Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Αγαπητοί συνάδελφοι, παραθέτω το ερώτημά μου όσο πιο απλά γίνεται και παρακαλώ για τη βοήθειά σας. 

Σε οικοδομή με σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών, η οποία έχει κατασκευαστεί το έτος 1987, στη Λάρισα, με ρωτάει ο πελάτης μου αν μπορεί να αγοράσει ένα συγκεκριμένο διαμέρισμα Γ' ορόφου με χρήση κατοικίας (και θα παραμείνει στην εν λόγω χρήση) και να το χωρίσει σε 2 οριζόντιες. Γνωρίζω ότι απαιτείται ΕΕΔΜΚ και ρωτώ: 

Τίθεται θέμα ελέγχου απαίτησης θέσεων στάθμευσης όταν χωρίζω ένα διαμέρισμα π.χ. 100μ2 σε 2 διαμερίσματα των 50μ2? Και αν ναι που αναφέρεται αυτό? Γιατί στους Ν. 960/1979 και Ν.350/1996 εγώ δεν βλέπω κάτι, παρά μόνο τον έλεγχο των 100-250μ2 σε κατοικίες και των 50-80μ2 σε καταστήματα-γραφεία κλπ. Διορθώστε με αν έχω καταλάβει κάτι λάθος. Ευχαριστώ! 

 

Δημοσιεύτηκε (edited)

https://www.teepelop.gr/wp-content/uploads/2019/06/52532-19.pdf

υγ

και βεβαια, απο πρίν,

θα πρεπει να δεις μηπως   απαγορευεται ο διαχωρισμος απο καποιον κανονισμο και να λυσεις τα θεματα της διανοιξης ξεχωριστης εισοδου στο νεο διαμερισμα ή αν θα κανεις "εσωτερικες" εισοδους ή πώς θα γινουν οι επεμβασεις και οι οδευσεις σε ηλεκτρομηχανολογικα, υδραυλικα  και αποχετευσεις...

 

Edited by dimitris GM
  • 1 month later...
Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι καλημέρα!

Τι μπλεξιμο και αυτό με τη νομοθεσία περί θέσεων στάθμευσης! Θα ήταν δωρο εξ ουρανού αν κάποιος να τα μάζευε όλα οπως έκανε ο κ. Κάντζος (kan62) με το ΝΟΚ

Για νέο κτίριο σε οικόπεδο 150 τ.μ απαλλασόμαστε από την υποχρεωση εξασφάλισης θέσεων στάθμισης βάσει του Ν. 1221/81 αρ. 1α. Σωστά? Η εχει βγει κάτι μεταγενέστερο που το αλλάζει και αυτό?

Το δε αρ. 2, 3.3 του ίδιου Νόμου με μπερδευει ως προς το κατ ελάχιστο.

Δηλαδη αν εχεις οικοπεδο<200 τμ. δεν είναι υποχρεωτικό να εξασφαλίσεις θεσεις σταθμευσης

Αν εχεις οικοεπεδο> 200 τμ είναι υποχρεωτικό να εξασφαλίσεις Θ.Σ. και αν δεν μπορείς να εξασφαλίσεις τις Θ. Σ. πότε πληρώνεις με μειωμένο συντελεστή την εξαγορα?

Ευχαριστώ πολύ

 

 

Δημοσιεύτηκε (edited)

- ο βασικος νομος ειναι ο 960/79

  Ακολουθουν

- το ΦΕΚ Α 76/04 αφορα την Αττικη [ν 111/2004]

- το ΦΕΚ Α 230/96 αφορα την λοιπη χωρα. [ν 350/96]

  Γκουγλαρεις και τα βρισκεις κωδικοποιημενα.

  Και το ΦΕΚ Δ 167/93 με τις προδιαγραφες των ΘΣΑ.

υγ

το ΤΕΕ εχει ειδικο προγραμμα συνδεσης με τη ΝΟΜΟΣ, με δωρεαν 5-10 ωρες.

 Σε φτανουν να περασεις  ολους τους νομους στην επιφανεια εργασιας

και να τους ξαναπερνας οταν βλεπεις καποια τροποποιηση.

Edited by dimitris GM
  • Like 1
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε
8 λεπτά πριν, dimitris GM said:

- ο βασικος νομος ειναι ο 960/70

  Ακολουθουν

- το ΦΕΚ Α 76/04 αφορα την Αττικη [ν 111/2004]

- το ΦΕΚ Α 230/96 αφορα την λοιπη χωρα. [ν 350/96]

  Γκουγλαρεις και τα βρισκεις κωδικοποιημενα.

  Και το ΦΕΚ Δ 167/93 με τις προδιαγραφες των ΘΣΑ.

*960/79 

41 λεπτά πριν, semi.mos said:

Συνάδελφοι καλημέρα!

Τι μπλεξιμο και αυτό με τη νομοθεσία περί θέσεων στάθμευσης! Θα ήταν δωρο εξ ουρανού αν κάποιος να τα μάζευε όλα οπως έκανε ο κ. Κάντζος (kan62) με το ΝΟΚ

Για νέο κτίριο σε οικόπεδο 150 τ.μ απαλλασόμαστε από την υποχρεωση εξασφάλισης θέσεων στάθμισης βάσει του Ν. 1221/81 αρ. 1α. Σωστά? Η εχει βγει κάτι μεταγενέστερο που το αλλάζει και αυτό?

Το δε αρ. 2, 3.3 του ίδιου Νόμου με μπερδευει ως προς το κατ ελάχιστο.

Δηλαδη αν εχεις οικοπεδο<200 τμ. δεν είναι υποχρεωτικό να εξασφαλίσεις θεσεις σταθμευσης

Αν εχεις οικοεπεδο> 200 τμ είναι υποχρεωτικό να εξασφαλίσεις Θ.Σ. και αν δεν μπορείς να εξασφαλίσεις τις Θ. Σ. πότε πληρώνεις με μειωμένο συντελεστή την εξαγορα?

Ευχαριστώ πολύ

 

 

Ναι, ειχα το ιδιο θεμα στο Αιγαλεω, και οντως δυναται να εξαγοραστουν.

  • 4 months later...
Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα.

Σε κτίριο που βρίσκεται στην Αθήνα, η όψη του έχει κηρυχθεί ως μνημείο από το ΥΠΠΟ. Εξετάζεται η κήρυξη καθολικά του ακινήτου ως διατηρητέου από το ΥΠΕΝ και η έκδοση ειδικής ρύθμισης για την ανάπτυξη του ακινήτου καθότι υπάρχει υπόλοιπο συντελεστή δόμησης.

Ως προς το θέμα της απαίτησης της δημιουργίας των υποχρεωτικών θέσεων στάθμευσης, υπάρχουν δύο θέματα για τα οποία θα ήθελα την γνώμη σας.

Εφόσον κηρυχθεί το σύνολο του κτιρίου ως διατηρητέο, υπάρχει απαίτηση δημιουργίας για τις θέσεις στάθμευσης που τυπικά θα υπολογιστούν (νέα δόμηση με νέα χρήση, υφιστάμενη δόμηση με αλλαγή χρήσης) και συνεπώς εξαγοράς τους; Ή λόγω του διατηρητέου και από την ειδική ρύθμιση ενδέχεται να υπάρξει απαλλαγή της υποχρέωσης εφαρμογής του Ν. 960/1979 και του Π.Δ. 111/2004 ως προς την εξαγορά;

Στο εν λόγω ακίνητο εξετάζεται εάν και για άλλους, πλην της κήρυξης του κτιρίου ως διατηρητέου, λόγους ενδέχεται να υπάρχει απαγόρευση εξασφάλισης θέσεων στάθμευσης λόγω γειτνίασης με υπόγειο δίκτυο ΣΤΑΣΥ. Σε αυτή την περίπτωση, εφόσον χορηγηθεί σχετικό έγγραφο, η απαλλαγή από την δημιουργία θέσεων μπορεί να οδηγήσει και σε απαλλαγή από την εξαγορά ή η εξαγορά θα είναι υποχρεωτική;

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο και τις απόψεις.

Δημοσιεύτηκε
On 2/6/2023 at 12:38 ΜΜ, Christos said:

*960/79 

Ναι, ειχα το ιδιο θεμα στο Αιγαλεω, και οντως δυναται να εξαγοραστουν.

Καλημέρα

επειδή κι εγώ προσπαθώ να βρω μια άκρη με τις θέσεις στάθμευσεις (που δεν μπορώ να τις εξασφαλίσω) σε οικόπεδο στο Αιγάλεω, μήπως έχεις πληροφορίες για το πώς γίνεται η εξαγορά τους; Υπολογίζω ότι για κάθε θέση θα χρειαστώ

1200€ (Τιμή ζώνης) Χ [25τμ (όπως προκύπτει από αρθ. 6 ΠΔ111/2004) / 1.80 (Σ.Δ.)] = 16.667€

Το οποίο μου φαίνεται απίθανο...

Δημοσιεύτηκε

Η Τιμή Οικοπέδου υπολογίζεται με βάση πίνακα από το Υπουργείο Οικονομικών και εξαρτάται από την Τιμή Ζώνης (που είναι η αξία 1 μ2 νεόδμητου διαμερίσματος, πρώτου ορόφου με πρόσοψη σε ένα δρόμο στην περιοχή) και τον Συντελεστή Αξιοποίησης Οικοπέδου (Σ.Α.Ο., που είναι ο συντελεστής δόμησης).

image.thumb.png.670144d0a47b5e58d24a93edacf6b3c0.png

Άρα, εάν κάποιος βρει από την επίσημη ιστοσελίδα, για την περιοχή ενδιαφέροντος του ακινήτου την Τιμή Ζώνης και γνωρίζει και τον Σ.Α.Ο./Σ.Δ., μπορεί να βρει την Τ.Ο.

 

π.χ. Για Τ.Ζ. 3.000€/μ2 και Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 0,80, η Τ.Ο. είναι 1.593€/μ2.

Εάν στην ίδια Τ.Ζ. ο Σ.Α.Ο./Σ.Δ. είναι 2,0, η Τ.Ο. είναι 3.525€/μ2.

Εάν στην ίδια Τ.Ζ. ο Σ.Α.Ο./Σ.Δ. είναι 4,2, η Τ.Ο. είναι 6.758€/μ2.

Στην συνέχεια γίνεται εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας που διαφοροποιεί τον υπολογισμό ανάλογα με τον Σ.Δ.

Α. Για Σ.Δ. <  1, η Τ.Ο. πολλαπλασιάζεται επί τον αριθμό των θέσεων προς εξαγορά επί το εμβαδόν θέσης (20μ2). Π.χ. για το παραπάνω παράδειγμα με Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 0,80, για εξαγορά 5 θέσεων στάθμευσης, είναι 1.593€/μ2 x 5 θέσεις x 20μ2/θέση και η τελική εισφορά είναι 159.300€.

Β. Για 1 < Σ.Δ. < 4, η Τ.Ο. πολλαπλασιάζεται επί τον αριθμό των θέσεων προς εξαγορά επί το ανηγμένο εμβαδόν θέσης (25μ2/Σ.Δ.). Π.χ. για το παραπάνω παράδειγμα για Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 2,0, για εξαγορά 5 θέσεων στάθμευσης, είναι 3.525€/μ2 x 5 θέσεις x (25μ2/θέση / 2,0) και η τελική εισφορά είναι 220.312,50€.

Γ. Για Σ.Δ.> 4, η Τ.Ο. πολλαπλασιάζεται επί τον αριθμό των θέσεων προς εξαγορά επί το εμβαδόν θέσης (5μ2). Π.χ. για το παραπάνω παράδειγμα για Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 4,2, για εξαγορά 5 θέσεων στάθμευσης, είναι 6.758€/μ2 x 5 θέσεις x 5μ2/θέση και η τελική εισφορά είναι 168.950€.

 

Επί της τελικής εισφοράς υπάρχει σε ορισμένες περιπτώσεις η χρήση του μειωτικού συντελεστή 25% για τον τελικό υπολογισμό της. Οι περιπτώσεις αυτές είναι:

α. Απαγόρευση δημιουργίας θέσεων στάθμευσης στην ευρύτερη περιοχή

β. Λόγω διαστάσεων οικοπέδου (μία από τις ακόλουθες προϋποθέσεις: πρόσωπο 8μ, βάθος 10μ, εμβαδόν 200μ2)

γ. Οικόπεδα με πρόσωπο σε οδό πλάτους <7,5μ ή με πρόσωπο επί οδού κλίσεως μικρότερης του 15%

δ. Προσθήκη καθ' ύψος υφιστάμενων κτιρίων, με νόμιμη οικοδομική άδεια κατά το χρόνο εκδόσεως της οποίας δεν υπήρχε υποχρέωση δημιουργίας θέσεων στάθμευσης

ε. Προσθήκη κατ' επέκταση σε υφιστάμενα κτίρια, με την προϋπόθεση ότι το τμήμα του οικοπέδου που απομένει μετά την αφαίρεση του υφιστάμενου κτιρίου (κάλυψη), υπάγεται στις παραπάνω περιπτώσεις β και γ.

στ. Μεταβολή χρήσης υφιστάμενου κτιρίου

ζ. Οικόπεδα στα οποία δεν επιτρέπεται η κατασκευή υπογείου για λόγους προστασίας αρχαίων, μετά από βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού.

η. Οικόπεδα στα οποία δεν επιτρέπεται η κατασκευή υπογείου/ων λόγω διέλευσης Μετρό, μετά από βεβαίωσητης αρμόδιας Υπηρεσίας του Μετρό και με την επισήμανση ότι η βεβαίωση αφορά μόνο τις θέσεις που δεν μπορούν να υλοποιηθούν.

θ. Προσθήκη κατ' επέκταση σε υφιστάμενα κτίρια ως προς διηρημένες κάθετες ιδιοκτησίες.  

 

Νομίζω ότι είναι οκ τα παραπάνω. Δεκτές οι επισημάνσεις για αλλαγές.

  • Like 2
  • Thanks 2
  • Upvote 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.