Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κατασκευή υπογείου σε υφιστάμενη ισόγεια αποθήκη


Recommended Posts

Χαιρετώ το φόρουμ! Με λένε Παναγιώτη, αν και δεν είμαι μηχανικός, παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον τα διάφορα θέματα που συζητούνται εδώ.

Μου έχει δημιουργηθεί η εξής απορία: Σε μια πολυκατοικία υπάρχει ένα ανεξάρτητο κτίσμα που αποτελείται από μια σειρά ισόγειων αποθηκών, με επιφάνεια περίπου 7 τ.μ. η καθεμία. Είναι εφικτό να δημιουργηθεί υπόγειο κάτω από μια τέτοια αποθήκη; Αναφέρομαι κυρίως στη δυνατότητα έκδοσης σχετικής άδειας, καθώς αντιλαμβάνομαι ότι το συνολικό κόστος κατασκευής πιθανότατα θα ήταν υψηλό σε σχέση με το όφελος (δηλαδή την αύξηση του αποθηκευτικού χώρου).

Link to comment
Share on other sites

Η έκδοση της άδειας είναι το λιγότερο. Αυτό που έχει σημασία είναι το εφικτό του τρόπου κατασκευής (τεχνικά και οικονομικά). Αν υπήρχε εκτεταμένος χώρος εργοταξίου, θα ήταν εφικτό τεχνικά. Αλλά, σε ακάλυπτο χώρο πολυκατοικίας, δεν...  Άσε που υποψιάζομαι ότι το "ανεξάρτητο κτίσμα" μπορεί να είναι αυθαίρετο.

Link to comment
Share on other sites

Οι αποθήκες είναι απολύτως νόμιμες, απ' όσο γνωρίζω. Υπάρχουν σχέδια, συμβόλαια, είναι δηλωμένες στο κτηματολόγιο και έχουν ξεχωριστά χιλιοστά στο οικόπεδο. Τη συγκεκριμένη την είχα μεταβιβάσει στο όνομά μου πριν από περίπου 20 χρόνια, και δεν υπήρξε κάποιο πρόβλημα, πέρα από την πληρωμή του ΤΑΠ που έγινε τότε. Βρίσκονται λίγα μέτρα από την άκρη του μπαλκονιού από τη μία πλευρά, ενώ από την άλλη συνορεύουν με τον κήπο άλλης πολυκατοικίας.

Link to comment
Share on other sites

Επιπλέον, αν ήταν εφικτό να φτιαχτεί υπόγειο στην αποθήκη, τότε υποθέτω ότι ο ωφέλιμος χώρος θα αυξανόταν από 7 τ.μ. σε 12 τ.μ., λαμβάνοντας υπόψη ότι η εσωτερική σκάλα, όπως στις μεζονέτες, θα καταλάμβανε περίπου 1 τ.μ. σε κάθε επίπεδο.

Δηλαδή, θα είχα αύξηση αποθηκευτικού χώρου κατά 5 τ.μ. Στην περιοχή, οι ελάχιστες αποθήκες που πωλούνται έχουν τιμή κάτω από 1.000 ευρώ/τ.μ., αλλά δεν είναι εύκολο να βρεθεί μία δίπλα στο σπίτι.