JTB Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 17 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 17 , 2009 Στον avgoust Συμφωνώ 100%, μιλάς πολύ σωστά... Δεν γενικεύω, ξαναλέω, δεν αναφέρομαι σε όλους τους μηχανικούς, απλώς υπάρχουν πολλοί που έχουν ξεχάσει αυτά που λές... Σαφώς και είναι βλακώδης ο νόμος, σαφώς και αδίκως δεν υπάρχει παραγραφή, σαφώς και θα έπρεπε να υπάρχει δικαίωση του μηχανικού σε περιπτώσεις ατυχημάτων..... Επαναλαμβάνω, δεν είναι γενικά τα σχόλιά μου... Αναφέρομαι σε ένα ποσοστό που πρέπει να αναφερθεί γιατι δεν είναι αμελητέο... Λέγοντας ιδιοκτήτη, σκέφτομαι τον κακομοίρη που φεσώνεται μια ζωή για ένα διαμερισματάκι... Οι ιδιοκτήτες του έργου στους οποίους αναφέρεσαι, έχουν πολλές φορές εγκεφαλική νέκρωση και πραγματικά τους αξίζει να παθαίνουν διάφορα.... Δες το αίσχος του Σουφλιά, με τους Η/Χ, τι φταίει ο μικροϊδιοκτήτης να πληρώνει για κάτι που απλώς θεώρησε ότι "έτσι γίνεται" αφού ο μηχανικός-μελετητής δεν έκανε τίποτα, ο κατασκευαστής σαφώς και δεν θα έκανε, η Πολεοδομία τα άρπαξε και δεν έκανε τίποτα κλπ.... Σε 7-όροφη που φτιάχναμε, (2 χρόνια πριν) όταν ήρθε η αυτοψία (με σιγουριά βέβαια ότι θα έβλεπε παρανομίες) στους Η/Χ είχε βάλει ο ηλίθιος ιδιοκτήτης μέχρι και κλιματισμό... split-άκια στους τοίχους παντού!!! Και ντουλάπες !!!. Μέχρι και κεραμοσκεπή στο δώμα, πέργολα!!! Τόση αναισθησία!!! Ο υπάλληλος, πήρε το φακελάκι και έφυγε!!! Άν γινόταν καταγγελία μετά τη πώληση, ο ιδιοκτήτης τι θα έφταιγε? Αυτούς εννοώ να προστατεύει κανείς και άλλες παρόμοιες περιπτώσεις... όχι τους ιδιοκτήτες-κατασκευαστές...
rigid_joint Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 17 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 17 , 2009 Δες το αίσχος του Σουφλιά, με τους Η/Χ, τι φταίει ο μικροϊδιοκτήτης να πληρώνει για κάτι που απλώς θεώρησε ότι "έτσι γίνεται" αφού ο μηχανικός-μελετητής δεν έκανε τίποτα.... σαν τι να κάνει δηλαδή? στα σχέδια ο μελετητης-μηχανικος δείχνει ή δε δείχνει ημιυπαίθριο? σαφώς δείχνει. και μετά η συνέχεια ειναι "ο μηχανικός παίρνει τον ιδιοκτήτη και του λέει να κλείσει τον Η/Χ με το στανιό"? Επειδή ακριβώς έφαγα τα νιάτα μου διαβάζοντας , επειδή είμαι φορτωμένος όλες τις ευθύνες του κόσμου , επειδή η ψυχική μου ηρεμία κατά καιρούς χάνεται λόγω της δουλειάς ναι θέλω τα φράγκα μου.Θέλω να υπάρχει κάτω όριο στις αμοιβές μου. και γω θέλω αλλά δεν εξαρτάται τι θέλουμε εμεις. Σε μια χώρα που δανείζεται με 7% και έναν επαγγελματικό φορέα που δεν έχει ούτε ταμείο αρωγής (δεν νομιζω να υπάρχει άλλος στην ελλάδα) οι ελάχιστες αμοιβές σεμνά και ταπεινά που λεει ο και ο ακαταλληλότερος θα μας αφήσουν με παράλληλη χρέωση ακόμη περισσότερρων ευθυνών. θυμηθείτε το αλλωστε ειναι too good to be truth
mechcon Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 18 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 18 , 2009 Διαβάστε μια φανταστική ιστορία (δημοσιεύθηκε πριν 2 χρόνια) που περιγράφει ανάγλυφα τις συνθήκες που δουλεύει ο μηχανικός στην Ελλάδα και τις επιπτώσεις. http://leftengineers.wordpress.com/2008/11/16/%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CF%86%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1/ Θα ήθελα να μοιραστώ κάποιες σκέψεις μαζί σας χωρίς να είμαι απόλυτα βέβαιος ότι έχω δίκαιο. Θα ήθελα κυρίως τις αντιρρήσεις σας. Η γνώμη μου είναι ότι, όπως το ανέφερε και κάποιος άλλος, η στάση του μηχανικού στο άθλιο Ελληνικό περιβάλλον εργασίας, δεν είναι θέμα ηθικό ή επαγγελματικής ιδεολογίας αλλά θέμα εργασιακών σχέσεων, σε μια Ελεύθερη Αγορά πραγματικό ξέφραγο αμπέλι, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς κανόνες, υποχρεώσεις και ευθύνες. Και σε άλλες χώρες οι μηχανικοί μπορεί να δουλεύουν σε επιχειρηματία μη μηχανικό, αλλά αυτός ή θα έχει έναν manager για διευθυντή ή ο ίδιος θα έχει τα προσόντα για manager (μέσω της δια βίου εκπαίδευσης που στην Ελλάδα είναι μηδαμινή - το μικρότερο ποσοστό στην ΕΕ). Στο Ελληνικό αεριτζίδικο περιβάλλον κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Για αυτό το λόγο είμαστε η μόνη χώρα στον ΟΟΣΑ όπου οι νέοι άνεργοι απόφοιτοι Γυμνασίου έχουν μικρότερο ποσοστό ανεργίας από τους αποφοίτους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Σε όλες τις χώρες υπάρχουν βασικά 2 τρόποι για να ελέγχει η Πολιτεία αν μια κατασκευή ή ένα προϊόν είναι ασφαλή για τον καταναλωτή, το περιβάλλον κλπ. α. Να ελέγχει αυστηρά το έργο ή το προϊόν και να δίνει έγκριση καταλληλότητας. πχ η περίπτωση Γερμανίας με τα TUV κλπ β. Να βασίζεται στην επαγγελματική ευθύνη αυτών που είναι υπεύθυνοι για την κατασκευή του, οι οποίοι είναι υπόλογοι σε περίπτωση αστοχίας. πχ Σε αυτές τις χώρες μπορεί ένα μελετητικό γραφείο, αν σχεδιάσει κακώς μία ανισοπεδη διάβαση και γίνονται ατυχήματα, τότε πληρώνει (μέσω σοβαρής ασφάλισης επαγγελματικής ευθύνης) την ανακατασκευή και τα ατυχήματα. Τι κάνουμε στην Ελλάδα; Έχουμε θεσπίσει αυστηρούς κανόνες για τον έλεγχο των έργων και των προϊόντων αλλά δεν ελέγχει πρακτικά κανένας. Ακόμη και όταν βρεθεί μια αστοχία, "κανονίζεται" από τον επιχειρηματία. Οι μηχανικοί είναι το εξιλαστήριο θύμα αλλά, εκτός των περιπτώσεων εργατικών ατυχημάτων, ελάχιστοι πληρώνουν τις ζημιές καθώς και αυτό "κανονίζεται" γιατί δεν πρέπει να ανοίξουν οι ασκοί του αιόλου. Οι μηχανικοί ξέρουν πολλά... Φανταστείτε τώρα τι θα γίνει με την επιδιωκόμενη απελευθέρωση του επαγγέλματος του μηχανικού. Με το καθεστώς που περιγράψαμε, θα μπορούν πχ οι ξένες εταιρίες συμβούλων που έχουν άδεια εργασίας στο εξωτερικό, να φέρνουν εντελώς άπειρους "μηχανικούς 3 ετών" και να κάνουν μελέτες, επιβλέψεις κλπ. Το είδαμε αυτό σε αρκετά Ολυμπιακά Έργα και έργα του Γ ΚΠΣ. Μπορούν μάλιστα αυτό να γίνεται από τις θυγατρικές τους σε Βουλγαρία, Εσθονία, Λεττονία, άρα οι "μηχανικοί" τους θα αμείβονται με τιμές Τριτοκοσμικές. Με αυτές τις τιμές, ο Έλληνας μηχανικός προφανώς δεν θα μπορεί να "χτυπήσει" δουλειές ή θα αναγκάζεται να τις αντιμετωπίζει ακόμη περισσότερο στην ξεπέτα, με τεράστιο ρίσκο επαγγελματικής ευθύνης. Το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι.
Chilon Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 18 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 18 , 2009 Συνάδελφε mechcon, θα ήθελα (με την άδειά σου φυσικά) να σχολιάσω το θέμα που θίγεις. Όπως πολύ σωστά επισημαίνεις, δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να επιμείνω στα σημεία που συμφωνώ μαζί σου. Γι' αυτό λοιπόν -προσπερνώντας τα ζητήματα της εργασιακής ζούγκλας, της αποκλειστικής απόδοσης ευθυνών στον Μηχανικό και της διαφαινόμενης πτώσης των αμοιβών- περνάω αμέσως στα σημεία που διαφωνώ· πάντα σεβόμενος την διαφορετική σου άποψη. Πιστεύω ότι η στάση του μηχανικού στο άθλιο ελληνικό περιβάλλον εργασίας είναι θέμα ηθικό και επαγγελματικής ιδεολογίας (και όχι μόνο εργασιακών σχέσεων), για δύο λόγους. Πρώτον, γιατί μόνο με γνώμονα την επαγγελματική ιδεολογία, ευσυνειδησία και ηθική μπορούμε να βελτιώσουμε τις επικρατούσες ζοφερές εργασιακές συνθήκες που -πολύ ορθά- περιγράφεις. Δεύτερον, γιατί δεν αξίζει να χάσουμε την ηθική και τα ιδανικά μας κυνηγώντας την επαγγελματική καταξίωση. Επειδή, όμως, αυτό (στην εποχή της θεοποίησης του χρήματος και της ισοπέδωσης των αξιών) ακούγεται φαιδρό και γραφικό ας μείνουμε -μόνο- στο πρώτο. Τα τελευταία χρόνια έχω διαβάσει και ακούσει (όπως και όλοι μας, φαντάζομαι) αμέτρητες απόψεις γύρω από το περιβόητο ψάρι και το βρωμερό κεφάλι του. Το πρόβλημα αυτού του παραλληλισμού είναι ότι η κοινωνία μας (σε αντίθεση με το ψάρι) μπορεί να αλλάξει το κεφάλι της (δηλαδή την πολιτική ηγεσία και τους υπόλοιπους θεσμικούς παράγοντες). Όμως τα προβλήματα δεν σταματούν εδώ. Με αυτήν την μεταφορά (δηλαδή ψάρι → κοινωνία, κεφάλι → καθεστηκυία τάξη) εξυπηρετείται -πλήρως- το (δυσώδες) "κεφάλι", διότι εμπεδώνεται στα μέλη της κοινωνίας ("το σώμα του ψαριού" μεταφορικά) η λανθασμένη εντύπωση ότι, αφενός μεν δεν μπορούν ν' αλλάξουν κεφάλι, αφετέρου δε, οποιαδήποτε προσπάθεια "καθαρισμού" του "κεφαλιού" είναι μάταιη· εφόσον κανένα "ψάρι" δεν μπορεί να πραγματοποιήσει αμφότερα τα παραπάνω. Το αποτέλεσμα είναι η απάθεια των πολιτών και η άβουλη παρακολούθηση των κοινωνικών δρωμένων. Φαινόμενα, καθόλου ασυνήθιστα τα (πολλά) τελευταία χρόνια.
Αλέξανδρος Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 Το καλό με την κατάργηση των ελαχίστων αμοιβών είναι πως η απόδειξη που θα κόβω για την κάθε δουλειά θα έχει το ποσό των 0,50ευρώ και ας πληρωθεί από αυτό το αντίστοιχο ποσοστό του το κράτος(ΦΠΑ, ΦΕΜ), το ΤΣΜΕΔΕ, η εθνική τράπεζα και όποιος άλλος θέλει. Μια χαρά δηλαδή!
JTB Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 Το καλό με την κατάργηση των ελαχίστων αμοιβών είναι πως η απόδειξη που θα κόβω για την κάθε δουλειά θα έχει το ποσό των 0,50ευρώ και ας πληρωθεί από αυτό το αντίστοιχο ποσοστό του το κράτος(ΦΠΑ, ΦΕΜ), το ΤΣΜΕΔΕ, η εθνική τράπεζα και όποιος άλλος θέλει. Μια χαρά δηλαδή! :lol: Να και ένας ειλικρινής!!!
TheoTDM900 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 Αλέξανδρος αυτό και αν αποτελεί μέσο πίεσης !!! Για να τους δούμε τώρα. Θα θεσπίσουν μήπως και τεκμήριο διαβίωσης για να μας φορολογούν για άλλη μια φορά ?
howard_roark Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 τι ρωτάς φίλε τεό? Δεν εμαθες τα νέα? ερχονται το σεπτεμβρη τα τεκμήρια new improved και χωρίς αναισθητικό. Είναι δεδομένο. Και κάθε φορα έχετε δει πώς το παρουσιάζουν ε? Οι ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ δηλώνουν λιγότερα εισοδήματα κατά μέσο όρο από τους φτωχούς, τίμιους, για-τη-φουκαριάρα-τη-μάνα-μου μισθωτούς και δημοσίους υπαλλήλους. φατε τους και ο λαος θα χειροκροτει.
mred-akias Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 Αν δηλώνουμε 0,5 στην απόδειξη τότε τα υπόλοιπα θα είναι αφορολόγητα. Συνεπώς ΤheoTDM900 και με την επιπλέον φορολογία θα μας έρχεται φθηνότερο (λογικά?). Κοίτα να δεις, φοροδιαφυγή για επιβίωση!
Lakis Bidis Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2009 ερχονται το σεπτεμβρη τα τεκμήρια new improved και χωρίς αναισθητικό. Είναι δεδομένο. Και όχι μόνο. Για όσους δεν είδαν ειδήσεις το Σ/Κ ή δεν άκουσαν ραδιόφωνο σήμερα: Τέλος στην αυτοτελή φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών, συμπεριλαμβανομένων και των μηχανικών, δηλαδή τέλος οι Σ.Κ.Κ. (συντελεστές καθαρού κέρδους). Έσοδα-έξοδα, ή στην χειρότερη φορολόγηση 100% σε σκέτα ακαθάριστα έσοδα, θα δούμε στη συνέχεια τι από τα 2. Στα φανάρια μας βλέπω, για καθαρισμό μπαρμπρίζ με φωτοαντίγραφα των επαγγελματικών μας (σας, τους, των) τίτλων.
Recommended Posts