Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τοίχος αντιστήριξης - Λογισμικό της LH-Λογισμική


Alessio

Recommended Posts

Παθητικές ωθήσεις δεν υπάρχουν,η επίχωση θα γίνει με κροκάλα οπότε στραγγιζόμενες συνθήκες...Το έδαφος είναι νορμάλ,δεν έχει πρόβλημα!

Μπορεί στο περίπου να επαληθεύσει κανείς?

 

ΥΓ Ως μέγεθος,για φορτηγό η φόρτιση 37,5ΚΝ/μ2 πώς σας ακούγεται?

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 27
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Το φορτίο επιχωμάτωσης από την άλλη πλευρά χρειάζεται για τον έλεγχο ανατροπής και τον έλεγχο θραύσης του εδάφους.

Οπωσδήποτε χρειάζονται τα χαρακτηριστικά του εδάφους.

Επίσης ο συντελεστής τριβής εδάφους κάτω από το πέλμα και σκυροδέματος για τον έλεγχο ολίσθησης.

Επιτρεπόμενη τάση εδάφους δεν μας έδωσες.

Το φορτίο είναι μόνιμο ή κινητό (φαντάζομαι ότι πρέπει να πάρεις κινητό).

Λαμβάνεις μήπως επιπλέον φορτίο στη στέψη του τοίχου (τοιχάκι);

 

Το φορτίο των 37,5kN/m² μου φαίνεται μεγάλο για οχήματα (όχι φορτηγά) χωρίς να έχω γνώση των επιβαλλόμενων από τον EC1 φορτίων για τοίχους αντιστήριξης σε έργα οδοποιίας.

Πάντως όταν στην Pilοtis έχουμε αυτοκίνητα λαμβάνουμε κινητό 5,00kN/m²!

 

Στο πέλμα δεν χρησιμοποιώ κάτω από Φ12/15 όπως και στα πέδιλα κτιρίων σύμφωνα με §18.6.2 του ΕΚΩΣ.

Link to comment
Share on other sites

Στον ευρωκώδικα 1991 μέρος 2 - Φορτία κυκλοφορίας σε γέφυρες αναφέρει :

 

1.1(3) Τα προσομοιώματα φόρτισης και οι τιμές που δίδονται στο EN 1991-2 θα χρησιμοποιούνται για το σχεδιασμό τοίχων αντιστήριξης προσκείμενων σε δρόμους και σιδηροδρομικές γραμμές.

 

4.9.1 Κατακόρυφα φορτία (Προσομοιώματα φόρτισης για ακρόβαθρα και τοίχους προσκείμενους σε γέφυρες )

 

(1) Το οδόστρωμα το οποίο βρίσκεται πίσω από ακρόβαθρα, πτερυγότοιχους,

τοίχους αντεπιστροφής και από άλλα μέρη της γέφυρας που είναι σε επαφή

με το έδαφος, θα πρέπει να φορτίζονται με κατάλληλα προσομοιώματα.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ 1 Αυτά τα κατάλληλα προσομοιώματα μπορούν να ορίζονται στο Εθνικό Προσάρτημα. Η χρήση της Πρότυπης Φόρτισης 1, που ορίζεται στο 4.3.2, είναι η προτεινόμενη, όμως, για λόγους πλότητας τα φορτία του συστήματος διπλού άξονα μπορεί να αντικατασταθούν από ένα ισοδύναμο ενιαία κατανεμημένο φορτίο, το οποίο συμβολίζεται με το qeq, κατανεμημένο πάνω σε μία κατάλληλη ορθογώνια επιφάνεια ανάλογα με τη διανομή των φορτίων μέσα από το επίχωμα ή τις γαίες.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ 2 Για τη διανομή των φορτίων μέσα από το επίχωμα ή τις γαίες, βλέπε ΕΝ 1997. Σε περίπτωση απουσίας οποιουδήποτε άλλου κανόνα, εάν το επίχωμα είναι σωστά συμπυκνωμένο, η προτεινόμενη τιμή της γωνίας διανομής ως προς την κατακόρυφο είναι ίση με 30°. Με μία τέτοια τιμή, η επιφάνεια επί της οποίας εφαρμόζεται το qeq μπορεί να ληφθεί ως μια ορθογώνια επιφάνεια πλάτους 3 m και μήκους 2,20 m.

 

Σχετικά με το Μοντέλο φόρτισης 1 κοίτα στην παράγραφο 4.3.2

 

Αν δεν έχεις τους κανονισμούς κοίτα στα downloads.

Link to comment
Share on other sites

Ουπςςς... η βιασύνη μας έφαγε....

 

κοίτα και στο εθνικό προσάρτημα καθώς αναφέρει ότι :

 

4.9.1(1) – ΣΗΜΕΙΩΣΗ 1: (Ορισμός προσομοιωμάτων φόρτισης σε επιχώματα)

 

Θα λαμβάνεται υπόψη ένα κατακόρυφο ομοιόμορφα κατανεμημένο φορτίο qeq που θα προκύπτει από την κατανομή του φορτίων συζυγών αξόνων αQi Qik της Πρότυπης Φόρτισης 1 σε μια επιφάνεια 3,00m x 3,00m στη στάθμη επιβολής του και θα διαχέεται στο βάθος προς κάθε κατεύθυνση μέχρι τον φορέα υπό γωνία 30o σε σχέση με την κατακόρυφο, εκτός αν προκύπτει διαφορετικά από τον τρόπο συμπύκνωσης των γαιών ή προβλέπεται διαφορετικά στο EN 1997 και στο αντίστοιχο Εθνικό Προσάρτημα. Στην περίπτωση αυτή εξακολουθούν να έχουν εφαρμογή όλες οι λοιπές σχετικές διατάξεις της παρ. 4.3.2.

 

Αν κάνεις τους υπολογισμούς θα δεις ότι το qeq είναι περίπου 60ΚΝ/μ2.

Link to comment
Share on other sites

60kN/m², Ουάου!

 

Δεν γίνεται διαχωρισμός ανάλογα με τον τύπο των οχημάτων ή της οδού;

Ο ΑΚΚ αναφέρει πως δεν θα κυκλοφορούν φορτηγά. Πώς γίνεται αυτό δεν ξέρω αλλά το λαμβάνω σαν δεδομένο.

Link to comment
Share on other sites

Tο μοντέλο φόρτισης 1 λαμβάνει υπόψη 3 κύριες λωρίδες με ένα κύριο φορτηγό στην κάθε μια. Οι φορτίσεις των φορτηγών είναι 600, 400 και 200 ΚΝ αντίστοιχα. Υπάρχει τρόπος να μειώσεις τις τιμές αυτές με κάποιους συντελεστές (α,qi) αλλά από όσο έχω καταλάβει παίρνουν τιμή > 0.8 δλδ οι τιμές γίνονται αντίστοιχα 540, 320, 160. Η τιμή των 60ΚΝ/μ2 βγήκε ως εξής :

 

0.9 * 600 / (3*3) = 60 ΚΝ/μ2.

 

φυσικά αυτά λαμβάνοντας υπόψιν μόνο ένα φορτηγο, άρα και μια κύρια λωρίδα. Στην πραγματικότητα ανάλογα με το πλάτος του δρόμου χωρίζεις σε λωρίδες κυκλοφορίας και τις φορτίζεις με τέτοιο τρόπο ώστε να προκύψει κάθε φορά η δυσμενέστερη τιμή για την δράση την οποία εξετάζεις. Δεν έιμαι σίγουρος (πρέπει να το κοιτάξω) για το αν στην συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει να φορτίσεις με φορτία υπόλοιπης κυκλοφορίας.

 

Ο ευρωκώδικας 1 είναι πιο συντηρητικός από τα αντίστοιχα DIN (από όσο έχω καταλάβει δλδ...) είναι όμως και πιο σύγχρονος και φαντάζομαι ότι ανταποκρίνεται καλύτερα στην σύχρονη κυκλοφορία. Για την ακρίβεια για τις κοινές οδούς το α,qi παίρνει τις τιμές 0.8 - 0.9 ενώ η τιμή 1.0 αντιστοιχεί σε διεθνείς οδούς με μεγάλη και βαριά κυκλοφορία

 

Τώρα όσον αφορά ένα πολύ μικρό δρόμο δε ξέρω αν τα φορτία είναι υπερβολικά... Ίσως αν ο δρόμος έιναι τόσο μικρός που τα φορτηγά δεν χωράνε να μπορέις να πάρεις διαφορετίκα φορτία, αλλά φαντάζομαι ότι θα πρέπει να το πιστοποιήσεις και ίσως να μπει και ειδική σήμανση.

 

Πιθανότατα στην υπηρεσία που θα πας να περιμένουν υπολογισμούς με DIN τα οποία νομίζω ότι χρησιμοποιούνται ακόμα, αν και δε νομίζω ότι θα σου πει κάποιος τίποτα για τους ευρωκώδικες.

Link to comment
Share on other sites

...μικρό ύψος και μικρά φορτία καθώς ο δρόμος έχει και θα έχει ελάχιστη κυκλοφορία και δεν θα περνάνε φορτηγά...

:?:

Link to comment
Share on other sites

Μπορείς να πας εδώ : http://eclass.duth.gr/eclass/

 

Θα διαλέξεις διαδοχικά

 

κατάλογος μαθημάτων (πάνω αριστερά)

Πολιτικοί μηχανικοί

Γέφυρες οπλισμένου και προεντεταμένου σκυροδέματος (είναι το 1ο μάθημα)

έγγραφα

00-Λυμένη Άσκηση με Ευρωκώδικες - 26 Ιανουαρίου

 

και θα κατεβάσεις αυτό το αρχειο

01-example-pdk-12-February-2008.pdf

 

στη σελίδα 15 έχει την επίλυση ενός ακρόβαθρου γέφυρας, από το οποίο θα μπορέσεις ίσως να καταλάβεις καλύτερα ποιες δυνάμεις ασκούνται και που. Όσον αφορά τους ελέγχους (ανατροπής, ολίσθησης, φέρουσας ικανότητας) αυτά τα οποία κάνει δεν νομίζω ότι είναι ακριβώς σύμφωνα με τους ευρωκώδικες χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι και σωστά απαραίτητα, αλλά όσον αφορά τις δυνάμεις νομίζω ότι είναι αρκετά κατατοπιστικές.

 

Οι σημείωσεις αυτές είναι του κυρίου Κιούση, ο οποίος είναι επισκέπτης καθηγητής και φέτος δίδαξε το μάθημα.

Link to comment
Share on other sites

...

Σε σχέση με τη φόρτιση,τελικά είπα για σιγουριά και με δεδομένο ότι όσο θα γίνεται η οδοστρωσία θα φορτίζεται από βαρέα οχήματα, να θεωρήσω ότι θα φορτίζεται από κινητό φορτίο στη στέψη.37,5ΚΝ/μ2 είναι αρκετό θεωρείτε???

 

 

Xωρίς παρεξήγηση Χάρη... :D

 

Μίλησα με τον καθηγητή και το βοηθό της διπλωματικής μου και έκανα τελικά δύο επιλύσεις.Θα τις ανεβάσω σε λίγο...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.