄με αυτές με μήκος 300m.. αποτέλεσμα είναι να μην έχουμε καλή προστασία στις αλλαγές κατεύθυνσης

 

Αν δεν ξες αν επιλέξανε διαφορετικά και σωστά πλάτη ταινίων PE για τις διαφορετικές διαμέτρους υπόγειου σωλήνα ώστε να ακουμπά σφιχτά η ταινία πάνω, τότε σιγουρα θα υπάρχουν σημεία-κενά ανάμεσα στην ξεκολημένη ταινία και τον αγωγό που θα μαζέψουν υγρασια (άρα αύξηση αγωγιμότητας).

 

Επίσης η αλλαγή της διατομής έχει ως αποτέλεσμα σε κάποια σημεία του εδάφους να έχουμε μεγάλη επιφάνεια επαφής ή μικρή επιφάνειας για να διαβρωθεί...φανταστείτε τό

 

Φανταστείτε επίσης να υπάρχει ένα σημείο προσβολής στο δίκτυο στο τμήμα των 3/4... που έχει αισθητά μικρότερο πάχος από αυτό των 3" . Σε εκείνο το σημείο πιστεύω ότι θα είναι πολύ έντονη η διάβρωση για τον απλό λόγο ότι θα λειτουργήσει ένα μικρό τμήμα του αγωγού σήμφωνα με την ηλεκτροχημική σειρά .. σκεφτείτε το αν σε αυτό το δίκτυο βάλουμε ανόδιο μαγνησίου με κολάρο 3/4 τι άραγε...θα γίνει.. ακριβώς και έτσι με τα ίδια τα σημεία προσβολής. πιθανολογώ.. ότι θα παραλάβουν διάβρωση για όλη την σωλήνα..

Δημοσιεύτηκε

Οι αλλαγές διατομής και οι αλλαγές κατεύθυνσης, όπως επίσης και οι υπόγειες βάνες ή άλλα υπόγεια εξαρτήματα, είναι σημεία όπου η μόνωση πρέπει να γίνεται με προσοχή και πρέπει να επιβλέπεται από έμπειρο προσωπικό. Αλλά επειδή αυτό (μερικές φορές) δεν γίνεται, για αυτόν τον λόγο είπα ότι πρέπει να ελεγχθεί με holiday. Αν θεωρήσουμε και τον έλεγχο με holiday, αναξιόπιστο ή αμφισβητήσιμο, τότε ... ξηλώνουμε τον αγωγό! Και το εννοώ. Για τέτοια μήκη, θεωρώ ασφαλέστερο έναν καλά μονωμένο αγωγό χωρίς καθοδική, παρά έναν αμφιβόλου μόνωσης αγωγό με καθοδική προστασία.

 

Στο δεύτερο θέμα: Λες ότι είναι χειρότερο να υπάρχει οπή στην μόνωση του μικρού σωλήνα σε σχέση με το να υπάρχει οπή στην μόνωση του μεγάλου (αν όλες οι άλλες παράμετροι παραμένουν οι ίδιες);

Δεν κατάλαβα το επιχείρημά σου. Μπορείς να το εξηγήσεις;

Υπενθυμίζω ότι θα υπάρχει το επιπλέον (για πρόβλεψη διάβρωσης) 1.5 mm στο πάχος του κάθε αγωγού.

Δημοσιεύτηκε

η καθοδική προστασία είναι πάντα συμπληρωματική δευτερεύουσα μέθοδος προστασίας σε περίπτωση αστοχίας της επένδυσης αγωγού, Σύμφωνα με τα πρότυπα αν μπορέσεις να απόδειξεις ότι η διάβρωση από το γαλβανικό φαινόμενο δηλ. λόγω ανόδου είναι μικρότερη από 0,1mm πάχους αγωγού ανά έτος τότε δεν απαιτείται καθόδικη (γεία σου που λέμε..άντε απέδειξε το..)..:

 

για αντίσταση εδάφους μικρότερη < 3000 Ω cm δεν κάνει ανόδιο και θέλει ηλεκ. διέγερση. Επίσης παράλληλη όδευση με γραμμές σιδηρόδρομου θέλει ηλεκ. διέγερση το ίδιο όδευση κάτω από πυλώνα ΔΕΗ

 

δεχόμαστε έστω 2% αστοχία περιβλήματος (εδώ μπαίνει το holiday που λες..) γιατί αυτό μπορεί να μην ειναι 2% αλλά 5%

 

2% χ συν. επιφάνεια δικτυου= επιφάνεια αμόνωτου αγωγου Α

 

Α x 0,11 - 0,22 mA / τετρ. μέτρο = Β mA απαιτούμενης ελάχ. φόρτισης

 

Β x 24 ώρες χ 365 ημέρες χ 10 χρόνια / 1000 (mA/A) = Γ......AH

 

1 κιλό Μg = 1100 ΑH

 

άρα Γ/1100= Δ κιλά ελάχ. πόσοτητας ηλεκτρόδιου

 

Δεχτήκαμε 10 χρόνια ζωής ηλεκτρόδιου.Αν ο αγωγό μεταφέρει αέριο μη αγώγιμο και διαβρωτική τότε τα 0,11-0,22 mA/ τετρ. μέτρο επιφάνειας αμόνωτου αγωγού (για χάλυβα πάντα μιλάμε) είναι οκ αλλιώς αν είναι νερό εξαρτάται..από..κρατηθείτε.. την ταχύτητα του γιατί το στάσιμο είναι πιο ευνοϊκο από το τρεχούμενο ως προς το σχηματισμό αλάτων εσωτερικά στον αγωγό..

 

Αν η οπή μόνωσης είναι σε μικρό αγωγό τότε εκείνο το σημείο προσβολής θα αντιδρά ως άνοδος για όλο το μήκος του αγωγόυ άρα θα λεπταίνει πολύ γρήγορα (μπορεί να φτάσει και 1mm ελάτωση πάχους ανά έτος) το ήδη λεπτό πάχους του μικρού αγωγού...Για αυτό στη περίπτωση των 300 μ με διάφορες διατομές, για κοιμάσε ήσυχος πρέπει να βάλεις κανονικά παραπάνω του ενός ανόδια γιατί ενδεχομένως με 1 ή 2 ανόδια να μην δημιουργείται το δυναμικό που θες και σε κάποια σημεία ο αγωγός πάλι να λειτουργεί ως άνοδος.. αυτό ειναι λογικότατο και συνήθης πρακτική.

 

Επίσης με ένα μεγάλο ανόδιο έχεις πρόβλημα ότι μπορεί να φαγωθεί ανισομερώς το ανόδιο και να αχρηστευτεί πολύ πιο γρήγορα από την πλευρά της καλωδίωσης.. (δεν το έχω δει.. το έχω διαβάσει, οπότε δεν παίρνω όρκο)

 

Να θυμάστε ότι σε χώρες σεισμογενείς όπως η Ιαπωνία υπέφεραν πολύ άσχημα από λεπτούς χαλύβδινους αγωγούς κατά την διάρκεια σεισμών γιατί είχαν μαζικές θραύσεις αγωγών στα σημεία που λεπταίνουν οι αγωγοί. Δεν ειναι θέμα μόνο ότι κρατάμε 1,5mm παραπάνω πάχος για λόγους ασφαλείας αν διαβρωθεί..θα κρατήσει το ρευστό μέσα είναι ότι σε εκείνο το σημείο που λεπταίνει ο αγωγός υπάρχει κίνδυνος θραύσης σε μεγάλη σεισμική δόνηση.

 

Δεν θυμάμαι που αλλά νομίζω στον ΑGA (αμερικάνικο εθνικο κανονισμό για αέριο) ή στο ΑSME ΙV το πάχος αγωγού καθορίζεται πέρα από την πίεση, το συντελεστή ασφαλείαςπου θέλουμε κτλ ..από το αν από πάνω είναι αστική ζώνη και τι πληθυσμιακή συγκένρωση έχει....η γενικότερη περιοχή... γιατί αν ένας αγωγός αερίου θαφτεί στην άκρη της πόλης.. μετα από 30 χρόνια μπορεί εκεί να είναι το κέντρο της νέας μητρόπολής.. κανείς δεν ξέρει τι γίνεται πότε με τους θαμένους αγωγούς..

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.