Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Φαντάζεστε έναν αεροδιάδρομο αποκλειστικά για μη επανδρωμένα αεροσκάφη που να εκτείνεται από την Αθήνα μέχρι το Κιάτο.

Αυτό επιχειρούν αυτήν τη στιγμή στη Βρετανία, όπου αεροδιάδρομος θα συνδέει τις πόλεις Ρέντινγκ και Κόβεντρι. Μάλιστα ένα μέρος του έχει ήδη ολοκληρωθεί και ανήκει αποκλειστικά στα drones. 

Στόχος του έργου, με χρηματοδότηση κατά το μεγαλύτερο ποσοστό από κρατική επιχορήγηση, είναι καταρχάς τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη να χρησιμοποιούνται για ιατρικές παραδόσεις, όπως η γρήγορη και άμεση παράδοση δειγμάτων σε εργαστήρια. 

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του BBC, τα οφέλη θα είναι πολλαπλά, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση απομακρυσμένων αγροτικών κοινοτήτων, οι οποίες θα μπορούν με αυτόν τον τρόπο να λάβουν φάρμακα, επιστολές και μικρά δέματα. Επίσης, πολλές επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να παραδώσουν το εμπόρευμά τους σε άλλες περιοχές μέσα σε λίγες ώρες, ενώ πριν με το αυτοκίνητο χρειάζονταν μέρες. 

Πώς όμως μπορεί να κάποιος να δημιουργήσει μία εναέρια λεωφόρο για drones από το μηδέν και ποιες είναι οι προκλήσεις για μία τέτοια κατασκευή; 

Ο Στέφεν Φάρμερ, επικεφαλής εταιρικής επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων της Altitude Angel, της εταιρείας που θα κατασκευάσει και θα αναπτύξει την εναέρια λεωφόρο drone μήκους 265 χιλιόμετρων, εξηγεί στην «Κ» την πορεία του έργου. 

Πύργοι εναέριας κυκλοφορίας και για drones

«Για να δημιουργήσουμε τον συγκεκριμένο αεροδιάδρομο για drones, τοποθετήσαμε μια σειρά πύργων στο έδαφος. Αυτοί οι πύργοι έχουν πάνω τους αισθητήρες που μπορούν να ανιχνεύουν τα drones στον ουρανό. Οι πληροφορίες από τους αισθητήρες συγκεντρώνονται από την πλατφόρμα του λογισμικού μας, η οποία στη συνέχεια δημιουργεί έναν κινούμενο εναέριο χάρτη σε πραγματικό χρόνο», εξηγεί ο κ. Φάρμερ. Σημειώνοντας ακόμα πως η επίβλεψη δεν θα γίνεται από κάποιον άνθρωπο αλλά ουσιαστικά από ένα προηγμένο σύστημα τεχνολογίας. 

«Το λογισμικό μας θα μπορεί να καθοδηγεί τα drones σχετικά με το πού πρέπει να πετούν και να στέλνει τις κατάλληλες οδηγίες σε περίπτωση που αυτά αποτελούν κίνδυνο για άλλους χρήστες του εναέριου χώρου», συμπληρώνει. 

Nέοι προσαρμοσμένοι κανονισμοί

Στην ερώτηση πώς θα διασφαλιστεί ότι τα drones δεν θα επηρεάσουν με κανέναν τρόπο την πορεία των αεροπλάνων στο μέλλον, ο κ. Φάρμερ εξηγεί πως στόχος του λογισμικού συστήματος είναι να κρατήσει τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη μακριά από την πολιτική αεροπορία, χρησιμοποιώντας τους υφιστάμενους κανονισμούς του εναέριου χώρου.

«Δεν πρόκειται για ένα απλό εγχείρημα, ωστόσο μαζί με τις ρυθμιστικές αρχές, θα εξετάσουμε πού οι κανονισμοί χρειάζονται είτε επικαιροποίηση είτε προσαρμογή για τα drones», εξηγεί. 

Σε κάθε περίπτωση, όπως λέει, είναι αδύνατο να ισχύουν για τα drones οι ίδιοι κανόνες που ισχύουν για τα αεροπλάνα.

«Στην πολιτική αεροπορία το ένα αεροπλάνο θα πρέπει να έχει απόσταση 5 χιλιομέτρων από το άλλο. Ωστόσο μία τέτοια απαίτηση είναι αχρείαστη στην περίπτωση των UAV, με αποτέλεσμα η θέσπιση νέων εξειδικευμένων κανόνων να είναι μονόδρομος», εξηγεί. 

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα παραμένουν σε ύψος κάτω από τα 328 πόδια (100 μέτρα), μακριά από τα μεγαλύτερα αεροσκάφη.

Η λειτουργία του αεροδιάδρομου που θα συνδέει τις δύο πόλεις θα ξεκινήσει το επόμενο καλοκαίρι, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλοι, καθώς στόχος είναι η δημιουργία ενός μεγαλύτερου εναέριου δικτύου πάνω από την Οξφόρδη, το Μίλτον Κινς, το Κέιμπριτζ και το Ράγκμπι μέχρι τα μέσα του 2024.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")


View full είδηση

Δημοσιεύτηκε

Εντάξει, η συντάκτις του άρθρου έχει τελειώσει Πάντειο (και κάτι άλλο θεωρητικό). Είναι φυσικό(?) να μη μπορεί να ελέγξει τις αποστάσεις (σε ευθεία γραμμή, Αεροδρόμιο-Κιάτο ή Κόβεντρι-Ρέντιγκ είναι γύρω στα 110 χλμ) από το γκουγκλερθ. Η άκριτη, όμως, υιοθέτηση ενός άρθρου από μηχανικούς(υποθέτω) δεν συγχωρείται. 

 

υ.γ. 1.  ακόμη και η Πάτρα, απέχει 200 χλμ (σε ευθεία) από το Αεροδρόμιο

υ.γ. 2.  στα 265 χλμ (σε ευθεία) είναι τα Χανιά, η Ζάκυνθος, η Λέσβος κλπ

 

Δημοσιεύτηκε (edited)

Το πρόβλημα δηλαδη είναι ότι το Αθήνα Κιάτο δεν είναι 265 km; Να κατεβούμε στους δρόμους.

Προς υπεράσπιση του αρθρογράφου, δεν το συνδέει τα 265 Km με αυτη ρη διαδρομή. Μπορεί να ισχυριστεί ότι απλά είπε ένα παράδειγμα ανεξαρτήτου μήκους.

Με λίγο search πάντως καταλαβαίνεις για τι πρόκειται...

The consortium has submitted plans for a ‘165 miles (265km) drone superhighway’ connecting airspace above cities including Reading, Oxford, Milton Keynes, Cambridge, Coventry, and Rugby.

It’s set to link towns and cities across the UK, initially connecting Reading and Coventry and urban conurbations along the south coast of England.

Και προφανώς τα drones δεν απαιτείται (ούτε πιστεύω είναι και 100% εφικτο) να κινηθούν σε ευθεία γραμμή. Ισα ίσα η υπόθεση της ευθείας γραμμής είναι 300% λάθος από πλευράς μηχανικου (καμπυλότητα γης, προβολικά συστήματα κτλ κτλ).

Edited by Apollon

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.