Μετάβαση στο περιεχόμενο

Περίεργο πρόβλημα με γκαραζόπορτα


Recommended Posts

Γεια σας. Είμαι ηλεκτρονικός στο επάγγελμα. Παρακαλώ λύστε μου μια απορία σε ένα πρόβλημα.

Στο σπίτι μου υπάρχει μια γκαραζόπορτα αρκετά ενισχυμένη με σίδερο 80χ80 μήκος 3,60και ύψος 2.35 και με διπλό κάγκελο. Στην πόρτα αυτή εδώ και 3-4 χρόνια εχω βάλει μοτέρ. Απο την αρχή μου παρουσιάζει το εξής περίεργο. Ανάλογα την εξωτερική θερμοκρασία του περιβάλλοντος η πόρτα αλλάζει θέση σε οτι αφορά το άνοιγμα - κλείσιμο, ποιο συγκεκριμένα. Πχ τον χειμώνα με 10 κελσίου η πόρτα αφήνει 2-3 cm κενό απο την κάσα που κλείνει. Το δε καλοκαίρι πχ με 40 κελσίου γίνετε το αντίθετο και η πόρτα χτυπαει πάνω στην κάσα.

Εχω ελέγξει το μοτέρ και το μόνο που εχω δει είναι ενας μικρός τζόγος μεταξύ άξονα και στο γρανάζι που οφείλετε στο οτι εχει μικρή φθορά ο άξονας εκεί που μπαίνει η σφήνα. Απο ηλεκτρικής πλευράς εχω αλλάξει προληπτικά και τους 2 τερματικούς στο μοτέρ με καινούργιους. 

Επίσης τα λαμάκια που ρυθμίζουν άνοιγμα - κλείσιμο ειναι και αυτά ελεγμένα και σφιγμένα στην θέση τους. Τέλος να πω οτι σε σταθερή θερμοκρασία πχ ολο το καλοκαίρι η ολο το χειμώνα η κατάσταση ειναι σταθερή και δεν αλλάζει το στοπ της πόρτας.

Αυτό οφείλετε στης συστολές - διαστολές του σιδήρου από της θερμοκρασίες και ειναι κάτι το φυσιολογικό δηλαδή? Φταίει κάτι άλλο? 

Τώρα οπως εχει η κατάσταση αναγκάζομαι και αλλάζω κάθε λίγο την θέση στο τερματικό λαμάκι λίγο δεξιά - αριστερά ώστε να κλείνει σωστά.

Edited by dimitris-gr
Link to comment
Share on other sites

Μάλλον είναι συστολή διαστολή στο λαμάκι που ορίζει το τέρμα ή στα υλικά του διακόπτη τερματισμού (συνήθως εύκαμπτο μέταλο)... δεν μπορεί να είναι στην πόρτα συνολικά.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Λοιπών για να βγάλω άκρη πριν λίγο με 42c περίπου εξω, πήρα διάφορες μετρήσεις βάση σταθερού σημείου τόσο από την πόρτα αλλά και από τα λαμάκια. Απο αύριο που λένε θα έχουμε πτώση θερμοκρασίας θα μετρήσω ξανά να δω αν θα υπάρχει κάπου αλλαγή. 

Edited by dimitris-gr
Link to comment
Share on other sites

Στους 10° C  κενό 2 - 3 cm. Στους 40 ° C η πόρτα χτυπάει στην κάσα.  

Για διαφορά θερμοκρασίας  30° C δεν είναι δυνατή μεταβολή του μήκους της πόρτας λόγω διαστολής 2 - 3 cm, διότι ο θερμικός συντελεστής διαστολής του σιδήρου είναι αfe = 12 · 10 –6 grad–1. Αυτό σημαίνει ότι αν αυξηθεί η θερμοκρασία κατά 1 Κ (1 οC) ράβδου από σίδηρο μήκους 1m, θα υποστεί επιμήκυνση κατά 12 · 10-6 m = 1,2 μm.  Έχουμε μήκος πόρτας  3,6 m  και διαφορά θερμοκρασίας 30° C. 

Κάτι άλλο φταίει.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

56 λεπτά πριν, christzfx said:

Στους 10° C  κενό 2 - 3 cm. Στους 40 ° C η πόρτα χτυπάει στην κάσα.  

Για διαφορά θερμοκρασίας  30° C δεν είναι δυνατή μεταβολή του μήκους της πόρτας λόγω διαστολής 2 - 3 cm, διότι ο θερμικός συντελεστής διαστολής του σιδήρου είναι αfe = 12 · 10 –6 grad–1. Αυτό σημαίνει ότι αν αυξηθεί η θερμοκρασία κατά 1 Κ (1 οC) ράβδου από σίδηρο μήκους 1m, θα υποστεί επιμήκυνση κατά 12 · 10-6 m = 1,2 μm.  Έχουμε μήκος πόρτας  3,6 m  και διαφορά θερμοκρασίας 30° C. 

Κάτι άλλο φταίει.

 

Οκ συμφωνώ αλλα τι αλλο μπορεί να φταίει? Κατι ηλεκτρικο δεν ειναι σιγουρα αφού το παρουσιάζει μόνο σε αλλαγή θερμοκρασίας. Να ειναι μηχανικό? Να φταίει ο τζόγος που εχει το γρανάζι πάνω στον άξονα? Και αν ειναι αυτό γιατί δεν το κάνει πάντα? 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, dimitris-gr said:

Οκ συμφωνώ αλλα τι αλλο μπορεί να φταίει? Κατι ηλεκτρικο δεν ειναι σιγουρα αφού το παρουσιάζει μόνο σε αλλαγή θερμοκρασίας. Να ειναι μηχανικό? Να φταίει ο τζόγος που εχει το γρανάζι πάνω στον άξονα? Και αν ειναι αυτό γιατί δεν το κάνει πάντα? 

Ίσως ο τζόγος να μειώνεται με την μείωση της θερμοκρασίας, αν η διαφορά στις διαμέτρους είναι λιγότερο από δέκατα του χιλιοστού. Δεν είναι σίγουρο αλλά ίσως σαν τελευταία λύση αξίζει βγει το γρανάζι και να μπεί κόλα για να αυξηθεί η σύσφιξη ή αν ο τζόγος είναι μεγάλος να πονταριστεί το γρανάζι στον άξονα, πράγμα που θα δυσκολέψει την εξαγωγή του μετά. Ενημέρωσε μας αν κάνεις κάτι και πετύχει.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

To γρανάζι εξωτερικά κρατείτε με μια κυκλική ασφάλεια που μπαίνει πάνω στον άξονα, το να μπει κόλλα δεν θα κρατήσει καθώς ειναι βαριά η πόρτα. Εχω σκεφτεί απο καιρό και εγω να το πάω να μου το ποντάρουν αλλα θα καίει και η τσιμούχα και θα εχει διαρροή στο λάδι μετά. Απ ότι εχω δει επισκευή δεν γίνετε και δεν με παίρνει και για νέο μοτέρ καθώς δεν ειναι δικό μου σπίτι (είναι ενοικιαζόμενο). 

Link to comment
Share on other sites

Η ασφάλεια υπάρχει για να εμποδίζει το γρανάζι να μετακινηθεί αξονικά, δεν σχετίζεται με την σύσφιξη. Το ποντάρισμα δεν θα κάψει την τσιμούχα γιατί θα γίνει στην εξωτερική πλευρά ενώ η τσιμούχα λογικά είναι στην εσωτερική πλευρά προς τον κινητήρα. Ανέβασε αν θες μια φωτογραφία και τα ξαναλέμε.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.