kan62 Δημοσιεύτηκε 13 ώρες πριν Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε 13 ώρες πριν (edited) Η απόφαση του ΣτΕ (με λίγα λόγια, αναλυτικά πρέπει να διαβάσουμε 4 αποφάσεις) : Με τις 146, 147, 148, 149/2025 αποφάσεις της Ολομελείας κρίθηκαν τα εξής : Α. Το σύστημα των διατάξεων του Ν.Ο.Κ. (άρθρα 10 παρ. 1, 15 παρ. 8, 19 παρ. 2 και 25 παρ. 1), με τις οποίες παρέχονται προσαυξήσεις στον συντελεστή της δόμησης και το ύψος, ως κίνητρα για την ανέγερση κτηρίων, δεν αντίκειται, κατ’ αρχήν, από μόνο το περιεχόμενο των διατάξεων, στο άρθρο 24 παρ. 2 του Συντάγματος. Τούτο διότι α) η πραγματοποιούμενη δόμηση, δυνάμει της προσαύξησης του σ.δ., δεν παρίσταται προδήλως υπέρμετρη, ώστε να οδηγεί οπωσδήποτε σε ανεπίτρεπτη συνταγματικά επιδείνωση των όρων διαβίωσης και του περιβάλλοντος, ο δε όρος δομήσεως που αναφέρεται στο ύψος δεν συνιστά, από μόνος του, δυσμενή μεταβολή των συνθηκών, β) τα κίνητρα συνοδεύονται από τα αντισταθμίσματα της μείωσης της κάλυψης, της δημιουργίας κτηρίων υψηλής ενεργειακής απόδοσης και της αύξησης των κοινόχρηστων χώρων και των χώρων πρασίνου, τα οποία συνιστούν, κατά κοινή πείρα, ευνοϊκά για το περιβάλλον στοιχεία. Β. Εντούτοις, τα κίνητρα του Ν.Ο.Κ., λόγω του προέχοντος πολεοδομικού χαρακτήρα τους, δεν μπορούν να υλοποιούνται απευθείας με την έκδοση οικοδομικών αδειών που εκδίδονται κατ’ εφαρμογή του Ν.Ο.Κ., αλλά ανήκει στον πολεοδομικό νομοθέτη να τα συμπεριλάβει στον τοπικό σχεδιασμό. Στον τοπικό σχεδιασμό σταθμίζονται οι συνέπειες στο οικιστικό περιβάλλον της περιοχής, όπου τα κίνητρα εφαρμόζονται, με τεκμηρίωση της σχετικής κρίσης επί τη βάσει ειδικής επιστημονικής μελέτης, η οποία καταρτίζεται στο πλαίσιο της διαδικασίας έγκρισης του σχεδιασμού και λαμβάνει υπόψη τη φυσιογνωμία του κάθε οικισμού. Συνεπώς, το σύστημα των κινήτρων του Ν.Ο.Κ. αντίκειται στο άρθρο 24 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος. Τούτο όχι, κατ’ αρχήν, εξαιτίας του περιεχομένου των επίμαχων διατάξεων, οι οποίες δεν είναι, κατά τα ανωτέρω, από μόνες τους αντισυνταγματικές, αλλά για τον λόγο ότι παρέχεται με τις διατάξεις αυτές, απ’ ευθείας στις υπηρεσίες δόμησης, η δυνατότητα να εκδίδουν οικοδομικές άδειες, κατ’ απόκλιση από τους ισχύοντες με βάση το πολεοδομικό καθεστώς κάθε περιοχής όρους δόμησης. Γ. Οι ρυθμίσεις του άρθρου 11 παρ. 6 του Ν.Ο.Κ. για την προσμέτρηση ή μη στον συντελεστή δόμησης διαφόρων χώρων των οικοδομών θεμιτώς θεσπίζονται οριζοντίως με τον Οικοδομικό Κανονισμό, διότι δεν αποτελούν ζήτημα που ανάγεται στον τοπικό πολεοδομικό σχεδιασμό. Είναι, όμως, αντισυνταγματικός ο μη συνυπολογισμός στον σ.δ. των παταριών και του κτίσματος έως 35 τ.μ. στο δώμα, καθώς και η εξομοίωση της πισίνας με φυτεμένη επιφάνεια. Αυτά, επομένως, πρέπει να προσμετρώνται στον σ.δ. Αντιθέτως, είναι συνταγματικός ο μη συνυπολογισμός στον σ.δ. των έρκερ, δηλαδή αρχιτεκτονικών στοιχείων περιορισμένων διαστάσεων, και των κλιμακοστασίων που δεν συνιστούν χώρους κατοίκησης. Δ. Περαιτέρω, όμως, το Δικαστήριο προέβη σε στάθμιση αφενός του δημοσίου συμφέροντος, και, αφετέρου των αρχών της ασφάλειας δικαίου, της προβλεψιμότητας και της εμπιστοσύνης των διοικουμένων που οικοδόμησαν, εμπιστευθέντες το νομοθετικό καθεστώς και τα θεσπισθέντα κίνητρα του ν. 4067/2012, και που απέκτησαν καλοπίστως εμπράγματα δικαιώματα επί των εν λόγω ακινήτων. Το Δικαστήριο επισήμανε ότι ο λόγος για τον οποίον οι οικείες διατάξεις κρίνονται αντισυνταγματικές στοιχεί προς παγία νομολογία του Δικαστηρίου, την οποία ο νομοθέτης δεν έλαβε υπόψη κατά τη θέσπιση του Ν.Ο.Κ. (ν. 4067/2012), προκειμένου να διαφυλάξει την αρχή της ασφάλειας δικαίου. Η αρχή αυτή υπηρετείται όταν η νομολογία των ανωτάτων Δικαστηρίων λαμβάνεται υπόψη κατά τη νομοθέτηση. Κατόπιν τούτων, το Δικαστήριο έκρινε ότι τα αποτελέσματα της αντισυνταγματικότητας πρέπει να μην καταλάβουν τις οικοδομικές άδειες, των οποίων η υλοποίηση (οικοδομικές εργασίες) έχει αποδεδειγμένα αρχίσει έως και τις 11.12.2024, ημερομηνία κατά την οποία το Δικαστήριο, δια του Προέδρου, προέβη σε ανακοίνωση του περιεχομένου της παρούσας απόφασης. Ως έναρξη υλοποίησης των οικοδομικών αδειών νοούνται οι εργασίες εκσκαφής για την ανέγερση της οικοδομής, ο χρόνος πραγματοποίησης των οποίων πρέπει να αποδεικνύεται με κάθε πρόσφορο τρόπο, όπως, μεταξύ άλλων, α) με τη γνωστοποίηση, καθ΄ οιονδήποτε τρόπο, της έναρξης των εργασιών εκσκαφής σε οποιαδήποτε διοικητική αρχή, β) με την ηλεκτρονική υποβολή Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) από τον εργοδότη στη βάση δεδομένων του ΕΦΚΑ κ.ο.κ., εφόσον η γνωστοποίηση ή η υποβολή των ως άνω στοιχείων γίνει έως και την 11η Δεκεμβρίου 2024. Δεν αρκούν, όμως, η ηλεκτρονική αυτόματη έκδοση της οικοδομικής άδειας και η λήψη αριθμού άδειας ούτε η ηλεκτρονική ενημέρωση άλλων Υπηρεσιών, τα οποία αφορούν μόνον το γεγονός της έκδοσης της άδειας και δεν αποδεικνύουν τον χρόνο έναρξης των οικοδομικών εργασιών. Εκκρεμείς κατά την 11.12.2024 δίκες δεν καταλαμβάνονται από τον περιορισμό των αποτελεσμάτων της αντισυνταγματικότητας. Eρωτήσεις και απαντήσεις Τι ακριβώς κρίθηκε με τις αποφάσεις της Ολομέλειας; Κρίθηκε ότι το σύστημα των διατάξεων του ΝΟΚ με το οποίο θεσπίζονται κίνητρα προσαύξησης των όρων δόμησης (συντελεστή δόμησης, ύψους) για την ανέγερση των κτηρίων, θα μπορούσε να εισαχθεί στον πολεοδομικό σχεδιασμό συγκεκριμένων περιοχών ανάλογα με τα ειδικότερα χαρακτηριστικά τους αλλά δεν μπορεί, κατά το Σύνταγμα, να θεσπιστεί με διάταξη γενικής εφαρμογής, όπως στην προκειμένη περίπτωση, διότι αυτό οδηγεί στην ανατροπή του ισχύοντος πολεοδομικού σχεδιασμού κάθε περιοχής. Είναι η πρώτη φορά που δημοσιεύεται απόφαση του ΣτΕ με τέτοιο περιεχόμενο; Οι σημερινές αποφάσεις αναφέρονται στο ζήτημα της σχέσης των γενικών οικοδομικών κανονισμών και των ειδικότερων όρων δόμησης της κάθε περιοχής. Παρόμοια ζητήματα έχουν τεθεί πολλές φορές κατά το παρελθόν και το Δικαστήριο δεχόταν πάντοτε ότι υπερισχύουν και εφαρμόζονται οι ειδικότεροι όροι δόμησης κάθε περιοχής, εφόσον είναι περιβαλλοντικά ευμενέστεροι. Το ζήτημα αυτό έχει κριθεί και για διατάξεις του ισχύοντος ΝΟΚ με την 705/2020 απόφαση της Ολομέλειας. Γιατί πήρε τόσο καιρό να κριθεί η αντισυνταγματικότητα; Ο ΝΟΚ υπάρχει από το 2012 Κατ’ αρχάς, λόγω της οικονομικής κρίσης υπήρξε καθίζηση στην οικοδομική δραστηριότητα και περιορισμός στην έκδοση οικοδομικών αδειών, με αποτέλεσμα να μην έχουν ανοίξει σχετικές δίκες. Οι οικοδομικές άδειες που οδήγησαν στις σημερινές αποφάσεις της Ολομέλειας εκδόθηκαν το 2022, δηλαδή 10 χρόνια μετά την έναρξη ισχύος του ΝΟΚ, οι παραπεμπτικές αποφάσεις του Ε΄ τμήματος δημοσιεύθηκαν το 2024, οι υποθέσεις συζητήθηκαν στην Ολομέλεια τον Οκτώβριο του 2024 και το διατακτικό δημοσιεύθηκε δυο μήνες μετά, τον Δεκέμβριο του ιδίου έτους. Εκκρεμούν στο ΣτΕ υποθέσεις για την αντισυνταγματικότητα άλλων οικοδομικών κινήτρων του ΝΟΚ; Ναι. Εκκρεμούν και άλλες υποθέσεις με οικοδομικές άδειες στις οποίες τίθεται το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας άλλων διατάξεων του ΝΟΚ (πχ υπόσκαφα, διεύρυνση υπογείων γκαράζ κλπ). Ποιον δεσμεύουν οι αποφάσεις της Ολομέλειας; Τυπικά μόνο τους διαδίκους των συγκεκριμένων υποθέσεων. Επειδή, όμως, η παρανομία των οικοδομικών αδειών οφείλεται σε αντισυνταγματικότητα του νόμου, οι αποφάσεις αυτές μπορούν να έχουν συνέπειες στη νομιμότητα όλων των αδειών που εκδόθηκαν με βάση τις διατάξεις που κρίθηκαν αντισυνταγματικές. Για τον λόγο αυτό, οι σημερινές αποφάσεις, με ρητή σκέψη τους, περιόρισαν τα αποτελέσματα της αντισυνταγματικότητας. Έτσι, οι άδειες για τις οποίες οι οικοδομικές εργασίες έχουν ξεκινήσει και, πολύ περισσότερο, έχουν ολοκληρωθεί, δεν μπορούν να ακυρωθούν ή να ανακληθούν εξαιτίας της αντισυνταγματικότητας αυτής. Εντούτοις, άδειες οι οποίες είχαν ήδη προσβληθεί στα δικαστήρια έως και τις 11.12.2024, μπορούν να ακυρωθούν για τον λόγο αυτό, έστω και αν είχαν ήδη αρχίσει οι οικοδομικές εργασίες, διότι το αντίθετο θα παραβίαζε το δικαίωμα δικαστικής προστασίας. Οι άδεις που έχουν εκδοθεί και για τις οποίες υπάρχει ακόμη προθεσμία για δικαστική προσβολή του κινδυνεύουν; Οι άδειες για τις οποίες δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη οι οικοδομικές εργασίες μπορούν να ακυρωθούν για τους λόγους που αναφέρονται στις αποφάσεις. Οι άδειες για τις οποίες έχουν ξεκινήσει οι οικοδομικές εργασίες δεν κινδυνεύουν εξαιτίας της εφαρμογής των αντισυνταγματικών κινήτρων του ΝΟΚ, αλλά κινδυνεύουν μόνο εφόσον έχουν άλλες πλημμέλειες. Τι εννοούμε με τον όρο έναρξη οικοδομικών εργασιών; Πώς αποδεικνύεται αυτή; Ως έναρξη υλοποίησης των οικοδομικών αδειών νοούνται οι εργασίες εκσκαφής για την ανέγερση της οικοδομής, ο χρόνος πραγματοποίησης των οποίων πρέπει να αποδεικνύεται με κάθε πρόσφορο τρόπο, όπως, μεταξύ άλλων, α) με τη γνωστοποίηση, καθ΄ οιονδήποτε τρόπο, της έναρξης των εργασιών εκσκαφής σε οποιαδήποτε διοικητική αρχή, β) με την ηλεκτρονική υποβολή Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) από τον εργοδότη στη βάση δεδομένων του ΕΦΚΑ κ.ο.κ., εφόσον η γνωστοποίηση ή η υποβολή των ως άνω στοιχείων έχει γίνει έως και την 11η Δεκεμβρίου 2024. Δεν αρκούν, όμως, η ηλεκτρονική αυτόματη έκδοση της οικοδομικής άδειας και η λήψη αριθμού άδειας ούτε η ηλεκτρονική ενημέρωση άλλων Υπηρεσιών, καθώς αφορούν μόνο το γεγονός της έκδοσης της άδειας και δεν αποδεικνύουν τον χρόνο έναρξης των οικοδομικών εργασιών. Η άδεια μου κρίθηκε αντισυνταγματική από τα δικαστήρια. Έχω δικαίωμα αποζημίωσης; Όταν προκαλείται ζημία από αντισυνταγματικότητα νόμου υπάρχει κατ’ αρχήν δικαίωμα αποζημίωσης, εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις για την αστική ευθύνη του Κράτους. Το δικαίωμα για αποζημίωση κρίνεται ανάλογα με τις ειδικότερες περιστάσεις της κάθε υπόθεσης από τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια. Το ΣτΕ έλαβε υπόψη του τον αντίκτυπο των αποφάσεων αυτών στις επενδύσεις και στην ασφάλεια των συναλλαγών; Ναι. Το Δικαστήριο εφάρμοσε τη νομοθεσία που δίνει τη δυνατότητα συνεκτίμησης των συνεπειών της κρίσης περί αντισυνταγματικότητας και, στη συγκεκριμένη περίπτωση, εξάντλησε τα περιθώρια της νομοθεσίας αυτής για τον περιορισμό της βλάβης που μπορεί να επέλθει από τις αποφάσεις στην οικονομική δραστηριότητα και την ασφάλεια των συναλλαγών. Edited 13 ώρες πριν by kan62
apostolis apostolakis Δημοσιεύτηκε 13 ώρες πριν Δημοσιεύτηκε 13 ώρες πριν 4 minutes ago, kan62 said: Είναι, όμως, αντισυνταγματικός ο μη συνυπολογισμός στον σ.δ. των παταριών και του κτίσματος έως 35 τ.μ. στο δώμα, καθώς και η εξομοίωση της πισίνας με φυτεμένη επιφάνεια. Αυτά, επομένως, πρέπει να προσμετρώνται στον σ.δ. Η πισίνα να μετράει στην δόμηση, όντως τώρα????
