Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε
lakis, και στους καταθλιπτικούς γίνεται, παντου γινεται μηκοτομη, πως θα κάνεις χάραξη?

 

σε ένα δικτυο υδρευσης θα έχεις μηκοτομη από την δεξαμενη ρυθμισεως και προς το εσωτερικο υδραγωγείο και δεν θα έχεις στο εξωτερικό από το αντλιοστάσιο ως τη δεξαμενη ρυθμίσεως?

 

Από τη δική μου εμπειρία, στους καταθλιπτικούς αγωγούς η χάραξη γίνεται με την οριζοντιογραφία με την προϋπόθεση να "δένονται" τα διάφορα σημεία με δίκτυο συντεταγμένων αναφοράς, είτε τοπικό, είτε εθνικό-ΕΓΣΑ87, είτε "πλανητικό" (συγγνώμη μπορεί να είναι λάθος ο όρος). Κι αυτό γιατί τα καταθλιπτικά δίκτυα "ακολουθούν", αναφορικά με τις κλίσεις τους, το εδαφικό υψομετρικό ανάγλυφο.

 

Αν ένα εννιαίο δίκτυο είναι μεικτό (δηλαδή κάποιο τμήμα του είναι βαρυτικό και κάποιο καταθλιπτικό), τότε σαφώς γίνεται μηκοτομή για το σύνολο του δικτύου.

 

Συνήθως στα δίκτυα πόλεως (ύδρευση) και στις ΕΠΑ-ΔΕΠΑ (φυσικό αέριο) ζητούνται μόνο οριζοντιογραφίες. Πάντα και μόνο από τη δική μου εμπειρία, οι μόνοι φορείς που ζητούν μηκοτομές σε εννιαία καταθλιπτικά δίκτυα (ύδρευση, πυρόσβεση, αέριο, κλπ.) ήταν ο ΔΑΑ (Διεθνής Αερολιμένας Ελευθέριος Βενιζέλος) και η ΕΥΔΑΠ (και όχι σε όλες τις περιπτώσεις, μόνο σε εξειδικευμένες περιπτώσεις που τέμνονται διάφορα δίκτυα μεταξύ τους).

 

Προφανώς το ότι τα παραπάνω προέρχονται από τη δική μου εμπειρία και μόνο, δεν σημαίνει ότι είναι ο κανόνας, μπορεί να είναι η εξαίρεση.

Δημοσιεύτηκε

αυτό το πράγμα, κατασκευή δικτύου χωρίς μηκοτομή, πρώτη φορά το ακούω

το αν ακολουθούν το ανάγλυφο δεν λέει κάτι, αυτο συμβαίνει με όλους τους αγωγούς γενικά,

 

το απλούστερο, πως θα μετρήσεις το μηκος των σωλήνων και τις κλισεις, (η κλίση του εδάφους γενικά, δεν λέει τίποτα), εκσκαφές πως θα επιμετρηθούν κλπ

 

και κυρίως διαστασιολόγηση των αγωγών αφου η υψομετρική διαφορά και η απόσταση των σημείων ειναι το νταβαντούρι

 

μηκοτομη, τα πάντα όλα αλλιώς δεν υπάρχει περίπτωση να λύσεις το δίκτυο (σίγουρα πράγματα αυτά)

 

εξαερωτές , εξαμωτές που θα βάλεις? κλπ κλπ

Δημοσιεύτηκε

@rigid_joint δεν διαφωνώ με τα παραπάνω που γράφεις. Ίσως η διατύπωσή μου δεν ήταν σωστή. Όλα τα παραπάνω σαφώς υπολογίζονται, σε πρόχειρη όμως μηκοτομή. Αυτό που εννοώ είναι ότι συνήθως, σε αμιγώς καταθλιπτικά δίκτυα, οι Υπηρεσίες δεν ζητούν να συνοδεύονται τα σχέδια των οριζοντιογραφιών με σχέδια μηκοτομών στην τελική παράδοση της μελέτης.

Δημοσιεύτηκε
και ο ανάδοχος πως πληρώνεται?

κατ'αποκοπή?

 

Μήκος ανά διάμετρο αγωγού επί οριζοντιογραφίας για αγωγό-καμπύλες-ειδικά τεμάχια και ξεχωριστά τα χωματουργικά σε κ.μ. Άλλες φορές η Υπηρεσία ζητάει στα άρθρα με μήκος του αγωγού (ανά διάμετρο) να συμπεριλαμβάνονται και τα χωματουργικά με περιγραφή-διαστάσεις της διατομής εκσκαφής και των υλικών-τρόπου επίχωσης.

Δημοσιεύτηκε
Άλλες φορές η Υπηρεσία ζητάει στα άρθρα του αγωγού (ανά διάμετρο) να συμπεριλαμβάνονται και τα χωματουργικά με περιγραφή της διατομής εκσκαφής και των υλικών-τρόπου επίχωσης.

ά, όχι πάντα

εντάξει, απλά δεν ξέρω τι να πω

Lakis, ειλικρινα πέφτω από τα σύννεφα τώρα με αυτά που διαβάζω, 1η φορά τα ακούω στο λέω ειλικρινά αυτό, γιατί δεν υπάρχει περίπτωση η εφαρμογή αυτών των δικτύων να προέρχονται από μελέτη γιατι απλά χωρις μηκοτομη, ΔΕΝ λυνονται. Κουτουρού τα βάζουν

Δημοσιεύτηκε

@Lakis

 

Μάλλον δεν γνωρίζεις τα απαιτούμενα τεύχη σχέδια και στοιχεία για μια υδραυλική μελέτη. Οι τεχνικές προδιαγραφές για μελέτες στη χώρα μας περιγράφονται στο ΠΔ 696/1974 και καλό θα ήταν να τις έριχνες μια ματιά γιατί παραπληροφορείς νέους συναδέλφους. Αυτά που λες είναι εντελώς ανακριβή.

Δημοσιεύτηκε

χωματουργικά χωρίς μηκοτομή πως γίνεται να υπολογιστούν?

δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με το θέμα (24 years old γαρ) αλλά

αν πολλαπλασιαστεί η διατομή (κατά πλάτος τομή) με το μήκος της

οριζοντιογραφίας λογικό δεν είναι να δώσει λάθος αποτελέσματα από ότι

το κεκλιμένο μήκος (που θα προσδιοριστεί από τη ΜΗΚΟΤΟΜΗ) επί

τη διατομή?

 

επίσης δεν θα βγουν και λάθος τα τεμάχια του αγωγού που πρέπει να χρησιμοποιηθούν?

αφού παίρνεις το μηκος της οριζοντιογραφίας και όχι το πραγματικο, αυτότης μηκοτομής?

 

δεν ξέρω ας με διορθώσουν οι πιο έμπειροι αλλά η θεωρία και η λογική αυτά δε λέει?

 

 

@lakis

μήπως εννοείς κάτι άλλο και δεν σε πιάνουμε?

Δημοσιεύτηκε

μη το ψάχνεις, σου είπα νύχτα γίνονται οι δουλειές, δεν υπάρχει περίπτωση

 

ουτε 1 στο τρισεκατομμύριο να γίνεται υδραυλικη μελέτη χωρίς μηκοτομή

 

ο Lakis απλά τελικά περιγράφει την κατάσταση

Δημοσιεύτηκε

@kasvan γνωρίζω πάρα πολύ καλά τα απαιτούμενα τεύχη, σχέδια και στοιχεία για μια υδραυλική μελέτη, όπως και τις αντίστοιχες τεχνικές προδιαγραφές που περιγράφονται στο ΠΔ 696/1974. Το θέμα είναι ότι δεν τις γνωρίζουν εξίσου καλά οι διάφορες υπηρεσίες και φορείς της χώρας μας που προκηρύσουν διαγωνισμούς για ανάθεση μελετών ή/και κατασκευών και αναθέτουν-επιβλέπουν την εκτέλεσή τους, βάσει του ΠΔ 696/1974.

Παραθέτω παρακάτω ενδεικτικά παραδείγματα μελετών ή/και κατασκευών, στα οποία έχω ιδία άποψη, αφού συμμετείχα στην εκπόνησή/εκτέλεσή τους (υπόψη ότι όλες οι αναθέσεις μελετών προκηρύχθηκαν βάσει του ΠΔ 696/1974):

α) Εκπόνηση Μελέτης Εφαρμογής (για λογαριασμό των αναδόχων κατασκευής) δικτύων οδοποιίας, ομβρίων & βιομηχανικών λυμάτων και καταθλιπτικών δικτύων (ύδρευση, πυρόσβεση, κ.α.) για τουλάχιστον 4 ΑΗΣ της ΔΕΗ. Ουδέποτε ζήτησε η Διευθύνουσα Υπηρεσία υποβολή σχεδίων μηκοτομών για τα καταθλιπτικά δίκτυα, παρά μόνο σήμανση του υψομέτρου IL (Invert level), των κλίσεων και των διαμέτρων & ειδικών τεμαχίων-συσκευών των καταθλιπτικών σωληνώσεων στις οριζοντιογραφίες. Προφανώς, το ίδιο συνέβη και στα "Ως Κατασκευάσθη" σχέδια, με την έγκριση της Υπηρεσίας.

β) Οριστική Μελέτη Δικτύων και Εγκαταστάσεων Παροχών στη Βάση (HOME BASE) της Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΟΑ) στο Νέο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Η Διευθύνουσα Υπηρεσία της ΟΑ ουδέποτε ζήτησε υποβολή σχεδίων μηκοτομών για τα καταθλιπτικά δίκτυα, παρά μόνο σήμανση του υψομέτρου IL (Invert level), των κλίσεων και των διαμέτρων & ειδικών τεμαχίων-συσκευών των καταθλιπτικών σωληνώσεων στις οριζοντιογραφίες. Κατά την τελική παράδοση της μελέτης ζητήθηκαν από την αντίστοιχη υπηρεσία του ΔΑΑ, οι υποβολές των σχετικών μηκοτομών, οι οποίες και υποβλήθηκαν άμεσα (προφανώς, αφού τα στοιχεία υπήρχαν, αλλιώς πως θα είχαν "λυθεί" τα δίκτυα?).

γ) Επίβλεψη κατασκευής της ανωτέρω μελέτης. Ουδέποτε ζητήθηκε από τον ανάδοχο κατασκευής η υποβολή "Ως Κατασκευάσθη" σχεδίων για τις μηκοτομές των καταθλιπτικών δικτύων ούτε από την ΟΑ ούτε από τον ΔΑΑ, παρά μόνο ενημέρωση των αντίστοιχων στοιχείων στα "Ως Κατασκευάσθη" σχέδια οριζοντιογραφιών.

δ) Επίβλεψη κατασκευής σε έργα ΔΕΠΑ (φυσικό αέριο) περίπου 100km δικτύων μέσης πίεσης (19 bar). Τα σχέδια της υπηρεσίας στις συμβάσεις κατασκευής περιείχαν μόνο οριζοντιογραφίες και όχι μηκοτομές. Τα σχέδια "Ως Κατασκευάσθη" των αναδόχων κατασκευής περιείχαν μηκοτομές μόνο στα σημεία υπερεκσκαφών ή υποεκσκαφών (λόγω τομής με άλλα δίκτυα ΟΚΩ ή μη), στα βανοστάσια, σε ανηρτημένες οδεύσεις κάτω από γέφυρες και σε οδεύσεις κάθετα σε κοίτη ποταμών. Τα υπόλοιπα στοιχεία (ενδεικτικά υψόμετρα IL, διάμετροι, κλίσεις, ειδικά τεμάχια-συσκευές) σε περιοχές εκτός των ανωτέρω δίνονταν μόνο στις οριζοντιογραφίες.

 

Εκτός από τα παραπάνω ενδεικτικά παραδείγματα, υπάρχουν και 10δες άλλα, τα οποία δεν αναφέρω για οικονομία χώρου.

 

Το θέμα δεν είναι τι προδιαγράφει το ΠΔ 696/1974, αλλά αν το εφαρμόζουν ορθά και πιστά οι αναθέτουσες υπηρεσίες/φορείς, με ποιούς τρόπους το "παρακάμπτουν" και τι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό στην ποιότητα και στην "οικονομία" (με την γενικότερη έννοια του όρου) των μελετών και των κατασκευών.

 

Μήπως θα πρέπει οι νέοι συνάδελφοι εκτός από το να μαθαίνουν τι προβλέπει και προδιαγράφει η νομοθεσία, να ενημερώνονται και για την πραγματικότητα της κατάστασης στην Ελλάδα, για να έχουν υπόψη τους τι μπορεί πιθανώς να συναντήσουν στο μέλλον?

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.