Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 23
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Έχω σε βιβλίο νομίζω, ξέρω και κάποιο site αλλά θέλει κωδικούς για να μπεις. Αν δε μπορώ να το σκανάρω από το βιβλίο, θα κάνω ένα print-screen και θα στο στείλω.

Δημοσιεύτηκε

καλο θεμα αλλα καπου κολλησα.

αν εχουμε ενα αυτοκινητο ΧΩΡΙΣ αεροτομη, πρεπει οσο τρεχει να ΧΑΝΕΙ απο προσφυση. Σωστα? αφου λογο σχηματος ο αερας απο επανω παει πιο γρηγορα αρα εχει την ταση να σηκωσει το αμαξι. αυτος ειναι και ο λογος που η αεροτομη στην πορσε βγαινει αυτοματα μετα απο καποια χιλιομετρα. ε?

Δημοσιεύτηκε

αν εχουμε ενα αυτοκινητο ΧΩΡΙΣ αεροτομη, πρεπει οσο τρεχει να ΧΑΝΕΙ απο προσφυση. Σωστα?

Σωστά. Ομως αν η αεροτομή είναι τοποθετημένη ανάποδα (δηλαδή το πάνω, κάτω) τότε συμβαίνει το αντίθετο, δηλαδή κερδίζει πρόσφυση.

  • 1 month later...
Δημοσιεύτηκε
Σωστά. Ομως αν η αεροτομή είναι τοποθετημένη ανάποδα (δηλαδή το πάνω, κάτω) τότε συμβαίνει το αντίθετο, δηλαδή κερδίζει πρόσφυση.

 

Λαθος! Τα συμβατικα αυτοκινητα δεν χανουν προσφυση λόγω άντωσης (οχι τοσο τωρα πια), ειναι πολυ βαρια σε σχεση με την αντωτικη ικανοτητα του σωματος τους, αλλα οι αεροδυναμικες τους απωλειες οφειλονται στην οπισθελκουσα κυριως.

Στην πορσε η αεροτομη, λογω του σχηματος του πισω μερους της, σηκωνεται για να προσκολλησει ξανα τη ροη το πισω μερος του αυτοκινητου για να μην φρεναρει απο το κενο που δημιουργειται.

Αν ηταν οι αεροτομες στα αυτοκινητα για να μειωνουν το λιφτ τοτε θα επρεπε να ειναι τοποθετημενες μπροστα. Απο μπροστα θα σηκωθει αν σηκωθει και η αεροτομη πισω απλα θα ασκει και μια εξτρα ροπη στον πισω αξονα με ταση να περιστρεψει το οχημα ως προς αυτον. Τη δουλεια αυτη την κανει το καπω του αυτοκινητου γι αυτο -περα απο το θεμα ορατοτητας- ειναι στραμμενο προς τα κατω και γι αυτο ειναι και τα καινουρια αυτοκινητα χαμηλα.

Και μη μου πειτε για τα wrc ειναι αλλο θεμα αυτα και διαφορετικη η χρηση τους εκει.

Επιπλεον στα περισσοτερα αυτοκινητα που κυκλοφορουν και φερουν αεροτομη ειναι τελειως περιττη. Δηθεν βελτιωσεις. :| Αγοραζουν ολοι οι μαστορες ενα προγραμματακι βλεπουν μια χαζοροη νομιζουν την καταλαβαινουν και το παιζουν μετα αεροδυναμιστες... ειπαμε.. ελεος!

Δημοσιεύτηκε

Αν κατάλαβα καλά, υποστηρίζεις ότι η αεροτομή (εννοείται, όταν τοποθετείται η σωστή αεροτομή με τον σωστό τρόπο, στο κατάλληλο αυτοκίνητο) δεν αυξάνει την πρόσφυση, αλλά μειώνει την οπισθέλκουσα. Υπάρχει κάποια τεκμηρίωση;

Δημοσιεύτηκε
...

Αν ηταν οι αεροτομες στα αυτοκινητα για να μειωνουν το λιφτ τοτε θα επρεπε να ειναι τοποθετημενες μπροστα...

Στη φόρμουλα όμως;

Δημοσιεύτηκε
(εννοείται, όταν τοποθετείται η σωστή αεροτομή με τον σωστό τρόπο, στο κατάλληλο αυτοκίνητο)

Τώρα το εξειδικεύεις και αλλάζει η προηγούμενη απάντησή σου. Παρακάτω εξηγώ.

 

 

Στη φόρμουλα όμως;

 

 

Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο δρόμο:

1ον είναι είτε βαριά σε σχέση με τα αγωνιστικά είτε δεν έχουν τον ίδιο λόγο hp/kg είτε τον ίδιο εξοπλισμό.

2ον δεν είναι σχεδιασμένα για να πιάνουν τις ίδιες ταχύτητες με τα αγωνιστικά ούτε και λειτουργούν στο ίδιο οδηγικό περιβάλλον. Γι αυτό υπάρχουν τα όρια ταχύτητας στους δρόμους. Επιπλέον γι αυτό είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης κατανομής ροπής κλπ..

3ον δεν είναι φόρμουλες και

4ον οι φορμουλες δεν ειναι αυτοκινητα (είναι δύσκολο να χαρακτηρίσει κανείς έτσι μια άτρακτο με 600kg και 1000hp γεμάτη αεροτομές για βελτίωση της ανυπαρκτης χωρις αυτές οδηγικής συμπεριφοράς της).

 

Στα αγωνιστικά τώρα, φυσικά και η πρόσφυση παίζει μεγάλο ρόλο -επιτάχυνση, πέδηση- γεγονός που εντείνεται και από το γενικά μικρό τους βάρος. Η απαίτηση για αρκετή πρόσφυση στις στροφές τα κάνει να χρειάζονται αρκετή αρνητική άντωση και γι αυτό το λόγο αρχικά χρησιμοποιήθηκαν αεροτομές. Το γεγονός όμως οτι αύξαναν την οπισθέλκουσα κατα ένα ποσό πλέον αυτου του σώματος (οπισθ. σώματος + οπισθ. αεροτομής) τους οι σχεδιαστές στράφηκαν στην τροποποίηση του σχήματος του σώματος των αγωνιστικών. Μείωσαν την θετική άντωση λόγω σώματος και προστέθηκαν αεροτομές για τη βελτίωση της οπισθέλκουσας και την κάλυψη της ανεπάρκειας του σώματος στη μείωση της άντωσης.

Προσοχή εδώ. Δεν διαψεύδω αυτά που έγραψα παραπάνω. Μιλάμε για διαφορετικού είδους οχήματα. Στα συμβατικά, η άντωση που προκαλέιται απο το πάνω μέρος είναι πολύ μικρότερη από την αρνητική άντωση, λόγω του χαμηλού ύψους του κάτω μέρους του αυτοκινήτου (ισχύει και στα αγωνιστικά) και, στο σύνολο οι επιπτώσεις της απώλειας πρόσφυσης δεν είναι το ίδιο σημαντικές με την επίδραση της οπισθέλκουσας στις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Δεν είναι σωστό να συγκρίνουμε χαρακτηριστικά οχημάτων διαφορετικών χρήσεων, γιατί με την ίδια λογική η μπουλντόζα έχει την ιδανικότερη πρόσφυση απ όλα!

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.