rigid_joint Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2009 mkalliou και συνάδελφοι γενικώς: Συνέδριο σκυροδέματος (14o :15-17 Οκτ., 2003 : Κως) http://library.tee.gr/digital/m1964/m1964_146.pdf 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αντισεισμικής Μηχανικής και Τεχνικής Σεισμολογίας (ΕΜΠ – Εργ. Εδαφομηχανικής, ΤΕΕ – ΕΤΑΜ, 5-7 Νοεμβρίου, 2008: Αθήνα) http://library.tee.gr/digital/m2368/m2368_mihalopoulos.pdf
mkalliou Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2009 @Lakis Bidis Συμφωνώ ότι για μικρά κτήρια, το κόστος τέτοιου είδους επεμβάσεων είναι απαγορευτικό. Ειδικά αν έχει και τέτοιου είδους εξειδικευμένες επεμβάσεις. @rigid Πάντα έτοιμος για ψάξιμο είσαι! Χωμένος μέσα σε πρακτικά συνεδρίων είσαι; p)
Directionless Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2009 Σε υφιστάμενα;;;;;;;;;;;;;;!!!!!!!!!!!!!! Δε νομίζω να γίνεται. Γιατί ελαστικά εφέδρανα πως θα βάλεις σε υφιστάμενα; Και μένα μου έκανε εντύπωση όταν το άκουσα αλλά μας το είχε αναλύσει ο Μουζάκης στην Προχωρημένη Αντισεισμική Τεχνολογία (επιλογής 9ου στο "ίδρυμα"). Υπάρχουν ειδικές υδραυλικές διατάξεις (σαν γρύλοι) που μπορούν να σηκώσουν σημαντικό βάρος. Εννοείται πως δεν έβαζες 1 αλλά κάμποσα. Edit : εδώ έχουν πάει βόλτα Μνημεία (Νομίζω ότι ο αδερφός του Κορρέ κάνει κάτι τέτοιες ιστορίες) και δεν μπορούν να σηκώσουν άλλα ;
Γιαννης-ιος Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 16 , 2009 Φίλοι Μηχανικοί γεια σας.Αυτά που θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω είναι προσωπικές γνώμες και μπορεί να κάνω λάθος.Θα μιλήσουμε για την πρόταση που κατέθεσα στον Ο.Α.Σ.Π για την προσαρμογή της ευρεσιτεχνίας σε υφιστάμενα κτήρια με πιλοτή.Πρώτα θα σας πω την γνώμη μου γιατί σπάνε οι κολόνες στις πιλοτές και μετά τον τρόπο που προσαρμόζω την ευρεσιτεχνία ώστε να επιλύσω εν μέρη το πρόβλημα . Έχω παρατηρήσει σε κτήρια που δεν έπεσαν στον σεισμό αλλά υπέστησαν σοβαρές ζημιές ότι οι πρώτες κύριες ζημιές που παθαίνουν υφίστανται στο πάνω και στο κάτω μέρος της κολόνας της πιλοτής . Αυτό συμβαίνει λόγο του ότι η πιλοτή έχει ελαστικότητα ενώ οι επάνω όροφοι έχουν ακαμψία λόγο της πληρότητας τους με την τοιχοποιία . Αυτό αναγκάζει όλες τις ροπές των οροφών να μεταφέρονται στο ελαστικό τμήμα των κολονών της πιλοτής και να σπάει τις κολόνες .Ένας άλλος λόγος και για μένα πολύ βασικός είναι ότι όπου υπάρχει εφελκυσμός στο σίδερο εκ των πραγμάτων δημιουργείται ανάμεσα στο σίδερο και το μπετό ψαλιδισμός . Η ανικανότητα του οπλισμένου σκυροδέματος στον ψαλιδισμό ακυρώνει κατά 80% την δυνατότητα του σιδήρου στον εφελκυσμό τον οποίο μπορεί στην πραγματικότητα να πάρει . Συνήθως το σίδερο βγαίνει (δεν σπάει) ένα μέτρο πάνω από το γκρος μπετό της πιλοτής . Αυτό σημαίνει ότι ο ψαλιδισμός που δημιουργείται από το σπασμένο σημείο της κολόνας μέχρι και την βάση, μεταξύ σιδήρου και μπετού , το μπετό αδυνατεί σε αυτό το σημείο να φέρει αντίσταση στον εφελκυσμό και έτσι το σίδερο βγαίνει από το μπετό (σαν να το έχουμε βάλει μέσα σε ένα κομμάτι βούτυρο και να περιμένουμε να φέρει αντίσταση το βούτυρο στο σίδερο). Αν βάλουμε πιο πολλά σίδερα το πρόβλημα παραμένει σχεδόν το ίδιο. Στο σχέδιο 3 της πατέντας έχω ένα παράδειγμα με κερί και στο σχήμα 4 ένα παράδειγμα με την παθογένεια της κολόνας στο σεισμό. Όπου σχήμα 1,2,3,4 κάντε κλικ πάνω του για να δείτε το σχέδιο και την περιγραφή μαζί . Τώρα θα σας εξηγήσω πως προσαρμόζω την πατέντα . Προσπαθώντας να μεγαλώσω το μήκος του σημείου της παθογένειας που υφίσταται ψαλιδισμό, (το μικρότερο μήκος,απο το σπάσιμο μέχρι το κάτω μέρος της βάσεως) ώστε να μεγαλώσει και η αντίσταση του μπετού σε αυτό το σημείο στον ψαλιδισμό, εφαρμόζω την εξεις μέθοδο.Γύρω απο την βάση στα όρια της περιμέτρου αυτής ,τοποθετώ κυλο δοκούς ,συνδεδεμένους μεταξί τους και αγκυρομένους στης τέσσερις γωνίες με το έδαφος,με τον μηχανισμό της ευρεσιτεχνίας. Μετά τοποθετούμε άλλους δύο κυλοδοκούς παράλληλους και εφαπτόμενους τών πλευρών της κολόνας, και αγκυρόνουν στης εσοχές των άλλον κυλοδοκών.Μετά δημιουργούμε εγκοπές στούς παράλιλους κυλοδοκούς ,ώστε να μπορεί να γίνετε σύσφιξη με κοχλίες μιάς ντίζας.Την ντίζα την περνάμε μεσα από μια σωλήνα για να είναι ανεξάρτητη από το μπετό.Περιμετρικά της κολόνας τοποθετούμε σφυκτήρες με προεξέχοντα άκρα (κλειδιά).Κατασκευάζουμε ένα σκυρόδεμα περιμετρικά της κολόνας. Αφού στεγνώση ,γίνετε σύσφιξη του άνω άκρου της ντίζας με κοχλία,δημιουργώντας προτεταμένο σκυρόδεμα.Το ίδιο επαναλαμβάνουμε σε κάθε κολόνα της πιλοτής. Μ.Φ.Χ Γιαννης-ιος
ΣΕΒΑΧ Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 17 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 17 , 2009 Γιάννη ποια είναι η διαδικασία για κατοχύρωση μιας ευρεσιτεχνίας; Έχω κι εγώ στο μυαλό μου κάποιες πατέντες (μην ανησυχείς, άσχετης φιλοσοφίας με τη δικιά σου ), αλλά δεν έχω κάτσει και ποτέ να ασχοληθώ ιδιαίτερα ζεστά. Εσύ μου έδωσες το έναυσμα και ίσως το κάνω. 1
Γιαννης-ιος Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 17 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 17 , 2009 Φίλε ΣΕΒΑΧ σε απάντηση στο ερώτημά σου σε πληροφορώ ότι αρμόδιος φορέας στην Ελλάδα για την κατοχύρωση Διπλώματος Ευρεσιτεχνίας είναι ο ΟΒΙ (Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας) Η διαδικασία είναι δεκατετράμηνη Πρώτα θα μπεις στην ιστοσελίδα του Ο.Β.Ι .να την μελετήσεις ,και οτι απορίες έχεις να με πάρεις τηλέφωνο.Είναι πολλά που πρέπει να ξέρεις και δεν τα λένε.Το τηλέφωνό μου θα το δεις στην ιστοσελίδα μου,στην επικοινωνία http://antiseismic-systems.com/ Μ.Φ.Χ Γιαννης-ιος Eυχαριστώ όλη την ομάδα του Μηχανικός για της ευχές των γενεθλίων μου Μ.Φ.Χ Γιαννης-ιος
spy1551 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 19 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 19 , 2009 Και μένα μου έκανε εντύπωση όταν το άκουσα αλλά μας το είχε αναλύσει ο Μουζάκης στην Προχωρημένη Αντισεισμική Τεχνολογία (επιλογής 9ου στο "ίδρυμα"). Υπάρχουν ειδικές υδραυλικές διατάξεις (σαν γρύλοι) που μπορούν να σηκώσουν σημαντικό βάρος. Εννοείται πως δεν έβαζες 1 αλλά κάμποσα. Αυξάνει το κόστος αρκετά γιατί αν το κάνεις στη φάση της κατασκευής θα πληρώσεις μόνο το κόστος των εφέδρανων , ενώ αν το κάνεις σε υφιστάμενο θα πληρώσεις και το κόστος υποστύλωσης του υφιστάμενου κτιρίου. Δεν νομίζω να συμφέρει για συμβατικά κτίρια ή κτίρια με μικρή σπουδαιότητα.
Directionless Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 Ναι, απλά απάντησα στο αν είναι πραγματοποιήσιμη και εφικτή μία τέτοια διαδικασία, ή όχι.
Pappos Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 [...Η σφαιροθήκη τοποθετήθηκε μεταξύ δυο χαλύβδινων και λείων πλακών από τις οποίες η κάτω πλάκα ήταν συνδεδεμένη σταθερά με υπόβαθρο που μπορούσε να εκτελέσει οριζόντιες κινήσεις, ενώ επί της άνω πλάκας τοποθετήθηκε φορτίο 6,0kN....] Από την εργασία Σύστημα Σεισμικής Μόνωσης Παλαιών και Νέων Κατασκευών με Επίπεδα Ενσφαιρα Κινητά Χαλύβδινα Εφέδρανα Τύπου ΜΝΒ. Το φορτίο είναι πολύ μικρό, και θα ήθελα να μάθω αν έχει γίνει διερεύνηση εδώ στην Ελλάδα, δηλαδή τι γίνεται στην περίπτωση κανονικού κτιρίου και σεισμού, μάλιστα μορφή κυμάτων Love (εκεί δηλαδή που έχουμε έντονη δραστηριότητα του εδάφους, και καταστρεπτικά αποτελέσματα στα κτίρια και όχι μόνο, λόγω της συμπεριφορά των κυμάτων που λειτουργούν παράλληλα με το έδαφος και με αντίθετες φορές.)
Γιαννης-ιος Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 Πάντως η πρόταση στον ΟΑΣΠ και η ευρεσιτεχνία δεν έχουν εφέδρανα και σφεροθήκη.Απλώς η λογική της ευρεσιτεχνίας είναι να βοηθήσει τον οριζόντιο και κατακόρυφο άξονα ώστε να μην παραμορφωθούν και καταρρεύσει το κτήριο κατά την διάρκεια του σεισμού. Η ταλάντωση κάθε ορόφου σε ενα πολυώροφο κτήριο κατά την διάρκεια ενός σεισμού,είναι διαφορετική,όσο πιο ψηλά είναι ο όροφος και μεγαλύτερη η διάρκεια του σεισμού,τόσο μεγαλώνει σταδιακά η ταλάντωση κάνοντας την πρώτη, τη μεσαία και τη τελευταία πλάκα να ταλαντώνονται η μία από την άλλη διαφορετικά παραμορφώνοντας τον κάθετο άξονα του κτηρίου σε σχήμα s. Παραμόρφωση υφίσταται και ο οριζόντιος αξονας του κτηρίου που οφείλεται στον εμβολισμό των δοκαριών και της πλάκας που δημιουργείται απο την κίνηση του κτηρίου πάνω-κάτω που μεταφέρετε από τις μεμονωμένες βάσεις και τις κολόνες κατά τη δημιουργία του κυματισμού του εδάφους προερχόμενου από τον σεισμό.Δηλαδή συμπερασματικά το κτήριο κινείται πάνω-κάτω και σπάει τα δοκάρια και τις πλάκες και συγχρόνως δεξιά-αριστερά και σπάει τις κολόνες. Στην προσπάθειά μας να μην σπάνε οι κολόνες τοποθετούμαι ένα άκαμπτο σώμα (κατά προτίμηση ασανσέρ ή σταυροειδή κολόνα)στο κέντρο του κτηρίου,ανεξάρτητο από αυτό. Αυτό για να το επιτύχουμε λαμβάνεται μέριμνα ώστε να αφήνεται ένας αρμός-διάκενο μεταξύ των πλακών και του ασανσέρ και μεταξύ της συνεχούς βάσης του σκελετού και της βάσης του ασανσέρ.Στην προσπάθεια μας να επιτύχουμε την μεγαλύτερη δυνατή δομική ακαμψία στο ανσασέρ και να το ενώσουμε με το έδαφος ώστε να είναι ένα με αυτό,τοποθετούμε τέσσερις υδραυλικούς ελκυστήρες στις τέσσερις γωνίες του,καθώς και ξεχωριστή βάση σε αυτό.Αυτή η συνδυασμένη κατασκευή επιδεικνύει την εξής συμπεριφορά κατά την διάρκεια ενός σεισμού...όλος ο υπόλοιπος σκελετός ταλαντεύεται γύρω απο το φρεάτιο του ασανσέρ ακουμπώντας σε αυτό σε διάφορα σημεία του διάκενου λίγο πριν ο σκελετός υπερβεί το σημείο θραύσης του,κατά αυτόν τον τρόπο πριν να υποστεί θραύση και καταρρεύσει ακουμπά επάνω σε μία άκαμπτη δομή και έτσι ο κατακόρυφος άξονας του σκελετού δεν ξεπερνά το επιτρεπόμενο όριο θραύσης του,και δεν υιοθετεί το σχήμα s λόγο της αδράνειας των πλακών που αναφέρθηκε ανωτέρω.Ακόμη για να αποφύγουμε την παραμόρφωση του οριζόντιου άξονα της οικοδομής,κατασκευάζουμε δύο βάσεις μονοκόμματες (ραντιέφ) η μία πάνω στην άλλη με εμβαδόν ίσο με την επιφάνεια του ισογείου μεταξύ των οποίων παρεμβάλλονται λάστιχα στα σημεία όπου θα τοποθετηθούν οι κολόνες. Καλώ είναι η πάνω βάση να έχει προτεταμένο μπετό.Έτσι οι βάσεις μετατρέπονται σε άκαμπτη δομή διατηρώντας τον οριζόντιο άξονα του κτηρίου άκαμπτο,στην κυματοειδή μορφή του εδάφους κατά την διάρκεια του σεισμού.Σύμφωνα με την εφεύρεση η προ ένταση του ασανσέρ επιτυγχάνεται με μία συνεχή έλξη του ασανσέρ προς το έδαφος και του εδάφους προς το ασανσέρ κάνοντας αυτά τα δύο μέρη ένα σώμα.Αυτή τη δύναμη προέντασης την εφαρμόζει ο μηχανισμός του υδραυλικού ελκυστήρα δομικών έργων.
Recommended Posts