dimitris GM Δημοσιεύτηκε 13 ώρες πριν Δημοσιεύτηκε 13 ώρες πριν "Εκκρεμείς κατά την 11.12.2024 δίκες δεν καταλαμβάνονται από τον περιορισμό των αποτελεσμάτων της αντισυνταγματικότητας." Οπότε, αυτες οι αδειες ειναι "ακυρες" σε οποιοδηποτε σταδιο εργασιων και αν βρισκονται Προκειται για αυτες τις 4 αδειες που αναφερονται στις 4 αποφασεις και για αλλες "22" για τις οποιες υπαρχει ηδη εκκρεμοδικια.
BAS Δημοσιεύτηκε 13 ώρες πριν Δημοσιεύτηκε 13 ώρες πριν Το θέμα είναι ότι εκκρεμούν και άλλες δίκες, οπότε δεν ξέρουμε αν γλυτώνουν οι σοφίτες, οι επεκτάσεις των υπογείων και διάφορα ακόμη. Προφανώς θα περιμένουμε το υπουργείο και το τεε να τα αποσαφηνίσουν.
kan62 Δημοσιεύτηκε 13 ώρες πριν Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε 13 ώρες πριν (edited) 11 λεπτά πριν, dimitris GM said: Προκειται για αυτες τις 4 αδειες που αναφερονται στις 4 αποφασεις και για αλλες "22" για τις οποιες υπαρχει ηδη εκκρεμοδικια. Οι 4 έχουν ήδη τελειώσει. Οι 22 δεν θα εξεταστούν για τους παραπάνω λόγους, αλλά μόνον αν έχουν και άλλους. Οπότε και αυτές απλά δεν γλυτώνουν, όπως αυτές που άρχισαν εκσκαφές... υγ. Προφανώς αυτές που έχουν υπόσκαφα, υπερκάλυψη υπογείων κλπ άλλα, θα κριθούν με τη σειρά τους. Και εκεί όμως μπορεί να καλυφθούν με περιορισμό των αποτελεσμάτων αντισυνταγματικότητας. Edited 13 ώρες πριν by kan62
jbosdas Δημοσιεύτηκε 13 ώρες πριν Δημοσιεύτηκε 13 ώρες πριν (edited) 33 λεπτά πριν, kan62 said: Ως έναρξη υλοποίησης των οικοδομικών αδειών νοούνται οι εργασίες εκσκαφής για την ανέγερση της οικοδομής, ο χρόνος πραγματοποίησης των οποίων πρέπει να αποδεικνύεται με κάθε πρόσφορο τρόπο, όπως, μεταξύ άλλων, α) με τη γνωστοποίηση, καθ΄ οιονδήποτε τρόπο, της έναρξης των εργασιών εκσκαφής σε οποιαδήποτε διοικητική αρχή, β) με την ηλεκτρονική υποβολή Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) από τον εργοδότη στη βάση δεδομένων του ΕΦΚΑ κ.ο.κ., εφόσον η γνωστοποίηση ή η υποβολή των ως άνω στοιχείων γίνει έως και την 11η Δεκεμβρίου 2024. Δεν αρκούν, όμως, η ηλεκτρονική αυτόματη έκδοση της οικοδομικής άδειας και η λήψη αριθμού άδειας ούτε η ηλεκτρονική ενημέρωση άλλων Υπηρεσιών, τα οποία αφορούν μόνον το γεγονός της έκδοσης της άδειας και δεν αποδεικνύουν τον χρόνο έναρξης των οικοδομικών εργασιών. ..."εφόσον η γνωστοποίηση ή η υποβολή των ως άνω στοιχείων γίνει έως και την 11η Δεκεμβρίου 2024." εκσκαφές ξεκίνησαν, ποιος όμως κάνει περιοδική την 11η του μηνός; Άρα μιλάμε για περιοδική Νοεμβρίου οπότε κατ' αντιστοιχία για εκσκαφές που έχουν ξεκινήσει τον Οκτώβρη...! Edited 13 ώρες πριν by jbosdas
Geronik1 Δημοσιεύτηκε 12 ώρες πριν Δημοσιεύτηκε 12 ώρες πριν Συνοψίζοντας την απόφαση και ειδικά το κρίσιμο ζήτημα της «έναρξης υλοποίησης» των οικοδομικών εργασιών: 1. Σύντομο ιστορικό και αντικείμενο της απόφασης o Ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (Ν.Ο.Κ.) του 2012 (ν. 4067/2012) περιέχει διατάξεις που αυξάνουν τον συντελεστή δόμησης (σ.δ.) και το επιτρεπόμενο ύψος, ως κίνητρα για την ανέγερση ενεργειακά αποδοτικών κτηρίων και τη διατήρηση κοινόχρηστων χώρων. o Το Συμβούλιο της Επικρατείας, σε προγενέστερη νομολογία του, είχε τονίσει ότι όταν τροποποιούνται οι όροι δόμησης πρέπει να προηγείται πολεοδομικός σχεδιασμός σε τοπικό επίπεδο (Ρυθμιστικά Σχέδια, Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια κ.λπ.), ώστε να σταθμίζονται εξατομικευμένα οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και την ποιότητα ζωής. 2. Κρίση επί της συνταγματικότητας o Το Δικαστήριο αποφάσισε ότι οι επίμαχες διατάξεις του Ν.Ο.Κ. δεν είναι εξ ορισμού αντισυνταγματικές, αφού από μόνες τους δεν επιφέρουν υπερβολική δόμηση ή επιδείνωση του περιβάλλοντος. o Εντούτοις, παράγουν πρόβλημα όταν εφαρμόζονται οριζόντια, δηλαδή σε όλη την Ελλάδα, χωρίς πρότερη αξιολόγηση των πραγματικών συνθηκών κάθε περιοχής. 3. Περιορισμός των συνεπειών της αντισυνταγματικότητας o Το ΣτΕ έλαβε υπόψη του τις επιπτώσεις στις επενδύσεις, στην ασφάλεια των συναλλαγών και στην εμπιστοσύνη των πολιτών που ακολούθησαν το νόμο. o Έτσι, αποφάσισε να μην ακυρωθούν όλες οι οικοδομικές άδειες που είχαν εκδοθεί βάσει των κινήτρων του Ν.Ο.Κ., υπό την προϋπόθεση ότι μέχρι 11.12.2024 (ημερομηνία δημόσιας ανακοίνωσης της απόφασης) είχαν ήδη αρχίσει οι οικοδομικές εργασίες. Οι εργασίες πρέπει να αφορούν τουλάχιστον την εκσκαφή στο οικόπεδο. 4. Πώς αποδεικνύεται η έναρξη υλοποίησης o Σύμφωνα με την απόφαση, δεν αρκεί η απλή έκδοση της οικοδομικής άδειας ή κάποια απρόσωπη ηλεκτρονική ενημέρωση. Χρειάζεται πραγματική εκκίνηση εργασιών στο ακίνητο. o Ενδεικτικοί τρόποι απόδειξης είναι: α) Η γνωστοποίηση της έναρξης εκσκαφών σε κάποια δημόσια αρχή (π.χ. επιθεώρηση εργασίας, πολεοδομία, περιφέρεια κ.λπ.). β) Η υποβολή Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) στον ΕΦΚΑ για εργαζομένους στο εργοτάξιο που εκτελούν εκσκαφές. γ) Οποιαδήποτε άλλη επίσημη, επαληθεύσιμη δήλωση ή έγγραφο που αποδεικνύει ότι πριν από ή έως τις 11.12.2024 βρίσκονταν σε εξέλιξη οι χωματουργικές εργασίες. 5. Πρακτική σημασία o Άδειες με έναρξη εκσκαφών πριν από 11.12.2024: Παραμένουν σε ισχύ και δεν κινδυνεύουν από την αιτία της αντισυνταγματικότητας του Ν.Ο.Κ. (εκτός αν συντρέχει άλλος λόγος ακύρωσης). o Άδειες χωρίς έναρξη εκσκαφών ως την 11.12.2024: Μπορούν να ακυρωθούν δικαστικά αν κάποιος ασκήσει έγκαιρα προσφυγή, ακριβώς επειδή στηρίζονται σε διατάξεις κρίσιμες από το ΣτΕ ως μη συνταγματικά εφαρμόσιμες. 6. Επιπτώσεις σε ανοιχτές υποθέσεις ή σε μελλοντικές επενδύσεις o Εάν έχει ήδη ασκηθεί προσφυγή στα δικαστήρια για κάποια άδεια πριν από τις 11.12.2024, η άδεια μπορεί να ακυρωθεί ανεξάρτητα από το αν είχαν ξεκινήσει οι εργασίες, διότι το ΣτΕ θεωρεί ότι δεν μπορεί να ματαιωθεί το δικαίωμα δικαστικής προστασίας εκείνου που είχε ήδη προσφύγει. o Σε μελλοντικό επίπεδο, ο νομοθέτης οφείλει να ενσωματώνει τέτοιου είδους κίνητρα μόνο μέσω τοπικών πολεοδομικών μελετών. 1
Vasili Δημοσιεύτηκε 12 ώρες πριν Δημοσιεύτηκε 12 ώρες πριν Συνάδελφοι, πως το ερμηνεύετε το παρακάτω? Είναι, όμως, αντισυνταγματικός ο μη συνυπολογισμός στον σ.δ. των παταριών και του κτίσματος έως 35 τ.μ. στο δώμα, καθώς και η εξομοίωση της πισίνας με φυτεμένη επιφάνεια. Αυτά, επομένως, πρέπει να προσμετρώνται στον σ.δ. ότι: α) τα πατάρια και το κτίσμα 35 τ.μ. προσμετρούν στη δόμηση, και η πισίνα δεν προσμετρά στη φύτευση β) τα πατάρια, το κτίσμα 35 τ.μ. στο δώμα, και η πισίνα προσμετρούν στη δόμηση
tetris Δημοσιεύτηκε 11 ώρες πριν Δημοσιεύτηκε 11 ώρες πριν Εν τη ρύμη του λόγου (?) δεν έβαλαν την τελευταία πρόταση στη σωστή σειρά, με αποτέλεαμα να φαίνεται πως εννοούν ότι η πισίνα μετράει στη δόμηση.Ενώ είναι προφανές ότι η πισίνα δεν πρέπει να μετράει στη φυτεμένη επιφάνεια. 1
Vasili Δημοσιεύτηκε 11 ώρες πριν Δημοσιεύτηκε 11 ώρες πριν Ελπίζω να είναι όπως το λες. Διάβαζα το κείμενο για τους άλλους λόγους (ύψη, πατάρια) και έπεσα πάνω σε αυτή την πρόταση. Επίσης με βάση αυτή την απόφαση καταλαβαίνω πως στην αξιολόγηση του άρθρου 11 παρ 6. κρίνονται ως αντισυνταγματικές οι παράγραφοι που αφορούν τα πατάρια και το κτίσμα έως 35 τ.μ. στο δώμα και όλα τα άλλα ισχύουν κανονικά. Σωστά το καταλαβαίνουμε? Το ρωτώ γιατι κάνει ειδικά αναφορά στα έρκερ και τα κλιμακοστάσια αλλά δεν κάνει αναφορά σε όλα τα άλλα (θερμομόνωση, φέρουσα τοιχοποιία, τοιχοποιία από φυσικά υλικά, επενδύσεις, κουφώματα, κατασκευές των άρθρων 16 και 17, κλπ). Ολα αυτά συνεχίζουν να ισχύουν κανονικά?
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα