GeorgeS Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 Λύση μπορεί να είναι και η εξής:α) Αξιολόγηση εκπαιδευτικών ιδρυμάτων (αξιολόγηση προγράμματος σπουδών, εμβάθυνσης αντικειμένου, επιπέδου διαδασκόντων, επιπέδου εξετάσεων κ.λπ). β) Χορήγηση επαγγελματικών δικαιωμάτων ανάλογα με την παραπάνω αξιολόγηση. Εξέλιξη επαγγελματικών δικαιωμάτων βάσει εμπειρίας είναι για μένα λάθος θεώρηση για δύο λόγους: α) Ακόμα και όπως είναι τώρα το σύστημα η εμπειρία πολύ εύκολα "αποδεικνύεται" με ψευδείς βεβαιώσεις μετά από συμφωνίες μεταξύ επαγγελματιών. β) Η εμπειρία δεν μπορεί να υποκαταστήσει την έλλειψη θεωρητικού υποβάθρου. Όσο καλός και να είμαι εγώ στα αρχαία επειδή έχω ψώνιο και τα γνωρίζω πολύ καλά (προφανώς είναι τυχαίο το παράδειγμα) δεν μπορώ να διεκδικήσω το δικαίωμα να διδάξω χωρίς να έχω βγάλει αντίστοιχη σχολή. Με την αξιολόγηση συμφωνώ. Το παράδειγμα με τα "αρχαία" είναι κατά τη γνώμη μου άστοχο αλλά πολύ ενδεικτικό για να πω το εξής. Άλλο τα ακαδημαικά δικαιώματα (της διδασκαλίας π.χ.) και άλλο τα επαγγελματικά. Γιατί δεν μπορείτε να το δείτε αυτό το πράγμα ? ειλικρινά δεν το καταλαβαίνω. Το αυτοκίνητό σου το πας σε έναν ΕΜΠΕΙΡΟ μηχανικό με χρόνια στη πλάτη του. Για να φτιάξεις τη ντουλάπα σου φωνάζεις έναν ΕΜΠΕΙΡΟ μάστορα. Για να κάνεις μια εγχείριση πας σε έναν ΕΜΠΕΙΡΟ γιατρό. Για να λύσεις ένα τεχνικό πρόβλημα φωνάζεις έναν ΕΜΠΕΙΡΟ μηχανικό. Δεν φωνάζεις ούτε το παιδάκι που τέλειωσε τώρα το πολυτεχνείο, ούτε πας να σου κάνει εγχείριση καρδιάς ο χειρούργος που μόλις τέλειωσε το αγροτικό του. Η άσκηση του επαγγέλματος απαιτεί δύο πράγματα : ΓΝΩΣΗ και ΕΜΠΕΙΡΙΑ. Το ότι τέλειωσα το πολυτεχνείο είναι αρκετό για αν βεβαιώσει ότι έχω τις θεωρητικές γνώσεις για να διδάξω ή να λύσω ασκήσεις αλλά ΟΧΙ ότι μπορώ να είμαι ΕΔΩ και ΤΩΡΑ επαγγελματίας.
Chihor Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 Και οι καθηγητές επάγγελμα ασκούν. Αυτό που εννοώ είναι ότι προσωπικά δεν δέχομαι την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων πάνω σε πράγματα που δεν έχω διδαχθεί από αξιολογημένο προσωπικό και με εγκεκριμένη ύλη. Δεν μπορείς από τη μία να δέχεσαι την αξιολόγηση και από την άλλη να μιλάς για επαγγελματικά δικαιώματα βάσει εμπειρίας. Πως αποδεικνύεις την εμπειρία; Πως αποδεικνύεις ότι αυτά που έμαθες στην πράξη είναι σωστά και όχι αυτά που απλώς συνηθίζονται από την πιάτσα; Δηλαδή δέκα χρόνια εμπειρία στην οικοδομή δίπλα σε ανθρώπους που δεν κάνουν για παράδειγμα αγκυρώσεις επειδή δεν ξέρουν τη σημασία τους σου προσφέρει εμπειρία; Η εμπειρία δεν μπορεί να πιστοποιηθεί ούτε σε ποσότητα και κυρίως ούτες σε ποιότητα-ορθότητα.
Pappos Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 Παράδειγμα για τα μαθήματα. Ενας έγραψε σε εξέταση μαθήματος 2 ωρών στο μάθημα μεταλλικών για παράδειγμα 10 σε μια σχολή στην Ελλάδα. Αν πάει σε κάποια άλλη σχολή στην Ελλάδα μπορεί να γράψει και 2. Τι θέλω να πω. Δηλαδή υποστηρίζει κάποιος ότι επειδή έγραψε 10 σε 2 ώρες μεταλλικές οτι γνωρίζει το αντικείμενο των μεταλλικών ??? Γνωρίζει την μεθολογία των ασκήσεων του καθηγητή και τα θέματα των τελευταίων 5 χρόνων. Δεν μπορεί να βγει έγω και να πει, ξέρετε εγώ έχω γράψει 10 μεταλλικές ξέρω τα πάντα. Για να μάθεις μεταλλικές (που ξανατονίζω το δύσκολο στις μεταλλικές είναι οι συνδέσεις και όχι τα μέλη !!!) πρέπει πέρα την μελέτη να μπορείς να είσαι σε θέση να κάνεις και μελέτη ανάρτησης/κατασκευής του μεταλλικού και να ασχολείσαι καθημερινά με διάβασμα και κατασκευή. Το ίδιο και πάνω-κάτω για τις πανελλήνιες. Στα μαθηματικά μεθοδολογία μαθαίναμε όχι μαθηματικά. Αν πεις σε κάποιον να σου εξηγήσει την φυσική ερμηνεία της παραγώγου θα ψάχνει πόρτα να φύγει... Θέλω να πω οτι δεν μπορεί να κριθείς σε ένα αντικείμενο από ένα 2ωρο εξέτασης. εγώ προσωπικά αυτό δεν το δέχομαι. Παρουσίασε μου τις εργασίες σου, τα papers σου, το έργο σου και αυτό το περί 10 στις μεταλλικές μπορείς να το πείς στους γνωστους...ξέρετε εσείς...(μανάβηδες, μπακάληδες κ.τ.λ.)
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 Οι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί ΔΕΝ έχουν διδαχθεί ποτέ τα μισά και πλέον μαθήματα του τμήματος μηχανολόγων. Να μην έχουν λοιπόν επ. δικαιώματα ΚΑΙ μηχανολόγου, σήμερα έχουν άπειρα δικαιώματα για όλα. Ομοίως και οι μηχανολόγοι. Οι πολιτικοί μηχανικοί που δεν διδάχθηκαν επαρκώς μεταλλικές κατασκευές μήπως να μην έχουν το δικαίωμα να τις υπογράψουν ? και τόσα άλλα. Θέλω να πω ότι ΔΕΝ μιλάω για εμπειρία που την αποκτάει ο απόφοιτος Γυμνασίου. Μιλάω για την εμπειρία που αποκτάει ένας μηχανικός με θεωρητικό υπόβαθρο. Φυσικά και ο πολιτικός μηχανικός αν κάτσει και διαβάσει μόνος του και βρεθεί δίπλα σε έναν έμπειρο στις μεταλλικές κατασκευές μηχανικό θα μάθει να τις κάνει μια χαρά. Το ίδιο και ο ηλεκτρολόγος αν καθίσει και ασχοληθεί με Υποσταθμούς Μέσης Τάσης. Αν κάποιοι δεν κάνουν αγκυρώσεις (που δεν γνωρίζω τι ακριβώς είναι γιατί είμαι άλλης ειδικότητας) τότε μάλλον φταίει υποθέτω ο επιβλέπων μηχανικός και όχι αυτοί.
sundance Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 αναμασηση των ιδιων πραγματων. πραγματικα το θεμα μπορει να σπασει ολα τα ρεκορ σε δημοσιευσεις (και το ξεκινησα εγω....μουχαχαχαχαχαχα) ΥΓ παντως ρε pappos δεν σε εχω καταλαβει.ολο αμφισβητησεις μου εισαι. παντως απορω που δεν αναφερθηκε ακομα η deutschland. mit freundlichen gruβen
ckiriako Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 Συναδελφοι το ξερετε οτι ο τιτλος του θεματος ειναι "Iσοτιμία διπλώματος πολυτεχνίου με master",ε; Κριμα
stayros Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 Δεν είναι όλα τα τμήματα ίδια, εκεί είναι το πρόβλημα. Άλλους τους κάνουν μαθήματα αντι για καθηγητές οι βοηθοί, άλλοι από τις καταλήψεις κάνουν τις μισές διδακτικές ώρες, άλλοι ήταν συνδικαλιστές κ πέρναγαν μαθήματα αυτοί κ οι παρατρεχάμενοι τους κάνοντας τα πλακακια με τους καθηγητές. Κ φυσικά μην βάλουμε στο μίγμα κ τους απόφοιτους ξένων πανεπιστημίων κ κολεγίων γιατι η κατάσταση γίνετε δραματική. Ένας φορέας αμερόληπτος για όλους πιστεύω είναι η λύση
Pappos Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 Συναδελφοι το ξερετε οτι ο τιτλος του θεματος ειναι "Iσοτιμία διπλώματος πολυτεχνίου με master" Αν είναι να καθιερωθεί το αγγλοσαξονικό σύστημα να γίνει. Οποιος μου μιλήσει ανάλογα ή παραθέσει κάτι στο post που χρίζει ανάλογης απάντησης θα απαντήσω με το γνωστό μου ύφος. sundance μου αρέσεις, αλλά με έχετε παρεξηγήσει βρε παιδία...εγώ μαζί σας είμαι...στόμα έχω και μιλιά δεν έχω... mfg pappos *mfg = mit freundlichen Grόίen
mswsk Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2008 Συναδελφοι το ξερετε οτι ο τιτλος του θεματος ειναι "Iσοτιμία διπλώματος πολυτεχνίου με master" Αν είναι να εφαρμοσθει το αγγλοσαξονικό σύστημα ας εφαρμοσθει αλλά να αποκτήσουμε και μεις τα επ. δικαιώμτα!!!
Recommended Posts