Χρήστος Θωμαΐδης Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 Καλησπέρα, έχω μία απορία περί μετατροπής οδού με σκαλάκια σε οδό προσβάσιμη σε οχήματα και μάλιστα σχετικά με την προβλεπόμενη/επιτρεπόμενη κλίση βάσει νόμου για να μπορεί να υλοποιηθεί αυτό. Επειδή υπάρχει και μία θολούρα επί του θέματος, όσο αφορά την κλίση (άλλοι μιλάνε για μοίρες και άλλοι για ποσοστά τις εκατό) και κανείς δεν μπορεί να δώσει μία επαρκή και σαφή απάντηση, όπως και αναφορά στις αντίστοιχες διατάξεις που ορίζουν αυτό το θέμα, θα ήθελα μία διευκρίνηση επί αυτού. Να αναφέρω ενδεικτικά, ότι πρόκειτα για δημόσιο δρόμο στην πόλη της Καβάλας και μάλιστα επί της οδού Καπετάν Κώττη, η οποία είναι κατασκευασμένη με σκαλάκια και όλοι οι κάτοικοι της οδού επιθυμούν την μετατροπή της σε δρόμο, προσβάσιμο με οχήματα. Επίσης και επειδή είναι διάφορες οι κλίσεις της οδού θα βοηθούσε να γνωρίζουμε, αν για τα μέρη που είναι μικρότερη από την επιτρεπτή κλίση μπορεί να γίνει εν μέρει οδοποίηση για οχήματα και για τα υπόλοιπα με ίσως μεγαλύτερες κλίσεις (αυτό μέλει να το μετρήσουν οι υπηρεσίες του δήμου;) να γίνει ένας παράλληλος διάδρομος περίπου 1,20μ με τα σκαλάκια, έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τυχόν ανάγκες των κατοίκων (πρόσβαση για φορεία, μεταφορά ογκώδη αντικειμένων με καρότσι κλπ.). Εδώ τίθεται και η δεύτερη ερώτηση, αν υπάρχουν για τέτοιες παράλληλους διαδρόμους κάποιες διατάξεις που ορίζουν τις προδιαγραφές τους. Για μία σαφή διευκρίνηση και στις δύο ερωτήσεις θα σας ήμουν ευγνώμων. Μετά τιμής Χρήστος Θωμαΐδης Link to comment Share on other sites More sharing options...
tetris Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 (edited) Οι κάτοικοι (επι της όποιας οδού) μπορεί να θέλουν οτιδήποτε. Ακόμη και τελεφερίκ. Το ζήτημα είναι τι επιτρέπεται από τη νομοθεσία και αν είναι εφικτό τεχικά. Μετρώντας από το γκουγκλ, βρήκα ότι (χοντρικά) η κλίση είναι 36%. Κάτι που δικαιολογεί απόλυτα τα σκαλιά και αποκλείει κάθε άλλη λύση. Δυστυχώς, ζείτε σε μια πόλη που (όπως όλες οι πόλεις που έχουν βασιστεί σε παλιό ιστό) στερείται ρυμοτομίας και, επί πλέον, το έδαφος είναι αρκετά επικλινές. Για περισσότερες λεπτομέρειες απευθύνεστε στην τ.υ. του Δήμου συμπλ. ο αρμόδιος διαχειριστής ας το μεταφέρει στα ερωτήματα ιδιωτών κι ας τροποποιήσει τον τίτλο Edited Οκτώβριος 8 by tetris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χρήστος Θωμαΐδης Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 Ευχαριστώ για την σύντομη απάντηση και τις επεξηγήσεις. Όσο αφορά το θέμα Ιδιώτης, αυτό δήλωσα εξ αρχής. Στο θέμα της κλίσης θα ήθελα αναφορικά να αναφέρω, ότι από τον χάρτη δεν φαίνεται ξεκάθαρα η κλίση, η οποία διαφέρει σε πολλά σημεία και στην τελική προκύπτει, ότι από την οδό Περδίκα, η οποία καταλήγει σε σκαλάκια, τα οποία καταλήγουν σε μία πρώην πλατεία/παιδική χαρα υπάρχει μία διαφορά ύψους περί των τεσσάρων μέτρων. Η Καπετάν Κώττη ξεκινάει από αυτήν την πλατεία και όχι όπως φαίνεται στους χάρτες απευθείας από την Περδίκα, πράγμα που αλλάζει το ποσοστό κλίσης ραγδαία. Μία δεύτερη αλλαγή κλίσης είναι μετά το νούμερο πέντε επί της οδού, όπου μετά αυξάνεται και πάλι η κλίση. Για αυτόν τον λόγο και η δεύτερη ερώτηση, αν μπορεί να γίνει εν μέρει οδοποίηση για οχήματα στα σημεία που είναι κάτω του ορίου των 20% και για τα άλλα αν μπορεί να γίνει βοηθητικός διάδρομος. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnnyHoliday Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 13 hours ago, Χρήστος Θωμαΐδης said: Επειδή υπάρχει και μία θολούρα επί του θέματος, όσο αφορά την κλίση (άλλοι μιλάνε για μοίρες και άλλοι για ποσοστά τις εκατό) Το ίδιο είναι. Και το επί τοις εκατό, μετατρέπεται σε μοίρες (και αντίστροφα). Link to comment Share on other sites More sharing options...
tetris Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 6 ώρες πριν, Χρήστος Θωμαΐδης said: Ευχαριστώ για την σύντομη απάντηση και τις επεξηγήσεις. ... Επειδή η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων στο φόρουμ δεν γνωρίζει τα συγκεκριμένα στοιχεία, δεν μπορεί να δοθεί απάντηση. Άρα, οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες απευθύνονται σε μηχανικό (Τοπογράφο ή Πολιτικό) ώστε να εκπονηθεί η σχετική μελέτη και να υποβληθεί με αίτημα στο Δήμο. Το αν εγκριθεί και υλοποιηθεί, είναι άλλο θέμα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χρήστος Θωμαΐδης Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 11 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 11 On 9/10/2024 at 5:51 ΠΜ, JohnnyHoliday said: Το ίδιο είναι. Και το επί τοις εκατό, μετατρέπεται σε μοίρες (και αντίστροφα). Υπάρχει κάποια φόρμουλα, με την οποία γίνεται η μετρατροπή; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Didonis Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 11 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 11 (edited) Για οποιαδήποτε λύση και όχι μπάλωμα θα χρειαστεί πρώτα απ όλα να γίνει μια πολύ καλή αποτύπωση της οδού και των υψομετρικών στάθμεων που έχει. Με βάση αυτό μπορεί να γίνει μια μελέτη που ενδεχόμενα να έχει μία λύση ή συνδυασμούς λύσεων ώστε να αποφασιστεί η βέλτιστη επιλογή. Δεν μπορείς να το κάνεις εσύ...... Υ.Γ. Μη ξεχνάς ότι στις οδούς περνάνε και δίκτυα αναγκαία για την πόλη..΄... ύδρευση, αποχέτευση, βροχή, καλώδια οπτικές ίνες κλπ κλπ.... Είναι και ο λόγος που έργα αυτού του επιπέδου είναι υποχρέωση του κράτους να το φροντίζει πριν γιγαντωθούν τα προβλήματα όπως σε εσάς τώρα πχ. Edited Οκτώβριος 11 by Didonis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χρήστος Θωμαΐδης Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 11 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 11 3 ώρες πριν, Didonis said: Για οποιαδήποτε λύση και όχι μπάλωμα θα χρειαστεί πρώτα απ όλα να γίνει μια πολύ καλή αποτύπωση της οδού και των υψομετρικών στάθμεων που έχει. Με βάση αυτό μπορεί να γίνει μια μελέτη που ενδεχόμενα να έχει μία λύση ή συνδυασμούς λύσεων ώστε να αποφασιστεί η βέλτιστη επιλογή. Δεν μπορείς να το κάνεις εσύ...... Υ.Γ. Μη ξεχνάς ότι στις οδούς περνάνε και δίκτυα αναγκαία για την πόλη..΄... ύδρευση, αποχέτευση, βροχή, καλώδια οπτικές ίνες κλπ κλπ.... Είναι και ο λόγος που έργα αυτού του επιπέδου είναι υποχρέωση του κράτους να το φροντίζει πριν γιγαντωθούν τα προβλήματα όπως σε εσάς τώρα πχ. Ευχαριστώ για την εμπεριστατωμένη απάντηση σας. Αυτό που προτείνετε θα ήταν σίγουρα το καλύτερο, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχουν ούτε η θέληση, ούτε τα αντίστοιχα χρήματα για μία τέτοια βέλτιστη λύση. Εμείς οι κάτοικοι, γνωρίζοντας αυτές τις καταστάσεις θα ήμασταν ικανοποιημένοι, αν ο Δήμος έμπαινε στον κόπο, τουλάχιστον να ελέγξει, αν σε νόμιμη βάση μπορεί τουλάχιστον εν μέρει να γίνει μετατροπή σε δρόμο προσβάσιμο για οχήματα και όπου δεν γίνεται να μπει τουλάχιστον ένας παράλληλος διάδρομος με τα σκαλιά, για χρήση φορείων, καρατσάκια μεταφοράς κλπ. Σε αυτόν τον συσχετισμό παίζει και η συνεχείς αναφορά των επιτρεπόμενων ποσοστών κλίσης και κανένας δεν μπορεί να μου εξηγήσει, ποια είναι η φόρμουλα μετατροπής των μοιρών σε ποσοστά, η οποία θα με βοηθούσε, έτσι ώστε να μπορέσω έστω σαν ερασιτέχνης να διασταυρώσω τις ενδείξεις του Δήμου με την πραγματική κλίση. Και πάλι ευχαριστώ για την διάθεση σας να βοηθήσετε. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnnyHoliday Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 12 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 12 8 hours ago, Χρήστος Θωμαΐδης said: Υπάρχει κάποια φόρμουλα, με την οποία γίνεται η μετρατροπή; Υπάρχει το τόξο εφαπτομένης στη γεωμετρία. Παραδείγματος χάρη, 10 τοις εκατό κλίση -> arctan(10/100)=5,71°. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tetris Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 12 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 12 Από τη στιγμή που ",,,δεν υπάρχουν ούτε η θέληση, ούτε τα αντίστοιχα χρήματα για μία τέτοια βέλτιστη λύση...", οι όποιες συμβουλές μας (περαν του προφανούς για τη μοναδική λύση) είναι άχρηστες. Ας απευθύνουν αίτημα στο Δήμο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα