mare96 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 Ανυψωτικο στηνεται σε εργο χωρις θεμελιακη γειωση. Κεραυνος πεφτει σε ξαφνικη νεροποντη, τον χτυπαει και καιει πριζες, καλωδια, τηλεφωνα, υπολογιστες σε ολο το εργοταξιο. Ευτυχως γλιτωνουμε τα χειροτερα με τραυματισμους του προσωπικου με ενεξελεγκτες συνεπειες...Τι ευθυνη φερει ο τεχνικος ασφαλειας σε κατι τοσο ακραιο? Τι ευθυνη φερει το συνεργειο και ο υπευθυνος ανυψωτικου? Ποιος ειναι ο πιο ευκολο και αναιμακτος τροπος να παραιτηθει καποιος απο μια τοσο στρεσσογονο θεση? Ισως ακουγονται λιγο τραγελαφικα ολα αυτα, αλλα με ενδιαφερει η σοβαρη γνωμη σας...
mar_l Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 Τα καθήκοντα και οι ευθύνες του τεχνικού ασφαλείας καθορίζονται από την αντίστοιχη νομοθεσία και ανάλογα με το είδος του έργου. Αν είσαι σε κάποιο εργοτάξιο τεχνικός ασφαλείας καλό θα είναι να διαβάσεις την νομοθεσία. Σε γενικές γραμμές ο ρόλος του τ.α. είναι συμβουλευτικός. Θα υπάρχει λογικά βιβλίο Ατυχημάτων, βιβλίο υποδείξεων και ημερολόγιο τ.α. στα οποία θα επισημαίνεις μέτρα που θα πρέπει να λαμβάνονται για την αποφυγή ατυχημάτων κατά την εκτέλεση των εργασιών. Με σημαντικότερο κατά τη γνώμη μου το βιβλίο υποδείξεων στο οποίο αναφέρεις τους κινδύνους και το υπογράφει και ο εκπρόσωπος της εταιρίας (εργοταξιάρχης) που είναι και αυτός που φέρει την ευθύνη του έργου. Για να παραιτηθείς θα πρέπει εκτός από τον εργοταξιάρχη να πας και στην επιθεώρηση εργασίας και να κοινοποιήσεις και εκεί την παραίτησή σου.
A.G Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 mare96, το περιστατικο που περιγραφεις θα ηταν αρκετο σοβαρο εαν ειχες εργατικό ατύχημα. ωστόσο, η λειτουργία οποιουδήποτε μηχανήματος χωρίς αυτό να ικανοποιεί τις απαιτήσεις ασφάλειας που προβλέπονται στη νομοθεσία, καθώς και η μη πληρωμή των καθορισμένων τελών επιθεώρησης αποτελούν ποινικά αδικήματα. Οπως ανάφερε ο συνάδελφος marl, o τεχνικος ασφάλειας παρέχει στον εργοδότη υποδείξεις και συμβουλές σε θέματα σχετικά με την υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας και την πρόληψη των εργατικών ατυχημάτων. ολες τις γραπτές υποδείξεις τις καταχωρεί σε ειδικό βιβλίο της επιχείρησης, το οποίο σελιδομετρείται και θεωρείται από την επιθεώρηση εργασίας. το επόμενο βήμα θα ήταν ο εργοδοτης να ζητησει επιθεωρηση απο το τμήματος επιθεώρησης εργασίας στον τομέα του ελέγχου των μηχανημάτων που έχει ως στόχο την πρόληψη των κινδύνων στους εργαζόμενους. Περισσότερα για την νομοθεσία στο http://www.mlsi.gov.cy/mlsi/dli/dli.nsf/dmlmachinery_gr/dmlmachinery_gr?OpenDocument επισης θα σου προτεινα να ερθεις σε επαφη με τον τοπικο επιθεωρητη για να σε κατατοπισει σχετικα με τα δικαιολογητικα για το ανυψωτικο.
[email protected] Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 Τι ευθυνη φερει ο τεχνικος ασφαλειας σε κατι τοσο ακραιο? Τι ευθυνη φερει το συνεργειο και ο υπευθυνος ανυψωτικου? Ποιος ειναι ο πιο ευκολο και αναιμακτος τροπος να παραιτηθει καποιος απο μια τοσο στρεσσογονο θεση? Φϊλε συνάδελφε, ο ρόλος του Τ.Α. είναι πολύ σπουδαίος σε εργοτάξιο.Ουσιαστικά αμοίβεσαι για να συμβουλεύεις τον απολύτως υπεύθυνο κατά το Νόμο στην Ελλάδα Εργοταξιάρχη.Επειδή αυτός στη θεωρία κατά το Νόμο είναι ο Θεός,ενώ στην πράξη όχι,πληρώνεσαι για να προλαμβάνεις τον επαγγελματικό κίνδυνο κ την υγιεινή των πιθήκων-εργατικού προσωπικού. Υπάρχει νομοθεσία για κάθε εργασία κ τα standars-πρωτόκολλα που πρέπει να ληφθούν για την ασφαλή εκτέλεση της εργασίας.Φυσικά,κανείς δεν μπορεί να τα πιάσει,για διάφορους λόγους.Αλλά το αν θα τα πιάσει ή όχι ΔΕΝ είναι δουλειά του Τ.Α.,αρκεί να κάνει τις σωστές παρατηρήσεις το βιβλίο υποδείξεων κ τη σωστή επιμόρφωση κ να λάβει την υπογραφή του Εργοταξιάρχη ότι ''έλαβε γνώση των υποδείξεων''.Οι υποδείξεις θεωρητικά πρέπει να είναι σύμφωνες με το ''γράμμα του Νόμου''. Ρεαλιστικά μιλώντας,επειδή στο Yunanistan ως πρόληψη θεωρούμε ''κράνος-παπούτσια-γιλέκο'',ο ρόλος του Τ.Α. γίνεται ένας αγχώδης αγώνας δρόμου να προλάβει να γράψει τις υποδείξεις του κ να υπογράψει ο Εργοταξιάρχης πριν έρθει το ΚΑΚΟ! Στην περίπτωση που αναφέρεις,σε τέτοιο ατύχημα που θεωρείται ''θεομηνία'',στο δικαστήριο-που ο Τ.Α. ΕΙΝΑΙ υπόλογος,θα γίνει ένας αγώνας-μάχη μεταξύ του Εργοταξιάρχη κ του Τ.Α.,καθώς κ του Μηχανικού που πιστοποιεί τη σωστή τοποθέτηση του γερανού.Όποιος προλάβει να βάλει το μπαλάκι στα απόκρυφα του άλλου ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ,αυτός θα είναι κ ο ''αθώος''. Συμβουλή:κάνε μία βολτίτσα από το ΚΕΠΕΚ κ μάθε για σεμινάρια από Επιθεωρητές.Εϊνια πολύ χρήσιμα.Αν εργάζεσαι σε εταιρεία πρόληψης,ζήτα επιμορφωτικά σεμινάρια.Αν είσαι απλά ο μηχανικός που σε έχωσαν σε αυτή τη θέση παρά τη θέλησή σου,αφενός μεν πρέπει να πληρωθείς παραπάνω-εδώ γελάμε -αφετέρου να ζητήσεις από την Εταιρεία να σε επιμορφώσουν κ να τα ΣΚΑΣΟΥΝ ΧΟΝΤΡΑ για αυτή την επιμόρφωση αν θέλουν να συνεχίσεις. Προς βοήθημα ΟΛΩΝ των συναδέλφων,έχω αναρτήσει σε κάποιο θρεντ excelάκι με ΟΛΗ τη νομοθεσία περί Α&Υ στην εργασία. Σε απάντηση του ερωτηματός σου:φέρει ευθύνη κ ο Τ.Α.,αν δεν έχει γράψει στο βιβλίο υποδείξεων ότι δεν έγινε τοποθέτηση της γείωσης.Αν είσαι εσύ ο Τ.Α.,τότε προσπαθείς να χώσεις το μπαλάκι στο μηχανικό κ στον Εργοταξιάρχη,ότι π.χ. όταν ανέλαβες καθήκοντα είχε τοποθετηθεί ήδη ο γερανός κλπκλπ. Αυτό είναι το παιχνίδι,ΔΥΣΤΥΧΩΣ.Θα έπρεπε στην πραγματικότητα,ΟΝΤΩΣ να ενδιαφερόμαστε για ΠΡΟΛΗΨΗ,αλλά δυστυχώς ζούμε στο Yunanistan. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΓΙΑ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΜΕ ΘΑΝΑΤΟ-ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. Ήμουν στα 25 μου Τ.Α. σε 26 km εργοτάξιο,καθώς ΚΑΙ μηχανικός κατασκευής.....κ επειδή ΔΕΝ μπορούσα να τα ρίξω στο μηχανικό κατασκευής,γιατί ήμουν εγώ,προσπαθούσα να τα ρίξω στον Εργοταξιάρχη.Και φυσικά αυτός ξεγλύστραγε ΣΑΝ ΧΕΛΙ... (δεν υπέγραφε κ μου έλεγε να ''διορθώσω κ να τα ξαναφέρω'').Οπότε,έβαζα τη γραμματέα του να τα υπογράφει,αφού της είχα πουλήσει κάποιο παραμύθι,διαφορετικό κάθε φορά... Κ ξεσκιζόμουν να προστατέψω όπως-όπως τους χώρους κ το προσωπικό.Κ όλα αυτά φυσικά ανάλογα πάντα με το budget που διαθέτει η πολιτική της εταιρείας κάθε φορά..........γιατί αυτό ΠΩΣ ΔΙΑΟΛΟ ΝΑ ΤΟ ΠΑΛΕΨΕΙΣ??????????? Π-Ω-Ω-Ω-Ω-Ω-Ω-Ω-Ω-Ω-Σ?????????????????????????????????????????????????? ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΠΩΣ...............
A.G Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 Μηπως θα επρεπε να εχουμε μια ενοτητα αφιερωμενη στην ασφαλεια σ’αυτο το φορουμ? θα ηταν χρησιμο για αρκετους συναδελφους Zavvi τα ιδια γινονται και στην αγγλια, μην αγχωνεσε!!!! εαν νομιζεις οτι μονο στην ελλαδα γινονται, εισαι λαθος τις περισσότερες φορές ο τ.α αγνοητε απο τον εργοταχιαρχη με την δικαιολογια οτι το ποσοστο να γινει ατυχημα ειναι χαμηλος και οχι μετριος ή υψηλος. ετσι κανει οικονομια στον προυπολογισμο ο εργοταξιαρχης το οποιο μην κρυβομαστε ειναι και ενα απο τις υπευθυνοτητες του. ομως η μαγκια του τεχνικου ασφαλειας ειναι να μπορεσει να πεισει τον μηχανικο και τον εργοταξιαρχη οτι πραγματι ο κινδυνος να γινει ατυχημα ειναι σοβαρος και να συνεργαστει μαζι τους για την καλυτερη προληψη των ατυχηματων. στα 25 και τεχνικος ασφαλειας? Μου κανει εντυπωση, μια και χρειαζετε τουλαχιστον μια 5ετια εργασιακη εμπειρια . διαφορετικα πως μπορεις να συμβουλεψεις σε θεματα ασφαλειας? καλο το excelάκι με ολη τη νομοθεσία περί Α&Υ στην εργασία. Εαν προλαβω ισως ανεβασω κανενα presentation για την ασφαλεια σε εργοταξια
[email protected] Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 στα 25 και τεχνικος ασφαλειας? Μου κανει εντυπωση, μια και χρειαζετε τουλαχιστον μια 5ετια εργασιακη εμπειρια . διαφορετικα πως μπορεις να συμβουλεψεις σε θεματα ασφαλειας? καλο το excelάκι με ολη τη νομοθεσία περί Α&Υ στην εργασία. Εαν προλαβω ισως ανεβασω κανενα presentation για την ασφαλεια σε εργοταξια Η νομοθεσία προέβλεπε για το έργο μου ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟ μηχανικό με 2 ετή εργασιακή εμπειρία ( κατά TEE),προδιαγραφές που ίσα-ίσα ικανοποιούσα τότε.Εμπειρία βέβαια είχα,καθώς τρώω σκόνη σε εργοτάξια από τα 19,αλλά σίγουρα δεν είχα καθόλου εμπειρία σε θέματα Α&Υ τότε.Ήμουν μηχανικός κατασκευής που με μπαγλαρώσανε KAI σαν Τ.Α.Κλασικά πράγματα δηλαδή..... Η αλήθεια ήταν ότι η εταιρεία τότε έκανε σοβαρά πράγματα σε Α&Υ,κ μάλιστα 6 Τ.Α. μας εκπαίδευσε με σεμινάρια,είχε κ Σ.Α. (Συντονιστή) κ όντως το επίπεδο ανέβηκε...... Αυτά όμως που έγιναν κ πάλι δεν έπιαναν τα standards,γιατί αυτά είναι πολύ υψηλά.....κ φυσικά είχαμε ν κάνουμε με κανίβαλους εργάτες,όχι ανθρώπους.....του στυλ ο άλλος ο μπαγλαμάς να φεύγει ''σκι'' με τη d990 από 140 μέτρα ύψος πρανούς επιχώματος κ εγώ να ΄κατεβάζω επίτόπου μισό μπουκάλι ουίσκι για να μην μείνω από καρδιά.........ή βότκα ή τζιν,το ίδιο αποτέλεσμα έχουν, ότι έχει η καντίνα του κυλικείου τέλως πάντων... Γιατί ο καλός ο μηχανικός κατασκευής κουβαλάει πάντα μαζί του ένα κρυφό μπουκάλι ουίσκι,έτσι ώστε τη δύσκολη στιγμή να μην χρειαστεί να σκεφτεί να αυτοκτονήσει....
mred-akias Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 [off topic] του στυλ ο άλλος ο μπαγλαμάς να φεύγει ''σκι'' με τη d990 από 140 μέτρα πρανές επιχώματος κ εγώ να ΄κατεβάζω επίτόπου μισό μπουκάλι ουίσκι για να μην μείνω από καρδιά......... Τι είναι η d990? [/off topic]
[email protected] Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 dozer......aka ''μπουλντόζα'' .Προωθητής γαιών στα ελληνικά
ilias Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 ..............του στυλ ο άλλος ο μπαγλαμάς να φεύγει ''σκι'' με τη d990 από 140 μέτρα ύψος πρανούς επιχώματος κ εγώ να ΄κατεβάζω επίτόπου μισό μπουκάλι ουίσκι για να μην μείνω από καρδιά.........ή βότκα ή τζιν,το ίδιο αποτέλεσμα έχουν, ότι έχει η καντίνα του κυλικείου τέλως πάντων... Καλά είσαι απίστευτος μιλάμε! Μου έφτιαξες τη σκ@τ@μέρα μου! Πάντως εκεί που ήσουν έχουν και καλό τσίπουρο! Και αυτό την ίδια δουλειά κάνει!
mare96 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9 , 2009 δεν ξερω αν ηταν για καλο, αλλα μολις παραιτηθηκα (στα λογια). τυπικα πως γινεται η αλλαγή του μηχανικου ασφαλειας? πρεπει να παω στην επιθεωρηση εργασιας μαζι με το μηχανικο που θα συνεχισει μετα απο μενα για να δηλωθει η αλλαγή? και αλλη μια ερωτηση: στο ημερολογιο μετρων ασφαλειας υπογραφουν αμφοτεροι επιβλεπων και τ.α.?
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα