Γιάννης Βλάχος Σ. Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28 (edited) Καλησπέρα σας Είναι σωστή και ασφαλής η χρήση αντί ενός καλωδίου 3Χ2,5 για γραμμή κλιματιστικού Multi να χρησιμοποιήσω 2 υπάρχουσες γραμμές (που δεν ξερω με σιγουριά αν δίνουν και αλλού ρευμα) 3Χ1,5mm² και να τις ενώσω πριν το μηχάνημα και στην αρχή στην ιδια ασφάλεια στον πινακα? Δεν εχω σκοπό να το κάνω και για την ακρίβεια θα ξηλώσω αυτή τη συνδεση σε κατοικίες και θα περάσει ο ηλεκτρολόγος μου κανονικά το καλωδιο που απαιτείται αλλα ήθελα να ρωτήσω καθότι είμαι πολιτικός μηχανικός και δεν έχω το υπόβαθρό, αν μπορώ να βρω καπου καποιον κανονισμό να το απαγορευει για να το εξηγήσω λιγο πιο καλά στους πελάτες μου που πληρώσανε και μαλλον θα ξαναπληρώσουν. Ευχαριστώ Edited Μάρτιος 28 by Γιάννης Βλάχος Σ.
Τρελός Επιστήμων Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 29 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 29 Θα σου απαντήσω με βάση τη λογική μου γιατί δεν έχω διαβάσει πουθενά κάποιον κανονισμό περί τούτου. Κοίτα, η θεωρία λέει ότι 2 x 1,5 = 3 (mm)^2 > 2,5 (mm)^2. Άρα η θεωρία λέει ότι είναι μια χαρά λύση, αρκεί βέβαια τα 2 1,5άρια καλώδια να ενώνονται τέλεια σε ένα καλώδιο στις άκρες τους ώστε να μην έχεις διαφορετική αντίσταση 0⁰⁰⁰ στο ένα 1,5άρι από ότι στο άλλο. Επειδή αυτή η τέλεια ένωση/σύνδεση με τους ακροδέκτες είναι ρίσκο στις πραγματικές εγκαταστάσεις, προτιμάται να μη γίνεται. Άσε που στη δικιά σου περίπτωση δεν ξέρεις και που αλλού δίνουν οι γραμμές. Αυτά λέει η λογική. Οι κανονισμοί μπορεί να λένε άλλα
nvel Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 29 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 29 (edited) ο παραλληλισμός των καλωδίων επιτρέπεται από τον κανονισμό και εφαρμόζεται στην πράξη σε μεγάλες διατομές αλλά το παραλληλίσεις δυο 1.5mm2 είναι δείγμα κακής πρακτικής Edited Μάρτιος 29 by nvel 1