Engineer Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 27 , 2023 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 27 , 2023 Κλειστά παραμένουν ένα στα τέσσερα σχεδόν καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας (αυξημένο σε 22,9% του συνόλου σε σχέση με πέρυσι που ήταν 22,4%) ενώ σταδιακά μετατρέπονται σε τουριστικά καταλύματα σε βάρος των δύο άλλων κυριάρχων χρήσεων αυτών του λιανεμπορίου και της εστίασης. Οι χρήσεις αυτές δείχνει να φθίνουν και να εκτοπίζονται από τα τουριστικά καταλύματα σε σχέση με το 2022 από 46,1% σε 43,7% και από 14,9% σε 14,4% αντίστοιχα, με τα καταλύματα να διπλασιάζονται σχεδόν από 2,9% σε 4,1% Ποιο ευάλωτα εμφανίζονται τα καταστήματα εστίασης που παρουσιάζουν βραχύτερο κύκλο ζωής από άλλες χρήσεις καθώς νέα καταστήματα εστίασης ανοίγουν και υφιστάμενα κλείνουν με μεγαλύτερη συχνότητα. Στα θετικά η ανθεκτικότητα που παρουσιάζει η συγκέντρωση καταστημάτων της ίδιας κατηγορίας σε ορισμένους δρόμους του εμπορικού τριγώνου προσδίδοντας τους θεματικό περιεχόμενο και ιδιαίτερο χρώμα όπως τα εργαστήρια Αργυροχρυσοχοΐας σε Περικλέους και Κολοκοτρώνη, τα είδη κιγκαλερίας στην οδό Βίσσης, υφάσματα, λευκά είδη στην οδό Νικίου. Στον αντίποδα τείνουν προς εξαφάνιση τα καταστήματα με εργαλεία, υλικά κατασκευών, οικιακός εξοπλισμός στην οδό Αθηνάς ενώ δεν υπάρχουν πιά τα καταστήματα με ηλεκτρικές συσκευές στην οδό Δραγατσανίου. Αυτό προκύπτει από την έρευνα για τις χρήσεις γης στην εμπορική καρδιά της πρωτεύουσας, που πραγματοποίησε φέτος, για δεύτερη χρονιά, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και την αρωγή του Δήμου Αθηναίων. H συγκεκριμένη έρευνα αποτελεί την μεγαλύτερη καταγραφή της εμπορικής δραστηριότητας στην Αθήνα με 100% απογραφική κάλυψη του εμπορικού κέντρου και είναι η μεγαλύτερη επί του πεδίου χαρτογράφηση της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα και από τις μεγαλύτερες διεθνώς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας καταγράφεται ευρύτατη ποικιλία καταστημάτων και θεματική εξειδίκευση σε επιμέρους οδούς, προσφέροντας μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων και αγοραστικές επιλογές από τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα (malls), ενώ παράλληλα η εμπειρία του καταναλωτή εμπλουτίζεται με το μοναδικό ιστορικό βίωμα και την ατμόσφαιρα της πόλης. Όπως σημείωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης, «γνωρίζουμε πως χωρίς σωστά δεδομένα είναι αδύνατος ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός και η σωστή στόχευση από την τοπική αυτοδιοίκηση και το κράτος, αλλά και αδύνατη η λήψη σωστών αποφάσεων για τη ανάληψη επιχειρηματικού ρίσκου. Επόμενος στόχος μας είναι να διευρυνθεί η καταγραφή και να καλύψει όλες τις τοπικές αγορές της Αθήνας και, γιατί όχι, όλης της χώρας». Από την πλευρά του, ο πρύτανης του ΟΠΑ Δημήτρης Μπουραντώνης, είπε: «Η στρατηγική σημασία της έρευνας θα βοηθήσει στην κατανόηση των αλλαγών της αγοράς και αποτελεί κρίσιμο εργαλείο για τις στρατηγικές αποφάσεις προσαρμογής στη σύγχρονη οικονομία των επιχειρήσεων λιανικής και χονδρικής πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών». View full είδηση
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα