Engineer Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 25 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 25 Το πράσινο φως για δημιουργία ενός τουριστικού χωριού με βίλες και ξενοδοχεία στην Αστυπάλαια, που θα ξεπερνά σε έκταση τους δύο μεγαλύτερους οικισμούς του νησιού, έδωσε μέσα στο καλοκαίρι το Κεντρικό Πολεοδομικό Συμβούλιο (ΚΕΣΥΠΟΘΑ). Η τεράστια κλίμακα και η επίδρασή της σε ένα γενικά «διατηρημένο» νησί δεν είναι το μόνο πρόβλημα της συγκεκριμένης επένδυσης, καθώς με το ειδικό πολεοδομικό πλαίσιο που θα περιβληθεί το εγχείρημα, η δόμηση θα είναι τριπλάσια από την επιτρεπόμενη σήμερα, κατά παράβαση του προεδρικού διατάγματος προστασίας του νησιού. Το δημοτικό συμβούλιο του νησιού έχει εκφράσει την αντίρρησή του, η οποία αγνοήθηκε. Η επενδυτική πρόταση, την ύπαρξη της οποίας αποκάλυψε η «Κ» τον Μάρτιο («Μέγα πρότζεκτ 2.000 στρεμμάτων στην Αστυπάλαια», 12.3.24) αφορά περιοχή 1.977 στρεμμάτων στη θέση Βίγλα, κοντά στο λιμάνι Αγίου Ανδρέα (το δεύτερο λιμάνι του νησιού, νοητά πίσω από τον λόφο όπου βρίσκεται η Χώρα). Η επένδυση προωθείται μέσω Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ), ενός πλαισίου-ομπρέλας που τροποποιεί τους όρους δόμησης και τις χρήσεις γης (δηλαδή ό,τι ισχύει πολεοδομικά για τους υπόλοιπους) σε μια περιοχή. Το χρονικό Τον Οκτώβριο του 2023, η εταιρεία ZONIRO υπέβαλε αίτημα στο Κεντρικό Πολεοδομικό Συμβούλιο (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) για προέγκριση του ΕΠΣ, μια προαιρετική διαδικασία. Το αίτημα συμπίπτει με την περίοδο κατά την οποία έχει ξεκινήσει η εκπόνηση του πολεοδομικού σχεδίου της Αστυπάλαιας και, εφόσον η προέγκριση δοθεί, οι μελετητές θα είναι υποχρεωμένοι να λάβουν ως δεδομένη την επένδυση και να τροποποιήσουν αναλόγως τον σχεδιασμό του υπόλοιπου νησιού. Μετά τις δύο επικαιροποιήσεις, η πρόταση εξετάστηκε από το ΚΕΣΥΠΟΘΑ τον Ιούλιο. Ο Δήμος Αστυπάλαιας ζήτησε να παρέμβει στη συνεδρίαση του οργάνου, όπερ και επετράπη. «Με άφησαν να μπω στη συνεδρίαση, να καταθέσω τα επιχειρήματα του δήμου και να φύγω, αλλά δεν μου επέτρεψαν να παρακολουθήσω τη συζήτηση ή να έχω πρόσβαση στις μελέτες που κατέθεσε ο επενδυτής», λέει στην «Κ» ο δήμαρχος Αστυπάλαιας Νίκος Κομηνέας. Σύμφωνα με την εισήγηση της (αρμόδιας σε αυτές τις περιπτώσεις) Διεύθυνσης Πολεοδομικού Σχεδιασμού του υπουργείου Περιβάλλοντος: Η δόμηση θα είναι τριπλάσια από την επιτρεπόμενη – Προβληματίζει η τεράστια κλίμακα και η επίδρασή της σε ένα γενικά «διατηρημένο» νησί. • Η έκταση την οποία αφορά η επένδυση είναι 1.977 στρέμματα, φερόμενης ιδιοκτησίας της εταιρείας «Αγρελίδι Ακίνητα». Η έκταση δεν είναι ενιαία: αποτελείται από πέντε ακίνητα, η ακριβής έκταση των οποίων δεν αναφέρεται στην εισήγηση της υπηρεσίας (μόνο ότι αποτελείται από δύο ενότητες, 1.903 στρεμμάτων και 73 στρεμμάτων). Το δε ειδικό πολεοδομικό σχέδιο θα καλύπτει και ακόμη 95 στρέμματα που παρεμβάλλονται μεταξύ των δύο ενοτήτων (δηλαδή, οι δύο ενότητες της «Αγρελίδι Ακίνητα» δεν βρίσκονται σε επαφή) και ανήκουν σε άλλους ιδιοκτήτες, που δεν συμμετέχουν στο επενδυτικό σχέδιο, αλλά η γη τους θα αποκτήσει χρήσεις γης με βάση το ΕΠΣ, άγνωστο σε ποια κατεύθυνση (υπενθυμίζεται πως σε μεγάλη τουριστική επένδυση στην Ερμιονίδα, που υλοποιήθηκε μέσω ΕΣΧΑΣΕ, οι «εγκλωβισμένες» στην τουριστική επένδυση εκτάσεις άλλων ιδιοκτητών χαρακτηρίστηκαν από το πολεοδομικό σχέδιο αδόμητες). • Το επενδυτικό σχέδιο αφορά τη δημιουργία δύο τουριστικών χωριών (σύνθετα τουριστικά καταλύματα) με βίλες προς πώληση ή μίσθωση και δύο ξενοδοχεία. Προς το παρόν, στο σχέδιο δεν γίνεται συγκεκριμένη αναφορά, σύμφωνα με τον κ. Κομηνέα, ωστόσο αφορά την ανέγερση περίπου 250 βιλών. Η συνολική δόμηση υπολογίζεται σε 21.000 τ.μ. Τα προβλήματα Το προτεινόμενο σχέδιο αντιμετωπίζει πλήθος προβλημάτων, με κυριότερο ότι έρχεται σε αντίθεση με το προεδρικό διάταγμα του 2002 για την προστασία 25 μικρών νησιών του Αιγαίου (ΦΕΚ 402Δ). Σύμφωνα με το διάταγμα, η μέγιστη δόμηση ανά ακίνητο για τουριστικές χρήσεις ανέρχεται σε 1.500 τ.μ. – με άλλα λόγια, αν υποθέσουμε ότι και τα πέντε οικόπεδα ήταν οικοδομήσιμα και είχαν την απαιτούμενη αρτιότητα (το σχέδιο, όπως προαναφέρθηκε, δεν τα αναφέρει χωριστά), τότε η ανώτατη επιτρεπόμενη δόμηση θα ήταν συνολικά 7.500 τ.μ. και όχι 21.000 τ.μ. Ολα αυτά αν κάποιο από τα οικόπεδα δεν είναι «τυφλό», δηλαδή έχει πρόσωπο σε αναγνωρισμένη οδό (το οποίο συνεπάγεται την οικοδομησιμότητα). Η εισήγηση της υπηρεσίας του ΥΠΕΝ ξεπερνά το ζήτημα του προεδρικού διατάγματος, αναφέροντας ότι το διάταγμα «δεν αποτελεί πολεοδομικό σχεδιασμό πρώτου επιπέδου […] ενώ, αντίθετα, το ΕΠΣ αποτελεί σχεδιασμό πρώτου επιπέδου, υπόκειται σε στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση και βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια τα οποία δύναται να τροποποιεί». Εκτιμά πως ο προτεινόμενος σχεδιασμός «έχει αρκετά ήπια ένταση σε σχέση με το μέγεθος της ιδιοκτησίας, ως εκ τούτου δεν δημιουργεί ασυμβατότητες και συγκρούσεις». Η «Κ» ζήτησε τη θέση του προέδρου του ΚΕΣΥΠΟΘΑ, γενικού γραμματέα Αστικού Σχεδιασμού Ευθύμη Μπακογιάννη, όμως, δεν υπήρξε ανταπόκριση. Ούτε με κάποιον εκπρόσωπο της εταιρείας ZONIRO στάθηκε εφικτή η επικοινωνία. «Κατ’ αρχάς, η