Engineer Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 2 , 2022 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 2 , 2022 Τα κίνητρα που φέρνει το νέο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά και η επέκταση του δικτύου φορτιστών με το Φορτίζω Παντού. Πώς αρχίζει να γίνεται ανταγωνιστική η αγορά ηλεκτρικού οχήματος, παρά τις υψηλές τιμές τους. Τόσο η «πράσινη» στροφή της Ευρώπης, που προωθεί συστηματικά την ηλεκτροκίνηση βγάζοντας «εκτός παιχνιδιού» τα συμβατικά αυτοκίνητα, όσο και τα αντίστοιχα προγράμματα στήριξης των πολιτών για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, οδηγούν όλο και περισσότερους στο να εξετάσουν εάν μπορούν να στηρίξουν την επιλογή των «πράσινων μετακινήσεων». Αυτή την περίοδο βρισκόμαστε μέρες πριν την έναρξη του β’ κύκλου του Κινούμαι Ηλεκτρικά που με νέα και περισσότερα κίνητρα φιλοδοξεί να δώσει μεγαλύτερα κίνητρα στους ενδιαφερόμενους για την αγορά ηλεκτροκίνητων μέσων ενώ και στον πρώτο Κλιματικό Νόμο αναφέρονται αυστηρά πλαίσια για την αντίστροφη μέτρηση ζωής των συμβατικών αυτοκινήτων. Ειδικότερα, ο νόμος προβλέπει ότι μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών τα οχήματα θα ταξινομούνται από την 1η Ιανουαρίου 2030 ή, εφόσον προβλέπεται διαφορετική ημερομηνία στο ενωσιακό δίκαιο. Παράλληλα, από την 1η Ιανουαρίου 2026, σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Κεντρική Μακεδονία τα νέα ΤΑΞΙ και το ένα τρίτο των νέων οχημάτων που ταξινομούνται για σκοπούς εκμίσθωσης σε τρίτους είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών. Στο τέλος του Δεκεμβρίου 2023 το ΥΠΕΝ και το υπουργείο Μεταφορών θα επανεξετάσουν την επέκταση και σε άλλες περιοχές αυτού του μέτρου. Επίσης, από την 1η Ιανουαρίου 2024 το ένα τέταρτο τουλάχιστον των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται ανά εταιρεία σωρευτικά, είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ρύπων, έως πενήντα γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα, ανά χιλιόμετρο (CO2/χλμ). Την ίδια ώρα, για να λυθεί και το βασικό ζήτημα της φόρτισης ώστε να «πατήσει πραγματικά γκάζι» η ηλεκτροκίνηση, με την πρώτη εκταμίευση του Ταμείου Ανάκαμψης ανοίγει ο δρόμος για να «τρέξει» και το ειδικό πρόγραμμα Φορτίζω παντού, με χρηματοδότηση 80 εκατ. ευρώ προωθεί την ανάπτυξη δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης σε περιοχές όπου δεν είναι ακόμη συμφέρουσες οι επενδύσεις. Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών θα παίξουν και οι δήμοι της χώρας με χρηματοδότηση που θα λάβουν από το Πράσινο Ταμείο καθώς στο πλαίσιο κοινοτικής οδηγίας διατηρούν την υποχρέωση να δημιουργήσουν ένα σημείο φόρτισης ανά 1.000 κατοίκους. Πόσο συμφέρει όμως η επιλογή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου; Κόστος καυσίμων: Ένα μέσο συμβατικό αυτοκίνητο καταναλώνει περί τα 8 λίτρα/ 100 χλμ. Με μέσο όρο χιλιομέτρων ετησίως τα 110.000 χλμ, η ετήσια κατανάλωση φθάνει στα 800 λίτρα καυσίμου. Με την τιμή της βενζίνης έστω στα 2,30 ευρώ, το ετήσιο κόστος για τη βενζίνη φθάνει στα 1.850 ευρώ. Στην περίπτωση του ντίζελ, η κατανάλωση είναι 5 λίτρα/ 100 χλμ. Με το κόστος στα 1,82 ευρώ και τους ίδιους υπολογισμούς, ετησίως ο οδηγός δαπανά περί τα 1.000 ευρώ. Στην περίπτωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, οι υπολογισμοί είναι πιο περίπλοκοι, ωστόσο και με τις σημερινές «τσιμπημένες» τιμές του ρεύματος, το ετήσιο κόστος της φόρτισης φθάνει τα 500-600 ευρώ ετησίως. Κόστος συντήρησης: Στα «ατού» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η εξαίρεσή τους από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, ενώ ταυτόχρονα δεν έχουν και τεκμήριο κατοχής για τον οδηγό τους. Σε ό,τι αφορά στο κόστος για το σέρβις, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ουσία έχουν πολύ μικρότερες απαιτήσεις από τα αντίστοιχα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στα πρώτα χρόνια ζωής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου το σέρβις αφορά στην αλλαγή φίλτρου καμπίνας και τα υγρά φρένων. Το ουσιαστικό κόστος για το σέρβις αφορά στην μπαταρία που έχει μέσο όρο εγγύησης