dratsiox Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 07:15 πμ Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 07:15 πμ Ξεκινάω ένα νέο νήμα για να συζητήσουμε τη σχέση μελέτης -κατασκευής και τα προβλήματα που δημιουργουνται από τις ελλιπείς μελέτες ή τη μη σωστή εφαρμογή κατά την κατασκευή.
ilias Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 02:33 μμ Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 02:33 μμ Νομίζω ότι τα περισσότερα προβλήματα δημιουργούνται όταν οι μελετητές δεν έχουν καλή σχέση με το εργοτάξιο (για να το πω ευγενικά) και προτείνουν λύσεις δύσκολα εφαρμόσιμες. Βέβαια όλα γίνονται αλλά......... Από την άλλη όταν δεν γίνεται σωστός έλεγχος και σωστή επίβλεψη ο κατασκευαστής μπορεί να κάνει και πάρτι! Λείπει ο γάτος και χορεύουν τα ποντίκια!
Pappos Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 02:48 μμ Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 02:48 μμ Ο μελετητής που βγάζει μελέτη με οπλισμό σε πλάκα Φ10/17.0 ή Φ8/16 πολύ απλά δεν ξέρει από κατασκευή. Ειδικά στην πλάκα πάντα υπολογίζουμε άρτιο αριθμό γιατί για παράδειγμα το /12.5 θα τραβήξει ο μάστορας με κιμωλία ανά 25cm και εκεί θα περνά τα ίσια και τα σπασίματα. Υπάρχουν πολλά ακόμα, αλλά εγώ τους καταλαβαίνω αυτούς τους μελετητές μόνο από το σχέδιο. Και φυσικά δεν είναι καλοί μηχανικοί γιατί αυτά που κάνουν δεν εφαρμόζονται στην πράξη. Άλλο παράδειγμα, σε υποστύλωμα 25 έρχονται από δοκό 4Φ16 και από το υποστύλωμα Φ20 (άσε τους συνδετήρες...) Άσε που δεν μπορούν να περάσουν τα σίδερα...μετά πως θα σκυροδετήσουν...φωλιές για χελιδονάκια κάνουνε... Υπάρχουν πολλά ακόμα που τώρα δεν λέω γιατί αρχίζει ήδη η πίεση μου και ανεβαίνει... Αλλά όπως έχω πει...ας έχεις και Dr. Dr. Dr... και άλλα ειδικά special effect...στον ξυλότυπο θα φανεί ότι δεν ξέρεις..δεν νιώθεις πως να το κάνουμε τώρα... Πολλοί λύνουν ολοκληρώματα, διαφορικές και άλλα τέτοια καλούδια...αλλά δεν σημαίνει ότι μπορείς να βγάλεις και σωστό ξυλότυπο...βγάλε τα papers και παίξε με το MatLab να χαίρεσαι, αλλά μην βγάζεις ξυλοτύπους....θα πέσει τόσο γέλιο από τα μαστόρια που δεν θα σε παίρνουν στα σοβαρά... Οι καλοί μηχανικοί το έχω πει χίλιες φορές...καλή θεωρητική κατάρτιση και παράλληλα καλή εφαρμογή στην κατασκευή. Και το τελευταίο δεν μαθαίνεται στους Η/Υ και στα προγραμματάκια C++ και MatLab...
mkalliou Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 03:01 μμ Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 03:01 μμ Το προβλημα προφανώς δε βρίσκεται μόνο στα οικοδομικά έργα - φέρων οργανισμός, αλλά και στα αρχιτεκτονικά, μηχανολογικά κλπ κλπ. Πιστεύω ότι είναι εν μέρει πρόβλημα των σχολών εν μέρει, οι οποίες ναι μεν προσφέρουν γνώσεις (είτε θεωρητικές, είτε πρακτικές, είτε και τα δύο σε οποιαδήποτε αναλογία), όχι όμως συγκεντρωμένες ώστε ό,τι μάθει ο φοιτητής από τη σχολή να μπορεί να τα συνδυάσει στην πράξη. Βέβαια κάποια από αυτά μπορεί να είναι πράγματα που μαθαίνονται, αν κάποιος βγει σε εργοτάξιο για ένα διάστημα, να δει πως δουλεύουν... Επίσης στην εποχή του υπολογιστή, επικεντρώνονται όλοι στα καθαρά υπολογιστικά και όχι στον ξυλότυπο, αγνοώντας έτσι τα θέματα της κατασκευής. Εν μέρει είναι και θέμα του συστήματος, που επιτρέπει με μηδενική εμπειρία και μόνος του κάποιος να δουλέψει και να φτιάξει έργα ανεξαρτήτως κλίμακας και σημασίας (τουλάχιστον για τα ιδιωτικά).
