Skeptikos Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 14 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 14 , 2010 Στο δικό μας τον κλάδο που συζητάω και από κοντά με άλλους συναδέρφους παρατηρείς μια πρωτόγνωρη απάθεια. Δηλαδή μπορούμε επάξια να κερδίσουμε τον τίτλο του μ**** με το Μ κεφαλαίο;
jimis9497 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2010 Παραθέτω το παρακάτω κείμενο από την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ για να δούμε πόσο κοιμόμαστε σαν κλάδος. Με τις κινητοποιήσεις τους οι δικηγόροι κατάφεραν έστω να ακουστούν και ενδεχομένως να κερδίσουν και κάτι. Προβληματισμός για τους δικηγόρους Κλειστά επαγγέλματα Aρχίζει η διαβούλευση μέσα στον Ιούλιο- Ετοιμο το νομοσχέδιο τον Σεπτέμβριο Τρίτη 22 Ιουνίου 2010 [ 10:27 ] Μέσα στον Ιούλιο θα ξεκινήσει η διαβούλευση για την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων. Η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή έχει καταλήξει στις τελικές παρεμβάσεις και σύντομα θα παρουσιάσει τις προτάσεις της στους αρμόδιου επαγγελματικούς φορείς, ώστε το τελικό νομοσχέδιο να ψηφισθεί στα μέσα Σεπτεμβρίου από τη Βουλή. Τη διαδικασία συντονίζει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλος, ο οποίος αναμένεται να φέρει άμεσα το θέμα στο Υπουργικό Συμβούλιο. Στο πλαίσιο της διαβούλευσης θα υπάρξει εκ νέου διαπραγμάτευση του υπουργείου Υποδομών με τους ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίας χρήσης. Ωστόσο, το πλέον κρίσιμο ζήτημα, το οποίος προκαλεί ενδοκυβερνητικές έριδες, είναι αυτό των δικηγορικών αμοιβών. Οι δικηγορικές αμοιβές και η προτεινόμενη από το υπουργείο Οικονομικών κατάργηση των κατώτατων ορίων τους, έχει ήδη από τα μέσα Μαΐου οδηγήσει σε αντιπαράθεση τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών και Δικαιοσύνης. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Δικαιοσύνης κ. Χάρης Καστανίδης τάσσεται στο πλευρό των δικηγόρων που θεωρούν ότι η κατάργηση των κατώτατων ορίων στις αμοιβές τους για παραστάσεις στα δικαστήρια δεν θα συμβάλει στην απελευθέρωση της αγοράς υπηρεσιών, αλλά αντίθετα θα εκτοξεύσει στα ύψη τη φοροδιαφυγή. Το υπουργείο Οικονομικών, που έχει καταλήξει στις τελικές ρυθμίσεις, θεωρεί ότι οι δικηγορικές αμοιβές πρέπει να διαμορφώνονται ελεύθερα κι όχι να είναι προκαθορισμένες. Παράλληλα, το υπουργείο Οικονομικών λαμβάνει πρωτοβουλίες για την επίσπευση της εφαρμογής του Ν. 3844/2010 για την απελευθέρωση της αγοράς υπηρεσιών. Η απελευθέρωση της αγοράς υπηρεσιών επηρεάζει τα επαγγέλματα των δικηγόρων, ιατρών, αρχιτεκτόνων, λογιστών, μηχανικών, ναυπηγών, οικονομολόγων, φαρμακοποιών, χημικών. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη οι υπηρεσίες του υπουργείου έχουν κωδικοποιήσει την κλαδική νομοθεσία έτσι ώστε να προχωρήσει άμεσα η έκδοση των απαραίτητων Υπουργικών Αποφάσεων για την απελευθέρωση των υπηρεσιών. Με τις θεσμικές αλλαγές καταργούνται ή τροποποιούνται διατάξεις που παρεμποδίζουν την ελευθερία εγκαταστάσεως και την ελεύθερη κυκλοφορία των υπηρεσιών. Με τις Υπουργικές Αποφάσεις θα επιβάλλεται διοικητική απλοποίηση στον τομέα των υπηρεσιών και θα διευκολύνεται η εγκατάσταση και λειτουργία Κέντρων Ενιαίας Εξυπηρετήσεως για τους παρόχους και τους αποδέκτες υπηρεσιών. Η λειτουργία των μοναδικών σημείων επαφής, στα οποία θα εξυπηρετούνται οι επιτηδευματίες άλλων χωρών που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα, αναμένεται τον Σεπτέμβριο. Πηγή: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artid=339122&dt=22/06/2010
Skeptikos Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2010 Τσάμπα το πρόγραμμα αμοιβών που αγόρασα.. Πάει ξέπεσε το επάγγελμα μας. Βλέπω τους μηχανικούς να μετατρεπόμαστε σε σύγχρονους σκλάβους. Οι μεγαλοεταιρείες θα τρίβουν τα χέρια τους για τα φτηνά επιστημονικά χέρια που θα προσλαμβάνουν. Όλες οι μελέτες θα συγκεντρώνονται σε μεγαλογραφεία, γιατί τα μικρά δε θα μπορούν να ακολουθήσουν το μοντέλο πρόσληψης νέων μηχανικών, ξεζουμίσματος τους με μισθούς πείνας κι όταν κουραστούν ή σηκώσουν κεφάλι, αναμένουν άλλοι στην ουρά. Αχ γι 'αυτό το σεβασμό μιλάμε;
JTB Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2010 Το επάγγελμα του μηχανικού δεν ξέπεσε, η ατομική επιχείρηση που ζούσε τόσα χρόνια στη χώρα μας, αυτό κινδυνεύει... και βέβαια η τσέπη μας... Μη μπερδεύουμε τα πράγματα... Το μυστικό είναι στην απλή ιδιωτική πρωτοβουλία... Αν υπάρχουν δουλειές τότε θα μείνουν πολλά γραφεία, το πολύ να γίνουν μικροεταιρίες... Δεν ζούν στην ελληνική πραγματικότητα μεγάλες κατασκευαστικές χωρίς συνεργασία με το δημόσιο.... Ασε που ο Ελληνας θέλει προσωπικές σχέσεις... Νομίζω ότι τα βλέπουμε λίγο λάθος τα πράγματα... Εδώ ολόκληρη προκατασκευή που σαφώς συμφέρει σε χρήμα και χρόνο και πάλι δεν έπιασε όσο θα μπορούσε, να μη πω καθόλου...