τα 8-10 χρόνια και στη συνέχεια ενδέχεται να χρειαστεί αλλαγή. Έως σήμερα, το κόστος αυτό δεν είναι αμελητέο, ωστόσο, με δεδομένη την ταχύτατη εξέλιξη των σχετικών τεχνολογιών οι τιμές, σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς, προβλέπεται να πέσουν σημαντικά μέσα στα επόμενα χρόνια. Ένα ακόμα ζήτημα αφορά και στα εξειδικευμένα συνεργεία και ειδικούς μηχανικούς που –εκτός των αντιπροσωπειών- επίσης, έως σήμερα δεν μπορεί να βρει κανείς σε ευρεία γκάμα. Κόστος αγοράς: Το πρώτο ζήτημα στην απόφαση για την αγορά του αυτοκινήτου, είναι η ίδια η τιμή του. Παίρνοντας ως παράδειγμα αντίστοιχα αυτοκίνητα – συμβατικά και ηλεκτρικά, θα δει κανείς ότι η μέση τιμή για ένα μέσο καινούριο συμβατικό αυτοκίνητο για μία οικογένεια, η μέση τιμή αγοράς φθάνει στα 13.000 – 15.000 ευρώ. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της ίδιας κλάσης παραμένουν σε διπλάσια τιμή κατά μέσο όρο, ωστόσο με ανοιχτό το πρόγραμμα για την επιδοτούμενη αγορά τους θα πρέπει να υπολογίσει κανείς και το 30% της επιδότησης που θα λάβει. Αντίστοιχα, για επαγγελματικά αυτοκίνητα – ταξί, τα συμβατικά ανέρχονται τώρα σε 22.00-23.000 ευρώ ενώ αντίστοιχα τα ηλεκτρικά μπορούν να κινηθούν γύρω στα 40.000 ευρώ. Λαμβάνοντας την επιδότηση έως 22.500 ευρώ (με την απόσυρση του παλιού του ταξί), ένας επαγγελματίας μπορεί να πληρώσει λιγότερα συγκριτικά με την αγορά ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Πηγές της αγοράς, πάντως, σημειώνουν πως λαμβάνοντας υπόψη τα κόστη συντήρησης και καυσίμων αλλά και αξιοποιώντας κανείς το πρόγραμμα του ΥΠΕΝ μπορεί να κάνει απόσβεση της αγοράς του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στα τρία χρόνια. Τι φέρνει το νέο Κινούμαι Ηλεκτρικά Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του νέου προγράμματος έχουν ως εξής: Για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό σε 8.000 ευρώ από 6.000 ευρώ που ίσχυε στον προηγούμενο κύκλο. Η απόσυρση του παλιού οχήματος επιβραβεύεται με 1.000 ευρώ, ενώ η αγορά του έξυπνου οικιακού φορτιστή με 500 ευρώ. Τα Άτομα με Αναπηρία, δικαιούνται επιπλέον 1.000 ευρώ, οι οικογένειες με τουλάχιστον τρία εξαρτώμενα τέκνα θα δικαιούνται 1.000 ευρώ ανά τέκνο, έναντι των συνολικά 1.000 ευρώ που προβλεπόταν στο παρελθόν, αλλά και νέοι έως 29 ετών θα λαμβάνουν επιπλέον 1.000 ευρώ. Για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών δικύκλων και τρικύκλων κατηγορίας L5e έως και L7e αυξάνεται από 20% σε 40% και το μέγιστο ποσό επιδότησης από 800 ευρώ σε 3.000 ευρώ. Στις κατηγορίες αυτές περιλαμβάνονται τα επαγγελματικά ηλεκτρικά τρίκυκλα που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά εμπορευμάτων ή/και επιβατών καθώς και τα μικροαυτοκίνητα. Ειδικά για νέους έως 29 ετών προβλέπεται η προσαύξηση της ενίσχυσης κατά 1.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών μικροαυτοκινήτων. Το ποσοστό επιδότησης για τα ηλεκτρικά δίκυκλα L1e έως L4e παραμένει στο 20% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα είναι 800 ευρώ. Στις κατηγορίες αυτές περιλαμβάνονται τα ελαφρά ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα με κυβισμό μικρότερο των 50 cc καθώς και τα αντίστοιχα οχήματα μεγαλύτερου κυβισμού. Ειδικά για την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων του συνόλου της κατηγορίας L θα επιδοτείται προαιρετικά ως μέρος του βασικού εξοπλισμού του οχήματος η αγορά δεύτερης μπαταρίας με ποσό 300 ευρώ. Το ποσοστό επιδότησης για τα ηλεκτρικά ποδήλατα παραμένει στο 40% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα είναι 800 ευρώ. Ειδικά για τις εταιρείες: Το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα ανέλθει σε 8.000 ευρώ ανά όχημα. Επιπλέον, δεν υπάρχει όπως στον πρώτο κύκλο περιορισμός στον αριθμό επιδοτούμενων οχημάτων. Θα μπορούν πλέον να επιδοτούνται και για την αγορά και εγκατάσταση έξυπνων φορτιστών, με τον όρο ότι αυτοί θα εξυπηρετούν αμιγώς τους σκοπούς της εταιρείας και δεν θα χρησιμοποιούνται για εμπορική εκμετάλλευση. Παρέχεται, επίσης, η δυνατότητα να αποσύρουν ίσο αριθμό οχημάτων με αυτόν που αντιστοιχεί στα οχήματα για τα οποία αιτούνται επιδότησης, με το ποσό ανά όχημα να είναι 1.000 ευρώ. Εταιρείες ταχυμεταφορών, διανομών και τουριστικές εταιρείες θα μπορούν να επιδοτηθούν πλέον και για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας GR-Eco Islands, ειδική μέριμνα λαμβάνεται για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα νησιά, καθώς η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ενισχύεται με επιπλέον 4.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο σε όλα τα νησιά της χώρας. Ενισχύονται επίσης οι εταιρείες αντιπροσώπων, εμπόρων και εισαγωγέων αυτοκινήτων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) με ποσοστό επιδότησης 30% και μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Σε σχέση με τον πρώτο κύκλο του προγράμματος, δεν θα υπάρχει πλέον η υποχρέωση εξαγοράς του οχήματος στη λήξη της περιόδου χρονομίσθωσης. Με τον τρόπο αυτόν διευκολύνεται η αντικατάσταση των παλαιών ρυπογόνων εταιρικών στόλων. Ποιοι δικαιούνται την επιδότηση: Φυσικά Πρόσωπα Επιχειρήσεις Οικογένειες με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα, ΑμεΑ ή Νέοι έως 29 ετών, με επιπλέον επιδότηση Ποια η διαδικασία: Εγγραφείτε στην υπηρεσία Συμπληρώστε τα στοιχεία σας Επιλέξτε την κατηγορία οχήματος, το μοντέλο και την αξία Επιλέξτε αν επιθυμείτε έξυπνο φορτιστή Επιλέξτε αν επιθυμείτε απόσυρση Επιλέξτε αν έχετε οικογένεια με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα, είστε άτομο με αναπηρίες ή νέος έως 29 ετών. View full είδηση
ΝΙΚΟΣΤΡΙ Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 2 , 2022 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 2 , 2022 Ερωτηση: Αθηνα - Γυθειο ..εν μεσο καύσωνα κ με μεση ωριαία ταχύτητα 120km , πόσο μου στοιχίζει σε ρευμα κ χρονο ?
tetris Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2022 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2022 Ε, τώρα κι εσύ με το σκεπτικισμό σου Άσε λίγο να ζήσουμε το όνειρό μας...
xr-mp Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2022 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2022 Πόσο συμφέρει όμως η επιλογή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου; Με μέσο όρο χιλιομέτρων ετησίως τα 110.000 χλμ .... garbage in => garbage out
alej Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2022 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2022 5 ώρες πριν, xr-mp said: Πόσο συμφέρει όμως η επιλογή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου; Με μέσο όρο χιλιομέτρων ετησίως τα 110.000 χλμ .... garbage in => garbage out Εννοεί 10.000 χλμ
astrah Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2022 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 3 , 2022 Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι, όπως ΟΛΑ τα αγαθά ΔΕΝ είναι για ΟΛΟΥΣ, το ίδιο ισχύει και για τα αυτοκίνητα... Πχ Δεν θα αγόραζε μια μέση οικογένεια με παιδιά ένα smart, αλλά μπορούσε το smart να εξυπηρετείται ένα μέλος της διότι αυτό κινείται καθημερινά στο κέντρο της πόλης ή αντίστοιχα δεν θα αγόραζε κάποιος ένα αυτοκίνητο 2000cc για να κινείται εντός πόλης, εκτός και αν έκανε και 50.000km τον χρόνο σε αυτοκινητοδρόμους λόγω επαγγελματικών αναγκών.... Σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ΣΗΜΕΡΑ Έχει νόημα να τα επιλέξει κανείς αν: Κινείται καθημερινά εντός πόλης ή/και σε αποστάσεις έως 100km από την οικία του Έχει δυνατότητα να το φορτίζει στην οικία του ή στην εργασία του Έχει δυνατότητα να το φορτίζει με ενέργεια από ΑΠΕ Κάνει ελάχιστα ταξίδια τον χρόνο άνω των 250km Αντιλαμβάνεται το αυτοκίνητο ως επένδυση... Δεν έχει νόημα να τα επιλέξει κανείς αν: Αν κάνει καθημερινά αποστάσεις άνω των 250+km (αυτό θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια) Δεν έχει πρόσβαση σε φορτιστή στην οικία του (πχ πολυκατοικία) ή στην εργασία του Έχει καθημερινή δραστηριότητα στην ύπαιθρο, μακριά από την οικία του Είναι petrolhead... Τα ηλεκτρικά έχουν αξιόλογη εφαρμογή σε taxi, σε ελαφρά φορτηγά διανομής προϊόντων, σε οχήματα που κινούνται στο κέντρο των πόλεων...., και έχουν εύκολη πρόσβαση σε φορτιστές...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα