Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Εδώ έχεις και αξονική?

Και πάλι όμως όπως βλέπω στο σχήμα σου η λεπίδα και το σύστημα των κοχλιών είναι κεντρικά τοποθετημένα σε σχέση με το κέντρο βάρους της κύριας

δοκού, οπότε δεν απαιτείται να πάρεις πρόσθετη ροπή λόγω αξονικής. Οπότε σε αυτό που έλεγα παραπάνω για την ενεργό διατομή λεπίδας, προστίθεται και η αξονική.

Με βάση τους υπολογισμούς κατά EC 3 και οι δύο σειρές οπών την ίδια καταπόνηση έχουν, με βάση τη μέχρι τώρα εμπειρία μου τουλάχιστον. Δε θέλω να είμαι και απόλυτος ;) 

Δημοσιεύτηκε

Παρεμβολή: 

Θέλω να διαστασιολογήσω εύκολα και γρήγορα σύνδεση δοκού πάνω στο υποστύλωμα (η δοκός είναι αμφιπροέχουσα για αρχιτεκτονικούς λόγους). Το πρόγραμμά μου δεν έχει τέτοια λεπτομέρεια. Επειδή το συναντάω συχνά και στις συνδέσεις μετωπικών υποστυλωμάτων, ξέρετε καμία εύκολη και γρήγορη λύση για ένα πολύ μικρό στέγαστρο (εννοώ ότι δεν αξίζει μακροσκελείς επιλύσεις...)

Ευχαριστώ!

Δημοσιεύτηκε

Απ' ότι καταλαβαίνω η δοκός ουσιαστικά θα εδράζεται στα υποστυλώματα.

Η πρότασή μου είναι η εξής:

Μπορείς στην κορυφή του κάθε υποστυλώματος να κολλήσεις μετωπική λεπίδα και εκατέρωθεν της εδραζόμενης δοκού, στη λεπίδα να ανοίξεις οβάλ οπή.

Μετά στα σημεία που εδράζεται η δοκός, αν το πλάτος του πέλματος επαρκεί, ανοίγεις στο κάτω πέλμα από μία οβάλ οπή εκατέρωθεν του κορμού.

Σε περίπτωση που το πέλμα δεν είναι τόσο μεγάλο (πολύ πιθανό), στο σημείο που θα στηριχθεί η δοκός, στο κάτω πέλμα συγκολλάς μία λεπίδα και σε αυτήν ανοίγεις οβάλ οπές.

Αυτό το κάνεις και στα δύο άκρα.

Εν συνεχεία, κοχλιώνεις τις λεπίδες.

Ουσιαστικά έτσι διαμορφώνεις και ελεγχόμενες μετακινήσεις.

Απλά θα πρέπει να προσέξεις τον κορμό της δοκού σου στις στηρίξεις, για τυχόν φαινόμενα τοπικής αστάθειας και επιπλέον μπορεί να χρειαστεί να τοποθετήσεις εγκάρσιε ενεσχύσεις στις στηρίξεις, ώστε να εξασφαλίσεις καλύτερες συνθήκες για τον πλάγιο - στρεπτικό λυγισμό του προβόλου.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Επειδή η δοκός σου είναι αμφιπροέχουσα, θα έχουν και οι στηρίξεις ροπές, οπότε καλύτερα να μην τραυματίσεις τα πέλματα. Έτσι θα σου πρότεινα να κολλήσεις λεπίδα στο κάτω πέλμα της δοκού και να ανοίξεις εκεί οπές.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Ακριβώς το ίδιο ;)

Απλά θα σου πρότεινα, αντί για τέσσερεις, να βάλεις δύο κοχλίες, έναν εκατέρωθεν της δοκού αλλά με οβάλ οπές, ώστε να μην παραλαμβάνει η δοκός σου οριζόντιες φορτίσεις που πάνε στο υποστύλωμα και αφετέρου να αποφύγεις τους πιθανούς θορύβους που θα γίνονται κατά τη διάρκεια ανέμων ή χιονιού.

Η επίλυση μάλλον στο χέρι θα γίνει. Το Robot τουλάχιστον που ξέρω εγώ δεν επιλύει τέτοια διαμόρφωση.

Θα πρέπει να ελέγξεις τους κοχλίες σε εφελκυσμό και διάτρηση. Μία τυπική διαστασιολόγηση μπορείς να κάνεις στη ραφή με βάση την καμπτική τάση στη στήριξη της δοκού.

Απλά θα ήθελα να τονίσω, προσοχή στον κορμό της δοκού που αποτελεί και βάση των προβόλων !!

Δημοσιεύτηκε

Ούτε το INSTANT έχει τέτοια σύνδεση...

κοχλίες εννοείς σε "διάτμηση", έτσι?  Θέλει και σύνθλιψη άντυγας-οπής, έλεγχος συγκολλήσεων κλπ κλπ

Δημοσιεύτηκε

Καλά ναι θέλει και σύνθλιψη άντυγας κτλ αλλά εδώ η τέμνουσα της δοκού μεταβιβάζεται στους κοχλίες μέσω εφελκυστικών δυνάμεων και η κύρια καταπόνησή τους είναι ο εφελκυσμός.

Εννοώ διάτρηση όχι του κοχλία αλλά του ελάσματος, (έχεις δίκιο) με την αντοχή Βp,Rd που δίνει ο ευρωκώδικας εξαιτίας των κατακόρυφων φορτίων που μεταβιβάζει σε αυτό η κεφαλή του κοχλία

  • Upvote 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.