Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μηχανικοί εξωτερικού


Recommended Posts

όσο για τις μεγάλες ξενες εταιρείες ας μιλήσουν όσες ελληνικές ήταν οι υπερ-εργολάβοι και στη συνέχεια οι εκ νέου υπερ-εργολάβοι των υπερ-εργολάβων πάλι ελληνικές

 

edit: το φωστήρας το εκλαμβάνω ως ένδειξη θαυμασμού στο πρόσωπό μου

 

edit2: τα παιχνίδια των εταιρείων ειναι άλλο πράγμα και άλλο αυτο που συζητάμε και όχι δεν ειναι σωστός ο συλλογισμός σου. γιατι τωρα που γιγαντωθηκαν οι δικες μας και στο ντουμπάι παιρνουν εργα και σ'ολο τον κόσμο. το μεγεθος (και εδώ) μετράει

 

edit3:

- Η μηχανική είναι η ίδια σε όλο τον πλανήτη. Ή το κατέχεις το "άθλημα", ή δεν το "κατέχεις". Μέση οδός δεν παίζει.

δεν ειναι κανείς θεός, όσο το παλέυεις μαθαίνεις και κάτι περισσότερο, ακόμη και να μην εισαι και μηχανικός (βλέπε Γιαννης-Ιος)

αυτό μπορει να το δει κανεις στην ιδια του τη δουλειά πως εκανε π.χ. στατικά πριν 10 χρόνια και πως τώρα.

 

παρόλα αυτά, εμένα απορία που προκαλεί πάντα όταν ενα post που αφορά οδοποϊα δεν αντοποκρίνεται κανείς συνάδελφος εσωτερικου ή εξωτερικού

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 135
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

@ zavi

Zavi, δεν αμφέβαλλα για την εμπειρία σου. Και έχεις δίκιο, δεν πρέπει να "τις μετράμε".

Όμως θέλω να παραθέσω και την εμπειρία μου, όταν πήγα φαντάρος στα 27 μου, είχα ήδη 4 χρόνια εργοταξιακής εμπειρίας στην πλάτη μου. Και επειδή υπηρέτησα στο ΜΧ, γνώρισα πολλά παιδιά, φίλους που ακόμα πάσχιζαν να τελειώσουν το ΕΜΠ ή τις άλλες σχολές, χρωστούσαν μαθήματα, ή είχαν χάσει λόγω καταλήψεων εξάμηνα ή ηταν απλά παρτάλια. Μιλάω για συναδέλφους που στα 26-27-28 τους δεν είχαν δεί live ούτε σκυροδέτηση. Και φυσικά ούτε μυρωδιά από δουλειά.

Θέλω να πώ ότι το σύστημα στην Αγγλία, απαιτεί από τον φοιτητή να έχει συνέπεια και φυσικά και το ίδρυμα είναι συνεπές απέναντι στον φοιτητή και δεν τον αφήνει απροστάτευτο απέναντι στους κάθε λογής Μάο-Μάο που τα σπάνε συνεχώς. Σε αυτό δεν μπορείς να διαφωνήσεις.

 

@mred-akias

Συνάδελφε, αν και καταλαβαίνω τι εννοείς, θα σου πώ ότι δεν γίνετε να κάνω εγώ, ούτε εσύ, ούτε κανείς από εμάς κάτι αντάξιο της ιστορίας μας. Απλά γιατί η ιστορία μας είναι τεράστια και αξεπέραστη στους αιώνες. Τι πιστεύεις? Ότι θα ξαναβγάλουμε Σωκράτη, Αριστοτέλη ή Μ. Αλέξανδρο για να είμαστε αντάξιοι? Η ότι θα κάνουμε την 4η ελληνική κοσμοκρατορία?

 

Απλά οι λαοί έχουν ακμή και παρακμή. Το ότι είμαστε ένα έθνος, ένας λαός σε παρακμή δεν σημαίνει ότι δεν θα είμαι περήφανος για αυτήν την κληρονομιά που κουβαλάω. Και φυσικά προσπαθούμε για το καλύτερο

 

Τώρα σε ότι αφορά την αριστερά και την απέχθεια που δείχνω σε όλη αυτήν την ιδεολογία (ας μου συγχωρέσουν οι συντονιστές ένα μικρό σχόλιο) έχω να πώ ότι στην χώρα αυτή η βία έχει κόκκινο χρώμα. Αριστεροί φοιτητές "κτίζουν" τους πρυτάνεις με τούβλα, αριστεροί τραμπούκοι κλέινουν τις σχολές, αριστεροί χούλιγκανς τις σπάνε, αριστεροί καίνε με μολότωφ την Αθήνα κάθε λίγο και λιγάκι..βέβαια το αντεπιχείρημα είναι γνωστό και καραμελένιο..(τρομοκρατία του κράτους, κρατική καταστολή και άλλα τέτοια..κρατική καταστολή σε ένα κράτος με ανύπαρκτη αστυνομία πως γίνετε..)

Link to comment
Share on other sites

@acnt & rigid_joint.

H είστε αμφότεροι οφ-τοπικ, (για μηχανικούς μιλάμε) ή κάτι δεν κατάλαβα. Τι σχέση έχουν οι μεγάλες εταιρείες κατασκευαστές (τύπου J&P - Αβαξ), εργολάβοι είναι αυτοί, και οι μηχανικοί τους απλά μάνατζερς. Όταν μιλάμε για επίπεδο γνώσεων πανεπιστημιακό, νομίζω ότι στους μελετητές αναφερόμαστε, όχι στους μάνατζερς (εργοταξιάρχες κλπ).

Link to comment
Share on other sites

Όσοι μιλάτε για απόφοιτους ξένων πανεπιστημίων έχετε δίκιο. Δεν θα έπρεπε να είμαστε και να ασκούμε εδώ.

 

Εϊμαι με το μέρος σας,αρκεί να μην μου ζαλίζετε τον έρωτα όσον αφορά τα ελληνικά διπλώματα.

 

δ) Αν η ζωή τα φέρει έτσι ώστε να πρέπει να ασκήσετε στην Αγγλία, θα έχετε το δικαίωμα; Ναι! Το αντίστροφο γιατί φέρνει γκρίνια;

 

Δεν φέρνει.Όλα είναι μία ουτοπία-φρουτοπία-ψευδαίσθηση!:lol:Συν το γεγονός ότι έχουμε παράπονα από το Υπουργείο του Yunanistan για τα παραπάνω χρόνια σπουδών.Αυτό δεν έχει να κάνει με εσάς.Οι συνάδελφοι που στρέφονται εναντίον σας είναι απλά άστοχοι.

 

ε) Γιατί μεγάλα έργα στην Ελλάδα γίνονται από ξένους μηχανικούς και όχι από Έλληνες;

 

Έλα τώρα καλέ που ρωτάς κιόλας!!........:P.Γιατί παίζει καλύτερη μίζα κ το κοπή τη πίτα είναι καλύτερο έτσι!!!

 

Και πάλι το ξαναλέω: όσοι ήρθαμε από το εξωτερικό, κάναμε λάθος. Σήμερα, μετά από 7 χρόνια, θα διαχειριζόμασταν έργα πολλών εκατομμυρίων λιρών και δεν θα ασχολούμασταν με την καμπύλωση και τις αγκυρώσεις...

 

Εξ' ού κ η γκρίνια!!Γιατί η ποιότητα των δουλειών στο Yunanistan είναι θλιβερή.Το τόσο το κάνουμε τόοοοοοοοσο ίσα ίσα για να έχουμε να λέμε...Αν και φαίνεται ότι θα ανοίξουν έργα....τί να κάνουμε,τα κατασπάραξε όλα η κυρία Ιωάννα,γιατί το @#$%^ της άξιζε χρυσάφι!!!:lol:

 

@ zavi

....

Θέλω να πώ ότι το σύστημα στην Αγγλία, απαιτεί από τον φοιτητή να έχει συνέπεια και φυσικά και το ίδρυμα είναι συνεπές απέναντι στον φοιτητή και δεν τον αφήνει απροστάτευτο απέναντι στους κάθε λογής Μάο-Μάο που τα σπάνε συνεχώς. Σε αυτό δεν μπορείς να διαφωνήσεις.

 

Συμφωνώ μαζί σου,έχεις απόλυτο δίκιο φίλε κ γι' αυτόν ακριβώς το λόγο είμαι με το μέρος σας.Δυστυχώς έτσι είναι τα πράγματα εδώ,και δεν έχει να κάνει με απόφοιτους του εξωτερικού η όλη διαφωνία!

Link to comment
Share on other sites

και δεν τον αφήνει απροστάτευτο απέναντι στους κάθε λογής Μάο-Μάο που τα σπάνε συνεχώς. Σε αυτό δεν μπορείς να διαφωνήσεις.

αυτό έχει να κάνει με την εν γένει παθογένεια της ελληνικής κοινωνίας σαν σύνολο σε όλα τα επίπεδα.

είναι άλλο αυτό και άλλο η μονάδα, ο καθένας από μας ξεχωριστα που έχει τη δική του προσωπική ιστορία

και στο φινάλε ο καθένας ειναι υπεύθυνος των πράξεων του.

και ποια καλόπαιδα τα σπάνε ξερουμε πολύ καλά ποιοι ειναι και από που καθοδηγούνται

Link to comment
Share on other sites

Έλα τώρα καλέ που ρωτάς κιόλας!!........:P.Γιατί παίζει καλύτερη μίζα κ το κοπή τη πίτα είναι καλύτερο έτσι!!!

και γιατι αυτοι που κανουν τα κουμαντα με τις μιζες εχουν και 2πλη υπηκοότητα και μόλις σφίξουν τα πράγματα την κάνουν γι' άλλου εκει που οι μίζες ειναι νόμιμες

 

τελοσπάντων, καλό καλοκαίρι

Link to comment
Share on other sites

Καλά ρε Φωστήρα, για να γράψεις σαν άνθρωπας 30 χρονών ή πόσο είσαι, θες μαστίγιο; ήμαρτον... Ναι, ήθελα να γράψω και το Ρίο... Για τις κοινοπραξίες έχεις δίκιο αλλά μήπως σε πολλές περιπτώσεις η άρχουσα εταιρία είναι η ξένη και οι έλληνες δίνουν λόγο σε κάποιον Ιταλό, Άγγλο, Γάλλο ή Γερμανό; Και αν η μόρφωση (ξαναγυρίζω) των απόφοιτων από ξένα παν/μια είναι τόσο κακή, δεν θα είναι και οι εταιρίες τους; Μάλλον... Άρα πως παίρνουν έργα εδώ;

Αν και βγαίνουμε off topic, επειδή όμως έχω ιδία άποψη επί του πολύ συγκεκριμένου θέματος, για το Ριο-Αντίρριο έχεις απόλυτο δίκιο, όπως μερικώς και για το Ελ. Βενιζέλος (για συγκεκριμένες κατασκευές σχετικές με αεροδρόμια, από εκεί και πέρα οι Γερμανοί έκαναν τους τουρίστες και καψόνια στις Ελληνικές κατασκευαστικές που ήταν υπεργολάβοι τους). Για την Αττική Οδό και για τα τμήματα των Εθνικών οδών δεν έχεις δίκιο. Η κατασκευή τους έγινε εξολοκλήρου από Έλληνες μηχανικούς. Στα ΣΔΙΤ που είναι της μόδας τον τελευταίο καιρό, και με δεδομένο το know how των Ελληνικών εταιρειών που αποκτήθηκε σε έργα εντός της χώρας τα τελευταία 15 χρόνια και στον περσικό κόλπο τα τελευταία 40 (για την αρχαιότερη) και 20 (για τις νεώτερες), ναι μεν στο consortium φαίνεται ως leader η ξένη εταιρεία, αλλά αυτό γίνεται για 3 λόγους:

α) Στις προκυρήξεις του ΥΠΕΧΩΔΕ ζητείται αθροιστική εμπειρία σε παρόμοια έργα, παραπάνω από τα όποια έργα έχουν εκτελέσει εντός και εκτός συνόρων οι διάφορες Ελληνικές.

β) Λόγω της υπερχρέωσης των Ελληνικών εταιρειών από εγγυητικές επιστολές και απλήρωτες πιστοποιήσεις από τα Ολυμπιακά έργα και του σοβαρού ύψους των εγγυητικών που ζητούνται, όπως και του μεγέθους της τραπεζικής δανειοδότησης που απαιτούν αυτά τα έργα, χρησιμοποιούνται οι ξένες εταιρείες για να καλύψουν τα παραπάνω, οι οποίες έχουν σαφώς καλύτερα οικονομικά μεγέθη, αφού συνήθως δεν δραστηριοποιούνται σε χώρες που τροποποιείται η φορολογική και τεχνική νομοθεσία 5 φορές την εβδομάδα (που λέει ο λόγος).

γ) Στο κομμάτι των ΣΔΙΤ που αφορά διαχείριση-λειτουργία-συντήρηση και το οποίο αποτελεί σοβαρό κομάτι του έργου, σαφώς υπάρχει πολύ μικρή εμπειρία στις Ελληνικές εταιρείες, αφού τα μοναδικά παραδείγματα σε μεγάλου μεγέθους έργα είναι η Αττική Οδός, το Ριο-Αντίρριο και το Ελ.-Βελ. Αυτό το κομμάτι όμως δεν είναι αμιγώς κατασκευαστικό και μελετητικό. Εκεί πάλι χρειάζεται η ξένη εταιρεία, που έχει το know how στο συγκεκριμένο κομμάτι.

 

Τέλος όπως αναφέρουν και οι συνάδελφοι @rigid_joint και @spy1551, τα έργα που έχουν πάρει Ελληνικές εταιρείες στο εξωτερικό (Βαλκάνια, Ανατολική Ευρώπη και Περσικός) ως κυρίως ανάδοχοι και όχι ως υπεργολάβοι τα τελευταία 10 χρόνια ξεπερνούν πλέον την 100ντάδα. Και αυτά εκτελούνται τουλάχιστον από βοηθό εργοταξιάρχη και πάνω από Έλληνες μηχανικούς, ενώ αρκετές φορές και οι μηχανικοί πεδίου - μετώπων είναι Έλληνες.

 

Υ.Γ. Είμαι απόφοιτος Ελληνικής Πολυτεχνικής Σχολής με M.Sc. στην Αγγλία.

 

Off topic τέλος από μένα.

Link to comment
Share on other sites

Μιλάω για το κοπή τη πίτα σχετικά με:

 

dragados,vinci,hochtief,impregilo,cintra,τερνα,ακτωρα,j&p,κ σία που μοίρασαν κεφάλαια χρηματοδότησης,τομέα ''management'',τομέα κατασκευής κ τομέα αερα κοπανιστού,κ όχι γενικά κ αόριστα,προκειμένου να σωθούν όλες τους από αυτό το σημερινό μαρτύριο της ρευστότητας..............

Link to comment
Share on other sites

προς : o άσχετος μηχανικός,

απόφοιτος Brighton UK,

acnt.

 

 

καλά κάνεις και αυτοχαρακτηρίζεσαι για να μην βγεις off topic.

 

το συμπέραμα από όσα έμαθα στην βιομηχανία, είναι ότι στο επάγγελμα να αφήνεις τους άλλους να μιλάνε, μετά να τσακώνονται, και στο τέλος θα σε παρακαλέσουν για να λύσεις το πρόβλημα.

 

ΕΜΠ speaking. ΤΕΛΟΣ.

 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.