Μετάβαση στο περιεχόμενο

ΚΕΣΥΠΟΘΑ: Έγκριση δημιουργίας δύο τουριστικών χωριών στην Αστυπάλαια


Engineer

Recommended Posts

Το πρόβλημα δεν είναι ο τουρισμός, αλλά ο υπερτουρισμός. Και ποιός μπορεί να συγκρατήσει την κατάσταση όταν αρχίσει να ξεφεύγει? Ποιός τελικά οφελείται? Η τοπική κοινωνία ή κάποιοι επιχειρηματίες? Και γιατί να μην ερωτώνται οι ντόπιοι για το τι είδους ανάπτυξη θέλουν? Υπάρχουν οι υποδομές, ή θα αυτοσχεδιάσουμε πάλι? Γιατί είναι κακό το να θέλει κάποιος να ζήσει σαν άνθρωπος?

Ρητορικά ερωτήματα.

Ήδη οι συνέπειες του υπερτουρισμού και της άναρχης "ανάπτυξης" έφεραν τα πρώτα αποτελέσματα. Τοπικές μαφίες και απαξίωση. Ο κόσμος αρχίζει να εγκαταλείπει τους "προορισμούς" (από φίλο καπετάνιο σε γιοτ που κάθε χρόνο αλωνίζει το Αιγαίο).

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, BAS said:

Επίσης σε αυτά τα μοντέλα δεν θα είναι μόνο τουρίστες. Θα πουληθούν και βίλλες που σημαίνει τουρισμό πέραν του 5μήνου που για την Αστυπάλαια δεν τον βλέπω πέραν του διμήνου σήμερα. 

Πάει κανένας για τουρισμό σε κάποιο μικρό νησί μας το χειμώνα; 

 

Και επειδή το κράτος διαλύει τους μικρομεσαίους για να υπάρχουν μόνο οι μεγάλοι που είναι και τα φιλαράκια τους, αυτό τι σημαίνει, ότι θα κάνουμε τουμπεκί και θα αρκεστούμε μόνο στις μεσοβέζικες λύσεις όπως ο τουρισμός;

Γιατί να μην ανοίξει μια βιοτεχνία; Πώς είσαι τόσο σίγουρος ότι δε θα άνοιγε μια βιοτεχνία στην Αστυπάλαια και οπουδήποτε αν το κράτος το ενθάρρυνε;

Edited by Τρελός Επιστήμων
Link to comment
Share on other sites

On 31/8/2024 at 12:14 ΜΜ, JohnnyHoliday said:

Ξέχασες ότι ο δρόμος στην Αλλαγή (ή κάπου έξω από τα Παραδείσια) είχε μόλις παραδοθεί, αλλά μετά από κάποιους μήνες υπέστη... καθίζηση τμήμα αυτού;

Επίσης, ο καπετάνιος το πρόλαβε για περίπου 3 χρόνια (οπότε, όχι μήνες).

Καλαμάτα δεν είναι ΌΛΗ η Μεσσηνία. Επίσης, Καλαμάτα -> Costa Navarino, είναι καμία 60αρια χιλιόμετρα. Σαν να λέμε δηλαδή, ότι είμαστε στη Αθήνα και μιλάμε για κάτι που έχει φτιαχτεί έξω από την Κόρινθο και έχει φέρει μεγάλη ανάπτυξη στην περιοχή (ακούγεται λίγο αστείο).

Σε δύο ώρες γενικά πάντως, δεν πας, για πολλούς και διάφορους λόγους (συνεχείς ανηφόρες προς Αρτεμίσιο και άλλα σημεία που δεν έχει νόημα να τα γράψουμε).

Airbnb έχει γεμίσει όλη η Ελλάδα, γιατί εστιάζεις ειδικά στην Καλαμάτα...; 

Ίσως το μοναδικό καλό, μαζί με τον δρόμο (για όποιον έχει ως προορισμό την Καλαμάτα και μόνον βέβαια). Για προσπάθησε να πας Κυπαρισσία και Φιλιατρά μετά τον φοβερό δρόμο; Να περάσεις Βασιλικό, Κοπανάκι με στενό δρόμο και στροφούλες, για να φτάσεις Καλό Νερό; Για αυτό σου έγραψα και πριν, Μεσσηνία δεν είναι μόνο η Καλαμάτα.

Για να γυρίσουμε λοιπόν στο θέμα, αν δεν έχεις εμπειρία από πρώτο χέρι για κάτι, αλλά απλώς έχεις ακούσει ή σου είπε κάποιος φίλος Καλαματιανός ή απλά το είδες σε μια εκπομπή και σου άρεσε, καλό είναι να βαστάς μικρό καλάθι.

Το ότι ο δρόμος στα Παραδείσια έπαθε καθίζηση, όπως και το θέμα της γέφυρας που καθυστέρησε, δεν αλλάζει το τελικό γεγονός ότι εδώ και χρόνια η περιοχή έχει υποδομές ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΕΣ σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα. Οπως και όλη η Πελοπόννησος. 

Τώρα για την ανάπτυξη τυχαίνει και εγώ να ξέρω από τον φίλο μου που είναι μεγάλο σόι και οι περισσότεροι ζουν στην Μεσσηνία όπως και από φίλους του, αλλά και από πελάτες που είχαμε στο Δώριο και στην ευρύτερη περιοχή του, αλλά και άλλους από την Ζαχάρω τι ανάπτυξη έχουν τα τελευταία 20 χρόνια. 

Οπότε μια χαρά είναι ο δρόμος από την Τσακώνα μέχρι την Κυπαρισσία και τον έχω κάνει και θα γίνει και αυτός αυτοκινητόδρομος. 

Αρα όχι μικρό καλάθι δεν κρατάω αλλά κοφίνα μεγάλη. 

Οσο για το αν πας σε 2 ώρες, με τα όρια μέχρι το Νοσοκομείο Καλαμάτας από Αττική Οδό. Προσωπικά σε ώρες με όρια και σε μερικές περιπτώσεις 10-20 χλμ παραπάνω, φτάνω χαλαρά στην Μικρή Μαντίνεια στο 2ωρο. Μέση ωριαία ταχύτητα πάνω από 115 χλμ, αφού στα διόδια περνάω με πομποδέκτη.

Ενώ στην Εύβοια η μέση ωριαία ταχύτητα είναι 50-55 χλμ για τα πεδινά κομμάτια και 40-45 για τα ορεινά. 

Οπως όταν πηγαίναμε στα Γιάννενα από την Κατάρα. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

22 ώρες πριν, tetris said:

Το πρόβλημα δεν είναι ο τουρισμός, αλλά ο υπερτουρισμός. Και ποιός μπορεί να συγκρατήσει την κατάσταση όταν αρχίσει να ξεφεύγει? Ποιός τελικά οφελείται? Η τοπική κοινωνία ή κάποιοι επιχειρηματίες? Και γιατί να μην ερωτώνται οι ντόπιοι για το τι είδους ανάπτυξη θέλουν? Υπάρχουν οι υποδομές, ή θα αυτοσχεδιάσουμε πάλι? Γιατί είναι κακό το να θέλει κάποιος να ζήσει σαν άνθρωπος?

Ρητορικά ερωτήματα.

Ήδη οι συνέπειες του υπερτουρισμού και της άναρχης "ανάπτυξης" έφεραν τα πρώτα αποτελέσματα. Τοπικές μαφίες και απαξίωση. Ο κόσμος αρχίζει να εγκαταλείπει τους "προορισμούς" (από φίλο καπετάνιο σε γιοτ που κάθε χρόνο αλωνίζει το Αιγαίο).

Το θέμα είναι να αποφασίζουν οι τοπικές κοινωνίες, ως κοινωνίες με προοπτική, όχι ως τοπικά συμφέροντα. 

Υπερτουρισμό και άναρχη ανάπτυξη έχει σε 3-4 νησιά και εκεί οι τοπικές κοινωνίες μια χαρά κονόμαγαν τόσα χρόνια.

Φέτος που έπεσε η Μύκονος και η Σαντορίνη, άρχισαν να λένε για υπερτουρισμό. 

Αλλά υπάρχει και η υπόλοιπη χώρα η οποία μαραζώνει.

21 ώρες πριν, Τρελός Επιστήμων said:

Πάει κανένας για τουρισμό σε κάποιο μικρό νησί μας το χειμώνα; 

 

Και επειδή το κράτος διαλύει τους μικρομεσαίους για να υπάρχουν μόνο οι μεγάλοι που είναι και τα φιλαράκια τους, αυτό τι σημαίνει, ότι θα κάνουμε τουμπεκί και θα αρκεστούμε μόνο στις μεσοβέζικες λύσεις όπως ο τουρισμός;

Γιατί να μην ανοίξει μια βιοτεχνία; Πώς είσαι τόσο σίγουρος ότι δε θα άνοιγε μια βιοτεχνία στην Αστυπάλαια και οπουδήποτε αν το κράτος το ενθάρρυνε;

Εχεις υπολογίσει τι κόστος θα είχε να φύγει το εμπόρευμα μιας βιοτεχνίας από την Αστυπάλαια για τον Πειραιά ?

Μάλλον περισσότερο από όσο το κόστος του προϊόντος. 

Αυτό που όμως δεν βλέπουμε είναι ότι οι χρήσεις γης σε όλη την χώρα ακόμα δεν έχουν γίνει. 

Μόνο γελοιότητες και κομματικές σπέκουλες.

Σαν τα όρια των οικισμών. Από την μάντρα του Κώστα, στην Μάντρα του Γιάννη, ώστε να βάλουμε μέσα και το κτήμα του Μπάμπη που μας ψηφίζει, αλλά να αφήσουμε έξω το κτήμα του Θανάση που ψηφίζει τους άλλους. 

Οπότε με τόσο ανέντιμο πρότερο βίο που έχουν όλοι οι ασχολούμενοι με τα κοινά στις τοπικές κοινωνίες, αφού χωρίς κομματική στήριξη δεν τους ψηφίζει κανείς και δεν πέφτει και χρήμα για την ψήφο, πως θα πάμε παρακάτω ?

Link to comment
Share on other sites

Καλά, εσύ μπορεί να φτάνεις Καλαμάτα σε μιάμιση ώρα, αυτό δεν σε καθιστά και ιδιαίτερα νόμιμο ως προς τα όρια ταχύτητας.

1 hour ago, BAS said:

Οπότε μια χαρά είναι ο δρόμος από την Τσακώνα μέχρι την Κυπαρισσία και τον έχω κάνει και θα γίνει και αυτός αυτοκινητόδρομος. 

Μια χαρά δεν είναι σε καμία περίπτωση (αφού περνάς μέσα από τουλάχιστον δύο χωριά, πώς να είναι άλλωστε;). Αν επιμένεις όμως, δεν μπορώ να σε πείσω. Περί ορέξεως..

Α μπράβο, «θα». Τώρα μιλάς σωστά. Μου θύμισες τον Μπίλη τον Τριανταφυλλίδη, όταν μιμούταν τον Ανδρέα σε κάτι κασέτες των 80ς.

Edited by JohnnyHoliday
Link to comment
Share on other sites

5 ώρες πριν, BAS said:

Αλλά υπάρχει και η υπόλοιπη χώρα η οποία μαραζώνει.

Καθόλου δεν μαραζώνει. Συμπτωματικά, το μεσημέρι είχα σχετική συζήτηση με προερχόμενη εκ Θεσπρωτίας. Μου εξηγούσε με πάθος το γιατί δεν πρέπει να υπάρξει στην Ήπειρο αυτή η "ανάπτυξη". Της είπα να μην  ανησυχεί. Τώρα έχει σειρά το Αιγαίο...

Όσο για τον υπερτουρισμό, η Ισπανία δείχνει το δρόμο.

Γι περισσότερα, ανά τον κόσμο, εδώ 

5 ώρες πριν, BAS said:

Το θέμα είναι να αποφασίζουν οι τοπικές κοινωνίες, ως κοινωνίες με προοπτική, όχι ως τοπικά συμφέροντα. 

Και η προοπτική, έκφραση συμφέροντος είναι. Οπότε, αν είναι να διαλέξω μεταξύ τοπικού και αλλοτρίου συμφέροντος, επιλέγω το τοπικό. Όμως, το τοπικό δεν δίνει μίζες...

Πιστεύω πως γνωρίζεις τα κακά της μονοκαλλιέργειας. Έτσι ακριβώς πάει να εξελιχθεί κι ο τουρισμός. 

Link to comment
Share on other sites

17 ώρες πριν, JohnnyHoliday said:

Καλά, εσύ μπορεί να φτάνεις Καλαμάτα σε μιάμιση ώρα, αυτό δεν σε καθιστά και ιδιαίτερα νόμιμο ως προς τα όρια ταχύτητας.

Μια χαρά δεν είναι σε καμία περίπτωση (αφού περνάς μέσα από τουλάχιστον δύο χωριά, πώς να είναι άλλωστε;). Αν επιμένεις όμως, δεν μπορώ να σε πείσω. Περί ορέξεως..

Α μπράβο, «θα». Τώρα μιλάς σωστά. Μου θύμισες τον Μπίλη τον Τριανταφυλλίδη, όταν μιμούταν τον Ανδρέα σε κάτι κασέτες των 80ς.

Με τον Καλαματιανό όντως έχουμε πάει και σε μιάμιση ώρα. 

Με τα όρια όμως στις 2 ώρες είσαι εύκολα.

Επειδή όμως είστε βολεμένοι, πρέπει να σας βάζουν να κάνετε μία φορά την εβδομάδα την διαδρομή Ιστιαία - Χαλκίδα - Κύμη, για να νοιώσετε τι σας έχουμε χαρίσει οι υπόλοιποι σε εσάς τους βολεμένους. 

Link to comment
Share on other sites

13 ώρες πριν, tetris said:

Καθόλου δεν μαραζώνει. Συμπτωματικά, το μεσημέρι είχα σχετική συζήτηση με προερχόμενη εκ Θεσπρωτίας. Μου εξηγούσε με πάθος το γιατί δεν πρέπει να υπάρξει στην Ήπειρο αυτή η "ανάπτυξη". Της είπα να μην  ανησυχεί. Τώρα έχει σειρά το Αιγαίο...

Όσο για τον υπερτουρισμό, η Ισπανία δείχνει το δρόμο.

Γι περισσότερα, ανά τον κόσμο, εδώ 

Και η προοπτική, έκφραση συμφέροντος είναι. Οπότε, αν είναι να διαλέξω μεταξύ τοπικού και αλλοτρίου συμφέροντος, επιλέγω το τοπικό. Όμως, το τοπικό δεν δίνει μίζες...

Πιστεύω πως γνωρίζεις τα κακά της μονοκαλλιέργειας. Έτσι ακριβώς πάει να εξελιχθεί κι ο τουρισμός. 

Μια χαρά ανάπτυξη έχει και η Ηπειρος. Θεσσαλονίκη - Γιάννενα σε 2,5 ώρες αντί για 7. Αθήνα - Γιάννενα σε 4 ώρες αντί για 6. 

65 % μέση πληρότητα έχουν τα ξενοδοχεία και η βραχυχρόνια στα Γιάννενα. 

Η Ισπανία έχει ακτογραμμή λίγο παραπάνω από αυτή της Εύβοιας. Επίσης έχει τουρισμό εδώ και 100 χρόνια και υπερτουρισμό εδώ και 60. Και τώρα κάποιοι ξύπνησαν για τα 4-5 υπερτουριστικά νησιά που έχει.

Το πως θα εξελιχθεί ο τουρισμός εξαρτάται από τις τοπικές κοινωνίες. 

Τώρα αν οι υπάρχοντες ξενοδόχοι στενοχωριούνται αν τους έρθει ανταγωνισμός, αυτό δεν είναι τοπική κοινωνία, αλλά δεν είναι και προς το συμφέρον τους.

 

Link to comment
Share on other sites

5 λεπτά πριν, BAS said:

Μια χαρά ανάπτυξη έχει και η Ηπειρος.

Τότε, ποιά μέρη μαραζώνουν? Σίγουρα όχι τα νησιά Ή μήπως έγινε καμιά επένδυση σε ορεινά χωριά που ερημώνουν?

6 λεπτά πριν, BAS said:

Το πως θα εξελιχθεί ο τουρισμός εξαρτάται από τις τοπικές κοινωνίες. 

Δηλ. ρίχνουν (οι εκάστοτε κρατούντες) λιοντάρια και σκλάβους στην αρένα, και τους λέμε να "αυτορρυθμιστούν"? 

12 λεπτά πριν, BAS said:

Τώρα αν οι υπάρχοντες ξενοδόχοι στενοχωριούνται αν τους έρθει ανταγωνισμός, αυτό δεν είναι τοπική κοινωνία, αλλά δεν είναι και προς το συμφέρον τους.

Δυστυχώς, (από την ειδησεογραφία και τα σχετικά ντοκιμαντέρ) δεν διαμαρτύρονται οι υπάρχοντες ξενοδόχοι, αλλά οι μόνιμοι κάτοικοι. Δηλ. η τοπική κοινωνία

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, BAS said:

Επειδή όμως είστε βολεμένοι, πρέπει να σας βάζουν να κάνετε μία φορά την εβδομάδα την διαδρομή Ιστιαία - Χαλκίδα - Κύμη, για να νοιώσετε τι σας έχουμε χαρίσει οι υπόλοιποι σε εσάς τους βολεμένους. 

Το ξαναέγραψες με τους "βολεμενους" και το αντιπαρήλθα. Συμπλέγματα κατωτερότητας διακρίνω εκεί στο Negroponte.

3 1/2 χρόνια δούλευα Χαλκίδα, μια χαρά είναι οι δρόμοι.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.