επένδυση αυτή είναι εντελώς ασύμβατη με τον χαρακτήρα του νησιού και το βιώσιμο μοντέλο τουριστικής του ανάπτυξης», εκτιμά ο δήμαρχος Αστυπάλαιας, Νίκος Κομηνέας. «Το είδος της δόμησης που προτείνεται, δηλαδή διάσπαρτες βίλες σε μεγάλα οικόπεδα, είναι άσχετο με τη μορφολογία των οικισμών μας. Επιπλέον, το μέγεθος της επένδυσης θα μας δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις υποδομές, όπως οι δρόμοι, η παροχή νερού, τα λύματα, ο φωτισμός, η καθαριότητα. Αν κάποιος θέλει να επενδύσει τουριστικά, οι οικισμοί του νησιού έχουν μεγάλο, ήδη εγκεκριμένο περιθώριο επέκτασης». Ερωτώμενος αν θα προσβάλει στο ΣτΕ τυχόν έγκριση της επένδυσης από το ΥΠΕΝ, ο κ. Κομηνέας απαντά αρνητικά. «Οχι σε αυτή τη φάση, αλλά κατά την εξέταση του πολεοδομικού σχεδίου για όλο το νησί, εφόσον το ενσωματώνει», αναφέρει. View full είδηση
Τρελός Επιστήμων Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 29 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 29 Ρε τι γίνεται στον κόσμο. Να λέει ο δήμος και ο κόσμος "όχι" και εν τέλει να τους κάνουν κουμάντο τα αρπακτικά...
Μιχάλης_Π Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 29 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 29 Γιγαντιαίο σφάλμα που θα πλήξει βαριά την τοπική οικονομία. Τα έσοδα που θα αρπάξουν τα όρνια θα μπορούσαν να πάνε στην υπάρχουσα και υγιή τουριστική υποδομή του νησιού. Αλλά μη δούμε νησί να πατάει στα πόδια του, αμέσως να του κόψουμε τα φτερά...
BAS Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 30 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 30 (edited) Καλό θα ήταν να σκεφτόμαστε την ουσία και όχι τις εντυπώσεις. Και οι συζητήσεις να γίνονται με σκοπό την βελτίωση και την συνέχιση της παραμονής των κατοίκων στα νησιά και στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας που κάθε χρόνο χάνουν τους νέους τους, που πηγαίνουν στα αστικά κέντρα. Ετσι πέρα από το γεγονός ότι είναι λογικό η δημιουργία αυτού του οικισμού, να θίγει άλλα ατομικά συμφέροντα, αυτό που έχει σημασία για κάποιον παρατηρητή, είναι ότι τα 21000 τμ δόμηση σε 1977 στρέμματα είναι σε λογικό έως χαμηλό ποσοστό. Αρα το ερώτημα είναι κατά πόσο τέτοια μεγάλα έργα θα βοηθήσουν το νησί να κρατήσει τους κατοίκους του και γιατί όχι να φέρει και νέους κατοίκους. Αν πάρουμε το παράδειγμα της Μεσσηνίας, η 25ετής προσπάθεια του Κωνσταντακόπουλου να φτιάξει κάτι στον τόπο του, μπορεί του ίδιου να του έφαγε την ζωή και να μην πρόλαβε να δει ολοκληρωμένο αυτό που έφτιαξε, αλλά η Μεσσηνία έχει αναπτυχθεί τουριστικά σε μεγάλο βαθμό, χάρις και σε αυτό το έργο. Επειδή υπάρχουν οι φωνές περί υπερτουρισμού και άλλες γραφικότητες, μία ματιά στις απογραφές του πληθυσμού σε όλη την χώρα, θα μας δείξει ξεκάθαρα ότι πέραν των αστικών κέντρων τα πάντα ερημώνουν και αν δεν υπήρχε και ο τουρισμός θα είχαν ερημώσει ολοκληρωτικά. Τώρα αν η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Πάρος και η Κέρκυρα, αντιμετωπίζουν προβλήματα υπερτουρισμού, εύκολα μπορούν οι τοπικές κοινωνίες με σοβαρότητα, χωρίς να παίζουν ατομικά συμφέροντα, να βάλουν όρια σε όλους. Οχι βέβαια με την λογική εγώ πρόλαβα και έχτισα και εσύ δεν χτίζεις. Να βρουν δίκαιους τρόπους. Αυτό που έχει λοιπόν σημασία είναι να μπουν κανόνες που θα βοηθήσουν τις περιοχές και θα δημιουργήσουν δυνατότητες παραμονής του πληθυσμού εκεί. Μπορούμε εύκολα να θυμηθούμε πόσο άδειασαν τα νησιά μετά τον πόλεμο, αφού δεν μπορούσαν να θρέψουν τον κόσμο τους και πόσο μείωσε αυτή την τάση η έλευση του τουρισμού μετά το 1960. Και μάλιστα επειδή το θέμα δεν αφορά μόνο το συγκεκριμένο νησί, μπορούμε να δούμε την μεγάλη μείωση του πληθυσμού που βιώνει εδώ και 10ετίες η Εύβοια, που είναι δίπλα στην Αθήνα και μόνο η περιοχή της Χαλκίδας κρατάει κάπως τον κόσμο, αν και αυτή είναι σε παρακμή λόγω της οικονομικής κρίσης που οδήγησε στο κλείσιμο χιλιάδων επιχειρήσεων. Ψύχραιμες φωνές λοιπόν και αποφυγή κάθε λαϊκίστικης προσέγγισης θα έκανε καλό σε όλους. Edited Αύγουστος 30 by BAS
Τρελός Επιστήμων Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 30 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 30 3 hours ago, BAS said: Αυτό που έχει λοιπόν σημασία είναι να μπουν κανόνες που θα βοηθήσουν τις περιοχές και θα δημιουργήσουν δυνατότητες παραμονής του πληθυσμού εκεί. Συμφωνώ μαζί σου. Αλλά δε νομίζω ότι πρέπει να επενδύουμε μόνο στον τουρισμό. Ας ενθαρρύνει το κράτος να μπορεί ανοίξει (και να κρατήσει) καμιά βιοτεχνία ένας μικρομεσαίος και όχι να τα περιμένουμε όλα από τον τουρισμό. Αυτό θα κρατήσει τον κόσμο στο νησί όλο το χρόνο, όπως στην Κρήτη, και όχι μόνο για τη σεζόν. Αυτός ο οικισμός από δωμάτια και βίλες που πάει να φτιαχτεί, από ό,τι κατάλαβα, είναι όλος μιας εταιρίας και μόνο. Τι κέρδος θα φέρει αυτό δηλαδή στους ντόπιους; Ένα 5μηνο μισθό να δουλεύουν οι πιτσιρικάδες σέρβις και ρεσεψιόν; Και τους υπόλοιπους μήνες ποιος κάθεται στο νησί;
ppanag Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 30 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 30 6 λεπτά πριν, Τρελός Επιστήμων said: ... Ένα 5μηνο μισθό να δουλεύουν οι πιτσιρικάδες σέρβις και ρεσεψιόν; Και τους υπόλοιπους μήνες ποιος κάθεται στο νησί; Σίγουρα όχι ο δάσκαλος ή ο γιατρός ...
JohnnyHoliday Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 30 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 30 (edited) 10 hours ago, BAS said: Αν πάρουμε το παράδειγμα της Μεσσηνίας, η 25ετής προσπάθεια του Κωνσταντακόπουλου να φτιάξει κάτι στον τόπο του, μπορεί του ίδιου να του έφαγε την ζωή και να μην πρόλαβε να δει ολοκληρωμένο αυτό που έφτιαξε, αλλά η Μεσσηνία έχει αναπτυχθεί τουριστικά σε μεγάλο βαθμό, χάρις και σε αυτό το έργο. Μια χαρά το είδε σε λειτουργία. Όσο για την τουριστική ανάπτυξη, δεν θα σου πω πολλά. Δεν θα έλεγα ότι βοήθησε και πολύ πάντως. Το Costa Navarino είναι ένα τεράστιο "θηρίο" που αγκομαχά με ημιμετρα, να επιβιώσει κατά τους χειμερινούς μήνες. Η Μεσσηνία ανέκαθεν είχε τουρισμό. Άλλωστε, το Costa Navarino είναι ένα τύπου κλειστό campus, όπου οι επισκέπτες "μαντρώνονται" εντός (αφού υπάρχουν και πλείστες επιλογές για φαγητό, αγορές εντός). Αντε να πάνε καμία βόλτα μέχρι τη Γιάλοβα και στοπ. Πιο πέρα (Πύλος) ή προς την άλλη πλευρά (Μαραθος) ήταν όπως και πριν. Ελάχιστοι θα βολταρουν στα περιξ ή γενικότερα στον Νομό. Καλαμάτα -> Costa Navarino και αντίστροφα, είναι η διαδρομή κατά το 90%. Και στα λέω από πρώτο χέρι (το σπίτι μου, εδώ και 40 περίπου χρόνια, βρίσκεται στην ίδια παραλία - Ρικια - όπου φτιάχτηκε το πρώτο Costa Navarino, στη περιοχή δηλαδή που ονομαζόταν "Κοκκεβέικα"). Edited Αύγουστος 30 by JohnnyHoliday
BAS Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 (edited) 23 ώρες πριν, Τρελός Επιστήμων said: Συμφωνώ μαζί σου. Αλλά δε νομίζω ότι πρέπει να επενδύουμε μόνο στον τουρισμό. Ας ενθαρρύνει το κράτος να μπορεί ανοίξει (και να κρατήσει) καμιά βιοτεχνία ένας μικρομεσαίος και όχι να τα περιμένουμε όλα από τον τουρισμό. Αυτό θα κρατήσει τον κόσμο στο νησί όλο το χρόνο, όπως στην Κρήτη, και όχι μόνο για τη σεζόν. Αυτός ο οικισμός από δωμάτια και βίλες που πάει να φτιαχτεί, από ό,τι κατάλαβα, είναι όλος μιας εταιρίας και μόνο. Τι κέρδος θα φέρει αυτό δηλαδή στους ντόπιους; Ένα 5μηνο μισθό να δουλεύουν οι πιτσιρικάδες σέρβις και ρεσεψιόν; Και τους υπόλοιπους μήνες ποιος κάθεται στο νησί; To Κράτος κατ΄ εντολή Πισσαρίδη θέλει να κλείσει όλους τους μικρομεσαίους γιατί λέει φοροδιαφεύγουν και θέλει να γίνουν μόνο μεγάλες εταιρείες και τα ίδια λένε και στην ΤτΕ που παίρνουν σύνταξη 3500 τον μήνα, όπως διαβάσαμε. Ποιος μικρομεσαίος θα φτιάξει το οτιδήποτε στην Αστυπάλαια, όταν θα ελπίζει μόνο στον Σκοπελίτη, καραβάκι των 30 μ για δρομολόγιο. Επίσης σε αυτά τα μοντέλα δεν θα είναι μόνο τουρίστες. Θα πουληθούν και βίλλες που σημαίνει τουρισμό πέραν του 5μήνου που για την Αστυπάλαια δεν τον βλέπω πέραν του διμήνου σήμερα. Edited Αύγουστος 31 by BAS
BAS Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 16 ώρες πριν, JohnnyHoliday said: Μια χαρά το είδε σε λειτουργία. Όσο για την τουριστική ανάπτυξη, δεν θα σου πω πολλά. Δεν θα έλεγα ότι βοήθησε και πολύ πάντως. Το Costa Navarino είναι ένα τεράστιο "θηρίο" που αγκομαχά με ημιμετρα, να επιβιώσει κατά τους χειμερινούς μήνες. Η Μεσσηνία ανέκαθεν είχε τουρισμό. Άλλωστε, το Costa Navarino είναι ένα τύπου κλειστό campus, όπου οι επισκέπτες "μαντρώνονται" εντός (αφού υπάρχουν και πλείστες επιλογές για φαγητό, αγορές εντός). Αντε να πάνε καμία βόλτα μέχρι τη Γιάλοβα και στοπ. Πιο πέρα (Πύλος) ή προς την άλλη πλευρά (Μαραθος) ήταν όπως και πριν. Ελάχιστοι θα βολταρουν στα περιξ ή γενικότερα στον Νομό. Καλαμάτα -> Costa Navarino και αντίστροφα, είναι η διαδρομή κατά το 90%. Και στα λέω από πρώτο χέρι (το σπίτι μου, εδώ και 40 περίπου χρόνια, βρίσκεται στην ίδια παραλία - Ρικια - όπου φτιάχτηκε το πρώτο Costa Navarino, στη περιοχή δηλαδή που ονομαζόταν "Κοκκεβέικα"). Ισως το πρόλαβε για λίγους μήνες, αλλά δεν θα πω για τις τοπικές περιοχές, γιατί δεν τις ξέρω, δεν έχω πάει άλλωστε κάτω από την Κυπαρισσία και δυτικότερα της Μεθώνης. Αλλά επειδή έχω φίλο κολλητό Καλαματιανό και επισκέφθηκα την Μεσσηνία για πρώτη φορά το 2000, είδα όλη την ανάπτυξη που έφεραν οι δρόμοι, αλλά και το ξενοδοχείο που το έβαλε στον τουριστικό χάρτη. Σήμερα λέει ότι το ανύπαρκτο παλαιότερα πέραν των Ικάρων, αεροδρόμιο της Καλαμάτας έχει 15-20 πτήσεις τσάρτερ την ημέρα. Το 2000 για να πάμε στην Καλαμάτα από την Αθήνα θέλαμε σχεδόν 4 ώρες. Και πριν τον Κορίνθου- Τρίπολης ήθελες 6 ώρες. Τώρα πας σε 2 με τα όρια, έχουμε πάει και σε μιάμιση με εκείνον στο τιμόνι. Η Καλαμάτα έχει γεμίσει ξενοδοχεία και airbnb, οι οικοδόμοι δουλεύουν συνέχεια, ο πρωτογενής τομέας το ίδιο. ΜΗΝ ΕΙΣΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΧΑΡΙΣΤΟΙ, εσείς ο βολεμένοι Πελοποννήσιοι, γιατί και στην Λακωνία, πάς στην Μάνη στο Ταίναρο σε 3.15, ενώ ήθελες 5 ώρες και πριν τον Κορίνθου - Τρίπολης 7. Οπως και η Ηπειρος έχει ανέβει πολύ με τον τουρισμό. Στην παρατημένη Εύβοια χτες σκοτώθηκαν 2 νέα παιδιά σε τροχαίο και πριν λίγες μέρες είχαν γίνει και άλλα, αφού οι δρόμοι είναι 5-6 μέτρα πλάτος το οποίο είναι και μεταβλητό. Ετσι ο πληθυσμός μειώνεται και οι νέοι μόλις τελειώσουν το σχολείο φεύγουν, αφού δουλειές δεν υπάρχουν, παρ΄ ότι είναι εύφορο μέρος, οι βιομηχανίες και οι βιοτεχνίες έκλεισαν με την κρίση, η Χαλκίδα έχει χρόνια να δει καινούργια πολυκατοικία, ενώ οι φωτιές και οι καταστροφές αποτελειώνουν το έργο, αλλά δεν έχουμε παράπονο. Από μελέτες για έργα μια χαρά πάμε. Οπως και διορισμούς σε ομάδες εργασίας στην Αθήνα. Για να γυρίσουμε λοιπόν στο αρχικό θέμα, μακάρι να γίνονται τέτοια έργα σε όλη την χώρα. Το πόσα, το που και το πως θα γίνονται βεβαίως και να το συζητήσουμε. Αλλά με έντιμο και λογικό τρόπο, όχι με σύγκρουση συμφερόντων βολεμένων, εναντίον των υπόλοιπων.
JohnnyHoliday Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31 (edited) 13 minutes ago, BAS said: Το 2000 για να πάμε στην Καλαμάτα από την Αθήνα θέλαμε σχεδόν 4 ώρες. Και πριν τον Κορίνθου- Τρίπολης ήθελες 6 ώρες. Τώρα πας σε 2 με τα όρια, έχουμε πάει και σε μιάμιση με εκείνον στο τιμόνι. Ξέχασες ότι ο δρόμος στην Αλλαγή (ή κάπου έξω από τα Παραδείσια) είχε μόλις παραδοθεί, αλλά μετά από κάποιους μήνες υπέστη... καθίζηση τμήμα αυτού; Επίσης, ο καπετάνιος το πρόλαβε για περίπου 3 χρόνια (οπότε, όχι μήνες). Καλαμάτα δεν είναι ΌΛΗ η Μεσσηνία. Επίσης, Καλαμάτα -> Costa Navarino, είναι καμία 60αρια χιλιόμετρα. Σαν να λέμε δηλαδή, ότι είμαστε στη Αθήνα και μιλάμε για κάτι που έχει φτιαχτεί έξω από την Κόρινθο και έχει φέρει μεγάλη ανάπτυξη στην περιοχή (ακούγεται λίγο αστείο). Σε δύο ώρες γενικά πάντως, δεν πας, για πολλούς και διάφορους λόγους (συνεχείς ανηφόρες προς Αρτεμίσιο και άλλα σημεία που δεν έχει νόημα να τα γράψουμε). Airbnb έχει γεμίσει όλη η Ελλάδα, γιατί εστιάζεις ειδικά στην Καλαμάτα...; 13 minutes ago, BAS said: Σήμερα λέει ότι το ανύπαρκτο παλαιότερα πέραν των Ικάρων, αεροδρόμιο της Καλαμάτας έχει 15-20 πτήσεις τσάρτερ την ημέρα. Ίσως το μοναδικό καλό, μαζί με τον δρόμο (για όποιον έχει ως προορισμό την Καλαμάτα και μόνον βέβαια). Για προσπάθησε να πας Κυπαρισσία και Φιλιατρά μετά τον φοβερό δρόμο; Να περάσεις Βασιλικό, Κοπανάκι με στενό δρόμο και στροφούλες, για να φτάσεις Καλό Νερό; Για αυτό σου έγραψα και πριν, Μεσσηνία δεν είναι μόνο η Καλαμάτα. Για να γυρίσουμε λοιπόν στο θέμα, αν δεν έχεις εμπειρία από πρώτο χέρι για κάτι, αλλά απλώς έχεις ακούσει ή σου είπε κάποιος φίλος Καλαματιανός ή απλά το είδες σε μια εκπομπή και σου άρεσε, καλό είναι να βαστάς μικρό καλάθι. Edited Αύγουστος 31 by JohnnyHoliday
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα