Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε
Για να πάρει την θέση του διευθυντή αυτός που ξεκίνησε ως εργάτης, γιατί δεν μας λέει ο φίλος μας που ξεκίνησε το παρών θέμα, πόσα σεμινάρια και τη εκπαίδευση του έκανε η εταιρεία?

 

Εμπειρία και εκπαίδευση πάνε πακέτο...

 

Σωστά!!!

Εγώ ήξερα ένα νορβηγό της vsl (Προεντάσεις) που ξεκίνησε νέος ως οδηγός φορτηγού, έγινε τεχνικός μετά σε συνεργείο και τελικά ύστερα από αναρίθμητα σεμινάρια, διάβασμα κλπ κατάφερε να γίνει υπεύθυνος έργων και να γυρνά το κόσμο με άριστες αποδοχές... Τον είχα συνεργάτη σέ ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην Αττική και ο άνθρωπος "φύσαγε"!!!

  • Απαντήσεις 49
  • Created
  • Τελευταία απάντηση
Δημοσιεύτηκε
.............

Αυτή είναι η ελέυθερη αγορά, τι περιμένετε, να δουλεύεις 8ωρο και να πάρεις Audi, μεζονέτα και σκάφος με τον μισθό σου?

?

 

ΚΟιτα να δεις, το Audi το πήρα (μεταχειρισμένο)

 

Το σκάφος το υπολογίζω γυρω στο 2030 και την μεζονλέτα το 2100... καλά πάω ε?

(Προφανως χιουμοριστικο μηνυμα!)

Δημοσιεύτηκε
Το σκάφος το υπολογίζω γυρω στο 2030 και την μεζονλέτα το 2100... καλά πάω ε?

(Προφανως χιουμοριστικο μηνυμα!)

 

Έτσι μπράβο συνάδελφε!!!! Το παν είναι να βάζουμε στόχους και να κάνουμε όνειρα....

 

Υπάρχει και σχετικό topic : Ανέκδοτα (σχετικά και μη....) Μην γράφετε ανέκδοτα όπου βρήτε... :P

(Πλάκα κάνω...)

  • 2 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Δεν αναφέρθηκα σε κατάργηση των επαγγελμάτων, αλλά σε κατάργηση των αποκλεισμών σε ικανά άτομα να ασκήσουν αυτά τα επαγγέλματα και στην αφαίρεση του «δικαιώματος» κάποιων Μηχανικών να ζουν παρασιτικά από αυτά.

Πολλοί Πολιτικοί Μηχανικοί, που βγάζουν οικοδομικές άδειες, δίνουν την στατική μελέτη σε κάποιον που έχει το σχετικό πρόγραμμα να υπολογίσει τον οπλισμό. Μετά κάνουν την σχετική διαδικασία με τις υπηρεσίες, εργασία που συνήθως κάνει κάποια γραμματέας, που εργάζεται σε μία μεγαλύτερη εταιρία. Θα καταλάβαινα να λέγατε ότι το άτομο που τρέχει το στατικό πρόγραμμα πρέπει να είναι αποκλειστικά και μόνο πολιτικός μηχανικός.

Μία μικρή εταιρεία αναλαμβάνει τοπογραφικά διαγράμματα οικοπέδων. Να πάρω την δύσκολη περίπτωση που χρειάζεται τοπογραφικό διάγραμμα σε ΕΓΣΑ 87 με ισοϋψείς, που πιθανά να ζητούσε κάποια δασική υπηρεσία. Ο ιδιοκτήτης έχει αγοράσει τα σχετικά τοπογραφικά όργανα GPS και έχει εκπαιδευτεί στην χρήση τους από την ίδια την εταιρία που τα κατασκευάζει. Επίσης έχει αγοράσει και εκπαιδευτεί στα σχετικά λογισμικά που του επιτρέπουν την επεξεργασία των στοιχείων και την εκτύπωση υπό κλίμακα. Και επίσης έχει αγοράσει υπολογιστή και εκτυπωτή. Γιατί αυτό το άτομο να είναι αποκλειστικά Τοπογράφος Μηχανικός ή Πολιτικός Μηχανικός και όχι κάποιος Τοπογράφος ΕΜΠ(ειροτέχνης); Η μοναδική (δεκτή από εμένα) απάντηση που έχω λάβει σε άλλες συζητήσεις, είναι ότι ο Τοπογράφος ΕΜΠ(ειροτέχνης) είναι χαμηλότερης μαθησιακής ικανότητας από τον Τοπογράφο Μηχανικό, όπως καταγράφτηκε από το «κοσκίνισμα» των πανελληνίων εξετάσεων και αυτή η διαφορά μεταξύ τους θα συνεχίσει να υπάρχει για όλη τους την ζωή. Γιατί όμως θα πρέπει να πληρώνουμε ως φορολογούμενοι πολίτες τις 5ετείς σπουδές κάποιου για να γίνει χρήστης εξοπλισμού;

Στις περισσότερες εφαρμογές είμαστε χρήστες. Χρήστες πολύ χαμηλότερου επιπέδου από τον πιλότο ενός μονοκινητήριου αεροπλάνου. Για να το πιλοτάρεις χρειάζεσαι εκπαίδευση, όχι όμως την ιδιότητα Διπλωματούχου Ναυπηγού Μηχανικού. Για να χειριστείς ένα GPS χρειάζεσαι την ιδιότητα του Διπλωματούχου Τοπογράφου Μηχανικού. Όποιος δεν έχει να πει τίποτα για τα παραπάνω, μπορεί να ανατρέξει στο άτοπο επιχείρημα του Ιατρού.

Τα επαγγέλματα να παραμείνουν, η γενική και η εξειδικευμένη εκπαίδευση να παραμείνουν. Αλλά όλοι να έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε αυτά, σε οποιοδήποτε στάδιο της ζωής τους, εφόσον έχουν τις ικανότητες. Και δικαίωμα για εμένα δεν είναι να δόσεις κατατακτήριες εξαιτάσεις και να ακολουθήσεις 5ετεις σποδές. Και αν σας φαίνονται παράλογα αυτά, εμένα μου φαίνεται παράλογο που Μεταλλειολόγος Μηχανικός (του Ε.Μ.Π.) δεν έχω δικαίωμα να κάνω τοπογραφικό διάγραμμα του οικοπέδου μου, να γίνω Τεχνικός Ασφαλείας σε τεχνικό έργο, να γίνω Διευθυντής Εργοταξίου σε Ανάδοχο του Δημοσίου.

Δημοσιεύτηκε
....... Και αν σας φαίνονται παράλογα αυτά, εμένα μου φαίνεται παράλογο που Μεταλλειολόγος Μηχανικός (του Ε.Μ.Π.) δεν έχω δικαίωμα να κάνω τοπογραφικό διάγραμμα του οικοπέδου μου, να γίνω Τεχνικός Ασφαλείας σε τεχνικό έργο, να γίνω Διευθυντής Εργοταξίου σε Ανάδοχο του Δημοσίου.

 

Αν ήθελες να γίνεις όλα αυτά γιατί έγινες Μεταλλειολόγος Μηχανικός?

Γιατί δεν ξανάδινες εξετάσεις?

Κι αν αύριο θέλεις να ασχοληθείς με κάτι άλλο πάλι θα σου φταίνε τα επαγγελματικά δικαιώματα?

Μήπως κι εγώ να πουλάω φάρμακα με τη λογική σου...?

 

Δεν μου φαίνονται σοβαρά επιχειρήματα όλα αυτά, δεν ξέρω που το πας αλλά δεν πάει...

  • 3 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Ο Μεταλλειολόγος Μηχανικός ήταν το αντίστοιχο του Πολιτικού Μηχανικού για την βιομηχανία, που κατά κύριο λόγο ήταν μεταλλευτική. Με την συρρίκνωση της μεταλλευτικής βιομηχανίας, πολλοί συνάδερφοι εργάστηκαν σε αντικείμενα που ανήκαν στον τομέα του Πολιτικού Μηχανικού, επειδή αφορούσαν την ζωή των πολιτών.

 

Ο Georgius Agricola έγραψε στα Λατινικά το 1556 το βιβλίο DE RE METALLICA που μεταφράστηκε στα Αγγλικά το 1912 από τον πρώην Πρόεδρο των Η.Π.Α. Herbert Clark Hoover και την γυναίκα του. Στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρει μεταξύ των άλλων τις γνώσεις που εκείνη την εποχή θα έπρεπε να κατέχει ο Μεταλλειολόγος.

Furthermore, there are many arts and sciences of which a miner should not be ignorant. First there is Philosophy, that he may discern the origin, cause, and nature of subterranean things; for then he will be able to dig out the veins easily and advantageously, and to obtain more abundant results from his mining. Secondly, there is Medicine, that he may be able to look after his diggers and other workmen, that they do not meet with those diseases to which they are more liable than workmen in other occupations, or if they do meet with them, that he himself may be able to heal them or may see that the doctors do so. Thirdly follows Astronomy, that he may know the divisions of the heavens and from them judge the direction of the veins. Fourthly, there is the science of Surveying that he may be able to estimate how deep a shaft should be sunk to reach the tunnel which is being driven to it, and to determine the limits and boundaries in these workings, especially in depth. Fifthly, his knowledge of Arithmetical Science should be such that he may calculate the cost to be incurred in the machinery and the working of the mine. Sixthly, his learning must comprise Architecture, that he himself may construct the various machines and timber work required underground, or that he may be able to explain the method of construction to others. Next, he must have knowledge of Drawing, that he can draw plans of his machinery. Lastly, there is the Law, especially that dealing with metals, that he may claim his own rights, that he may undertake the duty of giving others his opinion on legal matters, that he may not take another man’s property and so make trouble for himself, and he may fulfil his obligations to others according to the law.

 

Προσωπικά τα τελευταία χρόνια δουλεύω στην κατασκευή σηράγγων. Ο Εργοταξιάρχης θα πρέπει να γνωρίζει τον τρόπο εκσκαφής, με ανατινάξεις ή μηχανικά. Να αντιλαμβάνεται τα μηχανικά χαρακτηριστικά του πετρώματος και εφαρμόζει τα διάφορα είδη υποστήριξης που προβλέπονται από τον μελετητή. Να γνωρίζει τα πιο σύγχρονα τοπογραφικά όργανα και την συνεργασία τους με τα μηχανήματα εκσκαφής, ώστε η εκσκαφή να γίνεται η βέλτιστη. Να λαμβάνει γρήγορα μετρήσεις ακριβείας των συγκλίσεων, για έγκαιρη λήψη επιπρόσθετων μέτρων. Να μεριμνά για την σωστή συντήρηση των μηχανημάτων και την σωστή τοποθέτηση ηλεκτρικών εγκαταστάσεων. Να γνωρίζει τους παράγοντες και τα πιθανά αέρια που βλάπτουν την υγεία και να λαμβάνει από Ιατρό την παρακολούθηση της υγείας των εργαζομένων. Να φροντίζει για την εκπαίδευση του ιδίου και του προσωπικού του στις πρώτες βοήθειες και για την ασφαλή εκτέλεση των εργασιών. Να κάνει τις πιστοποιήσεις των εργασιών, τους λογαριασμούς στην Υπηρεσία και κοστολόγιο στην εταιρεία του. Να γνωρίζει την εργατική και άλλη σχετική νομοθεσία και να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της εταιρίας του προς την Επιθεώρηση Εργασίας και την Αστυνομία. Κλπ, κλπ. Και όλα αυτά για ένα πλήθος το πολύ 10 παραγωγικών εργαζομένων. Σε αυτά που πρέπει να μάθω για να κάνω σωστά την δουλειά μου, δεν έβαλα ποτέ το διαχωριστικό του επαγγελματικού δικαιώματος. Έχω όμως το θάρρος να παραδεχτώ, ότι αυτά που μαθαίνω μπορεί να τα μάθει και κάποιος που δεν τελείωσε Πολυτεχνείο.

 

Ένας Μεταλλειολόγος Μηχανικός δεν μπορεί να είναι Τενικός Ασφαλείας σε μία οδική ή υδραυλική σήραγγα και δεν μπορεί να είναι Εργοταξιάρχης. Όσες φορές γίνεται είναι υπό την ανοχή της Υπηρεσίας. Αυτό είναι παράλογο και είμαι σίγουρος ότι δεν είναι το μόνο παράλογο στον κόσμο των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Αυτοί που θιγόμαστε από τον παραλογισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων είμαστε πλειοψηφία στον κόσμο του ΤΕΕ. Μπορούμε να τα καταργήσουμε!

Δημοσιεύτηκε

Έτσι όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ το πρόβλημά σου δεν είναι στην ουσία τα επαγγελματικά δικαιώματα αυτά καθ' αυτά αλλά το πως έχουν μοιραστεί. Αντί λοιπόν να μιλάς για κατάργηση όπου θα γίνει πανικός έτσι και συμβεί κάτι τέτοιο (απλό παράδειγμα:χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα ο καθένας θα φτιάχνει τα στατικά του και τα αρχιτεκτονικά όπως να ναι θα λαδώνει κιόλας λίγο και θα περνάνε. φαντάζεσαι τον λογιστή να υπογράφει χημικοτεχνική μελέτη και τον ταξιτζή την μελέτη ενεργητικής πυροπροστασίας?) καλύτερα να πεις ότι θες εξυγείανση των κριτηρίων καταμερισμού επαγγελματικών δικαιωμάτων(έστω ότι δίνει οποιοσδήποτε θέλει, εξετάσεις για να ποκτήσει κάποια κατηγορία και ας είναι ταξιτζής ή οτιδήποτε αν μπορεί να στήσει το κτίριο ας πάρει το δικαίωμα. Αυτό ναι -και πάλι ίσως υπό προυποθέσεις πχ να έχει απολυτήριο λυκείου- αλλά όχι πλήρη κατάργηση). Όχι ότι πιστεύω ότι θα αλλάξει κάτι αν (συ)ζητήσεις την εξυγείανση, απλά σου εξηγώ γτ θεωρώ απαράδεκτη την κατάργηση:rolleyes: Πέραν αυτού πιστεύω ότι κάτι τέτοιο θα τσακίσει τον κλάδο των μηχανικών(ναι μπορεί να ακούγεται εγωιστικό αλλά εγώ δεν ξεχνάω την συναδελφική αλληλεγγύη ούτε είμαι έτοιμος να απεμπολήσω μια μικρή σιγουριά για τα προς το ζην). Νομίζω ότι το πιο σωστό απ' όλα αν θες να αλλάξει κάτι είναι να διαμοιραστούν εκ νέου τα επαγγελματικά δικαιώματα μεταξύ μηχανικών όπου λογικά θα γίνει σφαγή.

 

ΥΓ δεν έχω τπτ με τους ταξιτζήδες και τους λογιστές, απλά ήθελα να αναφέρω δύο επαγγέλματα άσχετα από αυτά του μηχανικού.

Δημοσιεύτηκε
...Thirdly follows Astronomy, that he may know the divisions of the heavens and from them judge the direction of the veins....

 

Πού να φανταζόνταν ο Georgius Agricola που έγραψε το σύγγραμμα και ο πρώην Πρόεδρος των Η.Π.Α. Herbert Clark Hoover και η γυναίκα του που το μετέφρασαν, ότι αυτή η τέχνη (της αξιολόγησης των κοιτασμάτων βάσει ζωδιακού κύκλου) και άλλες παραπλήσιες που πάντως στηρίζονται στην μελέτη της αστρονομίας/αστρολογίας (τι Λωζάνη, τι Κοζάνη :smile: ), είναι ιδιαίτερα αξιοποιημένη στην Ελλάδα από πολλούς, μερικοί εκ των οποίων είναι μηχανικοί, δυστυχώς.

 

Δεν μας τα λες καλά, Bastisk.

Δημοσιεύτηκε
Αυτοί που θιγόμαστε από τον παραλογισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων είμαστε πλειοψηφία στον κόσμο του ΤΕΕ. Μπορούμε να τα καταργήσουμε!

βασικά, postαρεις μονίμως γι'αυτό το θέμα.

 

και παρόλο που το forum διαβάζετε από 1000δες άτομα, δεν είδα κάποιον να συμμερίζεται τις απόψεις σου.

 

άρα όλοι οι άλλοι ειναι ή βολεμένοι ή γκαβοί και συ μόνο έχεις δει το φως το αληθινό

 

εγώ πάντως, όπως ειπα και παλιότερα, ειμαι μαζί σου γιατί μ'αρεσουν οι αντισυμβατικές προτάσεις που οδηγούν σε καταστάσεις αυξημένης εντροπίας

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.