dratsiox Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 03:08 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 03:08 μμ Νομίζω πως ένα άλλο πρόβλημα των μελετητών είναι πως δε σκέφτονται πως θα κατασκευαστεί αυτό που έχουν υπολογίσει στην πράξη.Δηλαδή, με ποια σειρά θα πρέπει να γίνουν κάποιες εργασίες.Και μόνο αυτό μπορεί να γλιτώσει τον κατασκευαστή-επιβλέποντα από πολλά προβλήματα. Από την άλλη, όμως, κάποιοι στο εργοτάξιο θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους όσο το δυνατόν γρηγορότερα και δε μπαίνουν στη διαδικασία να σκεφτούν γιατί το σχεδίασε έτσι ο συνάδελφος μελετητής. Σημειώνω πως έχω ασχοληθεί αποκλειστικά με τη μελέτη.
mkalliou Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 03:24 μμ Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 03:24 μμ Γι τον παραπάνω λόγω είναι καλό να αφιερώνουμε λίγο χρόνο παραπάνω στην παρουσίαση βημάτων κατασκευής (μέσω σκίτσων ή έστω περιγραφικά) κάποιων ζόρικων σημείων ώστε να διευκολύνεται ο επιβλέπων και ο κατασκευαστής, γιατί όπως σωστά είπε ο dratsiox είναι πιθανόν να μην καταλάβουν τι είχε στο μυαλό του ο μελετητής...
rigid_joint Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 03:28 μμ Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 03:28 μμ θέλω να συμμετάσχω στη συζήτηση αλλά ειναι η πρώτη φορά που μέσω γραπτόυ λόγου δεν μπορώ να εκφραστω για να πω αυτά που θέλω να πω. απλά θα σας παρακολουθήσω
mkalliou Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 03:37 μμ Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 03:37 μμ πες τα σε ελεύθερη γλώσσα!
rigid_joint Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 03:53 μμ Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 03:53 μμ εν συντομία: 1. ότι πληρώσεις παίρνεις 2. ότι πληρώνουν δίνεις 3. πάει κάποιος για παπούτσια, ψάχνει σε 5 μαγαζιά, θέλει παθολόγο ρωτάει 4-5 ποιος ειναι καλός, θέλει μηχανικό πάει στο γνωστό του 4. υπάρχει και μελετη εφαρμογής για τις φάσεις και ότι θετε, μεχρι και λεπτομέρειες ξυλοτύπου κλπ αλλά όλοι κάνουν τον μ@... 5. ο ιδιοκτητητης κάνει τον εργολάβο χιλιάδες άλλα πράγματα κατ'εικονα και ομοιωση των πρακτικων που εφαρμόζονται παντού στη χωρα που ζούμε π.χ. ότι δηλώσεις εισαι κλπ
ΣτέφανοςΒ Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 04:16 μμ Δημοσιεύτηκε July 19, 2009 at 04:16 μμ γενικά συμφωνώ με τον rigid, αυτό που θέλω να πω εγώ, και ας παρεξηγηθώ,είναι το ότι και η <<κουτσή μαρία>> πήρε ένα κονσερβέ στατικό πρόγραμμα και το ξέσκισε!! - όμως το μεγάλο κρίμα το έχουν οι κατασκευαστές ,μηχανικοί και μή, που και για 100ε διαφορά ..διαλέγουν στατικό μελετητή.Φυσικά υπάρχουν και οι σωστοί μελετητές και κατασκευαστές, αλλά δεν μιλάμε τώρα γι'αυτούς.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα