Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Δηλαδή  ο νόμος επιβάλλει σε περίπτωση όγκου πάνω από 300 μ και όγκου μεγαλύτερου των 1300 κμ ή ανεξάρτήτως όγκου σε κτίριο με περισσότερους από 3 ορόφους (μήπως εδώ κρύβονται τα 9 μέτρα;) την υποβολή όλων των μελετών Η/Μ εγκαταστάσεων (άρα και μελέτη εγκατάστασης ανελκυστήρα) και έρχεται σε άλλο άρθρο και απαιτεί σε κάθε περίπτωση  (πχ ισόγειο  και πρώτος) την εγκατάσταση ανελκυστήρα;

Αν είναι έτσι, αυτά τα δυο άρθρα έρχονται σε αντίθεση.

Edited by Pavlos33
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Κάνουμε πάλι το λάθος και γυρίζουμε στο αιώνιο ερώτημα "η κότα το αυγό ή το αυγό την κότα".

Τα πράγματα είναι απλά και μπορώ να πω ακόμη και φυσιολογικά σε σχέση με το μέγεθος της προχειρότητας του τρόπου νομοθέτησης αλλά και της δυνατότητας, που υπάρχει στη χώρα, στην επιλογή μεταξύ αντικρουόμενων διατάξεων για το ίδιο θέμα.

Από την εισαγωγή της προσβασιμότητας (και τώρα ειδικά της καθολικής προσβασιμότητας) στον οικοδομικό κανονισμό η απαλλαγή των 9 μέτρων για τον ανελκυστήρα έχει τελειώσει.

Υπάρχουν μόνο οι απαλλαγές του άρθρου 26 γιατί ο ΑμεΑ πρέπει να μπορεί να πηγαίνει σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους (που με τη σειρά τους δίνουν πρόσβαση σε όλους τους κατοικίσιμους). Εξαιρούνται μικροποσότητες και μικροεμβαδά. Αν τα ξεπερνάς είτε βάζεις άλλες διατάξεις πρόσβασης είτε βάζεις ανελκυστήρα. Αλλιώς το μη προσβάσιμο ισοδυναμεί με αυθαίρετο. Οπότε βλέπουμε πλέον μόνον αυτές τις εξαιρέσεις και μετά τον ανελκυστήρα.

Το γιατί αυτό δεν έγινε νωρίτερα σαφές εξηγήστε το με το 2,65 που στον ΚΚ ήταν 2,40 ή με το δ που ήταν Δ κλπ... Ο δεινόσαυρος ήταν πλέον ετών 34 και κανείς δεν τον χτένιζε να βγει όμορφος στη σκηνή. Μέχρι που βρέθηκε κάποιος που δεν θα του χρέωναν τίποτε και τον έβγαλε στη σκηνή όπως τον βρήκε στο συρτάρι, δηλαδή όπως-όπως.

 

  • Like 2
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε
7 ώρες πριν, kan62 said:

 

Από την εισαγωγή της προσβασιμότητας (και τώρα ειδικά της καθολικής προσβασιμότητας) στον οικοδομικό κανονισμό η απαλλαγή των 9 μέτρων για τον ανελκυστήρα έχει τελειώσει.

Υπάρχουν μόνο οι απαλλαγές του άρθρου 26 γιατί ο ΑμεΑ πρέπει να μπορεί να πηγαίνει σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους (που με τη σειρά τους δίνουν πρόσβαση σε όλους τους κατοικίσιμους).

 

Άρα Θόδωρε, στο ερώτημα "πότε απαιτείται ανελκυστήρας" η απάντηση είναι " σε κάθε περίπτωση κτιρίου που δεν είναι ισόγειο"; 

Προσωπικά, όπως αναφέρω παραπάνω διακρίνω δυο άρθρα με αντικρουόμενες διατάξεις. Τελικά ποια διάταξη θα υπερισχύσει;

Στο άρθρο 30 αναφέρεται "1.1. Σε κάθε νέο κτίριο επιβάλλεται η εγκατάσταση ενός τουλάχιστον ανελκυστήρα προσώπων με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 26 του ΝΟΚ."

και στο άρθρο 26 αναφέρεται ότι "2. Σε περίπτωση αίτησης για χορήγηση οικοδομικής αδείας, για την ανέγερση νέου ή προσθήκης κατ’ επέκταση ή καθ’ ύψος υφισταμένου κτιρίου συνολικού ΣΔ μεγαλύτερου των τριακοσίων m 2  (300 m 2 ) και συνολικού όγκου μεγαλύτερου των 1300 m 3  και ανεξάρτητα του όγκου σε περίπτωση κτιρίου με περισσότερους από τρεις (3) ορόφους, απαιτείται η υποβολή όλων των μελετών ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων που προβλέπονται στο κτίριο καθώς και δήλωση επίβλεψης των εργασιών αυτών.

Δημοσιεύτηκε

Παύλο, γιατί ανακατεύουμε το 26 του νέου ΚΚ; Με τον faethon11  συζητούσαμε την υποχρεωτικότητα του ανελκυστήρα. Τα άρθρα του νέου ΚΚ δεν βοηθάνε να συσχετίσουμε, να βρούμε αντικρουόμενα και να βγάλουμε συμπέρασμα.

Τα πράγματα είναι σαφή. Και ένας υπερ του ισογείου όροφος να έχει κοινόχρηστο το άρθρο 26 του ΝΟΚ θέλει το καροτσάκι του ΑμεΑ να πάει εκεί. Μέχρι σήμερα αυτό έλεγε ο ΝΟΚ, ήρθε κάποια στιγμή και ο νέος ΚΚ σε παραπέμπει πλέον στον ΝΟΚ.

Μελέτη για τον ανελκυστήρα κάνεις κάθε φορά που τον βάζεις σε κτήριο. Ανεξαρτήτως απαλλαγών του 26 του νέου ΚΚ...

  • Like 2
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Τελικά ένα καθαρότερο μυαλό πάντα βοηθάει!!!! Ωραίος ο Θεόδωρος!!!

 

Δημοσιεύτηκε
8 ώρες πριν, kan62 said:

 

Τα πράγματα είναι σαφή. Και ένας υπερ του ισογείου όροφος να έχει κοινόχρηστο το άρθρο 26 του ΝΟΚ θέλει το καροτσάκι του ΑμεΑ να πάει εκεί. ....

Άρα, το θέμα είναι η απαίτηση κτιρίων για προσβασιμότητα ΑΜΕΑ. Σύμφωνα με όσα αναφέρεις αντιλαμβάνομαι ότι σε περίπτωση μεζονέτας (έστω υπόγειο, ισόγειο, Ά όροφος) δεν απαιτείται η κατασκευή ανελκυστήρα από την στιγμή που δεν έχουμε υπέργειους κοινόχρηστους χώρους).

Δημοσιεύτηκε
12 λεπτά πριν, Pavlos33 said:

Άρα, το θέμα είναι η απαίτηση κτιρίων για προσβασιμότητα ΑΜΕΑ. Σύμφωνα με όσα αναφέρεις αντιλαμβάνομαι ότι σε περίπτωση μεζονέτας (έστω υπόγειο, ισόγειο, Ά όροφος) δεν απαιτείται η κατασκευή ανελκυστήρα από την στιγμή που δεν έχουμε υπέργειους κοινόχρηστους χώρους).

Προφανώς. Εκεί αν ο ιδιοκτήτης αποφασίσει ότι το ΑμεΑ θα μένει μόνο στον ισόγειο χώρο εξασφαλίστηκε η προσβασιμότητα. Αν πάλι θέλει να πάει σε όροφο έχει και τη δυνατότητα να βάλει καρεκλάκι στη σκάλα.

Δημοσιεύτηκε

Σε αυτές τις περιπτώσεις (όχι ύπαρξη κοινόχρηστων χώρων) αναφέρει στην μελέτη προσβασιμότητας την δυνατότητα μετατροπής των χώρων (WC, κουζίνα, διάδρομοι) προς χρήση των ΑΜΕΑ καθώς και την πρόβλεψη για την μετακίνηση τους....

Δημοσιεύτηκε
On 28/6/2023 at 8:34 ΜΜ, kan62 said:

Προφανώς. Εκεί αν ο ιδιοκτήτης αποφασίσει ότι το ΑμεΑ θα μένει μόνο στον ισόγειο χώρο εξασφαλίστηκε η προσβασιμότητα. Αν πάλι θέλει να πάει σε όροφο έχει και τη δυνατότητα να βάλει καρεκλάκι στη σκάλα.

Θεωρώ πως με τον παλιό κτηριοδομικό θα μπορούσες να βάλεις καρεκλακι και στο Κ/Χ κλιμακοστάσιο τωρα ομως απαιτείται ασανσερ υποχρεωτικά .Αυτό αν μπορώ να βρω μια διαφορα

Δημοσιεύτηκε (edited)
On 28/6/2023 at 12:09 ΜΜ, kan62 said:

Παύλο, γιατί ανακατεύουμε το 26 του νέου ΚΚ; Με τον faethon11  συζητούσαμε την υποχρεωτικότητα του ανελκυστήρα. Τα άρθρα του νέου ΚΚ δεν βοηθάνε να συσχετίσουμε, να βρούμε αντικρουόμενα και να βγάλουμε συμπέρασμα.

Τα πράγματα είναι σαφή. Και ένας υπερ του ισογείου όροφος να έχει κοινόχρηστο το άρθρο 26 του ΝΟΚ θέλει το καροτσάκι του ΑμεΑ να πάει εκεί. Μέχρι σήμερα αυτό έλεγε ο ΝΟΚ, ήρθε κάποια στιγμή και ο νέος ΚΚ σε παραπέμπει πλέον στον ΝΟΚ.

Μελέτη για τον ανελκυστήρα κάνεις κάθε φορά που τον βάζεις σε κτήριο. Ανεξαρτήτως απαλλαγών του 26 του νέου ΚΚ...

Συμφωνώ απόλυτα  ''Εγκ. 9/2012 (ΦΕΚ /-- 13.6.2012)''

Edited by kman12

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.