kfil Δημοσιεύτηκε Wednesday at 12:22 μμ Δημοσιεύτηκε Wednesday at 12:22 μμ 2 ώρες πριν, ponireas said: Δεν υπάρχει περίπτωση να ισχύσει η αναδρομικότητα. Ακόμα και για το ελλαδιστάν αυτό είναι αδιανόητο. Τι θα κάνουν δηλαδή; θα ψάχνουν μία μία τις άδειες που έχουν εκδοθεί και θα τις ανακαλούν; Με τι σκεπτικό θα γίνει ανάκληση; προβλέπεται ανάκληση σε σύννομη άδεια; και ποιος θα πληρώσει τις αποζημιώσεις που θα προκύψουν από τις αγωγές κατά της διοίκησης που θα γίνουν; Βγάλανε οι αθεόφοβοι ανακοίνωση για να φοβίσουν τον κόσμο και τον Γενάρη θα βγει απόφαση που θα διατάζει το υπουργείο να τροποποιήσει τον ΝΟΚ. Προφανώς ότι ισχύσει θα ισχύσει για τις νέες άδειες μετά την τροποποίηση. 1) Η αναδρομικότητα επιτρέπεται σε ορισμένες περιπτώσεις . 2) Η άδεια είναι διοικητική πράξη και μπορει να ανακληθεί υπό προϋποθέσεις 3) Το πως και τι θα γίνει με τις αποζημιώσεις πρέπει να ρωτήσουμε την Πυθία. 1
Panagiotis Andrianopoulos Δημοσιεύτηκε Wednesday at 12:43 μμ Δημοσιεύτηκε Wednesday at 12:43 μμ 1 ώρα πριν, dimitris GM said: Καμία νέα οικοδομική άδεια με κίνητρα του ΝΟΚ – Καμία ανάκληση οικοδομικής άδειας έως την έκδοση της Απόφασης του ΣτΕ | Επείγουσα μεταβατική διάταξη από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας https://ypen.gov.gr/kamia-nea-oikodomiki-adeia-me-kinitra-tou-nok-kamia-anaklisi-oikodomikis-adeias-eos-tin-ekdosi-tis-apofasis-tou-ste-epeigousa-metavatiki-diataxi-apo-to-ypourgeio-perivallontos-kai-energeias/ Εβαλα το chat gpt να μου το κανει λιανά: Φυσικά! Ας το εξηγήσουμε απλά και αναλυτικά: Τι λέει το κείμενο: Οικοδομικές άδειες με κίνητρα ΝΟΚ: Οι οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν χρησιμοποιώντας τα κίνητρα του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ) δεν μπορούν να ανακληθούν από τις αρμόδιες αρχές μέχρι να εκδοθεί απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Με άλλα λόγια, όσο δεν υπάρχει απόφαση του ΣτΕ, οι άδειες αυτές παραμένουν σε ισχύ. Ανακλήσεις από 11.12.2024: Εάν έχουν ήδη γίνει κάποιες ανακλήσεις αδειών από τις αρμόδιες αρχές (δηλαδή άδειες που είχαν εκδοθεί με τα κίνητρα του ΝΟΚ και στη συνέχεια ανακλήθηκαν), αυτές οι ανακλήσεις παύουν να ισχύουν αυτομάτως από την 11η Δεκεμβρίου 2024. Τι σημαίνει πρακτικά: Μέχρι να υπάρξει επίσημη απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας για τη χρήση των κινήτρων του ΝΟΚ, οι αρχές δεν μπορούν να πάρουν πρωτοβουλία για να ανακαλέσουν άδειες που έχουν εκδοθεί. Αν κάποια οικοδομική άδεια είχε ανακληθεί λόγω αμφισβήτησης της νομιμότητας των κινήτρων του ΝΟΚ (μετά την 11/12/2024), τότε η ανάκληση αυτή ακυρώνεται αυτόματα, και η άδεια επανέρχεται σε ισχύ. Με λίγα λόγια: Προστατεύονται προσωρινά οι οικοδομικές άδειες που στηρίζονται στα κίνητρα του ΝΟΚ, μέχρι να κριθεί το ζήτημα από το ΣτΕ. Οποιαδήποτε ανάκληση έγινε πρόσφατα (μετά τις 11.12.2024) καταργείται χωρίς να χρειαστεί περαιτέρω διαδικασία. Αν έχεις απορίες για συγκεκριμένο σημείο ή για τη λειτουργία του ΝΟΚ, πες μου! 😊
Panagiotis Andrianopoulos Δημοσιεύτηκε Wednesday at 12:45 μμ Δημοσιεύτηκε Wednesday at 12:45 μμ Επιστρατεύω ΑΙ μπας και βγάλω άκρη, δηλαδή οι άδειες που έχουν ανακληθεί από τους δημάρχους μετά την 11/12/2024 επανέρχονται σε αυτόματη ισχύ!!!!! 🤣🤣🤣🤣
kan62 Δημοσιεύτηκε Wednesday at 12:57 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Wednesday at 12:57 μμ Η ΕΓΓΥΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ∆ΙΚΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ∆ΗΜΟΣΙΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ Μιχάλης Ν. Πικραµένος Πρόεδρος ΣτΕ Η αρχή της ασφάλειας δικαίου δεν αποτελεί μόνο εκδήλωση της κατά το άρθρο 25 παρ.1 Σ. θεμελιώδους αρχής του Κράτους Δικαίου, αλλά καθιερώνεται με ειδικές συνταγματικές ρυθμίσεις επί συγκεκριμένων αντικειμένων, καταδεικνύοντας τη θεραπευτική της αξία σε μια σειρά ευαίσθητων ζητημάτων για τη ζωή και τη δραστηριότητα των πολιτών σε μια δημοκρατική πολιτεία. Στις ειδικές ρυθμίσεις του Συντάγματος συγκαταλέγονται : α) Η παρ.1 του άρθρου 7 κατά την οποία έγκλημα δεν υπάρχει ούτε ποινή επιβάλλεται χωρίς να ισχύει πριν από την τέλεση της πράξης και να ορίζει τα στοιχεία της. Με τη διάταξη αυτή απαγορεύεται η αναδρομικότητα των ποινικών νόμων. Τούτο σημαίνει ότι απαγορεύεται ο αναδρομικός καθορισμός του αξιοποίνου όπως και η αναδρομική χειροτέρευση της θέσης του κατηγορούμενου. β) Η παρ.2 του άρθρου 77 που ορίζει ότι νόμος που δεν είναι πράγματι ερμηνευτικός ισχύει μόνο από τη δημοσίευσή του. Η διάταξη αυτή αναφέρεται στη γνήσια αναδρομή η οποία συντρέχει όταν ο νόμος ρυθμίζει έννομες σχέσεις ή συνέπειες που γεννήθηκαν ή επήλθαν πριν από την έναρξη εφαρμογής του και δεν αφορά τη μη γνήσια αναδρομή, δηλαδή όταν ο νέος νόμος ρυθμίζει έννομες συνέπειες που γεννήθηκαν μετά την έναρξη εφαρμογής του, αλλά πηγάζουν από έννομες σχέσεις προϋφιστάμενες του νόμου. γ) Η παρ.2 του άρθρου 78, σύμφωνα με την οποία φόρος ή άλλο οποιοδήποτε οικονομικό βάρος δεν μπορεί να επιβληθεί με νόμο αναδρομικής ισχύος που εκτείνεται πέρα από το οικονομικό έτος το προηγούμενο εκείνου κατά το οποίο επιβλήθηκε. Η περιορισμένη χρονικά αναδρομική ισχύ για το προηγούμενο της επιβολής οικονομικό έτος αποβλέπει στη σταθερότητα της προσωπικής και επαγγελματικής ζωής των πολιτών, διότι η επικράτηση αβεβαιότητας ως προς τη φορολογία θα αποτελούσε ανασχετικό παράγοντα στην οικονομική ζωή, στις συναλλαγές και θα κλόνιζε την εμπιστοσύνη στις σχέσεις κράτους και φορολογουμένων. δ) Η παρ.4 του άρθρου 100, που ορίζει ότι διάταξη νόμου που κηρύσσεται αντισυνταγματική από το ΑΕΔ είναι ανίσχυρη από τη δημοσίευση της σχετικής απόφασης ή από τον χρόνο που ορίζεται στην απόφαση. Η ρύθμιση αυτή συνάδει προς το ισχύον σύστημα διάχυτου και παρεμπίπτοντος ελέγχου της συνταγματικότητας, το οποίο έχει ως εγγενές χαρακτηριστικό την επί μακρόν αβεβαιότητα ως προς την τελική δικαστική κρίση, αυτή δε η αβεβαιότητα δεν μπορεί να αποβαίνει σε βάρος των πολιτών. Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται ότι δεν υφίσταται γενική αρχή απαγόρευσης αναδρομικής ισχύος των νόμων, αλλά εισάγονται ειδικές απαγορεύσεις, ενώ γενική απαγόρευση δεν μπορεί να συναχθεί ούτε από την αρχή της ασφάλειας δικαίου ή ακόμα και από την αρχή της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη. Σε κάθε περίπτωση, ο συνταγματικός νομοθέτης, αναγνωρίζοντας τις δυσμενείς συνέπειες του αναδρομικού αποτελέσματος των ρυθμίσεων για τους πολίτες, επέλεξε συγκεκριμένα πεδία για τα οποία προβλέπει απόλυτη ή μερική απαγόρευση της αναδρομικότητας, παρέχοντας έτσι την ευχέρεια στον νομοθέτη να θεσπίζει ρυθμίσεις με αναδρομικό χαρακτήρα στο ευρύτατο πεδίο για το οποίο δεν έχει εισαχθεί ειδική απαγόρευση.
Panagiotis Andrianopoulos Δημοσιεύτηκε Wednesday at 01:06 μμ Δημοσιεύτηκε Wednesday at 01:06 μμ «Γηράσκω αεί διδασκόμενος». Ας το αναλύσουμε βήμα-βήμα για να γίνει πιο κατανοητό: Κεντρική Ιδέα: Η αρχή της ασφάλειας δικαίου αποτελεί βασικό στοιχείο του κράτους δικαίου (άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος). Η αρχή αυτή εξασφαλίζει προβλεψιμότητα και σταθερότητα στη νομική τάξη, ώστε οι πολίτες να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους. Ωστόσο, δεν υπάρχει γενική απαγόρευση της αναδρομικής ισχύος των νόμων, παρά μόνο συγκεκριμένες και ειδικές απαγορεύσεις που προβλέπονται από το Σύνταγμα. Ειδικές συνταγματικές ρυθμίσεις (περιπτώσεις απαγόρευσης αναδρομικότητας): α) Άρθρο 7, παρ. 1: Τι λέει: Ένα έγκλημα δεν μπορεί να τιμωρηθεί αν, κατά τον χρόνο που διαπράχθηκε, ο νόμος δεν το θεωρούσε έγκλημα. Επίσης, δεν μπορεί να επιβληθεί ποινή που δεν είχε προβλεφθεί πριν από την πράξη. Σημασία: Απαγορεύεται η αναδρομική εφαρμογή ποινικών νόμων που καθιστούν μια πράξη αξιόποινη ή επιβαρύνουν τη θέση του κατηγορούμενου. Αυτή είναι απόλυτη απαγόρευση για λόγους προστασίας των θεμελιωδών δικαιωμάτων του πολίτη. β) Άρθρο 77, παρ. 2: Τι λέει: Ένας νόμος που δεν είναι ερμηνευτικός ισχύει μόνο από τη δημοσίευσή του και δεν έχει αναδρομική ισχύ. Διευκρινίσεις: Αναφέρεται στη λεγόμενη "γνήσια αναδρομή", δηλαδή όταν ο νόμος προσπαθεί να ρυθμίσει πράξεις ή σχέσεις που έγιναν πριν την έναρξη ισχύος του. Δεν επηρεάζει τη "μη γνήσια αναδρομή", όπου ο νέος νόμος ρυθμίζει έννομες συνέπειες που προκύπτουν μετά την εφαρμογή του, αλλά σχετίζονται με παλιότερες καταστάσεις. Σημασία: Η διάταξη περιορίζει την αυθαιρεσία του νομοθέτη. γ) Άρθρο 78, παρ. 2: Τι λέει: Φόρος ή άλλο οικονομικό βάρος δεν μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ πέρα από το προηγούμενο οικονομικό έτος. Σημασία: Η πρόβλεψη αυτή διασφαλίζει τη σταθερότητα και την προβλεψιμότητα στην οικονομική ζωή. Οι πολίτες γνωρίζουν ότι δεν θα επιβαρυνθούν ξαφνικά με φόρους για οικονομικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν σε πολύ παλιότερες περιόδους. δ) Άρθρο 100, παρ. 4: Τι λέει: Εάν το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο (ΑΕΔ) κηρύξει έναν νόμο αντισυνταγματικό, τότε ο νόμος παύει να ισχύει από τη στιγμή της δημοσίευσης της απόφασης ή από τον χρόνο που ορίζει η απόφαση. Σημασία: Διασφαλίζεται ότι, όταν υπάρξει τελική δικαστική κρίση για τη συνταγματικότητα ενός νόμου, η αβεβαιότητα δεν θα επιβαρύνει τους πολίτες. Έτσι αποτρέπονται ανασφάλειες στη νομική τάξη. Συμπέρασμα: Δεν υπάρχει γενική απαγόρευση αναδρομικότητας των νόμων. Το Σύνταγμα επιτρέπει την αναδρομική ισχύ σε πολλές περιπτώσεις, εκτός αν υπάρχει ειδική απαγόρευση (όπως στις περιπτώσεις που αναφέρονται παραπάνω). Η αρχή της ασφάλειας δικαίου και η αρχή προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των πολιτών δεν καθιερώνουν από μόνες τους γενική απαγόρευση της αναδρομικότητας. Ο νομοθέτης έχει την ευχέρεια να θεσπίζει νόμους με αναδρομική ισχύ, αρκεί να μην παραβιάζει τις παραπάνω ειδικές συνταγματικές απαγορεύσεις. Αν χρειάζεσαι περαιτέρω διευκρινίσεις, πες μου! 😊
kan62 Δημοσιεύτηκε Wednesday at 01:16 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Wednesday at 01:16 μμ Με ανθρώπινο νου δηλαδή ... εμείς είμαστε στην αναδρομικότητα του συμπεράσματος 3, η οποία δεν παραβιάζει την δ) ειδική διάταξη, καθόσον ορίστηκε χρόνος με την απόφαση του ΣτΕ τον οποίο ο συντάκτης του παραπάνω κειμένου μας ανακοίνωσε στις 11/12 ότι είναι η στιγμή της ανακοίνωσης. 1
harriszante Δημοσιεύτηκε Wednesday at 01:35 μμ Δημοσιεύτηκε Wednesday at 01:35 μμ (edited) Ερώτηση γιατί θα έχουμε μάχες γιορτινές μέρες με τους πελάτες. Εγω σήμερα το πρωί εξέδωσα οικοδομική άδεια (ισόγεια κατοικία με πατάρι + ισόγεια κατοικία με σοφίτα) σε ίδια κάθετη ιδιοκτησία. Αρα αυτός με την σοφίτα σύμφωνα με την απόφαση του ΣΤΕ μπορεί να χτίσει και ο άλλος με το πατάρι δεν μπορεί? Άρα θα περιμένω να δώ αν θα μου ανακληθεί η οικοδομική άδεια????? Και τι θα πω στον πελάτη? Edited Wednesday at 01:36 μμ by harriszante
kan62 Δημοσιεύτηκε Wednesday at 02:09 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Wednesday at 02:09 μμ Θα τον ενημερώσεις για τα δυσμενή που ήδη έγιναν και θα του πεις να περιμένει να μάθει τις ακριβείς συνέπειες, όπως όλοι μας, μάλλον στο δεύτερο 15/μερο του Ιανουαρίου. Μέχρι τότε και οι δύο θα μπορούσατε να κάνετε κάποια σχόλια στην ανοικτή διαβούλευση ... κακό δεν κάνουν.
Εύνοστος Δημοσιεύτηκε Wednesday at 02:32 μμ Δημοσιεύτηκε Wednesday at 02:32 μμ έχω την εντύπωση πως οι σοφίτες (και τα λιθοσώματα κλπ) απλά δεν εξετάστηκαν και δεν κρίθηκαν από το ΣΤΕ γιατί ίσως δεν προσβλήθηκαν. Για αυτό και το δελτίο τύπου του ΣΤΕ δεν τα αναφέρει (δεν ασχολήθηκε). Αντίθετα αναφέρει ρητά πως απαλλάχθηκαν τα έρκερ και τα κλιμ/σια που προφανώς προσβλήθηκαν. Θεωρώ πως οι σοφίτες και τα λιθοσώματα κινδυνεύουν ... εάν προσβληθούν. Επίσης θεωρώ πως το ΥΠΕΝ, αν αλλάξει τον ΝΟΚ, θα τα βγάλει από τα μπόνους και αυτά για να μην διακινδυνεύσει 2η προσβολή αντισυνταγματικότητας του ίδιο νόμου
kan62 Δημοσιεύτηκε Wednesday at 02:47 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Wednesday at 02:47 μμ Το ΥΠΕΝ δήλωσε ότι θα τον αλλάξει με τη αναστολή. Θα δει τις λεπτομέρειες τον Ιανουάριο και έχει άλλο ένα μήνα time-out για τις αλλαγές...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα