Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ακριβής υπολογισμός απαιτήσεων ΖΝΧ


Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους,

είμαι μηχανολόγος μηχανικός και πολλές φορές στη δουλειά μου απαιτείται η διαστασιολόγηση συστημάτων ΖΝΧ. Αυτό που με προβληματίζει αρκετά είναι η διαστασιολόγηση δεξαμενών ΖΝΧ. Θα ήθελα να σας ρωτήσω αν υπάρχει κάποια μέθοδος, κάποιο πρότυπο ή επίσημος οδηγός που να μπορώ να διαβάσω διότι θέλω να φτιάξω ένα υπολογιστικό εργαλείο που να μου διαστασιολογεί δεξαμενές ΖΝΧ (και εν συνεχεία ηλιακούς συλλέκτες και πηγές θέρμανσης)  σε έναν ικανοποιητικό βαθμό αξιοπιστίας.

Μέχρι τώρα ακολουθώ κάποιους βασικούς υπολογισμούς και εμπειρικούς κανόνες για να βγάλω αποτελέσματα αλλά θα ήθελα να βασίζομαι σε συγκεκριμένους και πιο "στέρεους" υπολογιστικούς κανόνες. Ο προβληματισμός μου έγκειται κυρίως σε περιπλοκότερες εφαρμογές όπως ξενοδοχεία με ταυτοχρονισμούς, ενοικαζόμενα πολλών δωματίων, spa κτλ και όχι τόσο σε απλές περιπτώσεις όπως για παράδειγμα ένα διαμέρισμα π.χ. 4 ατόμων.

Δεν ξέρω αν έχει απαντηθεί ξανά το θέμα (με μία αναζήτηση δεν μπόρεσα να βρω κάτι).

Γνωρίζω ότι το θέμα μπορεί να γίνει αρκετά περίπλοκο, θα ήθελα σας παρακαλω αν έχετε να μου προτείνετε κάτι για να διαβάσω και να στηρίξω τους υπολογισμούς μου σε περίπτωση που έχετε βρεθεί και εσείς στην ίδια θέση!

Ευχαριστώ!

Link to comment
Share on other sites

Χριστός Ανέστη, χρόνια πολλά. 

Ο υπολογισμός της αναγκαιότητας σε ΖΝΧ στα καινούρια κτίρια περνάει από τον ΚΕΝΑΚ (Τεύχος Β’ 4003/17.11.2017, σ. 48639, πίνακας 5.2).  Η γνώμη μου είναι ακόμη και σε υφιστάμενα να πας πάλι με τον ίδιο πίνακα.

Ο υπολογισμός των θερμαντήρων (είδη, συνδέσεις κλπ), του δικτύου, των μηχανισμών του και εκτίμηση των απωλειών πίεσης θα γίνει με την ΤΟΤΕΕ 2411_86 που είναι ακόμη σε ισχύ.

Edited by Konstantinos IB
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού