Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κατάτμηση οικοπεδικού κλήρου


Recommended Posts

Καλησπέρα. Είμαι φοιτητής σε τμήμα μηχανικών τοπογραφίας και στο πλαίσιο μίας εργασίας που ετοιμάζω σχετικά με τις κατατμήσεις των κληροτεμαχίων, έχω μπερδευτεί στην περίπτωση της κατάτμησης των οικοπεδικών κλήρων. 

Από έρευνα σε νομοθεσία (και διαβάζοντας και άλλες εργασίες - παρουσιάσεις πάνω στο θέμα της κατάτμησης κληροτεμαχίων) έχω καταλάβει ότι:

i) Με το Α.Ν. 431/1968 άρθρο 1 παρ. 2Αβ, επετράπη η μεταβίβαση των κληροτεμαχίων η οποία έως τότε απαγορευόταν  ("επιτρέπεται  εις τους  κατά  την  εποικιστικήν  εν  γένει Νομοθεσίαν κληρούχους η δια δικαιοπραξιών εν ζωή εκποίησις ή οπωσδήποτε διάθεσις  των  πάσης φύσεως κλήρων των (γαιών, οικοπέδων κλπ.), υπό τον περιορισμόν μόνον της μη κατατμήσεως των τεμαχίων της οριστικής  διανομής, όστις ισχύει και επί πάσης περαιτέρω μεταβιβάσεως.").

ii) Με την παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου, εξαίρεσε από την υποχρέωση της μη κατάτμησης τους κλήρους "Κειμένων εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων πόλεων ή χωρίων "ή εντός ορίων οικισμών" υπό την προϋπόθεσιν, ότι, τόσον τα μεταβιβαζόμενα όσον και τα απομένοντα τεμάχια κλήρων, πληρούν τα, κατά τας οικείας πολεοδομικάς διατάξεις, ελάχιστα όρια εμβαδού και διαστάσεων.". Δημιούργησε, δηλαδή, μία νέα προϋπόθεση, αυτή της κάλυψης των πολεοδομικών διατάξεων για την αρτιότητα και την οικοδομησιμίτητα.

iii) Με το άρθρο 1 του Ν 666/1977, συμπληρώθηκε και ορίστηκε ότι "Για τη συνδρομή της προϋπόθεσης αυτής χορηγείται βεβαίωση του αρμόδιου πολιτικού μηχανικού, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν. 651/1977 (ΦΕΚ 207 Α΄).". 

Από τα ανωτέρω, μου έχουν δημιουργηθεί οι εξής απορίες: