Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

To θέμα αυτό έχει πολλές παραμέτρους και αφορά πολλές ειδικότητες μηχανικών.

 

Ως προς εμάς τους Πολιτικούς Μηχανικούς θα έλεγα τα εξής σταχυολογώντας μερικές από τις αιτίες των προβλημάτων.

 

Α. Ως προς τη μελέτη (θεωρώντας ότι ο μελετητής είναι επαρκώς καταρτισμένος).

 

Επειδή δεν αντιλαμβάνομαι πλήρως το "ελλειπής μελέτη " θα σταθώ στο προβληματική (?) μελέτη.

 

 

1. Ελλειψη κατασκευαστικής εμπειρίας από τον μελετητή. Συνήθως εδώ την πατάνε οι νέοι στο επάγγελμα.

 

2. Η υποχρέωση του μηχανικού να εκπονήσει μια μελέτη επί δεδομένου σχεδίου κτιρίου και ημι-δεδομένου φέροντα οργανισμού. Αφού μαλλιάσει η γλώσσα σου να λες ότι αυτό δεν σωστό ασχέτως αν δεν απαγορέυεται ρητά ή ότι αυτό παιδιά δεν πρόκειται να κατασκευαστεί σωστά(για λόγους που αναλύονται παρακάτω) και αφού στο τέλος σου πρήξουν τα συκώτια λες (άμα δεν έχεις την επίβλεψη) πάρτε το όπως θέλετε και κόψτε το λαιμό σας.

 

3. Οι φασόν μελέτες οι οποίες κακοπληρώνονται.

 

4. Η εκπόνηση μελέτης υπό μεγάλη πίεση χρόνου (να πάρουμε την άδεια έως τότε) η οποία ενίοτε οδηγεί σε αυτό που λέγανε οι πιο παλιοί , κάντο τώρα έτσι και θα δούμε στην κατασκευή τι θα κάνουμε.

 

5. Το ανθρώπινο λάθος..

 

 

Β. Ως προς την κατασκευή

 

1. Για μένα το Νο 1πρόβλημα είναι τα συνεργεία.

Πχ στο σκυρόδεμα

Ειναι εξαιρετικά δύσκολο να πετύχεις κάμψεις οπλισμού με την απαιτούμενη διάμετρο τυμπάνου , μπουκάλες κτλ.

Σύνηθες φαινόμενο και τα ανεπαρκή μήκη αγκυρώσεων ιδίως σε γωνιακούς κόμβους.

 

Από την άλλη ειναι δύσκολο να τους πείσεις να κάνουν κάτι διαφορετικό από αυτό που έχουν μάθει να κάνουν. Το "δεν γίνεται " είναι από τις πιο πολυακουσμένες φράσεις στην οικοδομή . Ακολουθεί το "δεν έχει ανάγκη".

 

Αιτίες θεωρώ ότι είναι

 

α. Η άγνοια.

β. Η βαρεμάρα

γ. Η έλλειψη συνυπευθυνότητας.

δ. Τα μεροκάματα και οι σκοτωμένες τιμές που έχουν δώσει στην προσφορά. Αυτό σε συνδυασμό με το ότι πολλοί καλουπατζήδες πλέον δεν δουλεύουν πάνω στο γιαπί οι ίδιοι αλλά βολτάρουν από το ένα στο άλλο.( Αμα επί 6μήνες πχ. πληρώνεις έναν μάστορα στη θέση σου πως να μην μπεις μέσα μετά ?)

ε. Η φούρια να προχωρήσει η δουλειά.

 

2. Το λάθος που κάνουνε πολλοί επιβλέποντες να μην κάνουν ένα ραντεβού με τον σιδερά για να χτενίσουν τα σχέδια μαζί και να εντοπίσουν σημεία δύσκολα ή προβληματικά στην κατασκευή. Θεωρώ πολύ σημαντική μια τέτοια συζήτηση καθώς αφ'ενός ο άλλος καταλαβαίνει με ποιόν έχει να κάνει αφ'ετέρου ξεκαθαρίζονται εξ' αρχής πολλά κατασκευαστικά ζητήματα μειώνοντας σημαντικά την πιθανότητα λαθών.

 

3. Η απροθυμία του κύριου του έργου να επωμιστεί κάποιες κατασκευαστικές δαπάνες. (παλιά μέχρι και με τους αποστατήρες οπλισμού γκρίνιαζαν).

 

4. Ενα σοβαρό πρόβλημα είναι η εκ των υστέρων δημιουργία κοντών υποστυλωμάτων λόγω τοποθέτησης κουφώματος σε άλλη θέση απο την προβλεπόμενη ή λόγω μη άφεσης του απαιτούμενου αρμού.

 

5. Η μη επίβλεψη από ορισμένους.

 

6. Η επίβλεψη από ανθρώπους που έχουν μεν το δικαίωμα προς τούτο αλλά στερούνται των απαιτουμένων (πλέον) γνώσεων. Κυρίως πιο προχωρημένης ηλικίας συνάδελφοι.(Οπως πχ γηραιός αρχιτέκτονας με στατικές ανησυχίες ο οποίος έπιασε και σχεδόν διπλασίασε τον οπλισμό των δοκών για σιγουριά ).

 

7. Τροποποίησεις της διαρρύθμισης μετά την κατασκευή του φέροντα οργανισμού. Η τροποποίηση μπορεί να είναι από εμφάνιση τοίχων καταμεσίς πλακών μέχρι καθαίρεση σκάλας και δοκού στήριξης της και κατασκευή νέων.

 

8. Προβληματική μελέτη.

 

 

Πάντως με αυτά που ' χουν δει τα μάτια μου τόσα χρόνια αναρωτιέμαι πως κοιμούνται ήσυχοι κάποιοι (παλιοί κυρίως) που δεν πατάνε στις επιβλέψεις.

 

 

ΥΓ Θα μπορούσα να σας πω πολλές ιστορίες από την επίβλεψη , ξεχωρίζω μια που μου φάνηκε και αστεία

 

Πριν από χρόνια , διαπιστώνω ότι μια κρυφοκολώνα τοιχώματος δεν αποτελείται από ενιαίο συνδετήρα αλλά από δύο ρετάλια σχήματος U αντικρυστά. Χτυπάω επιτόπου τηλ . καταφθάνει ο εργολάβος με έναν εργάτη. Τα βλέπει μου λέει δίκιο έχεις και αρχίζει ένα σιχτίρισμα , τους άσχετους , τους βλάκες , δεν ντρέπονται κτλ. Λέω κι εγώ από μέσα μου , μπράβο του σωστός ο εργολάβος. Πριν τελειώσω τη σκέψη μου γυρνάει ο μέγιστος και λέει του εργάτη "πιασ' την κουλούρα με το σύρμα" και αρχίζει να τυλίγει μια - μια τις ματίσεις των U με το σύρμα , καμαρώνοντας και μονολογώντας "έτσι γίνονται οι σωστές δουλειές".... Μετά ήρθε το στοπ και ξήλωμα (κατά το σοκ και δέος).....

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Mάλιστα...αν δεν με συγχίσετε δεν μπορείτε...είναι ανάγκη να τα έγραφε αυτά ο avgoust ???

Δημοσιεύτηκε

Χα χα χα!!!! Pappos προσπαθείς ώρα να πας για μπυρόνια, αλλά βλέπω ότι κολλάς! Γιατί κάθεσαι και συγχίζεσαι; Και αύριο μέρα είναι...

Δημοσιεύτηκε

συνάδελφοι

χωρίς να γενικεύουμε γιατί υπάρχουν και εξαιρέσεις το πρόβλημα είναι υπαρκτό και καθημερινό

μιά κοινή πρακτική πριν την κατασκευή είναι η εκπόνηση-σύνταξη μελέτης εφαρμογής και ο έλεγχος κατασκευασιμότητας

ο νόμος προβλέπει την συμμετοχή του μελετητή κατα την κατασκευή και επιβάλλει την έγκαιρη γραπτή ενημέρωσή του απο την Υπηρεσία διαδικασία όμως που συχνά παραλείπεται

κατα την γνώμη μου απαιτείται ριζική αναδιάρθρωση του πλαισίου που διέπει την μελέτη και την κατασκευή,με ξεκάθαρες διατάξεις και πιστή εφαρμογή

Δημοσιεύτηκε

εδω δεν γινεται μελετη εφαρμογης στα αρχιτεκτονικα συναδελφοι γιατι οι 30 χιλιαδες θεωρουνται υπερβολικες σε εργο 1,200,000 (αληθινο παραδειγμα δικο μου).

 

πρεπει να αλλαξουν χιλια πραγματα τα σημαντικοτερα εκ των οποιων για εμενα ειναι

 

η ενημερωση του κοινου για το εργο των μηχανικων

η κατασκευη ιδιωτικων εργων απο πιστοποιημενους φορεις (και οχι απο τον μπαρμπαμητσο τον φουρναρη)

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.