Skeptikos Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2010 Το επαγγελμα του μηχανικού το συνδέω με την προσωπικότητα του. Είναι οι προσωπικότητες που δίνουν υπόσταση στο επάγγελμα και το κάνουν λειτούργημα. Όταν αυτή υποβαθμίζεται, τότε το μέλλον αρχίζει να γίνεται προδιαγεγραμμένο..
myri Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2010 Το επάγγελμα του μηχανικού δεν ξέπεσε, η ατομική επιχείρηση που ζούσε τόσα χρόνια στη χώρα μας, αυτό κινδυνεύει... και βέβαια η τσέπη μας... Μη μπερδεύουμε τα πράγματα... το πρόβλημα δεν είναι η ατομική επιχείρηση που θα εξαφανιστεί.... .....το πρόβλημα είναι πως θα εξαφανιστεί η προσωπική βούληση (δηλ ο υπάλληλος μηχανικός θα εξαναγκάζεται από τον εργοδότη του) και το μόνο που θα μείνει είναι η προσωπική ευθύνη (η ευθύνη του μηχανικύ σε ατομικό επίπεδο) !!!!
John-Alex Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2010 Είμαι μόλις έξι μήνες στο ελέυθερο επάγγελμα και συμφωνώ απόλυτα με το συνάδερφο cna οσο αναφορά τις εκπτώσεις. Μάλιστα στην πρώτη μου δουλειά το ανέφερα και στον ίδιο τον πελάτη ότι ειμαι αντίθετος με αυτή τη λογική καθώς ότι δίνεις πέρνεις. Βέβαια του έκανα αναγκαστικά έκπτωση επειδή έτσι έχει επικρατήσει αλλά εκ των υστέρων μου είπε ότι του είχα δώσει ακριβώς την ίδια προσφορά με ενα άλλο γραφείο της πόλης μου. Είμαι απο επαρχία και είχε να ανοίξει γραφείο πάνω απο 15 χρόνια. Θέλω να καταλήξω στο εξής συμπέρασμα, ότι δεν χρειάζεται να κάνεις την τρελή προσφορά, τον πελάτη πρέπει να τον κερδίσεις διαφορετικά και όχι για 500 και 1000 ευρώ λιγότερα. Μάλιστα πρότεινα στο γραφείο που δούλευα πριν ανοίξω πως αν εν τέλει ανοίξει το επάγγελμα να μαζευτούμε οι 7 μηχανικοί που είμαστε εδώ και να ορίσουμε μια τιμή απο κοινού, έτσι ώστε να μην χτυπάει ο ένας τον άλλο. Περιμένω ακόμη την απάντησή τους γιατί στην τελική εγώ θα ήμουνα αυτός που θα είχα τη δυνατότητα να χτυπάω τις τιμές για ευνόητους λόγους.
JTB Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2010 @John-Alex : Καταλαβαίνω το συλλογισμό σου αλλά το να δημιουργείς μια κλίκα μηχανικών δεν είναι λύση... Δηλαδή κάνετε όλοι την ίδια δουλειά, με τον ίδιο τρόπο, παραδίδετε το ίδιο αποτέλεσμα (ποιοτικά) και θέλετε να αμοίβεστε το ίδιο; Μεγάλη σύμπτωση... Ο συλλογισμός σου καταργεί την ελεύθερη αγορά ειδικά σε ένα επάγγελμα που ο κάθε ένας από εμάς έχει κάτι διαφορετικό να δώσει... Αυτές οι "συμφωνίες κυρίων" δεν είναι τίποτε άλλο από ομαδική εκμετάλλευση των πελατών. Αν το κάνουν αυτό τα βενζινάδικα ή τα μπακάλικα της περιοχής σου να είσαι σίγουρος ότι θα τα πληρώνεις όλα πιο ακριβά... Δυστυχώς αυτά έχουν οι μικρές αγορές και δεν πρέπει να βάλεις τους πελάτες σου σε αυτό το παιχνίδι... Στο κάτω κάτω, αν κάποιος βρει ένα μηχανικό από διπλανή πόλη θα μπορεί άνετα να τον χρησιμοποιήσει και αυτός θα είναι έξω από τη λογική σας - δηλαδή θα κάνει έκπτωση... Σημασία έχει να υπάρχει δουλειά και αυτό θα γίνει - δυστυχώς - με συνολική ανάκαμψη της οικονομίας. Είμαστε ένα κομμάτι από τη σημαντικότερη δραστηριότητα στη χώρα και αυτή η περίοδος είναι ιδιαίτερα άσχημη αλλά τέτοιες "τακτικές" δεν θα βοηθήσουν πιστεύω... Επιμένω ότι είμαστε λίγο πιο απαισιόδοξοι από όσο πρέπει και ανησυχούμε για κάτι που μόνο στη χώρα μας υπήρχε... Το τεχνικό γραφείο one man show... Αυτό κινδυνεύει... και εγώ που το λέω τρέμω στην ιδέα γιατί αυτό είμαι κι εγώ και μάλιστα εκ πεποιθήσεως συγκεντρωτικός.... το πρόβλημα δεν είναι η ατομική επιχείρηση που θα εξαφανιστεί.........το πρόβλημα είναι πως θα εξαφανιστεί η προσωπική βούληση (δηλ ο υπάλληλος μηχανικός θα εξαναγκάζεται από τον εργοδότη του) και το μόνο που θα μείνει είναι η προσωπική ευθύνη (η ευθύνη του μηχανικύ σε ατομικό επίπεδο) !!!! Πιθανολογώ ότι η κατάσταση θα είναι ίδια με σήμερα... αυτό που περιγράφεις το ζουν πολλοί μηχανικοί στις εταιρίες ή σε δουλειές με μπλοκάκι... Το ίδιο ζεί (με μικροδιαφορές) ο ελ. επαγγελματίας που συνεργάζεται με κατασκευαστές σε "φασόν" άδειες και χαλαρές επιβλέψεις. Ο μεγάλος φόβος είναι πάντα το μεγαλύτερο ψάρι, μη φάει το μικρό... Αν δηλαδή η J&P αποφασίσει να ασχοληθεί με real estate και μαζί της άλλες 20 εταιρίες που δεν βρίσκουν δουλειές με το δημόσιο, τότε και οι τιμές των συνεργείων θα πέσουν και θα είναι σαφώς ανταγωνιστικές...λόγω ονόματος, λόγω πόρων, λόγω ταχύτητας, λόγω του ότι θα φτιάχνουν συγκροτήματα και δεν θα έχεις το σπίτι σου ολοκαίνουργιο απέναντι από ένα καραγιαπί... Συνολική ποιότητα, αυτό ακριβώς που λείπει από τις πόλεις μας. Αυτό θα πουλά σαν τρελλό.... στη σωστή τιμή βέβαια... Επαναλαμβάνω όμως ότι οι προσωπικές σχέσεις δεκαετιών μεταξύ ιδιώτη και του μηχανικού του δεν "σπάνε" τόσο εύκολα...
erling Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 20 , 2010 Και θέλουν να κάνουν και το ΜΗΚΙΕ (ή ΜΗΣΙΕ) με το οποίο, έτσι όπως το προωθούν, θα σβήσουν οι μικροί και οι νέοι συνάδελφοι.....
John-Alex Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 21 , 2010 Το να διασφαλύσεις την εργασία σου ενάντια του κάθε νομοσχεδίου που σου επιβάλλει η εκάστοτε κυβέρνηση δεν νομίζω να καταπατά την ελεύθερη αγορά. Άλλωστε αυτή τη στιγμή με τη μέθοδο των ελαχίστων αμοιβών κάτι τέτοιο ισχύει. Μάλιστα δεν αναφέρομαι σε μία ομάδα μηχανικών αλλά στο σύνολο των μηχανικών της πόλης μου. Δηλαδή η δουλειά που κάνουμε κατά την έκδοση μιας οικοδομικής αδείας δεν κοστολογείται με ένα συγκεκριμένο ποσό; Αυτό ακριβώς λέω πως θα πρέπει να ορίσουμε εμείς οι ίδιοι μία ελάχιστη αμοιβή και από εκεί και πέρα ο καθένας μας ας ζητάει ότι θέλει αλλά όχι λιγότερο από το συγκεκριμένο όριο. Προτιμάς δηλαδή να βγάζεις άδεια για 1000€ ή και λιγότερα; Κάτι τέτοιο θα ρίξει σίγουρα την ποιότητα γιατί ούτε ένας μηχανικός δεν θα πατάει στην οικοδομή για επίβλεψη καθώς τα έξοδα για μετακίνηση και μόνο θα είναι περισσότερα.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα